Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dziś zacząłem śledzić post i mała załamka,

mam kocioł 38kw przy 250mkw,

chyba trochę za duży kocioł dobierał sprzedawca  :(

od jakiegoś czasu walczę z problemem dużych skoków temp. kotła,

żadne ustawienia modulacji, czasu podawania, mocy wentylatora za dużo nie zmieniają,

wygląda to tak że temperatura kotła stoi np. 60stopni po czy po paru minutach leci mocno w dół, o np 10 stopni,

patrzyłem termometrem na wyjściu i faktycznie tak jest nagle temperatura leci w dół,

co widać na wykresie, mam też zamontowany zawór trój-drogowy co widać po wykresie,

czy można coś jeszcze poradzić koledzy?

 

Moje sugestie to:

 

Widac ze kol. ma czas prekroczenia temp. ustawiony 15-25 min  (trzeba ustawic 40 min lub wiecej)

 

Potem moze jezeli chcemy bawic sie sterownikiem to ustawic modulacje na zakres min 15 %  max 70 %

 

 

podnoszac minimalna wartosc modulacji moze nie pozwolimy tak wychlodzic sie kociolkowi, zwiekszajac max moc do 70 skrocimy troche czas pracy na wyzszej mocy.

 

 

Pytanie do tego jak masz ustawiona dmuchawe ?

Czy nie zapada ci sie palenisko po takim piku mocy? 

 

Jezeli to wszytko nie podola trzeba przeanalizowac uklad. 

Opublikowano

W tej chwili mam

moc 38kw

modulacja 50%

wentylator 5%-45%

temp. kotła 57st 

mieszacza 43st

czas podawania w auto 3s

potencjał podajnika 12kg

mni moc kotła 5%

max czas przekroczenia 15 minut

coś jeszcze podać?

czy po pracy kotla palenisko zaczyna sie lekko zapadac?

 

masz jakas ochrone powrotu kotla?

Opublikowano

Już próbowałem tyle opcji że sam się głupie ale miałem modulacje nawet na 100% i nic to nie zmieniło,

czas przekroczenia miałem 30 minut ale zobaczę więcej,

mi też coś nie podoba się mieszacz,

co dla mnie jest dziwne po nocy na zimne kaloryfery załączam pompę,

wszystkie kaloryfery robią się ciepłe po chwili a kocioł jest w stanie czuwania np ma temp. zadaną 57st jest 60st na kotle

i tak sobie stoi przez nawet 20-30 minut po czym temperatura spada w chwili do 40st 

Opublikowano

Zacznij od przestawienia mocy kotła np 20kW a następbie modulacje daj ok 70%. Dmuchawa max 30-34%

Opublikowano (edytowane)

... i pokaż choćby odręczny rysunek/schemat instalacji z pompami, zaworem(i) 3/4D, podłączenie bojlera, jakie odbiorniki (podłogówka, grzejniki, mieszane) itp

Ale to może w temacie https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/22482-wydzielone-z-tematu-sterownik-kotla-skzp-02.

Edytowane przez Amanda
Opublikowano

Już próbowałem tyle opcji że sam się głupie ale miałem modulacje nawet na 100% i nic to nie zmieniło,

czas przekroczenia miałem 30 minut ale zobaczę więcej,

mi też coś nie podoba się mieszacz,

co dla mnie jest dziwne po nocy na zimne kaloryfery załączam pompę,

wszystkie kaloryfery robią się ciepłe po chwili a kocioł jest w stanie czuwania np ma temp. zadaną 57st jest 60st na kotle

i tak sobie stoi przez nawet 20-30 minut po czym temperatura spada w chwili do 40st 

 

 

Ja mysle, ze wiem co sie dzieje u Ciebie. Musisz miec spora pojemnosc wodna kotla pewni min 100 litrow. Duza pojemnosc to tez duza bezwladnosc.

 

Jak masz ustawiona na kotle temp 57 i przeciaga ci temp o kilka stopni to moze tak sie dziac bo

 

Primo: masz czujnik temp na gorze kotla

Secundo: palnik i strefa grzania jest duzo nizej

Tercio: mozesz miec tak, ze woda nie krazy ci w kotle tylko stoi i od dolu wypelniana jest przez chlodniejsza wode z powrotu instalacji (jak masz jeszcze przypadkiem podlogowke to juz wogole...)

 

Chlodna woda powoli wtlaczana jest od dolu do kolta, woda w kotle zaczyna sie ochladzac ale czujnik na gorze ciagle widzi w jego strefie ze woda ma zadana temp. gdy ta chlodna woda dojdzie do czujnika to juz mamy po frytkach bo teraz kociol musi wejsc na wyzsza moc i zaczac ogrzewac sporo chlodnej wody.

 

Woda ogrzewa sie tz dolem, wiec zanim dojdzie do gory (znowu do naszego czujnika) to chwile trwa i dlatego po zakonczonym grzaniu temp. jest przeciagnieta o kilka stopni powyzej zadanej.

Opublikowano (edytowane)

Hehe  to mozemy przybic sobie piatke, nawet wyjscie na bojler masz tak samo jak ja z osobnego krocca 

 

 

Nie jestem 100% pewny ale czujnik temp. kotla nie wyglada na ciasno wlozony? jezeli masz tam jakiekolwiek luzy koniecznie uzyj tasmy aluminiowej lub miedzianej i ma to wszytko siedziec ciasno!

 

 

 

zadam teraz pytanie: jak u ciebie dziala zawor 4D? na grawitacji czy masz jakas pompke kotlowa ?

 

 

 

Taka rada na szybko: masz pompke CWU wlacz ja na stale na 1 bieg i nie wylaczaj przez  okolo 2 godziny jak wygrzejesz bojler mozesz uzyc pompki zeby lepiej mieszala ci wode w kotle z chlodniejszym powrotem.

 

Oczywiscie jezeli nie masz osobnej pompy kotlowej. 

Edytowane przez wadus
Opublikowano

Ja mysle, ze wiem co sie dzieje u Ciebie. Musisz miec spora pojemnosc wodna kotla pewni min 100 litrow. Duza pojemnosc to tez duza bezwladnosc.

 

Jak masz ustawiona na kotle temp 57 i przeciaga ci temp o kilka stopni to moze tak sie dziac bo

 

Primo: masz czujnik temp na gorze kotla

Secundo: palnik i strefa grzania jest duzo nizej

Tercio: mozesz miec tak, ze woda nie krazy ci w kotle tylko stoi i od dolu wypelniana jest przez chlodniejsza wode z powrotu instalacji (jak masz jeszcze przypadkiem podlogowke to juz wogole...)

 

Chlodna woda powoli wtlaczana jest od dolu do kolta, woda w kotle zaczyna sie ochladzac ale czujnik na gorze ciagle widzi w jego strefie ze woda ma zadana temp. gdy ta chlodna woda dojdzie do czujnika to juz mamy po frytkach bo teraz kociol musi wejsc na wyzsza moc i zaczac ogrzewac sporo chlodnej wody.

 

Woda ogrzewa sie tz dolem, wiec zanim dojdzie do gory (znowu do naszego czujnika) to chwile trwa i dlatego po zakonczonym grzaniu temp. jest przeciagnieta o kilka stopni powyzej zadanej.

No właśnie z czymś takim bym się zgodził

Opublikowano

 

co dla mnie jest dziwne po nocy na zimne kaloryfery załączam pompę,

Załączasz pompę?

To kiedy i po co ją wyłączasz?

Nie kumam tego :wacko:
 

Opublikowano

Wyłączyłem sterowanie zaworem trój-drogowym, ręcznie otworzyłem na maxa,

temperaturę kotła zrobiłem na 43 na testy i wydaje mi się że zaczął pracować od razu płynniej,

piec ma w specyfikacji pojemność wodna 132dm³

Opublikowano (edytowane)

lista dla ciebie do zrobienia:

 

1 zacznij mierzyc temperature powrotu

2 koniecznie wymus obieg kotlowy (woda w kotle nie moze stac ona mus krazyc) 

 

W tej chwili pompka bojera wlacza ci sie tylko jak spadnie temp. ponizej zadanej ustaw temp. CWU na maxa 70 stopni np.  po jakis 30 minutach gdy bojer osiagnie temp. kotla wykres powinien ci sie zmienic diametralnie (wymusiles wlasnie obieg kotlowy)

 

 

jakie masz spalanie ? 

jak wyglada popiol? - zgaduje ze spiekow troche powinno tam byc przy takiej dwu-stanowej pracy?

Edytowane przez wadus
Opublikowano (edytowane)

Pytales co sie dzieje u Ciebie wiec odpowiadam:

 

- masz duza pojemnosc wodna kotla 130 litrow wody. Woda ktora baardzo wolno miesza sie z chlodniejsza woda z powrotu kotla. 

 

 

W sterowniku mozesz pobawic sie tylko tym aby piec nie wchodzil w stan czuwania, 

 

Jak uzyskac plynna modulacje i jak zachowac niskie spalanie ? - mysle ze samym sterownikiem juz nie wiele zrobisz jezeli wczesniej nie ustawisz odpowiednio instalacji CO

 

Moze byc tez tak, ze nie da sie w tej chwili tego zrobic u Ciebie bez jakis przerobek. ale to juz zajrzyj na dzial instalacje CO ew. przejdz do watku 

 

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/22499-problem-skzp-02/

 

albo 

 

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/22482-wydzielone-z-tematu-sterownik-kotla-skzp-02/

Edytowane przez wadus
Opublikowano

Panowie pytanie

 

Czy zdarzyło się Wam że sterownik przeszedł w stan czuwania a wentylator nadal pracował (podnosząc temp)??

 

W stan czuwania przechodzi po przekroczeniu temp zadanej o 5 stopni mimo że ma ustawione temp zadana 50, max temp 70 a czasu przekroczenia temp  nie przekroczył. 

Opublikowano

WADUS twoja teoria jest chyba najbardziej trafna,

"woda w piecu nie krąży" porostu ciągnie przez powrót zaworu 3D

jak otworze zawór 3D na maxa to automatycznie zamykam powrót na zaworze i woda krąży przez piec,

i faktycznie płynność kotła jest OK,

ale rano jak otworzyłem zawór to poszło jeszcze gdzieś powietrze,

dziwne piec zalewany w lipcu, dziś spróbuje jeszcze odpowietrzyć układ,

choć robiłem już to parę razy,

Opublikowano (edytowane)

To nie jest prawda.

4d też nie obsłuży jednocześnie i zasilania i powrotu tak jak byśmy tego chcieli

Edytowane przez maniek76
Opublikowano (edytowane)

WADUS twoja teoria jest chyba najbardziej trafna,

"woda w piecu nie krąży" porostu ciągnie przez powrót zaworu 3D

jak otworze zawór 3D na maxa to automatycznie zamykam powrót na zaworze i woda krąży przez piec,

i faktycznie płynność kotła jest OK,

ale rano jak otworzyłem zawór to poszło jeszcze gdzieś powietrze,

dziwne piec zalewany w lipcu, dziś spróbuje jeszcze odpowietrzyć układ,

choć robiłem już to parę razy,

 

No widzisz i ja mam to samo, po prostu nagle zmiany konfiguracji powoduja zapowietrzanie sie ukladu. 

 

Nie wiem czy wystarczajaco dobrze uwazalem na lekcjach fizyki, ale jak gdzies zwiekszy sie cisnienie (a dzieje sie to nie tylko jak wlaczysz pompke) na zakretach na przewezeniach (moze jakis zawor pomimo ze jest otwarty na maxa tworzy jednak z racji swej budowy lekkie zwezenie itp. tid) to wszystko moze wplynac ze zanim uklad sie ustabilizuje w niektorych miejscach wystepuje lokalnie podgotowanie wody czy tez jej zapowietrzenie. 

 

Tak czy owak ja mam to samo, u mnie ochrona powrotu jest zawor 4D ( oczywiscie blad :( !!! ) ale zyc jakos z tym musze chyba ze bede prul cala instalacje.

 

 

Zapamietajcie zawor 4D nie moze chronic powrotu i jednoczesnie sterowac zasilaniem. Teoria teoria ale praktyka pokazuje ze zawor 4D dziala jezeli nie jest mocno rozkrecony jak tylko przekroczy sie punkt krytyczny z ochrony powrotu na kociol nici. 

 

 

@system2002 - czy twoj zawor 3d steruje temp. na zasilanie ukladu czy jest on tam po to aby kontrolowac temp. powrotu?

 

obieg kotlowy mozesz wymusic sztucznie pompka CWU (masz Wilo wiec pradu zuzyje ci tyle co nic) ustaw podnoszenie na 1,8-2 m slupa wody i zostaw tak na pare godzin. woda w kotle bedzie ci krazyc bo pompka CWU wymusi obieg wody.

 

Problem bedziesz mial tylko z zaworem 3D nie wiem jak go ustawic musisz poeksperymentowac, Podstawa to musisz mierzyc temp. powrotu do kotla jezeli bedzie chlodna znaczy jednak ze pompka CWU nie miesza wody w kotle

 

 

co do zapowietrzania ukladu - moj instalator nawtykal mi na szczecie tyle automatycznych odpowietrzaczy ile sie dalo, uklad sie sam stabilizuje po czasie moze i ty tak masz sprawdz bo szkoda fatygi jak z tym calym odpowietrzaniem

Edytowane przez wadus
Opublikowano

Przy pompie obiegu kotłowego daje radę,tak mam i Dt ok. 2st

Pls jezeli mozesz napisz jak u ciebie jest to ustawione?

 

- masz pokpke kotlowa tak?

- jak ustawiony masz zawor 4d?

- ile masz stopni za zaworem 4D na zasilaniu ukladu grzewczego?

- ile masz na powrocie  za zaworem 4D? 

- jakie srednice rurek i zaworu 4D?

 

moze jednak zrewiduje poglad odnosnie zaworu 4D ale jak do tej pory ja z nim mam same klopoty i to co czytam na forach tylko mnie utwierdza, ze wystarczy tylko troche skitrac uklad i zawor 4D nie dziala jak by sie chcialo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.