Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ferroli bio pellet pro 12 kw nie osiaga zadanej temp.


krystek171994

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zaczynam swoja przygode z piecem na pellet. (jestem zielony). 

Nowy dom jeszcze nie zamieszkały. Rozpalilem wczoraj rano w sumie pierwszy raz na dłużej. I max temp jaką osiągnąłem to 47 stopni gdzie zadaną mam 60 stopni. 

Dom 120 m2. Zmieniałem w ustawieniach moc kotła, zwiększałem podajnik, wentylator - bez zmian. Myślę że układ jest zapowietrzony, brak jeszcze biezacej wody i byla napuszczana przez hydraulika wężem od sąsiada do pieca, nie tak jak na filmach widzialem do podlogowki. Odpowietrzanie mam w podlogowce niby automatyczne i hydraulik mówi ze samo sie odpowietrzy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę inaczej

jaki wpływ ma domniemane  zapowietrzenie instalacji na to że kocioł nie może osiągnąć zadanej ?

Skoro jest coś zapowietrzone to znaczy że nie ma przepływu więc sam kocioł powinien w trymiga osiągnąć swoją temperaturę .

W podłogówce masz sporo wody a w twoim kociołku malutko, włątrzyłeś pierwszy raz więc kociołek jest skutecznie chłodzony tym zładem wody.

Jaka jest temperatura powrotu ,jaka temperatura podłogówki ?

Mimo wszystko nie wróży to dobrze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłogówka to nie tylko woda to masa betonu która wciąga ciepło jak .......................................... Podnieś start pompy tak na 57 st - 60 temp kotła na 70. I daj trochę czasu na wygrzanie się tego wszystkiego. A do tego ten kociołek to tylko 12 kW wiec nie masz czym szaleć.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp podłogówki dół ok 35 stopni gora 20 bo cos z pompa jest nie tak- pompa wilo para tak jakby sie zacięła i nie moge regulowac jej chodzi na najslabym trybie.

Palone było ok 15 godzin. Wode z pieca wypluwa od 40 stopni. To mam zmienic na ok 55 stopni? 

Ogolnie piec caly czas chodził i przez te 15 godIn zjadl z 40 kg