Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To jest dowód, że każda instalacja jest inna niby podobne a jednak się różnią. 

Opublikowano
11 godzin temu, Digitrax napisał:

Cykliczne załączanie pomp to strata energii. Najlepsze rezultaty są gdy pracują one stale i wyłączają się wtedy gdy temperatura na kotle spada poniżej temperatury np wody w zbiorniku CWU. U mnie jest to 40 stopni. Porównaj to do jazdy autem ze stałą prędkością a jazdą polegająca na rozpędzaniu auta i wrzucaniu na luz aż zwolni do niemal zera i ponowne rozpędzanie. Jak myślisz gdzie spalanie będzie mniejsze ...

Czyli trzeba zakładać pompę z ZZ na CO i pompy na stałe od podłogi, kotłowa a na grzejniki w sterownik i wtedy było by tak jak @sambor mówi wyciągnął bym z kotła jak najwięcej. Czy filtr przed pompa konieczny w moim przypadku bo jest tylko 40cm do trójnik na poddasze? 

Opublikowano

Pomyśl przede wszystkim o porządnym rozdzielaczu min. 5/4" na wyjściu z kotła i dopiero od niego odejścia pomp na odbiory. Chyba tu wcześniej wklejałem prosty szkic takiego rozdzielacza.

Opublikowano
W dniu 7.01.2020 o 06:10, sambor napisał:

Tak jak piszesz, ale co do Kvs to ten parametr nie powinien być za duży gdyż są pewne minimalne oporu tłoczenia pompy aby ona mogła prawidłowo działać.

Jak dasz za duży VTC to może być potrzebny zawór regulujący przepływ aby zapewnić minimalne opory instalacji podczas pracy.

Inaczej przy otwarciu pełnym zaworu pompa może przestać prawidłowo działać.

To wbrew pozorom nie tak jak z kutaskiem - im większy tym lepiej.

Poniżej zrzut doboru takiego zaworu - na zielono najlepsza opcja VTC531

esbe dobór VTC.jpg

A czy do pieca na pellet 15kw zawor VTC 55*C dobry bedzie ten z Kvs 8 (zaznaczony akurat na szaro w tabelce)?  Czy Kvs 9 ?

Opublikowano

Taki Kvs mają VTC z serii 412 - niektóre z nich mają regulowane wkładki termostatyczne 50-70 C ale nie jestem pewien, jak się one spisują.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, sambor napisał:

Tak, ten będzie dobry, choć o mniejszym Kvs tak 5-6 będzie lepszy.

 

1 godzinę temu, gmaj22 napisał:

Taki Kvs mają VTC z serii 412 - niektóre z nich mają regulowane wkładki termostatyczne 50-70 C ale nie jestem pewien, jak się one spisują.

Dzięki Panowie :)

Teraz poszukalem troche w necie i troszke zdębialem :/

Jaki komkretnie model tego zaworu  bylby dla mnie odpowiedni? Instalacja ze sprzeglem i zaworem VTC.

Bo jezeli mowa o takim to trochę za drogi. 381048575_71MdVltbBL._SY450_.jpg.87b6ce7e4c516c67162e6bea26fc9e10.jpg

Wybaczcie jezeli glupio pisze, ale nie  chcialbym dac ciala podczas przeróbki instalacji i ladowac sie w duze koszta.

Przepraszam za zamieszanie a za cierpliwość dziekuje.

 

Niestety nie mglem jeszcze raz edytować postu wyzej :/ dlatego pisze pod nim. Czy taki Kvs ma tylko seria 412 czy sa jakies inne?

Pytam czysto z niewiedzy. W tym temacie byl zawor z Kvs 9. Tyle ze Afriso.

 https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/29554-montaż-sprzęgła-hydraulicznego/ 

Kociol tez 15 kw. To skąd  ta roznica w Kvs?

 

Edytowane przez Bencio
Opublikowano (edytowane)

Taki miałem na myśli :   sam zawór VTC bez termometrów i "termo-opakowania":

typ 412 wkładka stała, typ 422 wkładka regulowana 

image.jpeg.16cc9216f0b99c7d5078bf4c9c888920.jpeg

Sam zawór DN25- GZ 1 1/4" (lub 1") - do tego dwa śrubunki wodomierzowe 5/4" x 1" lub 1"x 3/4" (zależy jaki GZ)  i będzie banglać :)

 

Edytowane przez gmaj22
Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, gmaj22 napisał:

Pomyśl przede wszystkim o porządnym rozdzielaczu min. 5/4" na wyjściu z kotła i dopiero od niego odejścia pomp na odbiory. Chyba tu wcześniej wklejałem prosty szkic takiego rozdzielacza.

Koniecznie musi być ten rozdzielacz bez niego będzie źle jak pompa pójdzie na CO z ZZ? 

Bo bez niej to nie będzie pracować tak jak. Niby szybciej grzeją grzejniki ale to nie to jeszcze. 

Edytowane przez palacz66
Opublikowano

Musisz zapewnić odpowiednią ilość wody z kotła (masę wody gorącej) dla wszystkich pomp, zwłaszcza jeśli maja pracować równocześnie a od czasu do czasu włączać jeszcze pompa CWU. Pamiętaj, że grzanie to nie tylko temperatura, ale też przepływ, czyli masa gorącej wody dostarczanej w jednostce czasu.

Opublikowano

Koniecznie muszę ją na próbę chociaż założyć tak jak jest dla czystej ciekawości bo nie daje mi to wszystko spokoju. Zapytam czy filtr przed pompa musi być w moim przypadku czy jak przy pompie kotlowej jest to nie koniecznie bo brak miejsca na to żeby za mocno nie na psuć a żeby sprawdzić jak to będzie z tą pompa. 

Opublikowano

Tę zimę daj sobie z tym spokój a latem na spokojnie po sezonie grzewczym tak jak mówią Koledzy zamontuj sprzęgło, czy tam rozdzielacz. W każdym razie ja tak bym zrobił. 

Opublikowano (edytowane)

Nie wytrzymam żeby to sprawdzić. 

Musze to sprawdzić z czystej ciekawości. 

Edytowane przez palacz66
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, palacz66 napisał:

Koniecznie musi być ten rozdzielacz bez niego będzie źle jak pompa pójdzie na CO z ZZ? 

Bo bez niej to nie będzie pracować tak jak. Niby szybciej grzeją grzejniki ale to nie to jeszcze. 

Nie potrzeba takiego kolektora - to nie kocioł o mocy ponad 25kW, więc i tak nie przygotuje takich ilości wody aby były aż tak wielkie przepływy.

Tam trzeba zrobić 2 rzeczy : inne sterowanie grzania CW, może coś o oddzielnym sterowniku pomyśleć , albo termostat na rurę załączający tą pompę 

oraz przepiąć powrót podłogi przed zaw 3-D i puszczenie podłogówki na stałe np z gniazdka.

9 minut temu, gmaj22 napisał:

Musisz zapewnić odpowiednią ilość wody z kotła (masę wody gorącej) dla wszystkich pomp

Ale to za mały kocioł aby tak go stresować, dla palnika raptem 16kW to 1" wystarczy.

 

A pompa na grzejniki to tym bardziej zbędna!

Edytowane przez sambor
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, sambor napisał:

Tam trzeba zrobić 2 rzeczy : inne sterowanie grzania CW, może coś o oddzielnym sterowniku pomyśleć , albo termostat na rurę załączający tą pompę 

oraz przepiąć powrót podłogi przed zaw 3-D i puszczenie podłogówki na stałe np z gniazdka.

Już nie chciałem pisać ale po wyeliminowaniu baypasow grzejniki grzeje od razu po wyłączeniu pompy podłogi. Dziwne to jest wszystko bo raz działa ok a czasami grzejniki nie grzeją w ogóle. Wcześniej tego nie było. 

I muszę to wyeliminować koniecznie. @sambor wpięcie powrotu podłogi nie problem a jakbym mógł wpiac się w powrót CWU to już w ogóle i podpiąć podłogę do sterownika jako pompa mieszacza i już będzie chodzić na stale

Edytowane przez palacz66
Opublikowano (edytowane)

To myślisz, że tylko powrót z podłogi wpiac w powrót np cwu i pyknac ja na stałe a czy pompę podlogi trzeba przenieść na zasilanie? 

Czy zrobić żeby powrót CWU był jak najbliżej kotła a podłogi za nim. 

Edytowane przez palacz66
Opublikowano

Chodziło mi o przeniesienie jej do kotła. 

Czyli mogę powrót z podłogi wpiac w powrót CWU? 

 

IMG_20200113_104716.jpg

Opublikowano (edytowane)

Żeby wrócić do stanu poprzedniego? Uważasz, że może jednak też nie działać. Tylko to będzie taka sama sytuacja pompa podłogi będzie chodzić razem i będa pchaly w siebie i na CO znowu nie pójdzie. 

Edytowane przez palacz66
Opublikowano (edytowane)

Jak pompa podłogi chodzi razem z kotłowa pcha wszystko na podłogę w grzejniki nie idzie wyłączam pompę podlogi od razu idzie na grzejnik właśnie sprawdziłem to dokładnie. Czyli woda krąży kocioł podłoga robi się baypas i tyle. 

Edytowane przez palacz66

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.