Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa ciepła Atlantic Excelia 11kw zużycie prądu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, Witek-z-Ulicy napisał(a):

Jeżeli w pompie ciepła lub hydroboksie jest zainstalowana pompa obiegowa, to nie należy jej powielać.

Dlaczego woda (lub prad elektrycznie) ma poplynac do instalacji skoro przez bufor ma latwiej?

Opublikowano

Dlatego, że przez oba obwody będą przepływały takie same natężenia wody (prądu), pomimo różnych oporów poszczególnych obwodów.

Oczywiście taka sytuacja zdarzyć się może tylko sporadycznie, ale powinniśmy poprzez regulacje przepływu poszczególnych obwodów do tego stanu podążać. 
 

Opublikowano

Cos mi tu @Witek-z-Ulicy nie pasuje. Bez pompy w strone instalacji bedzie bida moim zdaniem.

Opublikowano

To ja cos zle zrozumialem. Wiec pompa obiegowa w PC to jedno a pompa obiegowa CO to drugie i byc musi w tym przypadku.

Opublikowano

A co sprawi, że pompa będzie miała dłuższy postój? Czy przy grzejnikach to możliwe?
I jeszcze jedno pytanie, może nie w tym wątku, ale aby nie tworzyć nowego. Kolega prosił mnie o pomoc w doborze pompy ciepła na podstawie analizy ciepło.app. Chce sobie oszacować koszty inwestycji.
Jakiej wielkości pompę byście tu dobrali?
IMG_0866.thumb.png.938106028b478995b8fee908093dbf9f.png

Opublikowano

Może  warto by się zastanowić czy nie dało  by się wykonać najpierw jakiś prac związanych  z termomodernizacją żeby zmniejszyć zapotrzebowanie na moc grzewczą , albo przewymiarować grzejniki żeby zejść z temperaturą zasilania na 35 *C

Opublikowano

Raczej nie będzie chciał iść w tym kierunku ponieważ styropian przyklejony i tynk już jest. Co najwyżej chce dołożyć paneli.
Wracając do mojego wcześniejszego pytania, jak spowodować dłuższe przestoje pompy na grzejnikach? Jest to możliwe?
Pytam ponieważ, jak się najprawdopodobniej okaże (czekam jeszcze na serwis do sprawdzenia sterownika) mam przewymiarowaną pompę. Zaczyna się często startować już od -2; -4. Muszę jakoś jej pomóc tylko nie mam pomysłu. Jak wcześniej opisywałem podłczyłem, jej bufor 220l, ale to niewiele pomogło.

Opublikowano

Ale do programowanie komfort/eco, spowoduje to, że przejdzie wstan niższej temperatury i wyłączy się. Po spadku temperatury poniżej zadanej znów się załączy i problem ponownie. Generalnie ta pompa ma spieprzony algorytm i słabo reaguje z modulacją. Jeszcze zastanawiam się czy nie mam problemów z przepływami. Jak to sprawdzić?
Grzejniki mam ustawione na pełny przepływ bo tak mi ustawił instalator. Grzejniki grzeją tylko górą, a pompa mimo to bardzo szybko osiąga zadaną na zasilaniu.
Zastanawiam się jeszcze, czy przypadkiem sam nie zrobiłem sobie problemu bo powiększyłem część grzejników o Ok 30% (na tym forum zalecają nawet 100% aby zejść temperaturami).Tylko czy przy temperaturze zasilania 37-38 przy 0 stopni, one aby nie oddają za mało. W domu ciepło…

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Teraz już wiem, że do grzejników się ona nie nadaje. A już wielki problem się pojawia jak jest przewymiarowana tak jak u mnie. Brak regulacji histerezy zasilania, żaden bufor jej nie pomoże. Na podłogówkę OK. 60kWh to faktycznie dużo. Jaką masz krzywą zadaną?

Opublikowano

Dużo to delikatnie powiedziane , współczuje .

Opublikowano
W dniu 18.03.2023 o 19:57, mircio26 napisał(a):

Tylko czy przy temperaturze zasilania 37-38 przy 0 stopni, one aby nie oddają za mało. 

Typowy grzejnik 2 płytowy o wys 600mm przy temp zasilania 38C i temp powrotu =30C, oddaje moc cieplną rzędu 300W z 1m swojej długości( przy temp w pomieszczeniu 20C)

Opublikowano

W którą stronę byś nie ruszył, to wszędzie widać problemy. Jednak tym największym jak na razie pozostaje sama pompa. jej wymiana będzie najszybszym, ale też najdroższym rozwiązaniem.

Opublikowano (edytowane)

To nie była żadna ironia, tylko takie zdanie cisnęło się po przeczytaniu Twojego wątku. Ja ,,doradzałem się" przez ponad rok na tym między innymi forum, zanim przeszedłem z pomysłu samoróbki do świadomego wyboru konkretnej pompy o konkretnej mocy. Co prawda kupiłem mniejszej mocy niż zakładałem z powodu ówczesnych problemów z dostępem. Zamiast pompy 7kW dostałem 5kW i z perspektywy 2 sezonów grzewczych stwierdzam że miałem jednak wszystko szczęście w tym nieszczęściu. Pompa mi nie taktuje i daje radę bez grzałki grzać cały sezon. W duże mrozy temperatura w domu potrafiła spadać z 21-22 do 19*, ale żonie to nie przeszkadzało i nie chciała rozpalać w kociołku żeby wspomagać pracę pompy.

Tak na szybko sprawdziłem w aplikacji pompy, że taktowanie zaczyna się u mnie pow. temp. 12* w słoneczny dzień.

Edytowane przez carinus
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, mircio26 napisał(a):

ja mam żeberkowe Alu i one tyle nie oddadzą.

Grzejniki żeberkowe Alu można powiększyć, przez dokręcenie żeberek.

Problemem może być natomiast przepustowość istniejących rur. 

Edytowane przez sambor
Opublikowano
2 godziny temu, mircio26 napisał(a):

Tak, tylko ja mam żeberkowe Alu i one tyle nie oddadzą. U mnie powrót robi się za ciepły i robi stop w pompie.

Mircio26 - to zmniejsz temperaturę na zasilaniu, jest w ustawieniach coś takiego jak maksymalna temperatura wyjścia, ustaw sobie niższy parametr i obserwuj (pompa nie wytworzy większej temperatury na obieg niż to co ustawisz)

Spiterr - zmień ustawienia załączania grzałki na najniższe możliwe, bo zapewne masz fabryczne 2oC.  (tryb instalatora > konfiguracja PC > grzałka > pozwolenie, jeśli T zew)

U mnie ogrzewanie w marcu zamknięte na 527 kW

20230402_131657.jpg

Opublikowano

To nic nie daje. Jak zmniejszę to i tak pracuje 10-15 min i stop, ponieważ temperatura na zasilaniu osiąga zadaną, a powrót zbliża do temperatury zasilania ( czyli delta Ok. 3-5 st)
A jak przy takich ustawieniach jak przedstawiasz zachowa się pompa,jak temperatura spadnie do ujemnych? Czy pompa zwiększy temperaturę zasilania? A jaki jest wpływ temperatury wewnętrznej?

Opublikowano
59 minut temu, tatar2305 napisał(a):

Mircio26 - to zmniejsz temperaturę na zasilaniu, jest w ustawieniach coś takiego jak maksymalna temperatura wyjścia, ustaw sobie niższy parametr i obserwuj (pompa nie wytworzy większej temperatury na obieg niż to co ustawisz)

Spiterr - zmień ustawienia załączania grzałki na najniższe możliwe, bo zapewne masz fabryczne 2oC.  (tryb instalatora > konfiguracja PC > grzałka > pozwolenie, jeśli T zew)

U mnie ogrzewanie w marcu zamknięte na 527 kW

20230402_131657.jpg

Tylko z tego co widze to grzalki sie nie zalaczaja, bo widac to na poszczególnych fazach. Dzisiaj lepiej bo na razie ok 25kwh. Zauważyłem że często startuje bo temperatura na powrocie jest chlodniejsza. Moze warto zalozyc wszedzie termostaty na grzejnikach, zeby nie grzała cały czas?

Screenshot_20230402_151327_Tuya Smart.jpg

Opublikowano

Rozumiem, że piszesz o Atlanticu? Bo jeśli tak to pilnuje temperatury na zasilaniu. Niech tylko spadnie choć o jeden stopień to pompa wystartuje i nawet termostaty na grzejnikach nie pomogą

Opublikowano

Musisz pomyśleć nad sterowaniem tą pompą poprzez inny system czujnika, który oszuka ją co do faktycznego stanu i zmusi do pracy w Twoich zasadach.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.