Skocz do zawartości

tatar2305

Forumowicz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia tatar2305

Żółtodziób

Żółtodziób (2/14)

  • Miesiąc później
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Pierwszy post

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Histerezy sam nie zmienisz, to trzeba się podpiąć do PC przez zewnętrzne oprogramowanie, czyli ogarnie ten temat serwisant. Fabrycznie powinno być to 2-3 oC, ale w każdej pompie może być ustawiona inna wartość (kwestia tego czy po testach rozruchowych fabryka ustawiła te 2-3 oC, a to nie jest pewne) Nic nie przenosiłem do bufora, wszystkie czujniki są w pompie. Czujnik wewnętrzny mam w największym pomieszczeniu, temperatura komfortowa w pomieszczeniu w ustawieniach PC ustawiona jest na 23oC, ale tylko po to żeby pompa cały czas zasilała bufory. Termostaty w pomieszczeniach mam ustawione na 21,5oC, po osiągnięciu tej temperatury siłowniki na rozdzielnicach zamykają poszczególne obiegi. Na obieg podłogi idzie 25oC, a na obieg grzejnikowy idzie 31oC - od stycznia chodzi mi tylko jeden klimakonwektor, który założyłem na testy - reszta grzejników jest obecnie zakręcona (wcześniej cztery grzejniki dostawały wodę o temperaturze 27oC)
  2. Cały czas na 100%, tylko przy ustawieniu na 100% nie wyświetlają się kolejne parametry, a zmieniając na 90% już tak - ja potrzebowałem zrobić zdjęcia kolejnych kart bo może bym je wrzucił gdyby były potrzebne więc dlatego przestawiłem Ale prawdopodobnie wystartowała pompa obiegowa, dopiero jak temperatura wody spadnie poniżej zaprogramowanej histerezy czyli ok. 2-3 oC to powinna załączyć się PC i dogrzać wodę w zasobniku do zadanej temperatury
  3. To zmniejsz parametr jeszcze bardziej. Nie, nie zwiększy. Po to ustawiasz maksymalny parametr, żeby go nie przebiła. Już pisałem wcześniej - wpływ temperatury wewnętrznej u mnie to 100% Jak sobie dobrze zgrasz prędkość pompki cyrkulacyjnej i dobrze dobierzesz maksymalny parametr na wyjściu to cyrkulacja będzie Ci chodzić praktycznie cały czas a PC będzie Ci tylko dogrzewać to co wraca z powrotu. Ja na początku doświadczeń z PC miałem zużycia rzędu 150/180 kw na dobę i jakoś się tym za bardzo nie przejmowałem twierdząc że - no może tak ma być, ale jak przez zimę pompa mi zjadła całą wyprodukowaną przez fotowoltaikę w ciągu 10 m-cy energię i jak dopłaciłem za prąd 8500 zł to zacząłem grzebać, bo wcześniej mnie nic nie interesowało - było ciepło, fajnie i miło dopóki nie przyszła faktura z PGE. I wtedy się zaczęło - posiedziałem z PC w kotłowni długie godziny i finalnie po 3 tygodniach wprowadzania zmian na krzywej doszedłem do ustawień, w których maksymalny parametr wyjścia miał 27oC na grzejniki i 25oC na podłogę przy temperaturze 21-22 oC w pomieszczeniach i nagle z 150/180 kw zrobiło się 60/70 kw, a teraz odkąd mam dołożone bufory nie przekroczyłem dobowo 50kw i to nawet przy mrozach rzędu -15 stopni, które były u mnie na początku lutego Jaki masz ustawiony parametr maksymalnej temperatury wyjścia?
  4. Mircio26 - to zmniejsz temperaturę na zasilaniu, jest w ustawieniach coś takiego jak maksymalna temperatura wyjścia, ustaw sobie niższy parametr i obserwuj (pompa nie wytworzy większej temperatury na obieg niż to co ustawisz) Spiterr - zmień ustawienia załączania grzałki na najniższe możliwe, bo zapewne masz fabryczne 2oC. (tryb instalatora > konfiguracja PC > grzałka > pozwolenie, jeśli T zew) U mnie ogrzewanie w marcu zamknięte na 527 kW
  5. Możesz zaprogramować jej co najwyżej godziny eko / komfort
  6. Zużycie według licznika założonego przed PC. To że pompa jest większa nie oznacza wcale, że bierze więcej, po to moduluje żeby dać zamierzony efekt i tak w mniejszej pompie będzie przykładowo chodzić na 50%, w większej na 40%, ale zużycie będzie powiedzmy, że jednakowe. Wyłączać będzie się zawsze jak wykryje, że nie ma zapotrzebowania. U mnie temat jest bardziej rozwinięty, bo po pierwsze wszystkie obiegi (podłoga i grzejnik) chodzą u mnie na termostatach więc obiegi zamykają się po osiągnięciu zadanej temperatury, a po drugie jestem strasznie nadgorliwy i mam tak zryty łeb, że u mnie nawet w rozdzielnicach znajdziesz wszystko zaizolowane otuliną - taki fetysz 😄 . Więc siłą rzeczy kiedy woda nie traci temperatury to PC będzie się wyłączać. Jeżeli chcesz żeby chodziła cały czas to ustaw ją sobie na "suszenie posadzki" w trybie ręcznym, możliwe, że będzie wtedy chodzić ciągiem - ja tego nie sprawdzałem. Co do defrostów - u mnie pompa szroniła się kilkoma wąskimi paskami i robiła defrost, a bywało nawet, że na pompie osadzała mi się 15 centymetrowa warstwa lodu - powód jest według mnie złożony, bo jedno to ilość czynnika, a drugie to temperatura jaką chcemy uzyskać na wyjściu. Jak podnosiłem temperaturę to szroniła się cała, ale rosło zużycie kWh, jak znowu obniżałem to szroniła się mniej i częściej robiła defrost, ale też i mniej kWh pobierała. Ogólnie to niby PC robi defrost jak czuje, że nie ma przepływu powietrza, a ja mam wrażenie, że ten temat może być bardziej złożony. Finalnie do tego co było w PC dorzuciłem 380g czynnika i mam wrażenie, że spokojnie można by jeszcze trochę dodać - inna sprawa jest taka, że dopóki nie ściągniesz czynnika i go nie zważysz to nie wiadomo ile rzeczywiście go jest, a ja u siebie nie ważyłem żeby go nie "brudzić" - gość który mi dobijał gazu mówił, że miał przypadki, w których w pompie lub w klimie (robi jedno i drugie) było nawet mniej niż 25% ilości czynnika która być powinna, a miał też ponoć przypadki, że czynnika nie było w ogóle.
  7. Mircio26 a na jakich ustawieniach masz grzałkę w pompie, chodzi o temperaturę załączania? Prywatnie od 4 lat mam w budynku firmowym zainstalowaną PC Atlantic Excelia Alfea 16kw, w połowie stycznia 2023 zrobiłem rewolucję i doposażyłem ją w bufory na łącznie 620L wody i już widzę zmniejszone zużycie o około 20% PC pracuje w parterowym budynku 320m2 postawionym w 2018r. 2 obiegi: podłoga (170m2) i grzejniki( 150m2). Pierwotnie miał być kocioł na groszek lub pellet, ale w ostatnim momencie padł wybór na PC więc przepływy są mówiąc krótko lipne, bo szykowane pod zwykły kocioł. Budynek zaizolowany następująco: 30cm wełny pod dachem, 20 cm styropianu podłoga i 20cm styropianu ściana. Drzwi wejściowe całe ze szkła, jedna brama garażowa i kilka dużych okien (łącznie ok. 90m2 szkła), wysokość wewnętrzna pomieszczeń 80% to 3,30m i 20% 2,80m. Co do zużycia kWh na samo ogrzewanie przy obecnych temperaturach (łódzkie, powiat zd-wola) styczeń zamknąłem na zużyciu 1003 kwh, luty - 872 kwh , a w marcu do dnia dzisiejszego 201 kwh W budynku ustawione 21 oC. Woda na zasilaniu podłogi 25 oC, na zasilaniu grzejników 31 oC PC zasila bufory, a z buforów 2 pompy obiegowe pchają wodę w instalację. Krzywa ustawiona następująco: jeden obieg, wpływ czujnika wewnętrznego 100%, nachylenie zmienione na wskaźnik temperaturowy, max. temperatura wyjścia 37 oC, min. temperatura wyjścia 20 oC, grzałka może się włączyć przy -15 oC Sprężarka: minimalny czas zatrzymania 3 min., maksymalna temperatura 60 oC, cyrkulacja wtórna 50 sekund, odciążanie zablokowane Grzałka od C.W.U. ustawiona na najniższy parametr czyli 0,1 kW Z obserwacji pompa pracuje praktycznie ciągle, modulacja średnio w okolicach 16-20% woda na wyjściu 37 oC, na powrocie 35 oC
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.