Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to daj go na godzinę 14 musi się wyłączyć spróbuj jak już będziesz miał strefę żaru doładować kocioł i wyłączyć wentylator termostat po prawej i po 30 minutach odczytaj temperaturę 

Opublikowano (edytowane)

No jak dam na godzinę 14 to się wyłączy wentylator z tym że bez wentylatora słabo się gazuje w dolnej komorze komin mam 7m 180mm średnicy, narazie nie podkładam bo co chwilę prądu nie ma

16435411594552832976472358766851.jpg

Pali się 3 godziny został jeszcze trochę opału w piecu, bufor 1000l przed paleniem na górze bufora było 40° stopni na dole 33° plus bojler 250l rano było 45° teraz jest 50° i cały czas na grzejniki idzie woda 45° także chyba wydajny jest jakbym zrobił jeszcze jedno podłożenie to bufor nagrzał by się do 90°

16435415315608355154108697040637.jpg

 

Bez prądu nie da się palić na piecu temperatura wzrosła do 94° spirala chłodząca  jeszcze się nie włączyła, a na grzejniki poszło 65°

Edytowane przez Kubaa
Błąd
Opublikowano

Wentylator nie wyłącza się bo masz ustawioną za wysoką temperaturę wody na kotle. Zmniejsz ją odrobinę i zacznie się wyłączać.

@Kubaa czaje się czy palić bo wieje straszliwie. Jeszcze przerw w dostawie prądu nie było...

@KacperHG dziś będę palił grubą sosną. Szczapy długości 45cm.

Jak ustawić PP i PW dla sosny?

Wcześniej pisałeś, że pp na 7mm a pw na max ...ale na max wysunąć czy wsunąć.

Opublikowano
8 minut temu, Emtecc napisał:

Wentylator nie wyłącza się bo masz ustawioną za wysoką temperaturę wody na kotle. Zmniejsz ją odrobinę i zacznie się wyłączać.

To musiał bym ją zmniejszyć na mniej niż jest aktualnie to się wyłączy

PW na max wysunąć 

To są chyba fabryczne ustawienia bo u mnie takie było na początku ustawione. Tez z tego co się dowiadywałem to żebym zmniejszyć spaliny to można pw wsunąć kilka milimetrów

Opublikowano

Aby palić tak jak producent podaje należy dysponować:

Laddomatem wkładka 78 stopni dla kotłów do 30 KW 

Buforem 

i tutaj teraz mamy opcję powietrze wtórne zazwyczaj powinno być ustawione dla sortu paliwa cienkie paliwo wtórne

na maxsa otwarte wysunięte twarde paliwo prawidłowa frakcja do końca wsunięte + 5 mm wyciągnąć jeśli ktoś posiada prawidłowy ciąg komiowy wówczas nawet dla wersji GS GD można palić na ciągu naturalnym wówczas termostat kotłowy ustawiamy na 82 stopnie a termostat spalinowy na godzinę 12  klapka od powietrza zamykanie na poziomie 86 stopni takie prowadzenie kotła skutkuje spalinami w okolicach tych które podaje producent jeśli ktoś chce pracować z wentylatorem wyciągowym wówczas powietrze pierwotne musi byc ustawione pod pracę ciągłą kotła z wentylatorem czyli otwarcie to zazwyczaj jest na poziomie 2-7  mm i temperatura spalin będzie na poziomie jak producent podaje ja osobiście uważam że najprostszym układem sterującym jest regulator obrotów wentylatora uzależniony od temperatury spalin dlatego przy tym sterowniku który posiadasz należy użyć tej funkcji bo przecież za to zapłaciłeś.

Opublikowano

A jak sobie radzicie z ustawieniem PW nie widząc płomienia? Zaczynam myśleć powoli o kotle na HG i ta kwestia w Atmose mnie zastanawia. Na czuja? Bo ustawienia wg manuala też nie zawsze pasują (choćby przez różne ciągi kominowe).

Opublikowano

Dlatego jest tzw rozruch 0 który powinien wykonać serwisant lub hydraulik  wytłumaczyć klientowi jak się ma kocioł prowadzić ustawić powietrze analizatorem wytłumaczyć które cięgno co robi tak to powinno wyglądać

Opublikowano

Najlepiej hydraulik przeszkolony przez producenta

1 godzinę temu, KacperHG napisał:

jeśli ktoś chce pracować z wentylatorem wyciągowym wówczas powietrze pierwotne musi byc ustawione pod pracę ciągłą kotła z wentylatorem czyli otwarcie to zazwyczaj jest na poziomie 2-7  mm

Te 2-7 to o co chodzi?

Jak włączyć tą funkcję regulatora obrotów wentylatora? Ja mam sterowniki acd03 to jest z dotykowym ekranem ale klikam różne pozycje tam i nie widzę takiej funkcji może trzeba by mieć hasło serwisanta? 

 

Opublikowano

2-7 to powietrze pierwotne musisz przeczytać instrukcję do tego  sterownika nie pamiętam gdzie trzeba to pozmieniać ale skoro nie ma statusu to i pewnie nie ma obsługi kabelki poza kontrolerem pewnie 

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, KacperHG napisał:

Dlatego jest tzw rozruch 0 który powinien wykonać serwisant lub hydraulik  wytłumaczyć klientowi jak się ma kocioł prowadzić ustawić powietrze analizatorem wytłumaczyć które cięgno co robi tak to powinno wyglądać

A jeśliby prowadzić w większości czasu po rozpaleniu kocioł na miarkowniku w wersji s na sośnie lub drobnym liściastym ,to na ile mm ustawić pow pierwotne ,bo wtórne rozumiem na maxa,te 7mm czy może więcej przez pracę tylko na miarkowniku,mam dobry cug

Edytowane przez maronka
Opublikowano

Jednak duże znaczenie ma grubość drewna. Jak załaduję ciasno grube kawałki to spaliny około 200 stopni, a przy mniejszych kawałkach 250. Pewnie do mniejszego opału trzeba by znowu inaczej piec przestawiać.

Opublikowano

@bercus Jaka cena tej sondy lambda..?

Opublikowano

@krzych13 moim zdaniem wydanie 600 zł za ten analizator to przegięcie...do kotłów z podajnikiem na to jakiś sens ale nie do Atmosa na holsgaz. 

Sprawdzisz tylko ilość tlenu w spalinach. Tak czy siak musisz regulować pp i pw ręcznie, więc to taki przerost formy nad treścią. 

Taki analizator można użyć do wstępnego ustawienia kotła. W późniejszym użytkowaniu jest zbędny.

Kocioł można również ustawić obserwując płomień. Właściwie spalanie odbywa się gdy płomień ma barwę przy dyszy odcień niebiesko-fioletowy, do wkładki dochodzi w odcieniu biało -jasnożółtym. 

Żeby oglądać taki płomień dolna komora musi być szczelna.

Do takiego czegoś używam żaroodpornej szyby z drzwiczek piekarnika. Wymiar pasuje mi idealnie aby zamknąć otwór dolnej komory.

Wtedy widać piękny płomień jak z palnika😉

Nie wiem na ile to bezpieczne, ile wytrzyma taka szyba zanim strzeli w drobny mak. Ja przykładam ją na mniej niż minutę aby ocenić płomień.

Za 600 zł wolę kupić 5m³ drewna 😋

  • Lubię to 1
Opublikowano

5m3 za 600? Gdzie? Biere :)

Opublikowano

Podepnę się pod temat, ponieważ czytając posty widzę, że niektórzy użytkują kotły bez wentylatora, chcą ograniczyć temp spalin. Chciałbym zobaczyć wymiennik po spaleniu kilku wsadów na takiej pracy. Mam atmosa dc18s, dolna komora jest cała w szamocie (kuista), mimo to jeśli temperatura spadnie poniżej 200-250, to wiem, że już się nie pali, tylko smoli wymiennik, a i z komina widać dym. Bez wentylatora spali się wsad w kilka godzin, temp około 150, ale nie o taki efekt chyba chodzi (dym). Przerobiłem chyba wszystkie możliwe konfiguracje, nawet z wkładką w laddomacie 78 stopni, mimo temp na kotle 80 stopni, wyłączenie wentylatora=za mało powietrza do dyszy=dym. Po ustabilizowaniu się paleniska za mała temperatura na dyszy=dużo dymu. Mam w dolnej komorze takie wkładki metalowe (hamulce ciągu chyba), z nimi i bez nich efekt podobny. Komin systemowy ceramiczny fi 20, izolowany, 9m, ciąg dobry. Ustawienia sprawdzam lusterkiem w wyczystce, czy widać niebo, jak w kanale wentylacyjnym, bo z zewnątrz to dymu niby nie widać, a w rzeczywistości w kominie niebo będzie ciemniejsze. Jak powietrza nie brakuje, spaliny mam bezbarwne na całej wysokości komina.

Aktualnie pracuje tak, że mam powietrze pierwotnie 15mm odsunięte, powietrze wtórne 5mm odsunięte, niekiedy dopchnę do końca, jak większe kawałki, żeby nadmiernie nie wychładzać dolnej komory, wkładka w laddomacie 63 stopnie, jak kocioł osiąga 68-70, klapka od wlotu domyka się (z 4mm wkoło jest szczelina) Daje mi to temp na czopuchu do 300 w ciągu 40min, potem jak już osiągnie 70 stopni, to stabilizuje się na 260-280 stopni. W komorze pusto po 2 godzinach, max 2,5h, jak większe kawałki. Jak drobnica, to powietrze wtórne na max wyciągnę(zauważyłem, że regulując czy PW czy PP mocno to wpływa na proporcje), wtedy więcej powietrza pod ruszt, mniej do komory idzie, ale i tak w 1,5h pusto, ciepła da więcej, bo krócej, ale temp na kominie większa.

Więc jeśli ktoś ma atmosa dcxxS, byłbym wdzięczny za pokazanie, opisanie, jak wygląda wymiennik przy paleniu bez wentylatora. Mi się nie udało jeszcze spalić wsadu z wyłączonym wentylatorem bez dymu i sadzy. Sterowanie wentylatorem poprzez temp na kotle nie zadziała, laddomat trzyma temp, puki pompka nie wyłączy się.

Pozdrawiam palaczy drewna

Opublikowano

@bercus trochę taniej da się wyrwać ten analizator

@miklo 26-713 Sosna sucha duże szczapy. Nie jest to dąb ale po 120zł i suche. Pali się bdb 

@Mac08 tyle co zdołałem doczytać to pp i pw masz odwrotnie ustawione. PP na np 5-10mm a PW na np 15mm.

Robiąc odwrotne parametry kocioł produkuje dużo dymu. Na duszy dostaje mało powietrza i dym dusi płomień.

U mnie często pali się bez wentylatora. Ceramika wypalona, jasna. Spaliny mam około 180 czyli moc nominalna kotła (DC25S). Wentylator na jakiś tam czas podgoni.

Jeśli chcesz próbować na palić na ciągu to zdemontuj hamulce spalin. 

 

Opublikowano

@Emtecc Szamot oczywiście, nie udało mi się go zasmolić ani razu, ale wymiennik (płaszcz wodny) za każdym razem, gdy wyłączę wentylator. Najczęściej czarna sadza. Wentylator nie podgoni co jakiś czas, bo laddomat trzyma temp nawet na 1 biegu (mały kocioł, a pompa ta sama)  Dlatego pytam, jak u was wygląda. 

Jeśli masz laddomat, jak sterujesz wentylatorem, sterownik,  czy pokrętłem lewym? Taką konfigurację też miałem, ale na sosnowych zrzynkach, nie na dębowych kawałkach. Mój kocioł nie dymi po 1 min od rozpalenia do wygaszenia, nawet nie zostawiam warstwy żaru, bo będzie lekko dymił (z zewnątrz tego nie widać) XD. Oczywiście mając 5mm PP i 15mm PW spali się, ale nie uzyskam tyle energii. To jest mniejszy kocioł, a wentylator i przeloty powietrza podobne.

Opublikowano

@EmteccNie dawno byl tu w ogloszeniach za dobro.Szkoda,že brakuje okienka w dolnych drzwiczkach.To byloby wystarczajace,ja juž bym tam wiercil i przyklejal szkelko. :-) 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Mam podobne obserwacje co @Mac08, dzięki orkanowi Nadia miałem okazję palić dwie doby bez prądu, czyli naturalny ciąg i grawitacja 100% i nawet po usunięciu wszystkich hamulców spalin nie byłem w stanie napełnić bufora. Porównując do np mpma ograniczeniem wydaje mi się rozmiar dyszy, może być za dużym przewężeniem dla naturalnego ciągu. 

Tak wygląda dolna komora mojego atmosa po wypaleniu wsadu robinii, wkładka 83 stopnie, komin owal 120x240 i rck ustawiony na 20 Pa. Temp spalin do 250 stopni po osiągnięciu temp roboczej.

236890554_520594405693327_5079411631833282032_n.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, Mac08 napisał:

Podepnę się pod temat, ponieważ czytając posty widzę, że niektórzy użytkują kotły bez wentylatora, chcą ograniczyć temp spalin. Chciałbym zobaczyć wymiennik po spaleniu kilku wsadów na takiej pracy. Mam atmosa dc18s, dolna komora jest cała w szamocie (kuista), mimo to jeśli temperatura spadnie poniżej 200-250, to wiem, że już się nie pali, tylko smoli wymiennik, a i z komina widać dym. Bez wentylatora spali się wsad w kilka godzin, temp około 150, ale nie o taki efekt chyba chodzi (dym). Przerobiłem chyba wszystkie możliwe konfiguracje, nawet z wkładką w laddomacie 78 stopni, mimo temp na kotle 80 stopni, wyłączenie wentylatora=za mało powietrza do dyszy=dym. Po ustabilizowaniu się paleniska za mała temperatura na dyszy=dużo dymu. Mam w dolnej komorze takie wkładki metalowe (hamulce ciągu chyba), z nimi i bez nich efekt podobny. Komin systemowy ceramiczny fi 20, izolowany, 9m, ciąg dobry. Ustawienia sprawdzam lusterkiem w wyczystce, czy widać niebo, jak w kanale wentylacyjnym, bo z zewnątrz to dymu niby nie widać, a w rzeczywistości w kominie niebo będzie ciemniejsze. Jak powietrza nie brakuje, spaliny mam bezbarwne na całej wysokości komina.

Aktualnie pracuje tak, że mam powietrze pierwotnie 15mm odsunięte, powietrze wtórne 5mm odsunięte, niekiedy dopchnę do końca, jak większe kawałki, żeby nadmiernie nie wychładzać dolnej komory, wkładka w laddomacie 63 stopnie, jak kocioł osiąga 68-70, klapka od wlotu domyka się (z 4mm wkoło jest szczelina) Daje mi to temp na czopuchu do 300 w ciągu 40min, potem jak już osiągnie 70 stopni, to stabilizuje się na 260-280 stopni. W komorze pusto po 2 godzinach, max 2,5h, jak większe kawałki. Jak drobnica, to powietrze wtórne na max wyciągnę(zauważyłem, że regulując czy PW czy PP mocno to wpływa na proporcje), wtedy więcej powietrza pod ruszt, mniej do komory idzie, ale i tak w 1,5h pusto, ciepła da więcej, bo krócej, ale temp na kominie większa.

Więc jeśli ktoś ma atmosa dcxxS, byłbym wdzięczny za pokazanie, opisanie, jak wygląda wymiennik przy paleniu bez wentylatora. Mi się nie udało jeszcze spalić wsadu z wyłączonym wentylatorem bez dymu i sadzy. Sterowanie wentylatorem poprzez temp na kotle nie zadziała, laddomat trzyma temp, puki pompka nie wyłączy się.

Pozdrawiam palaczy drewna

Ja tylko nie rozumiem jednego w twoim i innych atmosach,piszesz że spalasz 2,5h max a twoja komora to 65l a to daje minimum 65kw i to dzielimy przez moc 18kw i daje nam to 3,5h czas spalania,i u mnie w mpm tak właśnie jest ,mam też mpm ds 18kw i spalam drobną kostkę sosnową 60l =około 20kg właśnie 3,5 h,a najdłuższe czasy jakie miałem to na dębie i buku ,około 6-7h i to nie było kiszone ,spalanie bez dymu ,cały czas spaliny około 200 ,odpowiedź to albo ten twój wyciąga więcej mocy ,albo spala z małą sprawnością

Edytowane przez maronka
Opublikowano

No albo ładujesz tylko 40 litrów opału

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.