Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Polecane pompy ciepła powietrze-woda 8-10kw


poziom

Rekomendowane odpowiedzi

Nie, nie, nie zamierzam pisać ci tu elaboratów. Sam się zainteresuj, jak to możliwe, że ich pompa wbrew prawom fizyki nie traci, kiedy u wszystkich innych traci, jaka jej moc nim, max, co to punkt biwaletny i taktowanie. Przy okazji możesz sprawdzić jakie są sprawności pomp przy różnym obciążeniu sprężarek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oczekiwałem elaboratów od Jasnie Pana. Tego typu post: "jak to możliwe, że ich pompa wbrew prawom fizyki nie traci, kiedy u wszystkich innych traci, jaka jej moc nim, max", od początku by wystarczył. Bo post w stylu "łale marketing" nie wnosi zupełnie nic. Chyba, ze nabijanie postów by stac sie "stałym forumowiczem". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie chcę zakładać nowego wątku, a mam dość wazne pytanie (niezależnie od tego o jakiej mocy mowa): które firmmy oferuja serwis ogólnopolski, a które cedują taki serwis na firmę, która instalowała urządzenie? Ktos wie może?

No i jakie są plusy i minusy obu rozwiązań? Gdzieś czytałem opinię, że lepiej jak jest ogólnopolski serwis, tylko nie pamiętam której formy to dotyczyło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam więcej wycen, większy mętlik i do tego jak patrzę na te wyceny....Pana HP 9kW 3f - od 37 do 41 tys...przy czym wyceny 37 tys nie obejmują na przykład pociągnięcia przewodów czy przygotowania miejsca pod jednostkę zewnętrzną...słabo.

Daikin altherma 3 8kW - 37 tys i też bez rzeczy, o których pisałem powyżej.

Nibe AMS 10-8+BA-SVM 10-200/12E - 41 tys....

Dziwne trochę, bo jak czytam forum, to liczyłem bardziej na 35 tys max...

Szukam w łódzkiem jak coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję skupić się na razie na obecnym źródełku ciepła, żeby poprawić wydajność. Na pompę poczekaj do następnego roku, teraz sezon grzewczy się zaczyna i nie widzę sensu rozgrzebywania instalacji. Ceny które przedstawiłeś przerażają mnie. Szukając monobloka odbijałem się pomiędzy gotowym urządzeniem za chore pieniądze, a zrobieniem kundelka z klimatyzatora. Cierpliwość się opłaciła bo wyrwałem pompę z całym potrzebnym osprzętem za ok.16 tysi i uznałem to za dobry kompromis. Gwarancję mam, sprawność na pewno większa niż klima, zobaczymy jak sobie poradzi pompa w boju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z poprawianiem obecnego źródła ciepła doszedłem do ściany. Jest zdecydowanie za duży ten piec i tu juz za wiele nie zdziałam. Ocieplenie domu, tam gdzie było skopane, poprawiłem w zeszłym roku.

Teraz albo mogę kupić pellet za ~5 tys. Albo inwestować ta kasę w zmianę kotła na PC.

Ale może faktycznie lepiej poczekać. Jakoś bariera 35 tys wydaje mi się max. Tzn. oferta Atlantica jest tu najbardziej kusząca, bo spokojnie się zmieszczę w tej kwocie i jeszcze dziś się upewniałem i zawiera ona wszystko (30 tys).

Tylko mało sensownych danych o tej pompie jest w sieci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.09.2021 o 23:10, Vlad24 napisał:

Nie, nie, nie zamierzam pisać ci tu elaboratów. Sam się zainteresuj, jak to możliwe, że ich pompa wbrew prawom fizyki nie traci, kiedy u wszystkich innych traci, jaka jej moc nim, max, co to punkt biwaletny i taktowanie. Przy okazji możesz sprawdzić jakie są sprawności pomp przy różnym obciążeniu sprężarek. 

Szczególnie mocą min bym się interesował bo większość czasu taka będzie potrzebna.

@poziom nie pchaj się w pompę większą niż 7 kW , ludzie montują przewymiarowane pompy "Bo w mrozy nie da rady" a ile masz tych mrozów po -20 ? Od tego są grzałki . Jak przez większość sezonu pompa 7kW będzie pobierać 1 kW to ta 9 HP pobierze 1,3 kW . Różnica wystarczy na trzy tygodnie pracy grzałki w duże mrozy.

A obecny kocioł wyłóż szamotem co zmniejszy komorę spalania i poprawi sam jego proces , sam mam 17kW starego miałowca z palnikiem na pellet w domu 130 m to wiem co mówię. Spalam max 3, 5 tony a nie 5 . Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OZC jest liczone przy skrajnych temperaturach , a powtarzam ile dni w sezonie takie występują ? Sam będę robił pompę z klimatyzatora i nie zamierzam dać większej jednostki niż 7 kW . W podjęciu decyzji pomogła mi analiza mocy starego kotła w całym okresie grzewczym i Tobie radzę to samo.

Zresztą tak jak pisałem wcześniej dajesz grzałkę 6kW + powiedzmy połowa mocy pompy albo nawet mniej nich ma tylko 3 kW przy -20 , daje to razem 9kW i wszystko. Przez nawet miesiąc nie zbankrutujesz a przez resztę sezonu będziesz miał oszczędności i mniejsze problemy z taktowaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planować zawsze można, ale bardzo ciężko będzie znaleźć Ci wykonawcę z przewidzianą przez siebie pompą na ten sezon.  Nie ma pomp, a dostawy są przesuwane, a Ci co mają i kupili na magazyn to nie wydadzą jej w promocyjnych cenach. Taka natura rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kotle z podajnikiem o mocy decyduje palnik, a nie komora spalania .

Można się pobawić szamotem, ale to mało co da, gdyż tylko podniesie temp spalin - mniejsza powierzchnia wymiany

Tu raczej mały bufor byłby potrzebny - nawet 200l zrobi swoją robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że palnik decyduje o mocy , ale jak zmniejszysz objętość komory spalania wykładając ją płytami szamotowymi np 3 cm , wymienisz sznury w drzwiczkach czyli uszczelnisz kocioł to sam proces spalania ( dopalanie gazów) się zmieni.

To przełoży się na większą sprawność , więc wystarczy mniejsza moc palnika żeby uzyskać to samo co na większej mocy bez tych modyfikacji. 

Może zadam pytanie inaczej , Czy czystość spalania nie ma wpływu na sprawność a co za tym idzie na mniejsze spalanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, poziom napisał:

Czyli nawet jak OZC wychodzi ~8,5 kW to brać 7kW? 

Wyliczenia dla mojego budynku wychodziły w granicach 7kW a nawet w kierunku 9kW. Kociołek mam 8-10kW ale zmniejszone palenisko o połowę i jest dobrze. Przeliczyłem ilość spalanego węgla w sezonie czyli niespełna 2 tony i nie wychodziło mi żeby pompą 5kW nie ogrzać domu. Kociołek zamiast grzałek dopełnia rezerwy mocy potrzebnej w momencie gdy pompa zacznie pracować w niekorzystnych warunkach. Teraz pompa pracuje na mocy 600W przy +14 i biorąc ilość dni w sezonie gdzie temperatury oscylują w granicach +2,+10 większa szafa zacznie taktować i zużywać więcej prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, poziom napisał:

Ale może faktycznie lepiej poczekać. Jakoś bariera 35 tys wydaje mi się max.

Witam.

Do Nostradamusa mi osobiście daleko.....ale to co teraz max. 35tys. po nowym roku myślę że 40-45tys....., a i paliwo przyszłym roku w okolicach wakacji nie zdziwi mnie jak będzie powyżej 7zł.... im dłużej zwlekasz, jeszcze dłużej narzekasz...... ale poeta ze mnie :))))))

Pozdrawiam. YARO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam kolejne dwie propozycje...

Hitachi Yutaki S 3-fazowa 11kW na R410a 

Toshiba Estia 8kW R32

Obie cenowo zbliżone i dla mnie te ceny sa ok.

Ale...różnica w mocy jest dość, powiedziałbym ciekawa. 

Dom ma zapotrzebowanie 8,4kW przy średniej dobowej -20. 

Przy -15 Toshiba ma dla temp. 50 st C w CO 6,8 kW...tylko nie mam pojęcia ile dom potrzebuje przy -15, zakładam, że może być w okolicy tej mocy.

Hitachi przy -7 (nie znalazłem danych dla niższych temperatur) i 55 st C na wylocie ma moc 8,6kW...tu na pewno będzie za dużo.

Ehhh, szkoda, że producenci nie mają obowiązku zamieszania wykresów dla temperatur otoczenia od -25 do +10 i temperatur zadanych 35 i 55...a tak to bądź tu mądry.

Acha-obie wyceny mam z buforem 200l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokopałem się do swojego projektu....i chyba popełniłem bład.

W projekcie charakterystyka energetyczna to 118,12 kWh/m2 rok a powierzchnia ogrzewana 170m2....po prostu ja nie brałem pod uwagę garazu, kotłowni i pomieszczenia gospodarczego, które są w bryle budynku, a które w zasadzie ogrzewał piec sam swoim ciepłem (drzwi pomiędzy pomieszczeniami otwarte, kaloryfer w garazu nawet się nie włączał).

No ale przy pompie to jednak pewnie kaloryfer w garażu się załączy. Oczywiscie temperatura w tych pomieszczeniach to nie musi być 22 stC ale coś tam dogrzac trzeba.

No i przy tej powierzchi i charakterystyce to mi wychodzi zapotrzebowanie 11,2 kW!

I teraz zastanawiam się powaznie nad Yutaki 11kW lub o 5 tys droższym Zubadanem (T-Capa mam oferowanego w podobnej cenie-wolę Mitsu).

Co Wy na to? Szczególnie na Hitachi w takim wypadku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No po pierwsze to ja chcę się tego kotła pozbyć. Z kilku względów, przede wszystkim ze względu na wygodę. Poza tym sterownik tego kotła to jest porażka, a firma, która toto wypuściła to jest porażka 2 (recalart-ku przestrodze).

No i 1000l to już jest po pierwsze ciężar nie mały, po drugie miejsce, którego nie mam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2021 o 09:54, poziom napisał:

I teraz zastanawiam się powaznie nad Yutaki 11kW lub o 5 tys droższym Zubadanem (T-Capa mam oferowanego w podobnej cenie-wolę Mitsu)

Jeżeli myślisz o Mitsubishi to rozważ Mitsubishi Heavy Industries. To całkiem inna firma i produkty. Z tego co czytałem kiedyś na zagranicznych forach instalatorów to zupełnie inna liga. A przede wszystkim trwałość. Podobnie jak z pralkami Miele. Kupujesz i trzydzieści lat działa bez zająknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No właśnie wyjąłeś mi z "myśli" nie Zubadan ..... tylko  Hydrolution produkcji Mitsubishi Heavy Industries... to to jest sprzęcik i jakość...

Pozdrawiam. YARO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2021 o 22:33, besix napisał:

A po co to 11kW ? Chcesz przez większość sezonu płacić więcej za prąd ? Przecież im większa moc pompy to większy pobór i na dodatek nigdy nie zmoduluje się tak nisko jak ta 8kW, To, że 3 fazy to nic nie znaczy bo tam sprężarka i tak jest na jednej fazie 

To czy jedno czy trójfazowa , to zależy od instalacji i zabezpieczeń jakie są w budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie obie opcje wchodzą w grę, i 1 i 3 fazy.

Co do Mitsu Heavy...jakbym mógł to mocno zastanawiałbym się nad Toshibą Estią 8kW ale jest jeszcze kwestia instalatora.

Na razie żaden z tych, z którymi miałem kontakt nie ma w ofercie "Hydrolution".

Inna sprawa: co jak raz na ruski rok temperatura spadnie poniżej -20? Te Hydrolution ponoć do -20 działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.