Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kącik majsterkowicza


Fozgas

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, marcus312 napisał(a):

Możesz spróbować takiej metody dokręć mocnej pozostałe śruby w kole potem przez pręt trzpień uderzaj młotkiem w główkę tej  śruby którą chcesz wykręcić ,dalej wbij mocny śrubokręt w szczelinę tej śruby i próbuj wykręcić w razie nie powodzenia ponownie bijemy po śrubie aż do skutku .Srubokręt najlepiej ślusarski z możliwością nałożenia ramienia do kręcenia .dużo cierpliwości i trzezwości umysłu . Gdy to nie pomoże spawamy nakrętki jedna po drugiej do tej śruby aż wyjdziemy poza otwór felgi już sama temperatura przy spawaniu zrobi swoje ze to puści .

 

Nie radzę dokręcać na siłę pozostałych śrub, bo może trzeba będzie zmieniać wszystkie pozrywane gwinty. Wystarczy kilka razy mocno uderzyć młotkiem poprzez jakiś wybijak w tę śrubę i jeżeli twardość materiału pozwoli na wiercenie, zrobić otwór pod wbicie nasadki imbusowej lub wykrętaka. Prysnąć wcześniej jakimś penetratorem i powinno spokojnie wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KubaS1988Powiedzialbym,že to jest srodek dolnej usczelki,ktora odcial wnetrzny walek potym co dojechal na dol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2024 o 18:04, PioBin napisał(a):

To ja mam problem i szukam podpowiedzi 🙂

Zgubilem nasadke do srub zabezpieczajacych kola w samochodzie.

Co/Czy robic samodzielnie? lub czy lepiej skorzystac z warsztatu (podobno niektore maja rozne gotowe modele do odkrecania jak rowniez specjalne “uniwersalne” nasadki).

Wygląda na zabezpieczenie mcgard

tutaj znajdziesz rozwiązanie

https://zabezpieczenia-mcgard.pl/samochody/nakretki-sruby-mocujace/nasadka-do-srub-zabezpieczajacych-vw/

 

  • Przydało się 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 9.04.2024 o 21:14, bobbuilder napisał(a):

Zadzialalo. Dzieki!

Wymiana kilku maili (eng lub de), glownie zdjecia i opis. Koszt ~21EUR. Platnosc internetowa. Czas realizacji dlugi ale to rowniez bylo przyczyna po mojej stronie.

Ogolnie lubie podejscie firm niemieckich/austryjackich do indywidualnego (jednostkowego) klienta.

Malo spotykane w polskich firmach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2024 o 22:41, PioBin napisał(a):

Zadzialalo. Dzieki!

Ogolnie lubie podejscie firm niemieckich/austryjackich do indywidualnego (jednostkowego) klienta.

Malo spotykane w polskich firmach!

Fajnie, że się udało bez zniszczeń. Ja ostatnio załatwiałem zgubione kluczyki do stacyjki traktorka koszącego. Obeszło się bez wymiany stacyjki

Też dało załatwić się w firmie Stiga. (oryginały "znalazły" po dwóch tygodniach po dostarczeniu zamienników😖).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Syn kupił taki samoróbkę kompresor za 290zł, ładnie to nawet chodzi, ale chcemy dolać/wymienić olej, a nawet nie wiemy z czego to jest? Gość, który sprzedawał twierdzi że od Liaza, ale wpisując w Google nic podobnego się nie pokazuje. Czy ktoś wie jak tu spuścić olej i potem dolać? Nie ma żadnej tabliczki, jedynie ten znacznik KMG, ale cholera wie co to może być. 20240613_193832.jpg20240613_193814.jpg20240613_193746.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To koło kompresora z Liaza tylko stało. Wygląda na kompresor ze Scody RTO. Od spodu powinien być korek spustowy. A jak się napełnia, to niestety, ale już nie pamiętam. Chyba powinien być taki krótki bagnecik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To koło kompresora z Liaza tylko stało. Wygląda na kompresor ze Scody RTO. Od spodu powinien być korek spustowy. A jak się napełnia, to niestety, ale już nie pamiętam. Chyba powinien być taki krótki bagnecik.
Dzięki! Syn już olej wymienił, nie wiem jak, ale wlał pół litra, było prawie sucho. Tylko nie wiemy czy te poł litry wystarczy, czy dolać więcej? Bo nie chcemy przelać, a z tego co poczytałem, to nie za dobrze jest przelać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony lepiej przelać i mieć wycieki niż zatrzeć sprężarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony lepiej przelać i mieć wycieki niż zatrzeć sprężarkę.
Tylko że czytałem na elektrodzie, co prawda o innej sprężarce, że te bez pompy oleju nie bardzo lubią za dużo oleju, że może coś nawet rozerwać. W ogóle syn twierdzi, że to sprężarka od Ikarusa, ale też z wyglądu mi nie pasuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te z pompą nie muszą rozbryzgiwac oleju układem korbowym na wszystkie powierzchnie wymagające smarowania. Jak lustro oleju będzie za nisko to efekt smarowania zanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te z pompą nie muszą rozbryzgiwac oleju układem korbowym na wszystkie powierzchnie wymagające smarowania. Jak lustro oleju będzie za nisko to efekt smarowania zanika.
Dlatego dziwne mi się wydało, że coś może się stać. Ta rurka na dole z kolankiem to jest chyba coś w rodzaju odmy, zatkane było jakimś dziadostwem. Nie wiem z jakiego powodu miałoby się tam wytworzyć ciśnienie. Jak by było za dużo oleju to wał może mieć problem czy samo koło zamachowe, ale nic więcej nie powinno się dziać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ tłokowy nigdy nie jest super szczelny i przedmuchy powietrza bez drożnej odmy wywalą to powietrze uszczelniaczem, razem z olejem. To samo tyczy się silników tłokowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym kolanku ma byc jescze do gory 15 cm rurki z jakims siatkom wewnatrz,by oleja nie wytryskawalo,bo powietrze troche"miga" przy pompowaniu i zaraz odpowietrzalo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pracy dwóch cylindrów, zmiany ciśnienia spowodowane ruchem tłoków są wzajemnie kompensowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa kompensowane,ale zupelnie bez ruchu tego powietrza w rurke,czy kolanku to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie. Na fotce jest sobie takie urządzenie, to jest chyba zawór bezpieczeństwa albo cóś. Syn 17to letni bardziej w temacie. Ucieka nam ciśnienie tą cienką rurecką. Czy tak ma być? Bo w zasadzie z tego co syn mówił, to w 2-3 minuty schodzi całe ciśnienie ze zbiornika. Czy ten zawór wobec tego jest uszkodzony?20240619_191517.jpg20240619_191449.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Skoro na forum jest niewiele dziś zapytań, to zamieszczę od siebie. Chodzi o zakłócenia w instalacji elektrycznej. Gdy włącza się oświetlenie (np. w piwnicy), przygasa obraz i dźwięk w TV. Po tym, przez chwilę dźwięk jest nieco ściszony i stopniowo wraca do poprzednich ustawień. Telewizor jest włączony do listwy antyprzepięciowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącz na chwilę TV na iinną fazę i sprawdź jeszcze raz.  Jak załączasz światło w piwnicy, możesz mieć jakieś przebicie i chwilowa upłynność powoduje duży spadek napięcia. 

Edytowane przez o6483256
  • Przydało się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.