Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A to zmniejszenie mocy ? Co wiesz ,na czym to ma polegać w tym nowym 14kw? Brzmi ciekawie,ale czy będzie działać

Opublikowano

albin, Od początku, zacznij od obliczenia zapotrzebowania na ciepło na stronie http://cieplowlasciwie.pl/, zwróć uwagę przy jakiej temperaturze będziesz potrzebował mocy maksymalnej, zwróć również uwagę na średnie zapotrzebowanie, bo pewnie tyle lub niewiele więcej będziesz potrzebował przez większość sezonu.

Do tej pory ograniczenie mocy MPM-a odbywało się przez włożenie blachy zmniejszającej ruszt, o innym rozwiązaniu nic nie słyszałem.

Dodam tyko, że warto się zapoznać z wieloma opiniami i doświadczeniami innych użytkowników i dopiero podejmować decyzje.

Opublikowano

Kupowanie większego kotła "na zapas" i zmniejszanie mocy jest mocno bezsensowne i niepotrzebnie kosztowne,nie wspomne o problemach z tego wynikających.

Opublikowano

Ale może coś producent sensownego  wymyślił ,jestem po prostu ciekaw,a nuż będzie dobrze działać na małej mocy

Opublikowano (edytowane)

jest delikatnie wyższy niż otwór przegrody   - a po co ci to ?     

w tym palniku wirowanie następuje tylko kiedy mały idealne warunki , bo inaczej przy dużum ciągu wywala wiekszośc płomienia poza cykl wirowania.  Dlatego wsadzilismy płytkę z szamotu nad palnik wirowy -  jako dopalacz która zatrzymuje tak jakby płomien dłużej w palniku wirowym

Edytowane przez mikkei
Opublikowano

Chciałbym dorobić coś takiego u siebie w kotle, innymi słowy kolejna rzeźba.

Przy okazji zapytam czy miał może ktoś przyjemność lub nieprzyjemność wiercenia w szamocie otwornicą do gniazdek? Bo tak zamierzam wykonać ten element wirowy, namoczyć cegłę szamotową i na wiertarce pionowej z udarem lub bez spróbować nadać odpowiedni kształt, ale domyślam się że łatwo nie będzie.

Opublikowano

Robiłem sobie taką otwornicą wszystkie elementy wirowe w kotle,idzie dosyć sprawnie o ile masz gorszej jakości szamot i jest w miarę miękki.

Opublikowano (edytowane)

Ja używalnym koronki diamentowej wierciłem wkrętarką  bez udaru, szamot jest dość kruchy. Co prawda cały szamot mam z marketu, a to może mieć znaczenie

Jak rozumiem chcesz przedłużyć element wirowy nad palnikiem.

P.s. Dzisiaj będę coś dłubał przy kociołku, jakie wymiary potrzebujesz

Edytowane przez Ryni
Opublikowano

Uzywałem otwornicy widiowej 80 i 60mm.

Opublikowano (edytowane)

Witam.

PO dwudziestu latach ( na szczęście na sam koniec okresu grzewczego ) wysiał mój dotychczasowy kocioł no name.

Wynik z Czyste ogrzewanie http://cieplowlasciwie.pl/wynik/5jqa.

dane tam wpisane nie do końca pokazują rzeczywistość ale jak wpiszę bardziej niekorzystne warunki to mi wychodzi ok 10kw. 

instalacja grawitacyjna, dwa cale z kotła wszystko na grzejnikach żeliwnych razem chyba 157 żeberek i ok 450l wody w obiegu. Paliwo główne to węgiel od czasu do czasu jakieś odpady drewniane ( drewno zazwyczaj przepalane w okresach przejściowych ). Komin wewnętrzny 27x14cm ceglany ok 9,5m.

Pytanie jak widzicie MPM DS 10kw do takiego domu. Na chwilę obecną nie chce jeszcze modernizować instalacji pod jakieś nowoczesne ogrzewanie a wydatek rzędu 5000 ( z zainstalowaniem ) jakoś przeżyje.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

 

Edytowane przez bercikh
Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.04.2019 o 18:11, Ryni napisał:

albin, Od początku, zacznij od obliczenia zapotrzebowania na ciepło na stronie http://cieplowlasciwie.pl/, zwróć uwagę przy jakiej temperaturze będziesz potrzebował mocy maksymalnej, zwróć również uwagę na średnie zapotrzebowanie, bo pewnie tyle lub niewiele więcej będziesz potrzebował przez większość sezonu.

Do tej pory ograniczenie mocy MPM-a odbywało się przez włożenie blachy zmniejszającej ruszt, o innym rozwiązaniu nic nie słyszałem.

Dodam tyko, że warto się zapoznać z wieloma opiniami i doświadczeniami innych użytkowników i dopiero podejmować decyzje.

Dziękuje za odpowiedź Ryni

Dlatego czytam uważnie to forum

 

Od początku  :)

Witam serdecznie formuowiczów.

Palenie tylko drewnem  sezonowanym.

Dom - kostka z lat 70 ocieplona 10cm styropianem na zakładkę, nie wiem jakie mury.

Sytych i podpiwniczenie nie ocieplane.

Grzejniki 4 duże  żeliwne w pokojach + 2 panelowe: 1 w słabo ocieplonej łazience i drugi w w kuchni w podpiwniczeniu nie ocieplonej (remont kuchni i przy okazji wywaliłem kuchnie kaflową i wstawiam duży grzejnik)

         2 sezony temu w domu bo to dom rodziców wymieniono starego kopciucha na nowego L

Nowy to Rakoczy popter G 10kw do którego mam zamiar dodać cwu 140 l.

Poprosiłem rodziców by zaczęli palić od góry i o dziwo zaczęli.

Ale w zimę męczące jest to że trzeba czekać do wygaszenia kotła i ponowna rozpałka szczególnie w nocy i rano już w domu zimno.

Ten Popter ma bardzo małą komorę i trzeba co 1,5 -2 h rozpalać od nowa.

Przy kolejnym rozpaleniu przykręcam dopływ powietrza i starcza to na trochę dłużej.

Często niema ich cały dzień w domu i po wygaszeniu w kilka godzin spada temp w domu.

Dlatego  chcąc im pomóc zastanawiam się czy nie wstawić mpm-a 14kw i wtedy mogliby dokładać od góry do woli i nie czekać na wygaszenie.

Dodam że jeden załadunek drewna przy obecnych temperaturach do rozbujania kotła do 60st. trwa 1,5-2 h i w domu robi się już ciepło.

 

I w tym mam problem czy wymieniać na mpm czy do tego Rakoczego dołożyć bojler 140l i grzejnik i niech hula.

 

Trochę się rozpisałem i przepraszam bardzo :)

Proszę o spostrzeżenia i radę.

Pozdrawiam serdecznie

Karol

 

Edytowane przez albin
Opublikowano

bercikh  - nie masz innej opcji niż 10kw  - ale spokojnie wstawisz blache zmniejsząjącą ruszt i bedziesz mógł na luzie palić na połowie mocy.  - do samego wegla jak znalazł   bo 10 do drewna nie za bardzo bo ma za mały zasyp.  Grawitaja i dużo wody to bdb sprawa - bardzo łątwo zapanować na kotłem i nie ma dziwnych akcji ze temp szybko rośnie.

 

albin - wrzuć wynik tego domu z  ciepłowłaściwe., wtedy moze cos bedzie wiecej wiadomo o co kaman

 

 

Opublikowano (edytowane)

Wg mnie przy tej ilości wody i grzejnikach nawet bez blachy ta 10 kw ładnie powinna pracować,na węglu orzech I powinien spalać równo i czysto i długo, a co do albina to tylko 14 kw do drewna,chyba że drobne drewno to wtedy 10kw,w twoim przypadku prosi się o bufor i palenie raz na dzień średnio,ale nawet bez bufora 14 kw z 4 h pociągnie i w większość zimy starcza to na 2-3 wsady a w mrozy 4 wsady,niemniej 14 kw jest trochę za mocny i będzie przykiszać bez bufora,ale jest wygodny ,z górnym zasypem najlepiej,ale jak z buforem tak z 1000l to wtedy nawet ten 25 kw do drewna będzie super ,jednym wsadem zagrzeje bufor i spokój ,ten 14 kw dwoma wsadami a 10kw może iść bez bufora ,jak ma kto dokładać ale tylko drobne drewno bo on chyba ma tylko 16cm głęboką komorę ,14kw 25 cm,oba mają 30cm szeroką komorę i z 70 cm wysoką, z górnym zasypem wejdzie więcej drewna i łatwiej je ułożyć,sprawdziłem 10kw wysokość ma 60 cm ,w litrach opału do 10kw wejdzie 33litry a do 14kw 56 litrów więc różnica jest ,ale na pewno 10 kw bez bufora czyściej będzie spalał w tak małym mieszkaniu,jakbyś jednak wolał 14 kw to da się tylko wtedy trzeba palić większymi kawałkami drewna, u mnie na przykład jak miałem duże kawały sosny ,topoli ,czy brzozy to 70 było ciężko na kotle osiągnąć ,a mam 17kw,a na drobnej kostce sosnowej zagotować w mig jest nie problem

Edytowane przez maronka
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Jeszcze jedno pytanko - czy przy grawitacji potrzebna jest ochrona powrotu?

Opublikowano

Albin - czym chcesz palić ?  

100% drewno?

drewno i wegiel

czy 100% wegiel?

Opublikowano

Powinieneś coś zrobić ze stropami żeby zejść chociaż do 12-14 MWh w skali roku, co i tak będzie kiepskim wynikiem.

pozdrawiam Hermogenes

Opublikowano
8 godzin temu, albin napisał:

Tylko drewno z powodu własnego lasu.

Drewno jest sezonowane.

Jak do drewna to pewnie potrzeba kotła większego np 18kW i ew zmniejszyć mu palnik.

Głównie idzie o komorę zasypową, a i buforek - nawet 700-800l by się przydał. 

Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, sambor napisał:

W układzie grawitacyjnym nie jest potrzebna dodatkowa ochrona powrotu kotła

Ale bojler na krótkim biegu nie zaszkodzi,tylko pomoże,u mnie tak jest i na grawitacji powrót dość szybko łapie temperaturę

Edytowane przez maronka
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, sambor napisał:

Jak do drewna to pewnie potrzeba kotła większego np 18kW i ew zmniejszyć mu palnik.

Głównie idzie o komorę zasypową, a i buforek - nawet 700-800l by się przydał. 

Jak do bufora to brać 25kw jak bez to 14kw,to jest mały dom, mało grzejników, 18 kw będzie za duży a komora tylko 10 litrów mniejsza jest w tym 14kw i tą 18 -stkę by trzeba przerobić by drewno dobrze spalać,jest naszykowana na węgiel

Edytowane przez maronka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.