Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od 25 listopada jestem użytkownikiem Skzp-02

Wcześniej kotłem sterował Ognik plus pid II. Kocioł(typowy dolniak) konstrukcji kolegi Przemka. Palnik Appmd-1. Paliwo miał 23 z Piasta.

Do ogrzania mam dom piętrowy tzw "klocek". Ściany ocieplone w 1997, 5cm styropianem, okna PCV, powierzchnia 200mkw.

Ognik spalał mi około 27kg/dobę przy temperaturze w przedziale 0-5stopni. Dział skokowo tzn. rozrzut temperatur kotła osiągał 10stopni.

 

Podłączyłem Skzp i po paru sekundach widziałem pierwszą różnicę, inaczej pracowała dmuchawa(WPA120), płynna zmiana obrotów.

Skoki temperatury na kotle pozostały ale w mniejszym zakresie(maksymalnie 7stopni). Po konsultacji z kolegą RedEd, wymusiłem obieg na kotle przez stale włączoną pompę CWU. Temperatura się ustabilizowała.

 

Moc kotła 17kW

Powietrze 10-40%

Podawanie 5s

Paliwo 23MJ

Zawór 4d otwarty w 80%

Temperatura zadana 45stopni

Temperatura za zaworem 42stopnie

post-13345-0-83134100-1448951477_thumb.jpg

post-13345-0-27247900-1448951726_thumb.jpg

post-13345-0-84317400-1448951760_thumb.jpg

post-13345-0-33787100-1448951832_thumb.jpg

 

Ponowna konsultacja i decyzja o zmianie kaloryczności na 21MJ, efekt po 8godzinach taki:

post-13345-0-75544600-1448952032_thumb.jpg

 

Zwiększyła się jeszcze bardziej stabilność, skoki poniżej 1stopnia.

Paliwo zaczęło się przy takim ustawieniu przesypywać, wymiennik zrobił się czarny.

Głównym moim problemem jest ilość spalonego opału, 35kg/dobę to zdecydowanie za dużo. Ognik spalał przy podobnych warunkach 27kg.

 

Ostatnia moja zmiana to zwiększenie kaloryczności na 25MJ. Pierwsze spostrzeżenia za 8 godzin. 

 

Co chce osiągnąć?

1. Zmniejszyć zużycie do poprzedniego poziomu

2. Zmniejszyć powstawanie spieków(szlaka) 

 

 

PS

Dziękuje oficjalnie koledze RedEd za zaangażowanie i chęć pomocy. Oby więcej takich ludzi.

 

Pozdrawiam Adam

 

PS2

Tutaj można śledzić na żywo moje wyniki.

http://rpi-pvmonitor.sytes.net/temperatury/

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Witam

Jak przesypuje to faktycznie zwiększyć kaloryczność, jeszcze do tego ustawić powietrze- bywa tak, że zmiana o 1-2% wartości dmuchawy powoduje przesunięcie "załamania" siły (wydajność i spręż) dmuchawy i polepsza proces spalania (równomierność w wykorzystywanym przedziale mocy). Spróbować należy również zmniejszenia jednorazowej porcji (podanie 3s) paliwa chociaż to zależy od wielkości palnika i paliwa. Sterownik SKZP jak dotąd jest najbardziej "grzebalnym" ze sterowników jakie miałem, a doświadczenie przyjdzie z czasem jak się operator zapozna z "bestią" w kotłowni.

 

Pozdrawiam i mało spalonego opału i dużo ciepła życzę RedEd

Opublikowano (edytowane)

Dziendobry wszystkim.

 

Ponizej efekt zwolnienia cyrkulacji w podlogowce.

 

Sprawdzilo sie to co przypuszczalem, szybka cyrkulacjia wody na podlogowce powodowala szybsze wychladzanie pieca. 

 

Ratunkiem bylo

 - zastosowanie zaworu 4D aby nie puszczal tyle zimnej wody na powrot kotla (ustawilem go na 3) 

-  zmniejszenie predkosci cyrkulacji podlogi (zrobilem to zbyt drastycznie dlatego dzis rano skoroygowalem troche wrocilem na nie pelny 3 bieg (cel chce osiagnac jak najmniejsza roznice z wejscia i wysjcia na podlodze)

-  temp powrotu oscyluje teraz w granichac 55 stopni przy 62  na kotle.

-  temp zasilania ukladu 29 i mieszacz na podlogowke otwarty na maxymalna wartosc. 

 

Na wykresie zobaczycie pik mocy (podkrecilem przed chwila piec bo spaliny zeszly na bardzo niski poziom) podlog przez noc tez mocno mi sie wychlodzila do 25 stopni z 27 w domu termometry pokazuja 20 stopni

 

 

A co do spalania eko i pracy dmuchawy 

 

Naprawde warto zainstalowac najnowszy soft. Moja dmuchawa pracuje teraz przyjemnie miekko nie chuczy jak to robila przed tem sterownik lagodniej zmienia jej obroty i dzieki temu piec jest lepiej kontrolowany.

Nie wspominajac ze w koncu pozbylem sie spiekow. Piec zaczal zupelnie inaczej pracowac mam wrazenie ze non stop jest cieply suchy a wczesnniej byl goracy jak pracowal a jak byl w podtrzymaniu to mialem wrazenie ze byl chlodny.

post-62909-0-29078900-1448955145_thumb.jpg

post-62909-0-35488300-1448955169_thumb.jpg

post-62909-0-13053600-1448955329_thumb.jpg

post-62909-0-32080200-1448955340_thumb.jpg

post-62909-0-46598400-1448955371_thumb.jpg

Edytowane przez wadus
Opublikowano (edytowane)

Zmiana ustawień. 

Zmniejszona moc kotła z 17 do 10kW

Zmniejszona kaloryczność z 21 do 18MJ

Powietrze 10-38%

post-13345-0-60894500-1448997677_thumb.jpg

post-13345-0-06766300-1448997720_thumb.jpg

Spaliny x2

 

Jest stabilniej, spalanie odrobinę się zmniejszyło. W zamian mam kopcący płomień i czarny wymiennik.

Edytowane przez AdamMa
Opublikowano

Witam

Albo zwiększ troszkę powietrze (trzeba dobrać do wypełnienia palnika) albo zwiększ kaloryczność do 19 i obserwuj.

 

Pozdrawiam RedEd

Opublikowano

Przed napisaniem posta zrobiłem to drugie.

 

PS

Wczoraj mówiłeś żeby podglądać płomień przez szybę. Masz jakąś sprawdzoną która się nie rozleci po 10 sekundach?

Opublikowano (edytowane)

Witam

U mnie palnik wyrzucał płomień poziomo więc nawet pleksa wytrzymała, w tym przypadku potrzebna mała żaroodporna szyba i przygotowane drugie drzwiczki z tą szybką.

 

Pozdrawiam RedEd

 

Ps może pogadaj z Przemkiem

Edytowane przez reded
Opublikowano

Problem jest tutaj jeden i wynika z bezwładności cieplnej układu grzewczego Jak działa instalacja już napisałeś więc nie będę powtarzał . żeby mieć płynną pracę układu nie można go skazywać na pracę dwustanową a tak jest aktualnie ( widać to na wykresie pracy kotła -jak dla mnie tragiczny) z tym że zarówno instalacja jak i kocioł rozładowuje swoje ciepło w tym samym czasie co powoduje że kocioł aby nadgonić zapotrzebowanie musi ostro pracować przez krótki okres czasu aby wyrównać straty swoje i instalacji .

 

Aby ten układ pracował płynnie i poprawnie trzeba w obiegu kotłowym zwiększyć akumulację ciepła i po fotkach które zamieściłeś jest na to prosty sposób . Wystarczy wykorzystać do tego bojler który prawdopodobnie podwoi pojemność cieplną układu kotłowego . Recepta jest prosta i nie wymaga żadnych przeróbek instalacji a jedynie należy pompę ładującą zasobnik CWU wykorzystać jako pompę kotłową która będzie pracowała cały czas .

Co da takie rozwiązanie

1 układ kotłowy zwiększy swoja bezwładność 

2 wyrówna się temperatura powrotu i zasilania kotła .

3 Kocioł przestanie być zalewany zimną wodą z powrotu w przypadku kiedy dolna krzywa temperatury  instalacji i kotła się pokryją ( nie ma automatyki sterowania zaworu 4d- ustawienia stałe )

4 kocioł może pracować w sposób ciągły z minimalną mocą potrzebną jedynie na uzupełnienie ciepła bez skoków na nagrzewanie siebie i instalacji w tym samym czasie a ponadto daje to stałą temperaturę w bojlerze bez gwałtownych spadków kiedy bojler się rozładowuje  .

To tyle z moich obserwacji tematu a praca sterownika niestety w tym przypadku wynika z właściwości instalacji a nie kotła  a tak na marginesie to te instalację należało wykonać inaczej jeżeli instalator wiedział że 90% odbioru ciepła będzie w niskotemperaturowej  podłogówce .

A wracając do sterownika to te wykresy to piękna sprawa dla kogoś kto potrafi je odczytać i zinterpretować , naprawdę dobra rzecz .

 

czapki z głów 

 

Zastosowalem Twoje rady zawor 4D ustawiony na 3 woda na wyjsciu z zaworu 30 stopni powrot uwaga ... 58 przy zadanej na piecu 63  wiatraczek dmuchawy chodzi sobie jakby od niechcenia. 

 

Tylko ze to wszytko nie dzialaloby bez pompki CWU testowalem kilka razy i gdy zmniejszalme bieg to temp. powrotu na kociol drastycznie malala pchala sie tam woda z podlogowki 26 w tej chwili troche za mocno ja wychlodzilem.

 

Pomagalo tez wczesniej gdy zmniejszalem predkosc cyrkulacji na podlogowce ale to byl zly kierunek bo wychlodzilem troche podloge w domu i rano miala 25 stopni na szczescie juz ma 26 :)  i mysle ze jeszcze ja podniose bo te 25 miala z 27 a teraz na wejsciu ma 29 i podnioslem predkosc cyrkulacji i skorygowalem tez pompe CWU podnioslem jej predkosc aby wypchnac troche wody cieplej z pieca na uklad na raize wszystko dziala. 

 

Plus jest taki ze mam CWU non stop mam mieszacz pod bojlerem wiec zmniejszylem temp wyjscia wody z bojlera aby sie nikt w domu nie poparzyl. 

Pompla zuzywa 20 W zmniejszylem cyrkulacje na grzejniki lazienkowe wiec tam zaoszczedzilem troche watow 

 

Czekam teraz jutra rana aby upewnic sie ze caly uklad jest stabilny tj. podloga nie wychladza sie za szybko a piec ciagle ma wysoka temp. powrotu. 

 

 

Cala ta przygoda nauczyla mnie tego ze :

 

zawsze trzeba dokladnie mocowac czujniki temp. i we wlasciwych miejscach. poza tym za ostro wachlowalem zaworem 4D i mieszaczami, przy niewielkich zmianach temp. pwrotu nagle zaczela rosnac a doslownie delikatnie tylko dotknalem zaworu a tu widze drastycznie temp. spada.

 

 

Na koniec jedno pytanie. w okolicach zaworu 4D dochodzi dziwny dziwek jakby takie chrobotanie jakby cos w srodku rur skrobalo. gdy zmieniam przeplywy to czasami dzwiek ustaje akurat teraz mam najlepsza konfiguracje i to skrobanie slychac. Czy to zapowietrzenie sie ukladu? czy moze w ukladzie pompki za ostro mieszaja woda ?

Opublikowano

Odpowietrznik automatyczny pomiędzy kotłem a 4d. Pisałem że są tu błędy w wykonaniu tej instalacji . Ten odcinek odpowietrzyć statycznie ( pompy wyłączone ) i zakręcić go na amen . Otworzyć odpowietrznik nad bojlerem ( jedyne sensowne w tym momencie miejsce do usuwania z  układu pozostałości powietrza ) i pozostawić otwarty  . Może się tak uda to zrobić a pompy wygonią powietrze nad zasobnik CWU.

Opublikowano (edytowane)

:) słucham i skrzętnie notuje rady mądrego człowieka .

 

Na razie układ pracuje w tej konfiguracji 2 dzień. 

 

dziś rano temp. powrotu wzrosła (z 25 wczoraj rano) na 26,9 dzisiaj rano. 

Temp za zaworem 4D 30 stopni,

Temp. wejście na podłogówkę 29

Woda na kotle 63 

Temp. powroty przy kotle 59

Temp. spalin 61-63

 

Zona trochę narzeka ze grzejniki łazienkowe letnie ( 30 stopni tylko) i nie może szybko podsuszyć jakiegoś prania (dzieci na pokładzie to i przepierać trzeba często)

-

szkoda mi zmieniać nastawow dla tych grzejników bo spalanie ustabilizowało sie na poziomie 15-16kg/dobie wykres modulacji stabilny o ile nie zacznę grzebać przy pompkach albo zaworach :)

 

Najważniejsze jest to jednak ze zawsze mogę już wrócić do pracy jaka mam teraz i wiem jak to regulować. aby podnieść temp. na podłogę wystarczy trochę przyspieszyć krążenie pompki CWU albo podnieść trochę temp na piecu.

 

Najlepsze ze to mój pierwszy sezon grzania dopiero co wykończonego domu :) tyle się naczytałem ze pierwsze wygrzewanie domu to siłą rzeczy piec będzie mi dużo palił nawet serwisant kotłów witkowskiego twierdził ze niżej jak 25kg/dobe to na 19 kW nie zejdę, a za sezon dwa jak mi się dom wygrzeje to będę mógł liczyć o spadek zużycia kilka kilogramów na dobę.

 

Aha i rano już nie słyszałem tego chrobotania może układ się jednak sam odpowietrzył? 

post-62909-0-72751600-1449051444_thumb.jpg

Edytowane przez wadus
Opublikowano

No i w tym momencie powinieneś zrozumieć dlaczego podwójne podmieszanie w układzie jest niepotrzebne . Każdy ruch zaworem 4d ma wpływ na pracę podłogówki a często nastawy sypią  się i to lawinowo .Popieram małżonkę - ma dziewczyna rację a jak nie ma gdzie suszyć prania to powinna Ci garaż zarekwirować .

Po sezonie to Ty lepiej pomyśl jak tę instalację poprawić żeby to stabilniej pracowało bo armaturę już masz i to w nadmiarze i wystarczy to tylko z głowa połączyć bo jak się warunki pogodowe zmienią to nic nie będziesz robił tylko siedział w kotłowni i regulował pompy i zawory - no normalnie  gorzej jak przy zasypowcu .

Powodzenia

Opublikowano (edytowane)

Dzis zamontowalem oryginalny czujnik temp. dedykowany do sterownika. 

 

Okazalo sie ze termometr, ktorym mierzylem temp. powrotu wody na kociol zanizal temp. o 2 stopnie.

 

Niby dokladniejszy pomiar bo wszedzie uzywam tych samych czujnikow ale wyniki mnie zaskoczyly.

 

Kociol 60 stopni

temp. za zaworem 4d 30,7 - czujnik (1)

temp. wody na wejsciu do podlogowki 29,8 - czujnik (2)

temp. wody na powrocie podlogowki 28 - czujnik (3)

temp. wody na powrocie kotla 59,6 - czujnik (4)

 

zawor 4 D jest otwarty na 3 stopniu  w skali do 10

mieszacz przed podlogowka otwarty 6 w skali do 6 po prostu pozwalam aby caly uklad pracowal na temp. wyjscia z zaworu 4D

 

po 1) Dziwi mnie jedna rzecz, teraz gdy mam dokladne pomiary jak to jest mozliwe ze piec caly czas moduluje 10-30 % skoro ma tak cieply powrot?

po 2) Zauwazylem ze rzadko kocial przekracza temp. zadana nawet o 0,2 stopnia a najczestrza sytuacja jest taka, ze ciagle pracuje przy temp. 59,7-59,9 

 

mam opoznienie czasowe ustawione na 20 a moze 25 min ale to chyba nic nie zmieni w modulacji bo skoro kocial jakos nie jest w sstanie utrzymac przez dluzsza chwile temp. to sterownik zawsze bedzie wymuszal prace palnika.

 

 

post-62909-0-71656100-1449617176_thumb.jpg

post-62909-0-05681900-1449617180_thumb.jpg

Edytowane przez wadus
Opublikowano

po 1) Dziwi mnie jedna rzecz, teraz gdy mam dokladne pomiary jak to jest mozliwe ze piec caly czas moduluje 10-30 % skoro ma tak cieply powrot?

po 2) Zauwazylem ze rzadko kocial przekracza temp. zadana nawet o 0,2 stopnia a najczestrza sytuacja jest taka, ze ciagle pracuje przy temp. 59,7-59,9 

mam opoznienie czasowe ustawione na 20 a moze 25 min ale to chyba nic nie zmieni w modulacji bo skoro kocial jakos nie jest w sstanie utrzymac przez dluzsza chwile temp. to sterownik zawsze bedzie wymuszal prace palnika.

 

Witaj Wadus

Ad 1 - Sterownik tak dobiera moc aby utrzymać temp. zadaną na wyjściu, bez względu na temp. powrotu. Ponieważ powrót jest ciepły, to wystarczy dostarczyć  mało energii (10-30%) aby ogrzać czynnik do temp. zadanej

Ad 2 - taka jest idea sterowania ciągłego.  Wewnętrzna tolerancja algorytmu to +/- 0,2 stopnia C, więc może być np.  59,8 C - te 2 dziesiąte stopnia są niewyczuwalne dla człowieka  i instalacji a zachowanie strefy martwej zwiększa stabilność

Przy tak stabilnym  temperaturowo układzie zmiana czasu przekraczania temp. nic nie zmieni.

 

pozdrawiam Tomek

Opublikowano

10-30% Z 19 kW czyli cyrkulacja w pewnym sensie wymusza prace pieca bo jednak czujnik wykrywa wahanie temperatury i reaguje. czy naprawde skorygowanie 0,2-0,5 stopnia potrzebuje 10-30 % mocy kotla?

 

czyli ponizej juz tego zakresu nie zejde. 

 

Martwi mnie skolei inna sprawa ciezko mi juz podniesc temp. na wyjsciu za zaworem 4d 30-31 stopni to max jaki moge uzyskac aby temp. powrotu na kocial nie zaczela drastycznie spadac. jezeli zawor 4D jest na 3 to temp na wysciu zaworu 31 ale jak sprobuje zrobic 3,5 - 4 czy to na powrot pcha sie woda z podlogowki i wychladza powrot na kociol do 37 stopni. kociol po chwili 10-15 min wychlodzi sie i aby podniesc temp do zadanej wchodzi na 100 % mocy i tu mam kolejny problem malo tlenu w kotlowni.

 

modulacja szla powoli z 30% przy 60% zauwazylem ze przy kratce wentylacyjnej zmienil sie ciag powietrza na wsteczny a przy 100% mocy kotla to juz wrecz malo paska folii nie wyrwalo do srodka tak mocn zaciagalo powietrze, wiec idelanie jest jezeli piec nie przekracza 50-60% mocy (mysle ze sterownik sobie z tym poradzi bo juz tak raz  mi modulowal ale nie bylo potrzeby wiec troche skorygowalem ustawienia)

 

 

 

aby zasilic podloge wyzsza temp. musze albo podbic piec do temp duzo wyzszej niz 60 moze nawet do 70-74 wtedy uzsyskam te 2-4 stopnie wiecej na podlodze, ale nie testowalem tego bo nie chce przegrzewac domu na razie. ale jak przyjda mrozy bedzie terzeba cos wymyslec. 

 

Albo inny sposob to otworzyc zawor 4d tak aby temp na grzejniki szla taka jak na kotle wtedy powrot bedzie nieznacznie chlodniejszy ale na podloge moge wtedy puscic naawet 40 i wiecej stopni tyle ze praca modulacyjna wejdzie na wyzsze obroty bo powrot bedzie chlodniejszy o jakies 5-10 stopni  spalanie 24 kg/24h wiec to bedzie alternatywa na ciezkie mrozy.

Opublikowano

wadus - może warto zainwestować w sterownik zaworu 4D.. 
jak ze spalaniem u Ciebie teraz?

Opublikowano

No jak  ustawie zawor 4d na 3 to spalanie w granicach 15 kg/24h +/- 0,5 kg  

 

tylko wtedy temp, podlogi na pwrocie mam max 28 stopni. w domu jest 23 choc mam wrazenie ze jest jednak chlodno ? moze to dlatego bo to pierwszy sezon grzania i poza tym ogrzewanie to 100 % podlogowka wiec nigdzie nie czuc jakiegos silnego zrodla ciepla,

 

w sumie jakby to spalanie zostalo na tym poziomie a przy mrozach podloga dalej wyrabiala przy takiej temperaturze to w sumie mi to odpowiada sliczna modulacja ladnie sie wegiel dopala powietrza mi w wystarcza w kotlowni wogole to zasypac zasobnik i tylko popielnik wysypywac.

Opublikowano

Super namieszana kotlownia ,te rury cu przy zaw.4D to -28 mm

Opublikowano

to powinny byc CU 28 takie zamawialem

 

 

Rozregulowalem troche uklad wczoraj :/ dzis modulacja nie chce zejsc ponizej 20 %  czekam az znowu sie wszystko ustabilizuje.

Opublikowano

Witam was

 

Powiedzcie jak długo dom będzie dochodził do swojej temp.  Wczoraj 18 godzin temu włączyłem pierwszy raz piec temp domu około 5 stopni  i  problem jest taki że po przekroczeniu 40 stopni włączają się pompki i wychładzają piec i tak wkoło Macieju czy to normalne ? czy piec powinien trzymac temp. ? czy w końcu się ustabilizuje ?

 

powrót mam 23 stopnie 

zadana 55 tam nigdy nie było 

piec 19 kW

modulacja 85% deafultowo było 80 % czy zwiększyć na 100%

 

SYSTEM

dwa obiegi (dwie drabinki + całość podłogówka) przed pompa podłogówki jest zawór trójdrożny  ->jak go mam ustawić? na oko ;)

 

proszę pomóżcie 

Opublikowano (edytowane)

Jaki masz piec i jak palisz ze sterownikiem no i czym.

 

To normalne zanim piec na grzeje podłogę i wodę w grzejnikach to chwilę potrwa. Jeżeli masz zawór 4d to ustaw go tak aby 3/4 wody szło na powrót tak szybciej dogrzeje piec. Zawór od podłogówki ustaw na środku jak piec się dogrzeje to zwiększysz po woli jeden i drugi zawór.

Edytowane przez Erpolis
Opublikowano (edytowane)

Piec mam witkowskiego na groszek 19 kW z podajnikiem tłokowym (czy gdzieś się ustawia jaki ma być podajnik bo nie widzę tego w ustawieniach a dziwny ten czas 5 s podawania dla tłoka  zaworu mam 3d na obiegu podłogówki w drabinki idzie bezpośrednio z pieca

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Możesz tylko ustawić czas podawania i przerwę zapewne. Nie znam tego pieca ale musisz zapewnić odpowiednią ilość paliwa i powietrza a w końcu dogrzeje.

Opublikowano (edytowane)

rozmawiałem z Panem z Timela i jest do podajnika tłokowego inny soft 

dam znać co i jak po aktualizacji

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Witam.

Obecnie rozglądam się nad sterownikiem z funkcjami właśnie takimi jak sterownik t ego tematu.

Mam piec z podajnikiem i sterownik 2 stanowy. Patrząc przez rok, jak pracują moje graty, mam sporo zastrzeżeń. Ale to nie jest temat na te forum.

Do rzeczy. Czy w sterowniku algorytm bierze pod uwagę korektę na podawanie węgla oraz moc dmuchawy na podstawie temp z komina.

Mój piec jest dość spory ( chodzi o pow. wewn), bo jak na 12kW palnik kwadratowy, przy mocy 100% temperaturę spalin mam bardzo niską. A nawet stwierdzam że przez kilkanaście minut pracy z pełną mocą na słabszym paliwie max na czopuchu jest 80 stopni. Przeważnie podczas pracy temp jest o 10 st wyższa niż wody.

Często się zdarza że po przejściu w podtrzymanie, po 1h lub nawet 2h, zapada się lekko kopczyk i zanim naładuje odpowiednią porcję piec chodzi i chodzi z małą mocą wyjściową ( mała ilość paliwa ale duża powietrza) i nie może dogrzać wody.

Obecnie palę ruskim groszkiem, ale wcześniej paliłem czeskim i on bardzo nielubi pracy dwustanowej, więc rozglądam się właśnie nad sterownikiem pracującym w trybie ciągłym automatycznym. 

Opublikowano

W Defro jest sterownik tech-a sam dobiera siłę nadmuchu i podawanie ale czasem trzeba te parametry samemu zmniejszyć lub zwiększyć. U mnie jak tem. spalin wzrośnie pow. 140 to wentylator zwalnia i jak spada to podkręca tylko u mnie jest podajnik rynnowe. Wejdź na stronę tech sterowniki i tam popatrz albo zadzwoń to coś doradzą

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.