pawlopawlo Opublikowano 26 Września 2021 #251 Opublikowano 26 Września 2021 Ja mam ją uchyloną na stałe na 0.5cm,jak jest ciepło i nie ma cugu to jej zamkniecie nie pomaga a jak jest zimno i dobrze ciągnie to tez roznicy nie widze.W instrukcji jest zeby po rozpaleniu uchylic ją.Tak jak pisałem wsadziłem jeden zawirowywacz bo rura do komina robiła sie prawie czerwona a temperatura w nim skakała w okolice 300st.Jak sie zrobi zimniej spróbuje wstawic drugi.Przy rozpalaniu drobnica a na to grubsze pod sam sam sufit i dopiero odpalam,podkładam jak zaczyna robic sie zar,mam drewno które było szykowane do poprzedniego pieca,do tego jest krótkie i siega połowy długosci komory.Podstawa to rozpalic jak najbliżej palnika ale tak zeby go nie zatkac. Cytuj
tomek56 Opublikowano 26 Września 2021 #252 Opublikowano 26 Września 2021 Kupiłem i ja ten piec i pierwsze 3 palenia w nim to była katastrofa,tak jak pisał pawlo dym w całej kotłowni,ale po zastosowaniu się do waszych wskazówek, a przede wszystkim o rozpalaniu małą ilością szczypek i dokładaniu na żar jest zadowalająco.3 ostatnie palenia bez dymu,ale ja nie o tym ,powiedzcie mi do czego służy ta rozetka z tyłu pieca z powietrzem wtórnym,kiedy otwierać zamykać?czy ona polepsza spalanie,ciąg? Dziękuję Pawlo,powiedz mi jeszcze którą klapką dajesz powietrze, ja palę bez zawirowaczy i nie mam pojęcia jaka jest temperatura w kominie,a powietrze podaję klapką na drzwiczkach zasypowych. Cytuj
szkuba Opublikowano 26 Września 2021 #253 Opublikowano 26 Września 2021 (edytowane) Piec zakupiony i już zaparkowany w kotłowni, wrzucam parę fotek może się komuś przydać. z zewnątrz oraz wewnątrz. na pierwszym zdjęciu wyczystka boczna Udało mi się uchwycić również wlot powietrza wtórnego oraz palnik od środka Edytowane 26 Września 2021 przez szkuba Cytuj
emigrant Opublikowano 26 Września 2021 Autor #254 Opublikowano 26 Września 2021 (edytowane) @szkubaRuszt żeliwny był tak fabrycznie włożony? Bo chyba jest do góry nogami. Te skosy powinny być u góry, żeby tam lokował się popiół i ten rusztownik obsypywał go do dołu. Chyba, że u mnie był wsadzony do góry nogami :). Zobacz w #1 poście jak u mnie siedzi. edit: Hehehe... wygląda na to, że u mnie jest źle wsadzony. Na Fuego są filmiki i tam też ruszt leży płaskim do góry. Ale jaja... W sumie w niczym jakoś mi to nie przeszkadzało o ile tak nie jest lepiej. Sam nie wiem. Taki układ skosami do góry może nie nadawać się do podawania PP dołem. Szybko może się zapopielać szczelina między rusztami. Przy podowaniu powietrza przez drzwiczki zasypowe nie ma to znaczenia. Według Was jak prawidłowo powinien być osadzony ruszt żeliwny? Edytowane 26 Września 2021 przez emigrant Cytuj
pawlopawlo Opublikowano 27 Września 2021 #255 Opublikowano 27 Września 2021 Powietrze podaje przez zasypowe,odslepilem te od popielnika bo wystarczy odkrecic 2 sruby i wyciagasz kawalek blachy którą zaslepili wlot ale jesli jest uchylona to przy podkladaniu bardziej dymi.Dlatego uzywam jej rzadko czasami przy rozpalaniu uchylam na pare mm.Jak nie mialem termometru w kominie to tez nie wiedzialem ile ciepla ucieka. Cytuj
tomek56 Opublikowano 30 Września 2021 #256 Opublikowano 30 Września 2021 Pawlo,a nie próbowałeś tą klapką na czopuchu zmniejszyć temperaturę w kominie,u mnie bez zawirowaczy pali się dobrze,z zawirowaczami nie ma ciągu,dusi się. Cytuj
pawlopawlo Opublikowano 30 Września 2021 #257 Opublikowano 30 Września 2021 Zalezy jaki kto ma komin,ja mam ok 12m.Na początku przymykalem/otwieralem ta klape ale raz ciągło lepiej raz gorzej,jak wrzucilem jeden zawirowywacz to cug mozna powiedziec na stałym poziomie a i odbiór ciepła tez chyba lepszy.Poczekam jak temperatury bardziej spadną i wrzuce drugi i zobacze co bedzie. Po pierwszych paleniach rozkułem na boki i do góry na tyle ile sie dało wlot do palnika,ta fabryczna szczelina troche za mała,a jak jeszcze kawalek drewna/żaru upadnie w srodek to dupa.A tak mniejsza szansa ze sie czyms zatka. Cytuj
maronka Opublikowano 30 Września 2021 #258 Opublikowano 30 Września 2021 Najlepiej gumówką poprawić i ściąć wszystkie krawendzie minimum 45stopni ,i będie taka dysza kumpel tak zrobił w mpm i jest super Cytuj
tomek56 Opublikowano 30 Września 2021 #259 Opublikowano 30 Września 2021 O dzięki za radę z tą szczeliną,spróbuję też trochę powiększyć,mam jeszcze jedną prośbę,jak mierzysz temperaturę w kominie,jaki termometr ,w którym miejscu ? Cytuj
pawlopawlo Opublikowano 30 Września 2021 #260 Opublikowano 30 Września 2021 Termo do 500st z długą sondą 30cm.kupiony na Alle.Centralnie powyzej 20cm nad czopuchem,wiertło dziura i do srodka.Jak zle zrobiłem to niech mnie bardziej doswiadczeni poprawią. Cytuj
Panstan Opublikowano 30 Września 2021 #261 Opublikowano 30 Września 2021 Poprawiam 😉 😉 te termometry do 500 *C to przerost formy nad treścią, u mnie padły 2,a tanie nie są. Polecam takie do grilla,tańsze i dobre, dotychczas zepsułem 1 bo nie wyciągnąłem kiedy czyściłem czopuch,mój błąd. https://allegro.pl/oferta/termometr-do-wedzarni-grilla-grila-bbq-domu-300-c-10768325149 Termometr polecał inny kolega tu na forum,nie pamiętam kto,ale podziękowania dla niego,bo termometr względem ceny jest OK. Co do wiercenia, to w czopuchu,jak kolega wyżej zauważył 20 cm za kotłem,pewnie lepiej umiejscowić z boku,ja mam na górze rury idącej do komina,wkładam termometr luzem. Długość sondy wystarczająca,wskazuje dobrze. Cytuj
pawlopawlo Opublikowano 30 Września 2021 #262 Opublikowano 30 Września 2021 Zle napisalem,ja mam przewiercone w kominie nad czopuchem a nie w rurze.Termo podobne tylko do 500st i tez do wedzarni i grilla itp.tylko ta rurka z tylu ma 30cm nie 7.5.A nie nagrzewa sie termometr od rury?Wydaje mi sie ze jak w kominie siedzi to lapie tylko spaliny a tutaj jeszvze rozgrzaną rure. Cytuj
Panstan Opublikowano 30 Września 2021 #263 Opublikowano 30 Września 2021 W rurze mam wkręcona tą tuleję ze starego termometru 500*c ,wkładam tam termometr luzem, raczej nie przekłamuje. Tuleja jest większej średnicy (chyba mosiężna) niż sonda termometru, tak,że termometr nie ma bezpośredniej styczności z rurą,tylko poprzez tuleję,także te 7.5 cm wystarcza. Cytuj
emigrant Opublikowano 30 Września 2021 Autor #264 Opublikowano 30 Września 2021 (edytowane) Ja mam taki https://allegro.pl/oferta/termometr-tm-902c-50-1300-st-c-z-termopara-typu-k-10804579438 Kilka lat już używam. Szybka reakcja na zmiany temperatury. Dokładny mimo, że to chyba chińczyk. W końcu to termopara... Edytowane 30 Września 2021 przez emigrant 1 Cytuj
emigrant Opublikowano 7 Października 2021 Autor #265 Opublikowano 7 Października 2021 No dobrze... to i ja już mam poprawnie osadzony ruszt żeliwny - płaskim do góry. W sumie w niczym to nie przeszkadzało jak był płaskim do dołu. Nawet nie wiem, czy tak nie było lepiej, bo w te skosy wpadał popiół. Jakby ktoś nie wiedział to te żeberka rusztu żeliwnego mają przekrój trójkąta. Cytuj
carinus Opublikowano 8 Października 2021 #266 Opublikowano 8 Października 2021 @emigrantKształt rusztu nie powstał przypadkowo i jego ułożenie też nie może być dowolne. Popiół ma opadać do popielnika inaczej zatkasz przepływ powietrza do spalania. Cytuj
emigrant Opublikowano 8 Października 2021 Autor #267 Opublikowano 8 Października 2021 (edytowane) @carinusU mnie to bez znaczenia. Ruszt może być całkowicie zatkany, bo podaję PP przez drzwiczki zasypowe. Mam możliwość podawania PP przez drzwiczki popielnika, ale nie chcę tego. Dzięki PP przez drzwiczki zasypowe kompletnie nie mam smoły w popielniku a komora spalania też jest sucha przy paleniu bez bufora sosną. Druga jeszcze sprawa podawania PP przez drzwiczki zasypowe to zawsze spali się drewno do końca. Nawet jak coś by się zawiesiło to dochodzi do zapalenia całego wkładu i tak sobie się kotłuje wszystko, ale finalnie wszystko się wypali. Wtedy odgrzewane są ścianki płaszcza wodnego w komorze zasypowej i takim sposobem też nagrzewa wodę w kotle. Jedyną wadą, gdzie stożek jest do góry to wpadają tam resztki zwęglonego drewna i czasami się nie wypalały, bo leżały w zagłębieniu. Przy takim układzie czasami zacinał się rusztownik, gdy dochodziło do cofania tych zębów, bo były zaciągane małe kawałki niespalonego drewna i się klinowało. Aktualnie gdzie stożek rusztu jest do dołu i rozszerza się na boki idąc w dół to nie ma takiej możliwości, że coś się zatnie, czy zaklinuje. No i mamy płaski ruszt. Palę już tak 2 dni i chyba jest ok. Wszystko się dopala. Do popielnika jeszcze nie zaglądałem, czy pospadały tam jakieś małe kawałki zwęglonego drewna. Rusztownika nie używam, albo rzadko. On w sumie przy drewnie jest kompletnie niepotrzebny. Do węgla tak. Edytowane 8 Października 2021 przez emigrant Cytuj
carinus Opublikowano 8 Października 2021 #268 Opublikowano 8 Października 2021 Zapomniałem że spalasz drewno, możesz tutaj faktycznie wyłożyć ruszt szamotem żeby nie wychładzać żaru. Tez używam tylko sosny i też korzystam z napowietrzania przez komorę zasypową. Jest mniejszy problem z zawieszaniem sie opału i lepiej to odgazowuje. Komorę mam co prawda śliską od smoły ale jest to cieniutka warstewka. Cytuj
emigrant Opublikowano 8 Października 2021 Autor #269 Opublikowano 8 Października 2021 (edytowane) To już nie w tym sezonie, ale latem mam zamiar wywalić ruszt, zrobić obramowanie dopasowując do gabarytów rusztu i wyłożyć obramowanie cegłą szamotową połówką z centralną szczeliną 1 cm wzdłużnie. Na ruszt nie mogę położyć cegieł, bo ruszt żeliwny jest zlicowany z wejściem do palnika. Edytowane 8 Października 2021 przez emigrant Cytuj
carinus Opublikowano 8 Października 2021 #270 Opublikowano 8 Października 2021 Przed samym palnikiem możesz zostawić szczelinę i podawać PW z popielnika. Odsuwając szamot mógłbyś szerokość szczeliny regulować. Nie zaszkodzi przetestować, u siebie mam coś podobnego, tyle że wejscie do palnika jest na wyższym poziomie niż ruszt. Cytuj
emigrant Opublikowano 8 Października 2021 Autor #271 Opublikowano 8 Października 2021 Nie, dołem nie chcę podawać powietrza. To jednoznaczne z ogromnymi ilościami smoły w komorze załadowczej i być może zalewaniem smołą popielnika. Jakby był bufor to można tak zrobić, ale nie bez bufora. Pozostaję z PP przez drzwiczki zasypowe. Cytuj
pawlopawlo Opublikowano 10 Października 2021 #272 Opublikowano 10 Października 2021 Panowie przy podkładaniu nie klinuje wam sie klapka od krótkiego obiegu?Czasami po podlozeniu musze na sile ją zamykac,juz zdązylem rączke wygiąc Cytuj
tomek56 Opublikowano 10 Października 2021 #273 Opublikowano 10 Października 2021 (edytowane) No u mnie narazie klapka otwiera i zamyka się bez większych oporów,ale dodam jeszcze,że teraz krótko palę,zdarzy mi się tylko raz podłożyć i może tak być że po dłuższym paleniu klapka się rozszerza pod wpływem wysokiej temperatury. Edytowane 10 Października 2021 przez tomek56 Cytuj
emigrant Opublikowano 10 Października 2021 Autor #274 Opublikowano 10 Października 2021 (edytowane) 8 godzin temu, pawlopawlo napisał: Panowie przy podkładaniu nie klinuje wam sie klapka od krótkiego obiegu?Czasami po podlozeniu musze na sile ją zamykac,juz zdązylem rączke wygiąc Rozszerzalność metalu, albo palisz bez bufora, kisisz i części ruchome krótkiego obiegu zarastają smołą. Ja z krótkiego obiegu całkowicie zrezygnowałem przy rozpalaniu jak i przy podkładaniu. Nawet go nie dotykam, bo jak on zarósł sadzą, czy smołą to już na swoje miejsce nie wróci. Nie ma do niego dostępu, żeby wyczyścić... Edytowane 10 Października 2021 przez emigrant Cytuj
piotrek06 Opublikowano 10 Października 2021 #275 Opublikowano 10 Października 2021 Mi klapka od krótkiego obiegu nie otwiera się do końca. Popiół chyba wpadł od drugiej strony podczas czyszczenia. Dla mnie nie jest to istotne,bo jej nie używam. Od tego sezonu używam też wentylatora wyciągowego, zamontowałem za czopuchem. Przy rozpalaniu super sprawdza się... a był to u mnie problem na początku przygody z tym wynalazkiem. Nie trzeba już kombinować aby precyzyjnie rozpalić przy samym wylocie spalin. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.