Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Obiecałem, spalone nie mniej jak 3T paliwa:post-35989-0-85102200-1518686284_thumb.jpg post-35989-0-90447200-1518687478_thumb.jpg post-35989-0-34051600-1518687550_thumb.jpg post-35989-0-66272300-1518687599_thumb.jpg

Zdjęcia robione telefonem w kotle. Pozdrawiam RedEd

 

Edyta. Strefa nadmuchu słabo widoczna, gura trochę zdewastowana ciepłem ale wszystko dziala

Edyta 2. Koszt wykonania poniżej 100zl materiały, spawałem harytatywnie :-)

Edyta 3. Być może, że przy większym (wyższym) zapełnieniu rury podajnika tak nie cofa się gorąco w stronę kosza, mam też dosuszanie regulowane.

Edytowane przez reded
Opublikowano (edytowane)

mac65 czyli przyjmując że mamy całe palenisko żeliwne wtedy nie ma problemów żadnych z górką ani przyleganiem  szlaki do ścianek i wytrzymuje to wysoką temperaturę .Dwa otwory są na końcu rury palnika fi 6 na foto widać .Może jakaś fotka o jakie ruszta szczelinowe chodzi i zakładkowe   :D

 

Nie mogę znaleźć fotki w necie ale były montowane w tłokowcach ze stałym  paleniskiem . To były  żeliwne paski w poprzek paleniska sfazowane naprzemiennie na krawędzi styku . Przez to sfazowanie płytki zachodziły na siebie tworząc pochyłe  szczeliny przez które było podawane powietrze . Tylko że tam paleniska były pochylone więc szczeliny były prawie w poziomie co uniemożliwiało wsypywanie popiołu w komorę nadmuchu . Jeszcze jedno rozwiązanie z podobnym działaniem to ruszta schodkowe tylko że te to bardziej ponoć do biomasy (te  znajdziesz w necie ).Palenisko nie musi być całe żeliwne , ważne aby to z czym styka się żar nie powodowało przyklejania się do powierzchni i topienia popiołu bo od tego się zaczyna . Sam żar do ceramiki się nie przyklei a jedynie będzie się szybciej wypalał w miejscu styku , proces klejenia rozpoczyna popiół a jak już powstanie glut w wysokiej temperaturze to klei do siebie wszystko .

 Jeszcze jedno 

Gdyby samo palenisko było rurowe w sensie dosłownym o przekroju okrągłym średnicy podajnika to w zasadzie wystarczy po obwodzie wykonać otwory nadmuchu w odpowiedniej odległości od końca rury i będziesz miał poziomą retortę . Jedyny problem to materiały z jakich by to trzeba wykonać (żeliwna rura ) .No i reded właśnie coś wkleił .

Edytowane przez mac65
Opublikowano

No ja właśnie takie palenisko wykonałem tylko nie otwory a zygzak nadmuchowy dookoła z tym, że gura osobno regulowana, tam nie potrzeba dużo powierza, choć to od paliwa zależy.

Opublikowano

W tej konstrukcji która została zmodyfikowana na bazie poprzedniego modelu chodziło głownie o to czy obniży się temperatura kasety napowietrzającej która jest poza kotłem połączona z rurą bo tam panowały wcześniej temperatury około 300* C .

 

Dla własnej ciekawości zrobiłem pomiar temperatur korpusu zewnętrznego SV200n.

Do pomiaru użyłem czujnika żaru / termopary zamontowanej jak widać.

Może pomiar nie jest zbyt dokładny ale daje jakieś wyobrażenie.

post-44592-0-89606800-1518689883_thumb.jpg

post-44592-0-32216300-1518689901_thumb.png

Opublikowano

reded dzięki za foty twój palnik jeszcze w dobrej kondycji to masz ze stali konstrukcyjnej.?

mac65 tak pamiętam były takie ruszta w tłokowcach i palnikach na biomasę jak tu np nawet ruchomy do przesuwania popiołu http://old.hamech.pl/ruszt-ruchomy,art,2.html

krisge czyli  137 st C  :D

Chciałem taki palnik rurowy na początku zbudować rurowy żeliwny pisałem o tym w tym temacie .Rurę zrobić orgyinalną z kolana żeliwnego z palnika typu fajka obciąć kolano nawiercić otwory zabudować do kasety powietrznej i gotowe na testy  ;)  :D

Opublikowano

krisge czyli  137 st C  :D

 

Pływa od 100C do ponad 130C w zalezności od tego czy pali czy w podtrzymaniu.

Tu będzie lepiej widać kiedy się zaczyna mocniej grzać.

Pomiar na węglu z Bobrka.

 

Być może temperatury byłyby niższe gdybym zdjął osłonki boczne podajnika, nie sprawdzałem.

post-44592-0-35222500-1518693372_thumb.png

Opublikowano

Stal to Domex 6mm jeśli dobrze pamiętam.

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj przytargałem jakąś blachę 3 cm grubą z tego zrobię te boki zamiast szamotu myśle że takiej grubości to nie rozgrzeje do takiego stopnia zeby się coś przyklejało ,miałem w ręce też gruby płaskownik z resora 10mm może też by się nadawało .Zeliwa grubszego jak 10mm nie znalazłem .Można by też potem do tych 3 cm ścianek doczepić od strony paleniska coś cieńszego z żeliwa a płyta odbierała by cześć ciepła .Blacha 3cm robi dobre wrażenie ciekawe jakby cała górę zrobić z takiej grubości  czy to by się też rozgrzewało do białości  :D

reded ty masz ślimak pozbawiony pręta na całej długości czy tylko końcowa część ?

Edytowane przez marcus312
Opublikowano

Ślimak bez rdzenia aż do połowy światła kosza, pręt tylko jako przeniesienie napędu i aby się taśma nie gieła pod ciężarem węgla w koszu.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy tak gruba blacha nie będzie wystudzać płomienia i spalin w początkowej fazie.

Może nadmiernie kłócić.

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Przemyslaw85
Opublikowano

No właśnie z jednej strony jest walka o niską temperaturę a z drugiej o wysoką  :D

reded co zyskałeś tym ślimakiem oprócz równomiernej warstwy czy np jest też ciszej  :D

krisgie jak długo już użytkujesz ten palnik SV 200 n to już masz tą lepszą wersje z wypłaszczeniem opału i większa moc ,widać porządne uszczelki izolatory do wyizolowania temperatury ,czy już czyściłeś ten palnik w środku , głownie chodzi o to czy też robią się w nim jakiekolwiek nagary itp. :D

Opublikowano

Jeśli dobrze liczę to w sobotę będzie 3 tygodnie wiec niedługo. Przepaliłem w tym czasie coś ponad 200kg ale nie mam pod ręką dokładnych notatek wiec nawet nie myślałem żeby czyścić czy chociaż skontrolować ;)

U mnie jest wypłaszczenie i przedni dekiel na chyba 6-ściu śrubach.

Korpus się trochę grzeje ale mam palnik zamontowany przez ramkę wiec część palnika jest na zewnątrz i pewnie też ma to wpływ.

 

Fotki z montażu umieszczałem na:

 

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/25863-zmiana-na-podajnik-klasy-v/

 

Ogólnie z palnika jestem zadowolony i z czystości spalania ale nie mogę dojść do ładu ze sterem i zmusić go do pracy ciągłej.

Spaliny mam bardzo niskie i od czasu do czasu mam alarmy i zatrzymanie pracy kotła chyba związane ze spalinami, tak się domyślam. Planuje kupić inny ster ale dopiero na następny sezon.

Opublikowano

@marcus ciszej jest bo nie kruszy tak, ale jakoś specjalnie obie wersje mi nie dokuczały, natomiast różnica w pracy palnika jest.

Opublikowano

reded Jaką masz długość paleniska od końcówki ślimaka do wylotu z palnika .Różnica w spalaniu masz na myśli chyba jeden rodzaj paliwa np ekogroszek  bo jeżeli chodzi o miały to chyba im jest obojętne zawsze szczelnie wypełniają zwoje ślimaka :D

Opublikowano

Jeśli dobrze pamiętam to 19 cm, strefa powietrza mniej więcej na środku 5 cm, a ślimak nie jest wypełniony jak ma rdzeń.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Palnik pracuje od tygodnia ,ścianki boczne za słusznymi podpowiedziami zainteresowanych tematem wykonałem z blachy żeliwnej góra zamknięta szamotem ,mam też górę przygotowaną z żeliwa i ścianki na podmianę z blachy 30 mm ,ale na razie nie ma żadnych problemów więc nie ruszam .Scianki żeliwne są dodatkowo izolowane płytą izolacyjną i zatopione zaprawą szamotową .Na wylot palnika żeby odbijać spaliny w górę też zamiast wcześniejszej płytki szamotowej powędrowała blacha żeliwna  .Kaseta napowietrzająca wystająca poza kocioł ma teraz temperaturę w granicy 100*C czyli duża poprawa wcześniej było około 300*C ,to samo dotyczy rury podajnika znacząco spadała do 30*C wcześniej 60*C.Test pod tym względem wypadł lepiej niż oczekiwałem  .Modernizacji uległ tez ślimak końcówka została wydłużona  bez rdzenia i wycięty zwój w koszu zasypowym co wyeliminowało w jakimś stopniu chrupanie opału  .Na wylocie rury w strone paleniska  została wypełniona też ta pustka pod ślimakiem na fotach zresztą wszystko widać :D

post-57460-0-60611700-1519686147_thumb.jpg

post-57460-0-27065900-1519686168_thumb.jpg

post-57460-0-38338200-1519686185_thumb.jpg

post-57460-0-67130000-1519686204_thumb.jpg

post-57460-0-72987900-1519686219_thumb.jpg

post-57460-0-88453800-1519686236_thumb.jpg

post-57460-0-19052300-1519686267_thumb.jpg

post-57460-0-30120300-1519686290_thumb.jpg

post-57460-0-19731900-1519686448_thumb.jpg

Edytowane przez marcus312
  • Zgadzam się 3
Opublikowano (edytowane)

Wygląda solidnie , szamot za żeliwem powinien trochę wytrzymać . No ale tych dołków w żeliwie to chyba sam nie robiłeś ?

Trochę nieszczęśliwie masz ten palnik z boku kotła . Tego typu palniki chyba najlepiej było by montować jak w sztokerach a i dostęp przy rozpalaniu czy czyszczeniu byłby lepszy . 

Tak na marginesie sztokera czy one również mają 5 klasę bo na ale drogo widziałem sztokery z 5 -ką .

Edytowane przez mac65
Opublikowano (edytowane)

Dołków nie robiłem take się trafiło ozdobne żeliwo :D .Kocioł pewnie trzeba będzie niedługo wymienić a puki jeszcze działa to można eksperymentować daje to jakieś przy okazji wyobrażenie co kupić i czego się spodziewać .Do czyszczenia można zdjąć górę a i bok jest odkręcany można zdemontować ściankę. Dzisiaj zajrzałem do środka palnika i żle tam jeszcze nie wygląda.

post-57460-0-24690000-1519769809_thumb.jpg

post-57460-0-18548100-1519769849_thumb.jpg

Edytowane przez marcus312
Opublikowano

@marcus312, nie wiem co tam spalasz ale sprawdzałeś jakś ambitny opał?

Opublikowano

Opał  sypałem różny od lewej popiół z ekogroszku  wesoła ,chwałowice, miał piast , mieszanka miał piast z 34,2 co tam wpadło na łopatę czech itp  :D

post-57460-0-34715400-1519812200_thumb.jpg

post-57460-0-12854000-1519812214_thumb.jpg

post-57460-0-90898200-1519812306_thumb.jpg

post-57460-0-47483700-1519812372_thumb.jpg

Opublikowano

Minęło dwa tygodnie od testu po mimo że palnik pracował dobrze postanowiłem go wygasić i zajrzeć do środka .Blachy z żeliwa uległy zdeformowaniu od temperatury ,obecnie zabudowałem ścianki boczne z szamotu plus izolator ciekawy jestem czy będzie szlakowało na szamocie .Jak do tej pory szamot wykazał się największą odpornością piszę tu o górnej części zamykającej palnik nie ma na niej żadnych widocznych uszkodzeń . :D

post-57460-0-72864700-1520338519_thumb.jpg

post-57460-0-65906700-1520338561_thumb.jpg

post-57460-0-29520800-1520338591_thumb.jpg

post-57460-0-02428000-1520338625_thumb.jpg

post-57460-0-01579200-1520338649_thumb.jpg

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze widzę ale te otwory nadmuchowe masz celowo zaklejone czy zaszlakowało, chyba że tylko tak wyszło na zdjęciu?

 

Ja w swoim SV200n miałem małą awarię, zawleczka poszła i postanowiłem go rozkręcić.

Trochę syfu zebrało się zaraz za dmuchawą (trochę jak gruby twardy piasek), reszta w porządku.

Dziurek nie zatkało ani jednej, ogólnie dobrze ale spalił dopiero niewiele ponad 400kg więc nie miał szansy się "zabrudzić".

 

Tylko kolor wewnątrz paleniska zmienił się z czarnego w taki rudo-gliniany i to jedyna różnica :).

Nagaru w palenisku nie było nic, za to było go trochę przed "okienkiem" od strony ślimaka.

Opublikowano

Górnych otworów nie za szlakowało  tylko wytworzył się tam nagar smolisty  od odgazowywania węgla.Dolne otwory też były jeszcze drożne ,jedynie w kasecie powietrznej na dole nazbierało się trochę tak jak piszesz popiół gruby twardy piasek ja pale na nim miałem teraz z piasta .Masz fajny palnik ,rozbierałeś go cały tzn czy wyciągałeś palenisko ślimak itd ,czy tylko czyszczenie kasety powietrznej, ty już chyba masz w twoim modelu nowsze rozwiązanie tej wyczystki, na śruby odkręcana od czoła palnika  zaślepka.Twoje palenisko jest odlane w całości ,chłodzone powietrzem pewnie i jakiś specjalny dobry odlew to pewnie długo pożyje i w razie czego da się je dokupić jako element wymienny .Gdyby mi ten palnik wszedł do kotła to bym go kupił gotowy ,ale nic stracone kupie go kiedyś razem z kotłem w komplecie  ;)  :D

Opublikowano

Rozbierałem cały bo zwyczajnie ciekaw byłem :D , no prawie cały bo zewnętrznego i wewnętrznego korpusu nie rozdzielałem.

Pewnym minusem albo elementem wymagającym dopracowania są moim zdaniem uszczelki które są raczej jednorazowe i w razie rozbiórki na części pierwsze lepiej mieć komplet. Ale to pewnie kwestia materiału, odporności na temperatury i pewnie inaczej się nie dało. Ale można je kupić u producenta za 5zl :D .

 

Zastanawia mnie ten nagar co miałem bo to był taki sam jak w kolanie żeliwnym się zbija. Czy to np od wilgotnego opału czy jest to jakiś błąd palacza/ustawień?

Opublikowano

Nagary są raczej nieuniknione gdzie panuje podwyższona temperatura  tam opał zaczyna gazować i wytwarzać związki smolne co sprzyja tworzeniu się twardej zgorzeli .Uszczelki pełnią też role izolatora w tym palniku żeby dobrze odseparować temperaturę paleniska na styku z kasetą powietrzną,Jak kiedyś go rozkręcisz to zrób fotki jak to tam wygląda w środku ta strefa chłodzenia  :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.