Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie Na Temat Tekla Draco Bio / Tekla Draco Bio Compact 12 Kw


Sterydziak

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Visitor1230 napisał:

Duża pojemność wodna (kotla instalacji ?) to zaleta a nie wada

A jaka to zaleta?

 

Edytowane przez PioBin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Visitor1230

Wysoka stabilność i bezwładność układu. Wysokotemperaturowe, mało pojemne instalacje sprawdza się najlepiej w domach baz akumulacji ciepła. Czyli jakieś konstrukcje kanadyjskie drewno wełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Visitor1230 jesli nie szarpiesz odbiorem ciepla (wiem ze Ty tak lubisz) to bezwładnosc kotla czy instalacji nie ma znaczenia. Po prostu odbior= produkcja ciepla. I czy jest to 30l czy 300l to nie ma znaczenia. Bezwladnosci i tak nie wykorzystujesz. Gorzej jak minimalna kotla jest wyzsza jak odbior budynku.

Jak chcesz znieniac odbior (np. ja mam czasowe zmniejszenia temperatury lub jak wyzej problem z minimalna kotla) to wtedy bufor i mozna szarpac - tez w granicy rozsadku.

Nie widze zalet w duzej pojemnosci kotla czy rur/instalacji. Ni to kociol ni to bufor.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Visitor1230

Nie szarpie odbiorem.. Nie stosuje obniżeń poza CWU. Ostatnio nawet zmniejszyłem wpływ pokojowego na zadana od pogodowki. Każdy ma swoje przemyślenia i doświadczenia. Instalacje o małej pojemności maja swoje zalety. Ale nie można ich stosować wszędzie. A do przemyślenia pytanie. Czy lepiej jest ogrzewać dane pomieszczenie malutkim grzejnikiem o temp. 100 stopni, minimalna  pojemnością i wysokim przepływem czy cała podłoga o temp 28 stopni, duża pojemnością i powolnym przepływem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, ad rem. 

kolega pytał o zmianę rur 2 calowych na mniejsze, a nie o instalację z buforem i o przepływy. 

Wymiana rur z 2 calowych na mniejsze zredukuje spalanie, jeżeli Twój instalator twierdzi, że tylko o 5% zapytaj go skąd wziął te wyliczniki. Przede wszystkim poprawnie wykonana instalacja wokoło kotła, poźniej odpowiednie średnice  całej reszty systemu grzewczego. 

Na tym zakończył bym temat. Next question 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nic się nie zmieni mając grubsze rury będziecie mogli ustawić mniejszy przepływ na instalacji i kocioł będzie pracował płynnie i spokojnie produkując energię o wyższej delcie a mnieszym przepływie i odwrotnie wyższym przepływie i mniejszej delcie. 

PS. Głównym powodem większego spalania jest przegrzewanie pomieszczeń.

Ps2.Podmieszajcie dobrze wodę wracająca z instalacji nie tylko na powrocie.

Ps3.Pomysl o 4d który nie robi dwóch rzeczy naraz tu jest raczej problem i bujanie instalacja. 

Edytowane przez pospisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem że będzie ciężko uzyskać jednoznaczną odpowiedz moim największym problemem jest to że po rozpaleniu kotła temperatura kotła dochodzi tak do 50 stopni .Pompy startują przy 45 ciepło idzie w instalacje temperatura kotła spada do 36 stopni pompa oczywiście staje zamyka się zawór czterodrogowy i dopiero znowu temperatura na kotle rośnie po przekroczeniu 45 stopni załącza się pompka znowu ciepło idzie w instalacje i powtórka temperatura kotła leci na łep na szyje trwa to jak dla mnie za długo a po rozgrzaniu wszystkiego wcale długo ciepło się nie utrzymuje bo staje pompa i grzejniki po tym szybko stygną i wcale długo nie trzymają ciepła bo dużo wody w układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dogrzaniu układu sterownik powinien zmniejszyć zadana za zaworem o wartość pozwalająca mu na ponowne szybkie dogrzanie i uzyskanie temperatury zadanej w pomieszczeniu i przejść na modulacje na niską moc i czekać na sygnał z pokojowki. Praca na niskiej mocy jest bardziej ekonomicznie uzasadniona niż grzanie start-stop. 

PS. Praca start stop jest możliwa jeżeli przegrzewamy pomieszczenie np. do 24 stopni a odpalamy kocioł przy 22 stopniach czyli fikcyjnie wydłużamy czas postoju. Czy spalimy mniej raczej nie więcej musimy uzupełnić ciepła w domu, znane nam obniżenia nocne powodujące tylko lepszy komfort w czasie snu ale nie przynoszące oszczędności. 

Edytowane przez pospisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napol90 a próbowałeś podwyższyć moc kotła? U mnie tak się dzieje, gdy mam za małe podawanie. Wtedy kocioł nie ma mocy sprostać zapotrzebowaniu na ciepło i jego temperatura, mimo pracy palnika, drastycznie maleje. Teraz sytuację, że pompa się wyłącza bo temperatura kotła spadnie poniżej startu pomp (mam go ustawiony na 45 stopni) mam tylko raz dziennie rano. Poniżej zaznaczenie tego momentu na zrzucie ekranu. A dodam, że mam duży, stary dom z grubymi rurkami i zaworem 4D.

20191226_103930.jpg.791bb132dca29652e1a7fc77977e1817.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście pompka kotłowa  zamontowana od tego sezonu podpięta pod 230v nie pod sterownik w kotle praca kotła troszeczkę lepsza niż bez ale różnica nieznaczna .Podam przykład kocioł ustawie na program stały na kotle 60 stopni pompa kotłowa startuje przy 42 stopni na powrocie dobija do 45 stopni i się wyłącza spadek temperatury na powrocie do tych 42 stopni to jakieś 2 minuty i z powrotem pompa się załącza by dobić do 45 i tak w kółko oczywiście zalecone przez instalatora tekli więc różnica między zasilaniem a powrotem sięga czasami 20 stopni.Następną bardzo niepokojąca sprawą u mnie w auto jest to że kocioł chodząc tak że auto pokazuje 60 stopni temperatura w domu osiągnięta pompy stają 62 stopnie na piecu wygaszanie i temperatura leci do 83 przebicie 20 stopni zgłaszane do tekli odpowiedz przecież to układ otwarty więc nic się nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ozi tylko u mnie na auto to jest norma z tym spadkiem temperatury w manualu bym chyba zbankrutował bo spalanie przy 5 stopniach na zewnątrz 40 kg na dobę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napol mógłbyś proszę napisać to jeszcze raz, ale używając przecinków i większej ilości kropek? To nie złośliwość z mojej strony, ale ja serio nie czaję, co ty piszesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, napol90 napisał:

Oczywiście pompka kotłowa  zamontowana od tego sezonu podpięta pod 230v nie pod sterownik w kotle praca kotła troszeczkę lepsza niż bez ale różnica nieznaczna .Podam przykład kocioł ustawie na program stały na kotle 60 stopni pompa kotłowa startuje przy 42 stopni na powrocie dobija do 45 stopni i się wyłącza spadek temperatury na powrocie do tych 42 stopni to jakieś 2 minuty i z powrotem pompa się załącza by dobić do 45 i tak w kółko 

Skoro pompa podłączona pod 230, a nie pod starownik, to co ją wyłącza. Opisuj to bardziej dokładnie,, bo ja mało co z tego kumam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, napol90 napisał:

Oczywiście pompka kotłowa  zamontowana od tego sezonu podpięta pod 230v nie pod sterownik w kotle praca kotła troszeczkę lepsza niż bez ale różnica nieznaczna .Podam przykład kocioł ustawie na program stały na kotle 60 stopni pompa kotłowa startuje przy 42 stopni na powrocie dobija do 45 stopni i się wyłącza spadek temperatury na powrocie do tych 42 stopni to jakieś 2 minuty i z powrotem pompa się załącza by dobić do 45 i tak w kółko oczywiście zalecone przez instalatora tekli więc różnica między zasilaniem a powrotem sięga czasami 20 stopni.Następną bardzo niepokojąca sprawą u mnie w auto jest to że kocioł chodząc tak że auto pokazuje 60 stopni temperatura w domu osiągnięta pompy stają 62 stopnie na piecu wygaszanie i temperatura leci do 83 przebicie 20 stopni zgłaszane do tekli odpowiedz przecież to układ otwarty więc nic się nie dzieje

Ten sposób uzytkowania ,czyli "stop pompy po ociągnieciu temp " to zwykle tylko same problemy ,co własnie dobrze widać na Twoim przykładzie .Ustaw sobie tak : Zadana kotła oczywiscie musi być wieksza niż te 60 stopni ,proponuję 70 stopni z histerezą 15 stopni .Stop pompy oczywiscie do likwidacji ,pompa CO ma chodzić cały czas .Na zawór mieszajacy gdzie ustawiasz temp na grzejniki  ustaw sobie na pocżatek  powiedzmy 35 stopni .I tak niech chodzi aż się wszystko wygrzeje .Marnujesz kupę energii wyprodukowanej przez kocioł ,który dobija ci do 80 stopni i nic nie idzie wtedy na instalację ,bo masz "stop pomp "

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest pewnie tak, że mieszacz otwiera się  na max  i na instalacj idzie od razu cała gorąca woda z kotła. Pompa kotłowa nie jest wstanie utrzymać temp powrotu. Może jest możliwość aby ograniczyć otwieranie zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, jurek72 napisał:

Marnujesz kupę energii wyprodukowanej przez kocioł ,który dobija ci do 80 stopni i nic nie idzie wtedy na instalację ,bo masz "stop pomp "

Że co? Niewiele zrozumiałem z tego, co tam pisał, ale na pewno nie napisał tam tego, że pompy mu się zatrzymują przy 80 stopniach na kotle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, napol90 napisał:

 u mnie w auto jest to że kocioł chodząc tak że auto pokazuje 60 stopni temperatura w domu osiągnięta pompy stają 62 stopnie na piecu wygaszanie i temperatura leci do 83 przebicie 20 stopni zgłaszane do tekli odpowiedz przecież to układ otwarty więc nic się nie dzieje

Wedlug mnie to z tego  powyżej wynika jednoznacznie że pompy stają ,a kocioł w tym czasie "idzie " do 83 stopni ,co jest normalne przy "stopie " pompy .Ale nie bedę się sprzeczal ,niech autor sam potwierdzi lub zaprzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, no tak, po osiągnięciu zadanej w pokoju, pompy stają - to normalne przy wyłączonej stałej pompie. W nowszych sterownikach (niż mój) jest coś takiego, jak wybieg pompy, który w jakiś tam sposób wykorzystuje to ciepło. Z drugiej strony, jak na wybiegu wykorzysta to ciepło, to później - przy trybie ciągłym - szybciej kocioł się wychłodzi i szybciej będzie się musiał na nowo rozpalać; bardziej się to przydaje przy trybie auto.

Edytowane przez Ozi80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak mówisz, czujnik pokojowy daje sygnał że temperatura w pomieszczeniu jest osiągnięta.Pompa staje.  Wtedy piec się wygasza i siłą rozpędu temperaturę na kotle podbija o jakieś 20 stopni

 

A jeśli chodzi o pracę kotła ze stałą pompą .Piec w trybie stałym ,oczywiście zawór czterodrogowy z siłownikiem,puszcza na dom jakieś 38 stopni,w domu temperatura 22,5 stopnia przy obecnych temperaturach spalanie 40 kg na dobę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.