Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

A jakby powietrze PP bylo podawane przez zasyp klapka z miarkownikiem? Jakie mialoby to konsekwencje. Niemoge odszukac tego w temacie. Bo wiadomo juz ze lepiej w palnik niz popielnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo przy rozpalaniu żadne,jak rozpalam to często z początku podaję pp przez zasyp ale po jakimś czasie zajmuje się cały zasyp,czego chcemy uniknąć,chcemy by paliła się tylko mała część opału ,a reszta zgazowała i czekała na spalenie,wtedy jest efektywne i ekonomiczne-długie spalanie

Edytowane przez maronka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, maronka napisał:

a reszta zgazowała i czekała na spalenie,wtedy jest efektywne i ekonomiczne-długie spalanie

Tego właśnie brakuje w podajnikach i dlatego tak dużo palą.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Stalin napisał:

A jakby powietrze PP bylo podawane przez zasyp klapka z miarkownikiem? Jakie mialoby to konsekwencje. Niemoge odszukac tego w temacie.

 było o tym w początkowych postach - ktoś nawet dospawał miarkownik a'la jak klapka na wydechu do traktora.

Ma to jeden duży minus - jak ci nagle drewno czy wegiel sie zwiesi a potem opadnie i przyblokuje otwór w palniku  - piec traci ciąg kominowy i   cały dym z pieca wywala na kotłownie i reszte domu  . Syf smród niesamowity .    Wiec lepiej z tym nie kominować i uzywać PP przez zasyp tylko przy rozpalaniu i tylko pod 100% kontrolą i dozorem. 

  • Zgadzam się 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak zaślepić tak duży otwór po starym czopuchu? Cegły szamotowe + zaprawa szamotowa czy może wełna i z wierchu to obrobić jakąś zaprawą? IMG_20190726_204819.thumb.jpg.dc6a07cf42c8e1a52b72096145e2efb2.jpgIMG_20190726_204909.thumb.jpg.8370416f1cbfea1344d6d1e408cf0c56.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wełną w całości raczej nie bo poszarpkesz ją szczotką przy czyszczeniu komina.  Cegła plus zaprawa szamotowa jak najbardziej. Może być też zwykła cegła na zaprawie CW lub na kleju elastycznym. Ale tak by to mogło pracować pod wpływem temperatury czyli np jakiś bandaż na rurę z cienkiej wełny czy podobnego materiału i potem zamurować.

Edytowane przez krisgie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użyłem zwykłej cegły pełnej i zaprawy cementowej z dodatkiem włókniny poliestrowej. Choć poliester nie jest może odporny na takie temperatury, ale przy starym śmieciuchu to się sprawdziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sznurem szklanym lub ceramicznym okręcamy kilka razy rurę dookoła w celu dylatacji następnie resztę wymurować zwykłą cegłą+zaprawa murarska.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem używany z pękniętą przegrodą, a kocioł nie miał jeszcze roku.

Edytowane przez Ryni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś pytał, dlaczego nie można wykorzystać ocynkowanego zbiornika od hydroforu jako bufor.

Znalazłem ciekawy artykuł i myśle, że warto przytoczyć jego część, choć to nie do końca na temat:

Ocynk zabroniony

Dlaczego nie wolno używać rur i elementów stalowych ocynkowanych do wykonywania instalacji cieplnych?

Zabrania tego polska norma PN-H-74200 Rury stalowe ze szwem, gwintowane, w której już we wstępie zapisano, że można je stosować do ciepłej wody gospodarczej o temperaturze do 60 st.C. Również takie zalecenia zawierają wytyczne projektowania producentów
kotłów i wymienników ciepła. Np.firma Viessmann w swoich wytycznych projektowania podaje, że ocynkowane rury stalowe można stosować jeżeli:
-temperatura wody nie przekracza 60st.C,
-prawidłowo dobrano technologię dodatkowego uzdatniania wody,
-brak miedzi w instalacji.
A dlaczego nie wolno?
Wg różnych badań, a w szczególności badań i licznych publikacji dr inż. Danuty Chomicz, w temperaturze do 50stC cynk tworzy przyczepną, nieco galaretowatą warstwę, dającą dobrą ochronę metalu. W temperaturze powyżej 55stC warstwa cynku traci przyczepność, staje się ziarnista i luźna, a jej działanie ochronne słabnie. Wg badań amerykańskich przy temperaturze 60-70stC następuje zmiana biegunowości pary Zn-Fe (cynk-żelazo) na niekorzyść żelaza, zatem w takich temperaturach powłoki cynkowe mogłyby okazać się nie tylko nieskuteczne, ale nawet szkodliwe. Korozja rur ocynkowanych następuje szybciej niż rur czarnych.
Według badań Coxa maksimum szybkości korozji cynku występuje przy temperaturze 65stC. W środowisku o tej temperaturze szybkość korozji jest dziesięciokrotnie wyższa niż przy temperaturze 55OC. Jeżeli w jednej instalacji są elementy stalowe ocynkowane i elementy miedziane, to szybkość korozji będzie jeszcze większa. Obecność jonów miedzi w wodzie ma szkodliwe działanie w stosunku do powierzchni stalowych i stalowych ocynkowanych. Spowodowane jest to wtórnym wydzielaniem się miedzi na powierzchniach przewodów i tym samym powstawaniem dodatkowych ogniw korozyjnych. Ponadto obecność miedzi na powierzchniach cynku sprzyja zmianie biegunowości cynk-żelazo. Wg opinii Duńskiego Ośrodka Korozyjnego, obecność jonów miedziowych w wodzie jest główną przyczyną korozji rur ocynkowanych i to zarówno w instalacjach i urządzeniach zimnej, jak i ciepłej wody. Produkty korozji cynku w wodzie są nazywane
„białą rdzą“. Materiały korozji cynku powodują szybkie zanieczyszczanie filtrów siatkowych. Jeżeli na drodze kocioł-pompa brak jest filtru to może dojść do uszkodzenia pompy. Instalacje cieplne powinny w całości być wykonane z rur i elementów czarnych. Od dnia 16 grudnia 2002 r., to jest od dnia wejścia w życie rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. nr 75/2002 poz. 690) obowiązuje nowe ustalenie dotyczące temperatury ciepłej wody użytkowej. Zgodnie z § 120 ust. 2 temperatura ciepłej wody na wypływie z punktu czerpalnego ma wynosić minimum 55stC i maksimum 60stC, a okresowo nawet 70stC. Zmiana ta powoduje, że rur stalowych ocynkowanych nie można już będzie stosować w instalacjach ciepłej wody użytkowej.

źródło: Magazyn Instalatora nr 1/2003
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mikkei napisał:

Komu z was pekła już przegroda ?

Mi pękła po 2 miesiącach użytkowania. Jednak samo pęknięcie nie przeszkadza w paleniu ( zanim się całkiem nie rozleci).

 Z oryginalnymi przegrodami zawsze będzie problem bo są one odlane z betonu żaroodpornego, ale nie wypalone zgodnie ze sztuką. Producent uważa że w kotle się wypali ale nie u każdego właściwie się wypali. Tak obrazowo to jak naczynie gliniane wysuszone, ale nie wypalone - wiadomo że będzie miało inną wytrzymałość.

Druga przyczyna pękania to brak przestrzeni dylatacyjnej na rozszerzanie szamotu  czy betonu pod wpływem temperatury  - przy montażu przegrody należy to uwzględnić. 

Tak praktycznie to robiłem ok 2-3 mm luzu z każdej strony ( uszczelnienie cienkim sznurem i zwykłą gliną od strony paleniska - kleje żaroodporne twardnieją więc się nie nadają) - można samym sznurem, a potem się zapopieli i uszczelni. Przegrodę wystrugałem  też z innego materiału ( Superton AL 44 - rodzaj szamotu bardziej odpornego na temperaturę i przywieranie spieków, oraz właściwie wypalonego - opis w temacie: "Przeróbki MPM 5 klasy do palenia bez bufora"). Jak dotąd spisuje się dobrze, nie pęka i spieki do niej nie przywierają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mikkei napisał:

Komu z was pekła już przegroda ?

Miesiąc temu minęły 2 lata od zamontowania MPM DS 12-14 kW.Kocioł pracuje codziennie,w lecie na ciepłą wodę.Palnik i przegroda od nowości,nic nie pękło.Co prawda zaraz po zakupie kotła kupiłem palnik i przegrodę "na zapas", więc w razie czego będzie szybka wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł ze zbrojeniem wydaje się dobry, tylko z czego to zbroić?

Stal odpada ze względu na dużą rozszerzalność cieplną i temperaturę uplastycznienia na poziomie 500-600*C, o tworzywach sztucznych nawet nie warto wspominać. Jedyne co przychodzi mi do głowy to włókno szklane, ale i tu trzeba zwrócić uwagę na temperaturę uplastycznienia "zwykłe szkło" uplastycznia się przy 600-800*C, włókna Fiberbet (bazalt) wytrzymują do 750*C, to ciągle trochę mało, trzeba by użyć szkła krzemowego (1400*C) tylko czy takie włókna można kupić?

Edytowane przez Ryni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Piecuch19 napisał:

Superton AL 44

Szkoda tylko że nie ma gdzie tego kupić w okolicy a wysyłać to wątpie żeby to dojechało w całości znając kurierów....   PS bardzo ten nowy szmot jest kruchy ?
Mi przegroda pękła tez jakoś tak po 3 miesiacach od zakupu pieca.....

 

 

4 godziny temu, Stalin napisał:

Trzeba do MPM zglosic zeby zbrojony byl beton. 

Raczej nie o to mi chodzi , Powinni zmienić materiał z którego jest przegroda na coś co bardziej izoluje -  Syszełiscie o materiałach takich jak STARLITE  albo AEROGEL ?

Powinno być to coś takiego co bdb i bardzo szybko się nagrzewa i bardzo łatwo chłodzi  aby płomien przechodzący przez taką przegrodę i palnik mógł sie dopalić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to musi trzymac temperature zeby dochodzilo do wysokiej temperatury a nie izolowac. 

To nie nazywa sie accumotte? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, mikkei napisał:

Syszełiscie o materiałach takich jak STARLITE  albo AEROGEL ?

STARLITE - nie wszedł jeszcze do produkcji, jest opatentowany i przeszedł kilka testów m.i. w NASA.

AEROGEL - najczęściej powstaje na bazie krzemionki czyli szkła i traci wiele ze swoich właściwości powyżej 500*C

Z drugiej strony trzeba też spojrzeć na to od strony producenta, to musi być coś taniego, żeby końcowy produkt (kocioł) był konkurencyjny cenowo.

Z tego co pamięta Piecuch19 robił kiedyś pomiary temperatury paleniska niestety nie pamiętam dokładnie wyników ale było chyba coś około 700*C, więc może Fiberbet by się sprawdził. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis odkrylem że niedaleko mnie w Ropczycach jest firma Zakłady Magnezytowe Ropczyce S.A.  - produkują szmot i ceramikę m.in dla hut.

Muszę sie tam przejechać.  Dobry szamot np używany do domowych piecow do topienia aluminium jest biały a nie szary jak oryginalny beton BOS 145 w przegrodzie. 

Nie uważam że jest zły - nie jest trwały, i bardzo wolno sie nagrzewa- to jest jego najwieksza wada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było ok 1000' C w palenisku.

Co do przegrody to jak uda się wsadzić z lekkim luzem to dłużej przetrwa ( rozszerzalność temperaturowa niszczy przegrodę). Natomiast nie ma tam warunków ( w palenisku) do właściwego wypalenia takiej przegrody bo styka się z dużo zimniejszymi ściankami kotła. Już zwykły marketowy szamot będzie trwalszy bo wypalony.

Oprócz Superton AL 44 dobry jest też Normaton BS ( testowałem oba, a ten drugi w komorze spalania nad palnikiem). Obydwa są jaśniejsze od szamotu a po nagrzaniu mają barwę czystej białej karki papieru ( szamot robi się żółty).  Ta biała barwa przy nagrzaniu świadczy o odporności na temperaturę. Dodatek aluminium powoduje że nie czepiają się tego spieki bo to odbija ciepło a nie pochłania.

Nie są drogie więc warto to wsadzić by potem do tego nie zaglądać ( tańsze od oryginalnej przegrody).

Tu temperatura paleniska

 

Edytowane przez Piecuch19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Piecuch19 napisał:

Ta biała barwa przy nagrzaniu świadczy o odporności na temperaturę. Dodatek aluminium powoduje że nie czepiają się tego spieki bo to odbija ciepło a nie pochłania.

Nie są drogie więc warto to wsadzić by potem do tego nie zaglądać ( tańsze od oryginalnej przegrody).

O to własnie mi chodzi - ma to odbijać ciepło a nie pochłaniać - mam plan kupić jeszcze taki sznur https://sklep.vitcas.pl/produkty/tekstylia-i-uszczelnienia/sznury-szczeliwa-kwadratowe.html     ew coś takiego pomiedzy - 4mm https://sklep.vitcas.pl/wysokotemperaturowa-uszczelka-ceramiczna.html 

 

Ew chodzi mi po głowie coś takiego aby wykorzystać wełnę ceramiczną + potraktować ją tym https://sklep.vitcas.pl/utwardzacz-vitcas-cfr-5-l.html 

Edytowane przez mikkei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mikkeiPo co Ci taki gruby 30mm i twardy sznur? Do uszczelnienia przegrody kupowałem w Castoramie taki biały okrągły chyba 5 mm miękki sznur ( jak się go naciągnie to robi się cieńszy i dobrze wtedy go tam wcisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.