Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, co to za akcja z zaślepianiem bocznych otworów napowietrzających w palniku ? co to daje ? 

Opublikowano

Witam, mam inny palnik, ale problem ten sam, zestaw silnik i motoreduktor buczy i warczy na cały dom, a problem hałsu jest tu poruszany, wiec mam kilka pytań.

W dniu 13.11.2020 o 21:29, KKTS napisał:

Ogarnąłem dziś temat nasmarowania ośki silnika. Powiem tak: nie jest to zadanie łatwe, ale też nie trudne. Klucz płaski "8", 4 śruby i silnik zdemontowany. Trochę gorzej potem zamontować, ale odrobina cierpliwości i jest OK. Poniżej zamieszczam zdjęcia jak u mnie wyglądało to oryginalnie. Chyba jest tak jak opisał to @marcus312, ale niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni użytkownicy kotłów... Klin z ośki silnika to ten widoczny na drugim zdjęciu?

Czy po nałożeniu smaru praca ucichła, czy efekt zerowy ?

Dlaczego gorzej zamontować ?

W dniu 14.11.2020 o 10:18, Jockey napisał:

Motoreduktory energooszczędne na przekładni hipoidalnej są praktycznie bezgłośne, słychać tylko przesuwany węgiel. Zero drgań, czy innych hałasów, tyle, że ta przekładnia ma zupełnie inne przełożenie, a silnik inne obroty niż typowe, te silniki energooszczędne mają tylko 670 obr/min a i tak daje to razem potencjał podajnika ponad 30kg/h.

Mógłbyś polecić jakiś konkretny model ?

Opublikowano

Niestety nie, w tych sprawach to na pewno Ci @Pieklorz lepiej doradzi, ja nie mam rozeznania na rynku

  • Lubię to 1
Opublikowano

Po nałożeniu smaru praca wg mnie trochę ucichła. W moim odczuciu warto było to zrobić. Przed następnym sezonem też zrobię przegląd tego miejsca i ewentualnie nasmaruję. Ja dodatkowo użyłem jeszcze Carbosmaru, kupiłem na próbę 5l. Też pewnie zrobił swoje. Inny domownik, dla którego hałas kotła był trochę uciążliwy również uważa że jest ciszej.

Gorzej zamontować gdyż jak odkręciłem 4 śruby to zostały one w otworach motoreduktora i główkami się z nim stykały. Wszystko jest dokładnie na wymiar. Potem jak już przyłożyłem silnik do skręcenia to ciężko było trafić tymi śrubami dokładnie w otwory silnika. Ponadto ogólnie mało miejsca bo tu silnik, obok motoreduktor, zaraz obok już zasobnik na opał. Ja ściągałem tylko silnik. Jakby odkręcić silnik i motoreduktor pewnie poszłoby łatwiej.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

To trzeba też zajrzeć, jak troche ucichło, będzie czas na dalsza rozgrywkę, bo plan jest na pracę bezszelestną i warianty są 2, albo silnik 3F, albo nowy pomysł z tym motoreduktorem energooszczednym.

Opublikowano (edytowane)

Panowie, jak już  odkecicie silnik to po nasmarowaniu warto dorobić z gumy min.3-5mm uszczelkę między silnik i reduktor. To powinno zmniejszyć  przenoszenie wibracji z silnika na obudowę. Samo smarowanie wiele nie daje bo czop i tulej jest spasowana i zablokowana z klinem. 

Można też tak jak w linku jeżeli mocno kogoś  ciśną zmiany:

 https://forum.muratordom.pl/showthread.php?223043-Wyciszenie-napędu-podajnika-ślimakowego-kotła-(RBR)

Generalnie dziś często stosuje się sprzęgło kołowe z rotexem ale to więcej zabawy z przeróbką.

Edytowane przez 8010
Opublikowano

Może wiele nie daje, ale coś na pewno + warto mieć to miejsce choć trochę zawsze nasmarowane, to co było u mnie to wg mnie masakra, sucho jak na pustyni... Dobrze że @Pieklorz podpowiedział co można zrobić, za co jeszcze raz dziękuję!

Ten sposób z innego forum to już dla mnie cuda na kiju, ale piszą tam że się nawet sprawdza. Na razie u mnie musi wystarczyć to smarowanie i Carbosmar a jak się skończy to może najtańszy olej z Auchana.

Co do uszczelki to faktycznie może to być dobry sposób. Mam jedynie wątpliwość czy 3-5mm grubości to nie będzie za dużo. Te śruby trzymające silnik nie są zbyt długie...

@ByCygano też chciałbym aby to wszystko jak najciszej pracowało, ale nie chcę też za dużo do tego dokładać. Myślałem o wspomnianych przez Ciebie rozwiązaniach, ale nawet dokładnie nie wiem jak to cenowo wygląda. Warto się na przyszłość zastanowić spokojnie bo ja tego na pewno nie będę robił wcześniej jak po zakończeniu tego sezonu grzewczego.

Opublikowano

@KKTS

W przypadku silnika 3f, to koszt 200 pln silnik, 400 pln falownik no i jeszcze zgranie tego ze sterownikiem o ile sie da. W opcji drugiej to podpięcie sterownika do 3F po przez stycznik silnika, warunek obecność instalacji 3f i nie zasilania pieca awaryjnie przez ups.

Opcja z modoreduktorem energooszczednym z przekładnią hipoidalną który ma być rzekomo cichy wyjdzie podobniej, i jak będzie pasować, to brak przeróbek elektrycznych plus mniejsze zużycie energii.

Sprzęgło kłowe to spora rzeźba i kombinowanie, chociaż jak ktoś umie i lubi, to czemu nie.

A myślę, że cisza w domu jest dużo warta, w tamtym roku jakos przywykłem, w tym chyba bardziej nerwowy jestem i chcę cos z tym zrobić, tym bardziej spiąc nad kotłownią.

 

 

Opublikowano

Najszybciej  i najtaniej  to rozsmarować i przy okazji założyć  gumę. Śruby przecież można kupić dłuższe. Cztery śruby to koszt dwóch lizaków...

Opublikowano

Tą gumową podkładke to wyciąć z detki czy z jakiejś innej gumy ?

Opublikowano (edytowane)

Nie pomyślałem o dłuższych śrubach, tylko się zastanawiam czy takie mi się tam w ogóle zmieszczą. Kupić na próbę można, koszt tak jak pisałeś niewielki.

Jeśli już coś więcej inwestować to dla mnie tylko opcja z motoreduktorem energooszczędnym z przekładnią hipoidalną. W inne rozwiązania nie chcę się bawić. Guma chyba jaka się nawinie :)

Edytowane przez KKTS
poprawka
Opublikowano

Według mnie powodem hałasu przynajmniej u mnie jest silnik, ale może się mylę. Ciekawi mnie czy te energooszczedne silniki sa ciche, czy to kwestia przekładni.

Opublikowano

Motoreduktor ABM jest całkowicie cichy, słychać tylko kruszenie i szuranie węgla. Tam jest tylko kilkustopniowa  przekładnia walcowa o zębach skośnych, jak w skrzyni samochodowej. 

Opublikowano
Opublikowano

Miałem podkładkę gumową pomiędzy kołnierzem silnika a motoreduktorem ,problem jaki się pojawia to brak możliwości równomiernego dokręcenia silnika tak żeby była idealna zachowana osiowość zasprzęglenia guma jest miękka i się poddaje przez co uzyskujemy krzywe połaczenie .Można to brać na słuch i regulować siłę dociągu kazdej śruby  ale to powoduje przejscie w buczenie o innej czestotliwości .To musi być zrobione na kołnierzu sztywnym przekładka z teflonu albo tekstolitu i sprzęgło elastyczne .Nie wykluczone że zmiana kondensatora  na inna pojemność mogła by zmienić buczenie muszę sie, tym pobawić

  • Przydało się 1
Opublikowano
7 godzin temu, ByCygano napisał:

Tą gumową podkładke to wyciąć z detki czy z jakiejś innej gumy ?

 

4 godziny temu, marcus312 napisał:

,problem jaki się pojawia to brak możliwości równomiernego dokręcenia silnika tak żeby była idealna zachowana osiowość zasprzęglenia guma jest miękka i się poddaje przez co uzyskujemy krzywe połaczenie

Guma nie może być miękka i cienka jak np. dętka. Musi mieć min. 3mm grubości i nigdy nie dokręcaj na maxa aż soki puści ;)

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Patrzyłem na link z tym ABM, ktory wyżej był wklejony. Ta przekladnia ma inny kształt. Nie wiem jak wygląda kwestia mocowania. Czy to są te same rozstawy, czy jest ta sama odległość do zawleczki.

 

Jak wchodziły te rozwiazania na szybkich przekładniach, to była jeszcze oferta ewmara, także na takim motoreduktorze > 2obr/min

https://www.domer.pl/motoreduktor-ewmar-ness-enh-2-3-obr-min-bieg-wsteczny-0-03-kw-rj-zawleczka.html

 

Od jakiegoś czasu dostępne są energooszczędne na silnikach 40W z normalnym przełożeniem 1,1obr/min gdzie pasują mocowania, otwór zawleczki.

 

IMG_20201118_170708747.jpg

IMG_20201118_170623072.jpg

Opublikowano

@ByCyganoChodzi o konstrukcję- ten Ewmar ze zdjęcia to przekładnia ślimakowa, a to jest rak. Tam zawsze jest tarcie, hałas i ogromne zużycie prądu, nawet powyżej 150W. Niby bez znaczenia, ale jak chcesz UPS to nagle musisz kupić akumulator za 1000PLN, by pociągnął kilka godzin. Gdy oś silnika jest prostopadła do osi ślimaka-zawsze ma ślimacznicę, czyli 99% naszego rzężącego rynku.

Ten ABM z twojego linku oraz AMB z Defro Sigma i Eko  Lux to przekładnia walcowa, koła obtaczają się po sobie po zarysie ewolwentowym. W efekcie silnik potrzebuje tylko 24-27W przy 3 razy większym potencjale, czyli realne zużycie energii jest 20 razy mniejsze! 

Czy da się zamocować taki napęd i ślimak (tam jest pióro-wpust, a nie prymitywna śruba) oraz czy sterownik to obsłuży-tego nie wiem. Sterownik Techa cofa silnik po zablokowaniu do 3 razy, za każdym razem wydłużając czas powrotu, natomiast sv200 to chyba zrywa zawleczkę i gasi kocioł. Osobiście mam taki reduktor 2 sezony i w ogóle go nie słychać, usłyszeć możesz tylko chrupanie i tarcie węgla, ale na pewno nie pracę silnika lub reduktora.

Opublikowano

@Pieklorz czyli ten co wysłałeś powinien pasować 1-do-1 do kotła z SV200? Jak to się ma do sterownika? Znalazłem go, koszt około 700zł...

Opublikowano

Powinno się udostępnić na rynek jakiś kompletny pakiet łączący motoreduktor z silnikiem problem jest od lat i dawno powinno to już być rozwiązane.Widać że w tych ewmarach jest zastosowany jakiś rodzaj elestycznego sprzęgła,  nord też jest zasprzeglony na wkłądce z tworzywa może dało by się coś  zaadoptować z tych elementów do tych buczących silników .

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Ewmar ma przekładnie hipoidalną, jest to mała kompaktowa przekładnia z silnikiem 0,03 kW.

Ten zestaw jest bardzo cichy, słychać tylko przesuwanie węgla, tyle, że potencjał podajnika ponad 30kg/h

https://www.instalator.pl/2015/04/energooszczedne-motoreduktory-do-napedu-podajnikow-kotlowych/

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj odkręciłem silnik od motoreduktora, zaaplikowałem smaru, podłożyłem gumę pod łączenie, pod ręką była tylko dętka, efekt żaden, jak warczał i buczał to i dalej tak samo. Odpaliłem silnik bez podłączenia, jago praca sama w sobie jest głośna.

https://fokus-kotly.pl/pl_pl/wpis-blog/energooszczedny-motoreduktor/

Cena 1400 pln, zabezpieczenie na zawleczke, chociaż nie wiadomo, podobno super cichy, i powinien pasować na rozstaw śrub, problemem może być jakaś tuleja dystansująca, bo może być różna stosowana, choć ja nie wiem o jaką chodzi, bo jeszcze nie rozbierałem motoreduktora.

http://kotly.es24.pl/opis/9334860/motoreduktor-linix-40w-11obr.html

Poleca go użytkownik @Pieklorz, podobno cichy, sprzedawca twierdzi, że o 1/3.

https://www.domer.pl/motoreduktor-ewmar-ness-enh-2-3-obr-bieg-wsteczny-0-03-kw-rj-klin.html

Podobno nie dostępny do nabycia.

I weź tu coś wymyśl, żeby nie wydać kasy na darmo.

 

 

Edytowane przez ByCygano

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.