Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterownik Skzp-02 - Ustawienia, Porady


energotop
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Pabloo789 napisał:

 

 

Na filmiku wstawiłem jak piszczy podajnik w czasie podawania upału i pytanie mam czy też tak macie? Bo u mnie lekko piszczy, u Teścia słychać pisk w całym domu i czy idzie też temu zaradzić?

Temat jest o sterowniku ale skoro masz problem z piszczeniem to sprawdż przekładnię ( mało oleju ) , przekładkę na ślimaku od strony podajnika ( smar )  lub stan ślimaka ( wytarty lub krzywy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra rada, spróbuję zdjąć pokrywę i zobaczę czy będzie piszczeć, 
Teść ma bez wentylatora silnik to u niego chyba coś innego winne będzie.
60 stopni mam na razie bo uczę się sterownika i ogólnie całej instalacji.
 
Jak piszczy gdy podaje to trzeba silnik odkręcić od przekldni i nasmarować wałek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jasa napisał:

Niech spróbuje  - jak dostanie zimnym batem w mrozy ,  to mu się odechce kaprysów.

A tak na poważnie -  rozwiązanie w postaci zasilania powietrzem paleniska bezpośrednio z zewnątrz sprawdzi się bardziej w przypadku zasilania grawitacyjnego np. w kominkach niż wymuszonego w podajnikowcu , szczególnie w przypadku niskich temperatur na zewnątrz.

Ale problem interesujący - ciekaw jestem opinii Kolegów mających większe doświadczenie w instalacjach , gdyż moje doświadczenie z tego typu rozwiązaniem jest żadne a przez to opinia nie może być w pełni miarodajna.

To już o krok od zwiększenia sprawności poprzez zastosowanie zasilania powietrzem jak w kondensatach z zamkniętą komorą spalania.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki z podajnikiem. 

Popatrzę wszystko w tygodniu. 

Wiem temat o sterowniku. A o podajniku tylko się zapytać chciałem i już nie będę zmieniał tematu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, tig22 napisał:

To już o krok od zwiększenia sprawności poprzez zastosowanie zasilania powietrzem jak w kondensatach z zamkniętą komorą spalania.

do spalenia 1kg wegla potrzeba ok 12,m3 powietrza , łatwo policzyć że spalając 2 tony węgla w sezonie , przez nasze kotłownie przelatuje 27000m3 zimnego powietrza , to jest sześcian 30m x30m x30m ,więc problem spory 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2020 o 20:40, YaroXylen napisał:

Witam.

modulacja 20% a wiatru 39% ??? to jakoś strasznie dmuchasz i stąd może również szarpać kotłem

 

W takim przypadku obstawiałbym jakiś problem ze szczelnością na ruszcie retorty. Powietrze ucieka i stąd taka moc dmuchawy. Chyba że ona taka jest, ciężko ocenić bo profil pusty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam, że od roku mam wystawioną rurę ocieplaną na zewnątrz budynku i wpiętą wprost pod wentylator w piecu, spalanie wzrosło może w % który mógłby być błędem w obliczeniach więc prawie w ogóle, w międzyczasie zamontowałem również rck i cały zestaw pięknie się sprawuje, nie mam ,,braków" tlenu w kotłowni ani nie wychładzam pomieszczenia niepotrzebnie, przy wpinaniu rury musiałem na sterowniku podnieść powietrze min i max o jedno oczko w górę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, marekd napisał:

Pabloo789  taka duza temp. na grzejniki 61 st czyli tyle piec daje to w grzejniki ?                                                                                                                                                                                                                           

Zauważ, że różnica pomiędzy tym co idzie na grzejniki a powrotem, to zaledwie 0,4C, Więc grzejniki w domu praktycznie nic nie odbierają. Wydaje mi się że @Pabloo789 ma po prostu zamontowane termostaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, gangsta529 napisał:

Od siebie dodam, że od roku mam wystawioną rurę ocieplaną na zewnątrz budynku i wpiętą wprost pod wentylator w piecu, spalanie wzrosło może w % który mógłby być błędem w obliczeniach więc prawie w ogóle, w międzyczasie zamontowałem również rck i cały zestaw pięknie się sprawuje, nie mam ,,braków" tlenu w kotłowni ani nie wychładzam pomieszczenia niepotrzebnie, przy wpinaniu rury musiałem na sterowniku podnieść powietrze min i max o jedno oczko w górę 

Czyli jest nas już swych, ja od kilku lat przymierzałem się do przeróbki ale w tym roku robiłem modernizację i przegląd. Malowanie zasobnika, wymiana kondensatorów, łożysk w napędzie i dmuchawie, nowy sterownik,  zasobnika osuszanie więc zrobiłem też i to na pewno warto.

Może zasysanie powietrza przez podwójną rurę jak w gazowcach, bo i tak kominy pod współczesne kotły z podajnikiem i 5 klasy wymagają wkładów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiał byś jedną ssać a drugą wypuszczać aby osiągnąć efekt rekuperacji , lub wypuszczać ciepłe wilgotne żeby osiągnąć efekt kondensacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, można połączyć wszystkie wątpliwości, wystarczy średnica przewodu ssącego fi,180 tzw. zetki, jaka jest w przepisach i odsunąć ją około 10 cm od wentylatora, aby zasysał tlen z zewnątrz i ze środka (ogrzane powietrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jolo747 napisał:

Musiał byś jedną ssać a drugą wypuszczać aby osiągnąć efekt rekuperacji , lub wypuszczać ciepłe wilgotne żeby osiągnąć efekt kondensacji

Bardziej chodziło mi o zasysanie już podgrzanego powietrza zewnętrznym płaszczem rury wylotowej/kominowej a nie i efekt kondensacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, cez19 napisał:

Panowie, można połączyć wszystkie wątpliwości, wystarczy średnica przewodu ssącego fi,180 tzw. zetki, jaka jest w przepisach i odsunąć ją około 10 cm od wentylatora, aby zasysał tlen z zewnątrz i ze środka (ogrzane powietrze. 

Tylko że jeśli wejście wentylatora nie jest prostopadle do setki i trzeba by "pozakrecac" to dla rury fi 180 trzeba już mieć sporą kotłownię.

Do takich mocy jakich używamy pewnie 75 to zapas, chyba że będzie to bdługi odcinek. Mówię z własnego doświadczenia.

Dodatkową zaletą jest dużo cichszy, mniej słyszalny wentylator.

 

Edytowane przez tig22
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tig22

Nie taki spec jak Ty , już próbował być cwańszy. Niestety problem się zaczyna jak jest problem. Wiem iż jest to trochę zawirowane , ale tak jest. Średnica rury doprowadzającej do kotła nie jest przypadkowa, chcesz być bardziej bystry to daj nam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cez19 napisał:

tig22

Nie taki spec jak Ty , już próbował być cwańszy. Niestety problem się zaczyna jak jest problem. Wiem iż jest to trochę zawirowane , ale tak jest. Średnica rury doprowadzającej do kotła nie jest przypadkowa, chcesz być bardziej bystry to daj nam znać.

Daleko mi do samozachwytu i otwarty jestem na wszelkie sugestie, nie chcę żeby to co napiszę było traktowane jako prawda objawiona.

Opisuje tylko własne doświadczenia.

Nie radzę nikomu żeby zmniejszał srednice zetek.

 

Tylko z którego roku pochodzi przepis/y óre to określają, czy czasem nie z czasów kiedy w kotłowniach królowały ogromne piece a powietrze w procesie spalania dostarczane było bez udziału dmuchaw które to zmieniają diametralnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę trzymać się bliżej tematu sterownika, bo zasypuje mnie spam raportów.... Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie mam termostaty. 

Gdyby odbiór ciepła był, to za wymiennikiem byłaby mniejsza temperatura niż na kotle, a że jest ciepło to są prawie równe.

 

Ogólnie ostatnio dziwne pogody żeby udało mi się lepiej dostroić kocioł i sterownik

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Co może być powodem robienia się spieków na rynnie. Kupiłem ostatnio wegiel. Fajniejsze spala, popiołu mało. W certyfikacie mam że wegiel minimum 25 MJ. Ustawiłem na 26. Robi a się duże spieki i blokują się między końcem rynny A ścianą kotła.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wcześniej nie było?

Może RI jest wyższe i stąd spieki.

Edytowane przez diabelski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to stopiony sam popiół, to powinno pomóc zmniejszenie nadmuchu lub/i podniesienie deflektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.