piotrkierys Opublikowano 15 Maja 2017 #1 Opublikowano 15 Maja 2017 Witam wszystkich Posiadam Dom z lat 40-stch C.O To pięć na węgiel i drzewo i co dziennie przepalam w piecu na ciepłą wodę Proszę was o radę czy warto zainwestować w taką pompę tylko do grzania ciepłej wody dla 6-osobowej rodziny Jak tak to jaka polecacie ,albo ewentualnie inne pomysły Pozdrawiam
Gość mak Opublikowano 15 Maja 2017 #2 Opublikowano 15 Maja 2017 Czy warto zainwestować w PC do cwu? To raczej Ty powinieneś sobie odpowiedzieć na to pytanie! Powinieneś policzyć ile kosztuje cie podgrzew cwu w okresie gdy nie działa ogrzewanie CO i porównać z kosztami jakie trzeba ponieść. Myślę że powinieneś zainteresować się ofertą pomp powietrznych z zasobnikiem ok 300 l . Ceny bez problemu znajdziesz w internecie. Inne pomysły? To oczywiście instalacja solarna, których jest spory wybór na rynku. Są też zwolennicy instalacji fotowoltaicznych do podgrzewu cwu
piop Opublikowano 15 Maja 2017 #3 Opublikowano 15 Maja 2017 Pierwsza sprawa, nie grzejesz wody pompą tylko prądem, pompa jest tylko dużym, skomplikowanym i drogim urządzeniem które "optymalizuje" zużycie prądu i jest wstawiona zamiast grzałki. Powiedzmy optymistycznie (może naiwnie) że będzie działać bezawaryjnie 10 lat, taka najtańsza za 5tyś. chyba 200l to jak byś płacił przez 10 lat 42zł miesięcznie za pompę (bez odsetek itd) + prąd który ona zje. Ja bym stawiał na solar albo foto. Chętniej foto, kiedyś w końcu zacznie grzać za darmo, ludzie używane kupują i chwalą.
Gość berthold61 Opublikowano 15 Maja 2017 #4 Opublikowano 15 Maja 2017 powiem tak jak ktoś na forsie siedzi to nie ma problemu kupi i ma ale jak złotówki trzeba liczyć to zakup takiej pompy mija się całkowicie z celem , koszt to minimum 6 tys aby to jako tako działało ale prąd dalej ciągnie mało ale ciągnie, drugie oby chodziła długo i się nie psuła , a tak całkiem serio to wolałbym zwykłą grzałkę wstawić za 200 zł a te 6 tys podzielić na lata na prąd do niej ale to nie koniec , bo ja bym wolał kupić kocioł z podajnikiem , za 6-7 tys dostaniesz dobry kocioł przełączysz w tryb letni i wodę masz prawie za darmo 1 worek węgla za 15-20 zł na tydzień i prawie święty spokój
piotrkierys Opublikowano 16 Maja 2017 Autor #5 Opublikowano 16 Maja 2017 Może i ten kocioł to najlepsze rozwiązanie bo planuje przeniesienie kotłowni w inne miejsce To może od razu zmiana kotła Dzięki za pomoc Muszę się zastanowić jaki kocioł i na jaki opał byłby najbardziej ekonomiczny A wy jaki kocioł polecacie Dom z 45- lat nie ocieplony,nowe okna i drzwi ,powierzchnia grzewczą jakieś 190 m2 pozdrawiam
cerry Opublikowano 20 Czerwca 2017 #6 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Witam. Mam podobny problem/dylemat jak kolega piotrkierys ale trochę inne warunki. Instalacja znajduję się w mieszkaniu na I piętrze. Nie ma tam możliwości instalacji pieca z podajnikiem czy piecyka gazowego. Przy instalacji solarnej problemem były by okresy wakacyjne, gdy nikogo nie ma w mieszaniu, nie ma więc poboru CWU - duże prawdopodobieństwo przegrzania instalacji. Obecnie CO i CWU są ogrzewanie pieco - kuchnią. W zimie to rozwiązanie jest w porządku, ale latem wymaga ciągłego rozpalania i przegrzewania mieszkania. Obecnie instalacja wygląda następująco: Na początku był pomysł wymiany jedynie zasobnika z 120L na 300L (2 wężownice) aby zmniejszyć częstotliwość rozpalania w kuchni. Zbiornik został już kupiony. Wówczas powstał pomysł dołożenia do tego powietrznej pompy ciepła. To jest wstępny projekt instalacji po modernizacji i o nim chciałbym podyskutować. 1) Wstępnie wybrana pompa to Drops 4,1 kW M4.2. Miał ktoś z tą pompą do czynienia? Jakieś uwagi? 2) Czytałem, że PC wymagają jak największych wężownic w zasobniku. Czy można połączyć wężownice jak na schemacie? 3) Chciałbym aby oba układy mogły pracować zamiennie bez konieczności przełączania żadnych zaworów ręcznych. Dodałem jeden zawór różnicowy na układzie zasilania z kuchni (praca również bez pompki) i jeden zawór zwrotny na układzie PPC, aby zablokować możliwość niepotrzebnego przetłaczania wody przez nieaktywny układ grzewczy. Czy taki układ zadziała w zaplanowany sposób? 4) Dodałem jeden ręczny zawór kulowy jak by-pass zaworu różnicowego - ma to celu próbę dogrzania mieszkania w okresach przejściowych przez PPC, bez rozpalania w kuchni. Czy to może tak zadziałać i ma jakikolwiek sens? Z góry dziękuje za opinie i rady. Pozdrawiam
dorecho Opublikowano 21 Czerwca 2017 #7 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Witam. Hallo cerry. Pompę do cwu możesz bezpośrednio włączyć w obieg cwu w zbiorniku który już masz, ale ma być w niej pompa obiegowa mosiężna. Wtedy wybrałbym pompę cwu o mniejszej mocy, 1,5-2,0 kW. Pozdro
cerry Opublikowano 19 Lipca 2017 #8 Opublikowano 19 Lipca 2017 Wracam do tematu. Pompa i zbiornik CWU już są dostarczone. Schemat stary:Proponowany schemat nowy: Ostatnio był fachowiec i oto jego komentarze. Proszę o waszą opinię: 1) Wężownic się tak nie łączy. Czyli lepiej połączyć równolegle? Dlaczego?2) Nie ma sensu montować zaworu rocznicowego, bo będzie przepuszczać - tylko zawory kulowe i przełączanie ręczne3) Nie ma szans aby pompa z PC pchnęła wodę w dół do grzejników 4) Czas wykonania około tygodnia :blink:
cerry Opublikowano 29 Lipca 2017 #9 Opublikowano 29 Lipca 2017 Naprawdę na tym forum nikt nie jest w stanie ocenić przedstawionego schematu? To może poniższy schemat ktoś skomentuje, bo przyszedł fachowiec i zrobił po swojemu: Moje obserwacje i wątpliwości po pierwszych kilku dniach użytkowania: 1) Obecny układ jest niebezpieczny, bo jeżeli ktoś z domowników rozpali w piecu, a nie otworzy zaworów na poddaszu to mamy układ zamknięty bez zbiornika przeponowego - bomba. Czy układ wczesnej zaproponowany prze ze mnie rzeczywiście był zły/gorszy? 2) Ze względu na równoległe podłączenie wężownic temperatura powrotu do pompy ciepła jest bardzo duża. Nie jest to chyba dobre dla PC? 3) Sprawdziłem i PC jest w stanie popchać wodę do grzejników, ale to w tym momencie nie ma większego znaczenia. Najważniejsze pytanie. Zostawić układ tak jak został wykonany, czy "męczyć" fachowca aby coś poprawił, a jeżeli tak to co?
Bolczaczko Opublikowano 30 Lipca 2017 #10 Opublikowano 30 Lipca 2017 Przeponowy czy przelewowy? Koniecznie to zmienić, na rurze do naczynia nie można montowac zaworów.
sambor Opublikowano 30 Lipca 2017 #11 Opublikowano 30 Lipca 2017 na rurze do naczynia nie można montowac zaworów. Oraz pomp i innych nieprzydatnych bajerów
cerry Opublikowano 6 Sierpnia 2017 #12 Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Zbiornik przelewowy. Że nie można montować zaworów na rurze do naczynia wzbiorczego, a zwłaszcza wymuszać ich używania to oczywista oczywistość. Zamykanie obiegu można uzyskać po przez zamykanie tylko zaworu na powrocie, a zawór na rurze do naczynia wzbiorczego może być ciągle otwarty. To że obecnie wszyscy wiedzą, że pompy powinny być montowane na powrocie, rura do naczynia powinna być "goła" to też wiem, ale układ działa tak od wielu lat i póki nie będzie konieczności jego remontu nikt nie będzie "starego" przerabiał dla zasady. Powoli tracę nadzieję co do tego forum. Potrzebuję trochę precyzyjniejszej rady niż "tak jest źle", bo to akurat sam od razu napisałem. Nikt nie potrafi uzasadnić jak powinny być podłączone wężownice przy CWU i PC i dlaczego, lub przeanalizować czy schemat z samoczynnym przełączaniem się obu układów grzejnych był poprawny/dobry/zły i dlaczego?
Gość berthold61 Opublikowano 26 Października 2017 #13 Opublikowano 26 Października 2017 No skoro robią pompy ciepła do CWU to powiedz coś o tej taniosze za 12 tys zł do grzania wody
roisin Opublikowano 2 Listopada 2017 #14 Opublikowano 2 Listopada 2017 12 tys za pompę do cwu? zbrodnia w biały dzień, ale podejrzewam, że ktoś tu mówi o koszcie jednostki grzewczej wraz z zestawem do cwu, bo takowy to koszt w okolicach 1000 zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.