Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, sambor napisał:

Ale tego kotła nikt bez bufora nie badał!

Nie ma na to papierów, więc nikt nie może pisać że to prawie klasa 4 albo 5 z małym/dużym minusem!

Kolego zrozum nikt tu nie  nie podważa tego że 5 klasa to tylko scisłe warunki spalania - czyli moc na 100% 

W podajnikowcach jest to samo - nikt nie bada jak one spalają w pracy na 20%  czy 50% swojej mocy.  ale to nie zmienia faktu że wtedy też czasami spalają bardzo czysto.

 

Z mpm jest podobnie - niekiedy przy sprzyjących warunkach - zduszony kocioł potrafi czysto spalać w stabilizacji - i nie trzeba tutaj mieć żadnego buforu. bo płomien widoczny przez otwór w wymieniku jest bardzo fajny, ale wszystko zależy od opału , wiatru na zew i ciśnienia powietrza.  ale naprawde jest dobrze bo z komina wydobywa sie może 1/20 dymu co kiedyś.

MPM wspołpracuje bdb z instalacjami starego typu z dużą ilością wody - bo wtedy masz np 400-500l w żeliwych kaloryferach i działa to jak swego rodzaju mały bufor.  

Piec muisz rozbujać do min 65;C    i nie ma z niczym problemów - wymiennik jest czysciutki a komin  nie zamaka wilgocią.

 

Na drewnie spalanie jest bardzo czyste i mozna rozpalać i nawet wtedy z komina nie widać wcale dymu - ale podstawa to dobry suchy opał.

Tak naprawde nie masz MPM;'a ale coś podobnego prawie jak mpm .   Czasami prawie robi wielką róźnicę.................

Godzinę temu, Piecuch19 napisał:

Trzeba tak ustawić kocioł i palenisko by spalał w " pewnych określonych warunkach" ( jak napisałeś) przez 95% czasu swej pracy i będzie OK. Dlatego u mnie była konieczność wprowadzenia modyfikacji.

podpisuje się pod tym rekami i nogami.   jak ustawisz piec np 100% tylko do węgla to spalanie idzie jak spładka.               w 100% z drewnem jest podobnie.

Dlatego jak Maronka kiedyś pisał - szczelina piecucha działa na weglu ale na drewnie to już niebardzo to hula.   - bo do drewna trzeba dokonywać innych zabiegów (  cały ruszt wyłożony szamotem + PW środkowymi drzwiczkami)  

 

Za to jak sie spala to i to to czasami i nie ustawi pieca pod konkretne paliwo z spalaniem bywa róźnie ale czasami jak coś nie pyknie to dymu i tak jest  mało - może 1/10 tego co w śmieciuchach...... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, mikkei napisał:

W podajnikowcach jest to samo - nikt nie bada jak one spalają w pracy na 20%  czy 50% swojej mocy.  ale to nie zmienia faktu że wtedy też czasami spalają bardzo czysto.

Kolejna głupota, norma wymaga zachowanie klasy 5 dla pracy od 30-100% i jest to w niej wyraźnie napisane - warto przeczytać normę aby mieć coś do powiedzenia w tym temacie

14 minut temu, mikkei napisał:

Tak naprawde nie masz MPM;'a ale coś podobnego prawie jak mpm .   Czasami prawie robi wielką róźnicę.................

Nie mam na szczęście mpm-a , mam coś dużo lepszego, ale dla was to niezbyt pojęte że może być coś lepszego od zwykłego kotła .

Jakby był poiadacz Kalvisa to byłaby jakaś rozmowa, ale mpm na dodatek z węglem , a feee!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sambor napisał:

Nie mam na szczęście mpm-a , mam coś dużo lepszego, ale dla was to niezbyt pojęte że może być coś lepszego od zwykłego kotła .

 urzekła mnie twoja historia......    może załóż sobie temat o twoim super kotle i dziel sie tam swoimi subiektywnymi opiniami.

inaczej to wygląda tak że teraz  piszesz o czymś o czym nie masz pojecia.   Takich znaffców na forach jest masa ....... 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikkei powietrze PW czy PP w drzwiczkach? 

 

Sambor moze ma piecokuchnie Kalvisa :-) 

Edytowane przez Stalin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kociołek zamontowany :), instalacja zalana.

IMG_20190722_063017.thumb.jpg.6173be3157d1bf01c9e6b354ea8973ff.jpg

Dwa pytanka: termometr spalin może być tak:IMG_20190722_212146.thumb.jpg.214d07b311ef8cf6524b204d0bdff688.jpg.,;

Czy lepiej tak:IMG_20190722_212313.thumb.jpg.d66fa19020f59b78e4f7ffe257d7a16e.jpg

Drugie przy wyciąganiu tego plastiku z miarkownika wypadł mi ten wihajster jak powinien być zamontowany? tak?IMG_20190722_212420.thumb.jpg.4cd34a57c3497c5b3b01a7ccdfc5a465.jpg

czy tak?

IMG_20190722_212430.thumb.jpg.db1f462cb867ac32e54685324b68ba27.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Stalin napisał:

Mikkei powietrze PW czy PP w drzwiczkach? 

wybacz - racja PP ,      PW  to wiadomo otwór z boku pieca którym powietrze trafia  bezpośrednio do palnika wirowego.

Generalnie ja zamówiłem 2 drzwiczki ekstra bo tak to ci nie sprzedadzą. Jc można też drzwiczki przekładać te z popielnika na górę - obie są takie samo, ale to upierdliwe strasznie.

 

Maronka - dzieki za film.  Może do wegla to zdaje egzamin ale jak wrzucisz czasem  poziomo drewno sie zwiesi na tych bocznych szamotkach i nie wypali do konca.

Ja powiem że ostatnio na drewnie osiągnąłem przy rozpalaniu temp spalin 220'-240C -   a dziś to było coś jeszcze lepszego  dokładnie kocioł jak tylko załapał 30'C |(tj ceramika sie rozgrzała) to płomien był jasno niebieski i temp spalin była 200 non stop w zakresie temp na kotle 30-65'  - przy koncu palenia od 65- 72'C zaczeła rosnąć do 250 bo zapaliły sie drobne resztki w całości.

Jak zauważyłem -przy idealnie dobrym spalaniu - płomien jest ciemno niebieski i krótki - temp wtedy potrafi spaść nawet do 190'C ( tj. cały czas mówie o rozpalaniu, nie stabilizacji i spalaniu drewna w 100%.  Przy zlym spalaniu drewna płomien robi sie  bardzo długi i idzie prawie przez cały wymiennik - przez to temp spalin rośnie do 320-a nawet i 350 - jak na filmie u maronki -  nie są to dobre ustawienia do drewna - jeżeli ktoś chce palić w 100% drewnem trzeba inaczej przeregulować naszego MPM'a - jc służe pomocą.

Efekt ten zauważyłem po zamontowaniu na kominie ocieplonej 5cm wełną przedłużki komina z inox o wysokosci 40cm , chyba ciąg sie jakoś przez to poprawił i spalanie jest o wiele lepsze. PS (wnętrze komina nie czysciłem od ub roku - bo montując nakłądke widziałem że nie ma tam wcale żadnej sadzy wyczyscilem  tylko popiół z wyczystki i to tyle.  Ja jestem zadowolony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miarkownik jak na zdjęciu nr 1 -u mnie dział, termometru jeszcze nie mam, ale wydaje mi się, że powinieneś wkręcić w czopuch tą mosiężną nakrętkę ze śrubką, którą widać na zdjęciu przy samym termometrze, wsunąć termometr na głębokość jak na zdjęciu nr 2 i zblokować tą małą śrubką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na boku mam i jest dobrze 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie termometr jak w wersji 1 bo jak miałem wersję 2 pokazywał dużo mniejszą temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mikkei napisał:

jak na filmie u maronki -  nie są to dobre ustawienia do drewna

Masz rację ,tylko że ja palę w sezonie i węglem i drewnem po połowie a na tej mojej kostce sosnowej to nie wiem jak byś się starał i ustawiał przy rozpalaniu krótkiego płomienia nie zrobisz u mnie ,a co do zawieszania większych kawałków drewna to fakt że na tych szamotkach się potrafi przywiesić ale ja mam kostkę sosnową więc ten problem nie występuje,a jak trafi mi się większy kawał ,bo trochę takich mam na zimę , to przed nim musi być trochę węgla i wtedy spala się wyśmienicie,ja przez te moje szamotki i blachę osiągnąłem przede wszystkim spalanie mniejszej ilości drewna w danej chwili ,a przez to spalanie stało się efektywniejsze,czystsze,wszak  szamotki i blacha zabierają trochę miejsca ,gdzie prędzej by był opał-żar i same rozgrzewają się dużo więcej ,przez co cały proces jest efektywniejszy a przy tym nie stracił nic z mocy i szybkości nagrzewania a jednocześnie wydłużył się czas spalania tej samej ilości opału ,moc by stracił jakbym podawał pp tylko dołem ,wtedy nagrzewa się dużo dłużej i jeszcze dłużej spala ale takie palenie mnie wnerwia i dlatego podaję pp dwoma klapkami,wtedy jest banan i wszystko gra, dodam jeszcze że ta blacha stoi tylko na tych szamotkach skośnie ściętych ,nie jest przymocowana śrubami,tak że wyjęcie jej i ponowne włożenie to jest moment ,ale za to mam dostęp do palnika i opał sie nie wiesza bo palenisko się rozszerza ku dołowi ,a opał-żar wbrew pozorom nie zbliża się do drzwi,tak że rusztować można haczykiem ,ale sezon pokarze jak to będzie przy pełnych wsadach,bo teraz to raptem góra 20 litrów opału wrzucam

Edytowane przez maronka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj temat bo w sumie od 300 strony sie zaczyna. Prosze mnie poprawic

Edytowane przez Stalin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcin25 napisał:

Czy mozecie cos powiedziec o tym nowym mpm 14 ktory jest tez do drewna?

 kup go i zdaj relację.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili można tylko powiedzieć, że nowa 14 wyraźnie różni się od poprzedniej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Tomek2570 napisał:

trochę duza ta temperatura na czopuchu

Kostka ma moc,i wymiennik dawno nie czyściłem,teraz w lecie trochę olewam,po wyczyszczeniu 300-330 max ,na normalnym drewnie 200-250

Edytowane przez maronka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manorka  ta "burza ogniowa" to na otwartej klapce krótkiego..., czy na zamkniętej, bo przyznam, że mi nie udało się uzyskać takiego efektu, nawet na otwartej klapce (drewno sosna konstrukcyjna C24 wilgotność do 18%, komora zmniejszona blachą o polowe, zasyp 10l)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zamkniętej,no ale ty masz 14 kw to pewnie przez to

Edytowane przez maronka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ryni napisał:

bo przyznam, że mi nie udało się uzyskać takiego efektu, nawet na otwartej klapce (drewno sosna konstrukcyjna C24 wilgotność do 18%, komora zmniejszona blachą o polowe, zasyp 10l)?

aby to uzyskać nie można spalić na zmniejszonej komorze + pp podajesz oboma drzwiczkami. ( jak nagle rozpali sie cała pow rusztu na raz to mamy takie efekt burzy )  

Tutaj jest pokazany jasno niebieski plomien , kolejny etap to ciemno niebieski   - ale to do jest do osiągniecia tylko przy całkowicie wyczyszczonym piecu ruszta + otwory PW + scisle suche drobne sosnowe drewno.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.