Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
59 minut temu, Jarek75 napisał(a):

Ok tak robię,teraz kocioł wygaszony jak pójdzie to dam znać 

Ale u mnie nie chodzi non stop,bo jest sterowana z czujnika podłogi jak osiagnie zadana temperaturę to się wyłącza i tyle 

Pompa powinna pracować cały czas, a potem może obniżać zadaną na zawór. Ale przy podłodze jest długi czas reakcji temperatury.

Pompa krotkiego obiegu też powinna pracować cały czas, wyznaczasz tylko próg startu i na najniższym biegu.

Pozdrawiam

Opublikowano

Kocioł poszedł mocno walczy temp.powrotu spadła do 46 st. Temp. kotła 56st. Pompa podłogówki nastawiona na LCP stałe ciśnienie to ustawienie odpowiada mniej więcej drugiemu biegowi pompy. Przy takim ustawieniu rotametry na najdłuższych pętlach do sypialni można ustawić na 2l/min. a tyle musi być ,żeby podłoga w sypialniach nie była lodowata Więc postęp jest. Pewnie teraz ustawienia kotła trzeba będzie pozmieniać,bo lepsze warunki pracy może coś mniej palić będzie.

Opublikowano

To teraz przyjrzyj się mocy pompy na powrocie. Powinna być przynajmniej takiej jak na c.o. teraz jest za duża różnica temperatur zasilania 10st. Powinno się to kształtować około 6 do 4 st. Ustawienie równowagi pomp jest kluczowe.

Opublikowano

Czyli, zwiększyć powrót na 2bieg. Tak zrobię ale teraz kocioł już stoi ,bo bardzo szybko nagrzał podłogę i się wyłączył.

Opublikowano

Czyli , zadziałało, tam głównym błędem była kontrola temperatury co 20s, nawet 60s można stosować ,a reszta w mniejszym stopniu.

Po zmianie biegu zobaczysz różnice... mam nadzieję.

 

Opublikowano

Póki co wygląda to bardzo dobrze mimo ,że kocioł musi stawać ,bo tak jest sterowany przez regulatory pokojowe to linia na wykresie jest prawie równa temp. od startu do zatrzymania Wacha się w przedziale 10st. Tak nigdy jeszcze nie było.

Z tą prostą linią to trochę przesadziłem ale i tak jest bardzo dobrze.

Opublikowano

Zauważyłem, że przy dogrzaniu pomieszczenia i wyłączenia się kotła na temp.zaworu pokazuje się mocne przebicie aż do 47st. przy ustawieniu na 38 st. Załącza się ochrona instalacji podłogowej i zawór bardzo szybko reaguje i zamyka się do ,"0" Kocioł bardzo wolno się rozgrzewa widać kawałki niedopalonego peletu temp.powrotu potrafi spaść do 36st. Takie są obserwacje po20 godz.pracy przy zamontowanej pompie.Na początku wyglądało to znacznie lepiej już byłem w euforii. Czy zawór u mnie otwiera się w dobrą stronę,bo patrząc na siłownik od przodu gdzie zasilanie z kotła jest od prawej strony to zawór otwiera się do 100%e lewą stronę,czy na pewno dobrze?.

Opublikowano

Na pewno dobrze. Zawór to przegroda która rozdziela obiegi. Po przekątnej całkowicie w lewo gorąca z pieca na instalację a powrót z instalacji na powrót do pieca. W drugą stronę w prawo gorąca do kotła zimna z powrotu na instalację. Jak tak przebija na zaworze to musisz tak ustawić minimalne otwarcie aby mniej więcej pokrywało się z temperaturą zadana dla zaworu. Nie 18% a być może 12% to ustawisz w trakcie obserwując pracę.

Opublikowano

Jak chcesz sprawdzić zgodność otwierania zaworu to w sterowniku przy pracy ręcznej znajdziesz zawór a tam otwieranie, zamykanie, stop. Ta funkcja jest dostępna praktycznie we wszystkich sterownikach Tech.

Opublikowano

Ustawiłem na 12,% zaraz będzie kocioł się wygłaszał to zobaczę czy to coś dało.Tak sobie myślę,że zawór zwrotny powinien być jeszcze na powrocie wody grzewczej z boilera takie mam wrażenie,że woda dzięki tej pompie się cofa i tak jak by w drugą stronę krąży.

Opublikowano

Zawór zwrotny na zasilaniu bojlera. Najpierw pompa potem zawór a przed bojlerem odpowietrznik. Natomiast drugi zawór zwrotny powinien być za pompa powrotu. Tj zawór pompa powrotu zawór zwrotny i dopiero za nim połączenie powrotu z bojlera.

Coś takiego.twin_bio_luxury_compact_neschemat_instalacyjny_1.pdf

Opublikowano

No niestety na zasilaniu boilera są zawory odcinające jest odpowietrznik ale zaworu zwrotnego brak.Pompa , którą zamontowałem powrotna też nie ma zaworów odcinających i zaworu zwrotnego niestety, po prostu się nie zmieścił pompę i tak dałem 130mm. Niestety wiedziałem,że musi być zwrotny no ale co zrobić jak się nie da. Natomiast do boilera woda idzie na pewno bo jak kocioł się wygasi a pompa powrotu chodzi to słychać jak by się gdzieś woda przelewała.

Opublikowano

W tym układzie to nie ma prawa działać prawidłowo. Będziesz miał same problemy. Zrób to puki szybciej i puki ciepło. Co to znaczy nie da się, musi, nie wszystko musi być pod sznurek w linii prostej.

  Wychodzi na to że ta woda krąży jak chce. Nie wiem czy to sam robiłeś czy fachowiec. 

Opublikowano

No to fachowiec i to za ciężkie pieniądze i tak się z tym borykam już rok czasu,bo cały czas coś nowego się pojawia co powinno być a nie ma. Ostatnio też odkryłem ,że pompa wody użytkowej jest włożona w złym kierunku zacząłem szukać czemu tak długo nie leci ciepła  woda z kranu i takie kwiatki odkryłem.

Opublikowano

Gdybyś wtedy wiedział co teraz nie dałbyś sobie wcisnąć kitu. Teraz zostaje ci gościowi wyperswadować aby poprawił ewidentna fuszerkę, sposób na pewno znajdziesz.

Opublikowano

Jak się okazało po czasie to zwykły pijak i nie ma z kim rozmawiać takim czy innym sposobem.

Opublikowano

Kolego im szybciej to poprzerabiasz tym lepiej. Wywalić ten 4D założyć 3D najlepiej ze sprzęgłem.

Opublikowano

No tak i jeszcze bufor... @Jarek75 chyba nie chodzi o wykonanie nowej instalacji przynajmniej o to nie pytał.

Opublikowano

No teraz jak już pompę założyłem ,co wcale nie było takie oczywiste ,że mi się uda cała instalacja jest miedziana lutowana praktycznie brak dostępu do wszystkiego ale zrobiłem wycinkę na tą pompę i tyle można tu zrobić jeśli coś więcej bym chciał do wszystko do wyrzucenia.

Opublikowano

Wstaw przynajmniej ten zawór zwrotny przy bojlerze bo on tak czy inaczej musi być.

Proste rozwiązanie z wykorzystaniem tzw obejścia, bez zaworu różnicowego .IMG_20241217_181311.thumb.jpg.42161b489a019c3ad48a18fa1c1104ae.jpgIMG_20241217_182052.thumb.jpg.1513726c194b9e1d96944b46b0c48d97.jpg

Opublikowano

Jak bym znalazł zawór zwrotny co by miał wejście 1.5cala bezpośrednio z pompy żeby wyjść to bym może to upchnął jeszcze ale to jak w ręku będę miał to dopiero się okaże. 4D cały czas przebija jak kocioł się wygasza ustawiłem na 12% trochę mniej alei tak do 45st.dobija.

Opublikowano

Takie obejście z miedzi też zrobisz. Co do przebijania to pompa, daj pompę c.o. na 1 a kotłowa na 2 . Kotlowa i tak ściąga z instalacji więc napływ też będzie.

 

Druga sprawa to sam zawór i ustawienie siłownika nie podobało mi się co sugerowałem na początku i dalej mam wątpliwości.

Opublikowano

No właśnie teraz się przyjrzałem a to tylko wodę ściąga z instalacji więc w podłogę taka temperatura nie idzie to w sumie jest mi to ryba bo to termometr zaworu odczytuje taką wartość ale to nie jest temp.wody zasilania bo pompa podłogówki wyłączona przecież jest. Ale tu znów pojawia się pytanie czy za pompą CO to nie powinno być zaworu kierunkowego?

Opublikowano

To tam też nie ma..🤦🤦🤦pewnie że powinien.

Opublikowano

Dobrze,że na forum nie można używać brzydkich wyrazów.

  • Haha 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.