Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 minut temu, Animus napisał(a):

Brać grafit 20cm i najważniejsze pilnować montażu ocieplenia, żeby nie narobili mostków termicznych, (upaciane klejem styropiany z boków i w newralgicznych miejscach).  

Zawsze po wycenie pytam, czy oczywiście dana firma robi w systemie ETICS, bo innej nie akceptuję  😄 Ale pilnować  oczywiście będzie trzeba, bo widziałem jak parę domów obok rodziców styro lepili na 4 placki i to w środku zimy 🙂

 

Opublikowano (edytowane)

 

20 minut temu, HarryH napisał(a):

Nie mam, nie miałem i nie będę miał izolacji - dom jest zabytkowy.

Ale stropy masz drewniane, to izolację możesz zrobić z małymi mostkami.

8 minut temu, michs napisał(a):

 bo widziałem jak parę domów obok rodziców styro lepili na 4 placki i to w środku zimy 🙂

Najważniejsza jest ta obwódka z kleju w koło każdego listka styropianu, bez niej nie uda się ocieplić ściany. 

https://cdn.galleries.smcloud.net/t/galleries/gf-u8Bk-Zea5-qAJ9_systemy-ociepleniowe-664x442-nocrop.jpg

Edytowane przez Animus
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

@Animus tak zawsze po wycenie mówię, że bez metody obwodowo-punktowej nie ma nawet o czym dalej rozmawiać. I o dziwo większość twierdzi, że tak robi. Spotkałem się nawet z tym że niektórzy kleją na placki a po obwodzie psikają pianoklejem, bo podobno szybciej. Ale nie wiem czy ta metoda jest prawidłowa.

Opublikowano
19 minut temu, Animus napisał(a):

Ale stropy masz drewniane

Betonowe

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, michs napisał(a):

Spotkałem się nawet z tym że niektórzy kleją na placki a po obwodzie psikają pianoklejem, bo podobno szybciej. Ale nie wiem czy ta metoda jest prawidłowa.

Pianoklej w trakcie przyklejania/montażu  potrafi wydmuchać gdzieś po obwodzie, powietrze musi się wydostać i nie miesza się dwóch technologii, w trakcie skurczu i eksploatacji oba materiały inaczej się zachowują, mogą powstać mikro szczeliny wybrzuszenia itd.   

9 minut temu, HarryH napisał(a):

Betonowe

To trudny temat.

14 minut temu, michs napisał(a):

 I o dziwo większość twierdzi, że tak robi.

"Cfane cygany".takaemotka.gif.34443f94561d304b2bbe326a0eb09f5d.gif

Edytowane przez Animus
  • Lubię to 1
Opublikowano

Dołączyłem do kilku grup na FB o elewacjach i termomodernizacji i widać tam lekki popłoch, mnóstwo osób/firm szuka zleceń. Tak się zastanawiam, czy to nie jest zły moment na robienie elewacji, ceny styro spadają, popyt maleje bo coraz mniej osób stać... Dodatkowo jest okres przedsezonowy i wkrótce może przyjść brutalna weryfikacja... może warto poczekać do końca lata na rozwój sytuacji 🙂 

Opublikowano

Mnie ten co robił mówił, że zawsze styropian kupował w styczniu na wszystkie zlecenia które miał rok do przodu. Z robocizną ciężko wyczuć, bo to zależy od koniunktury, która teoretycznie powinna spadać, przynajmniej w budowlance, w mojej branży, która zawsze siadała w kryzysie żadnego kryzysu nie widać. Ja jak dzwoniłem jakoś na jesień w 2020r po firmach, to niby na wiosnę każdy miał przyjść, a potem się okazało, że przyjdą, ale nie za tyle co się umawawialiśmy. A tak to zwykle mieli połroczne terminy. Także jak teraz szukają sami roboty, to ja bym nie czekał.

Opublikowano
8 godzin temu, michs napisał(a):

 

Ja zapytam, na czym stanęło w kwestii styropianu i jego grubości?

Co Ci doradzili forumowi eksperci? Bo dyskusja widzę akademicka... 😁

12 godzin temu, Animus napisał(a):

Pianoklej w trakcie przyklejania/montażu  potrafi wydmuchać gdzieś po obwodzie, powietrze musi się wydostać i nie miesza się dwóch technologii, w trakcie skurczu i eksploatacji oba materiały inaczej się zachowują, mogą powstać mikro szczeliny wybrzuszenia itd. 

😂

Opublikowano

Audyt wskazał grafit 14 cm 032.

A dyskusja stanęła na 20 cm grafit. Gdyby nie balkon i schody to bym się nie wahał, a tak odejdzie mi 20 cm z ich powierzchni... Ew. zakładam jeszcze scenariusz że tam gdzie schody i balkon dam 15 cm (sciana polnocna i poludniowa) a na 2 pozostałe 20 cm 😄 Ostatni scenariusz to zburzenie balkonu, ale to się dopiero okaże na wiosnę jak się za niego zabiorę 😉 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano
W dniu 6.03.2023 o 10:58, michs napisał(a):

Gdyby nie balkon i schody

Bież pod uwagę, że schody nawet z dwoma stopniami, przylegające do elewacji też są problematyczne.

Powinny być samonośne jako oddzielna budowla, na fundamencie ponizej strefy przemarzania, bez konieczności ich izolacji, umożliwiające przenikanie izolacji na ścianie zewnętrznej z izolacją przyziemia. 

Opublikowano

Schody rzeczywiscie przylegają do elewacji ale jest wysoka piwnica i są do jej wysokości.

Opublikowano

Więc jak zaizolować przyziemie styrodurem XPS, czyli tą wysoką piwnicę, jak schody to uniemożliwiają,  musisz przerwać izolację w miejscu przylegania schodów do ściany przyziemia.   

Opublikowano (edytowane)

Niestety pewnych rzeczy w starych budach nie usprawnisz nie ponosząc przy tym olbrzymich kosztów i nakłądów pracy. Liczę jednak, że aż tak ogromnego wpływu na całość nie będą miały + docieplenie stropu nieogrzewanej piwnicy ograniczy przenikanie chłodu do parteru.

Edytowane przez michs
Opublikowano

To nie wszystko, domy typu kostka mają więcej problemów.

Opublikowano

No trudno z tymi schodami ale wielkiej straty tam nie będzie, taki mostek cieplny to 50-100zł w gazie rocznie jeśli stykają się  głownie z piwnicą a być może wręcz 30 tylko.

Natomiast ten balkon to już grubsza sprawa . Taki wystający na wiatr betonowy czy żelbetowy radiator  już w strefie grzewczej będzie  sporo ciepła oddawać. Gdyby został goły wystając z ocieplenia nadal będzie dzień do nocy w porównaniu do tego co jest teraz ale o termosie nie ma już mowy. Dodatkowo może powodować upierdliwy efekt nazwijmy go :
"  kurde można by grzać super niskimi temperaturami ale jednak trzeba trochę podnieść bo jakoś ciągnie z tych kątów". 
Jeżeli nie da się go ocieplić z dwóch stron a chcesz super dobrze zrobić to zastanowiłbym się czy go rozwalić i tyle a na pocieszenie może jakaś weranda/tarasik na drugi rok za zwrot z vat.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Teściowie ocieplili dom z kostki (podwyższony parter) styropianem grafitowym 10 cm.
Okazało się jednak że audytor (prowadzi im papiery do czystego powietrza pod termomodernizację) przeliczył i brakuje żeby spełniać warunki programu.
Chałupa otynkowana, nikt nie będzie dokładał juz ocieplenia na zewnątrz ale pojawił się pomysł, żeby w szczelinę murów zewnętrznych ok. 7 cm (tam jest od zewnątrz pustak żużlowo-betonowy potem szczelina 7 cm i cegła 12) "wstrzyknąć" od środka granulat styropianowy.
Stosował ktoś coś takiego? Zastanawiamy się czy dużo bałaganu przy tym i czy ogólnie skóra warta wyprawki.

Opublikowano

Chałupa otynkowana, ja chcesz to wpakować w tą szczelinę?

Opublikowano

Od wewnątrz. W sumie malowanie pokoi też jest w planie więc zakładając kilka dodatkowych otworów jest to do wykonania.

Opublikowano

Przecież to audytor ustala co masz zrobić aby skorzystać z wyższego poziomu dofinansowania.
Jeśli zrobisz co innego niż masz w wytycznych, to i tak tego nie uzwglednią.

Opublikowano

Audytor wskazuje minimum potrzebne do spełnienia wytycznych. Można np. dać grubszy styropian aniżeli wychodzi to z audytu ale nie można mniej.

Opublikowano
6 godzin temu, Ardaturan napisał(a):

Od wewnątrz. W sumie malowanie pokoi też jest w planie więc zakładając kilka dodatkowych otworów jest to do wykonania.

To nie jest kilka otworów, a ten styropian 10 cm grafitowy  to ma  pewien parametr, który najwięcej mówi o izolacyjności materiału - lambda. Im mniejsza wartość współczynnika λ tym styropian grubszy na elewacji, może tu się coś zdziała na tym polu. 

 

Opublikowano

Wytyczne są we wniosku, lambda też jest podana, jak coś się zmieniło w wartościach to tak, ja miałem wymagane 15cm grafitu, albo 20cm białego o takiej, a nie mniejszej lambdzie.

Opublikowano
W dniu 9.06.2023 o 14:23, sambor napisał(a):

Czy w audycie przed ocieplaniem nie był podany jaki powinien być styropian?

Tzn lambda i grubość?

Właśnie cała komplikacja polegała na tym, że to się odbyło jakby w trakcie i ktoś sie zbytnio wyrwał z robotą i nie poczekał na finalną decyzję audytora (notabene ten zapewniał że 10 cm grafit będzie ok ale okazało się że jednak nie). Teraz już musztarda po obiedzie w sensie dokładania styro do elewacji. 
Jedyna opcja to wtłoczenie granulatu wełny albo styropianu w kanał od wewnątrz budynku, stąd pytanie czy ktoś ma doświadczenie w tym zakresie.
 

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Wracam do tematu bo sporo prac już zakończonych z sukcesem 🙂

Dom docieplony 20 cm grafit, wszystkie okna wymienione na nowoczesne 3 szybowe o Uw poniżej 0.9. Dach już był wcześniej docieplony, a w przyszłym roku jeszcze ocieplam strop nad nieogrzewaną piwnicą 10 cm grafitem. Zresztą wszystko opisywałem wcześniej też tutaj Dobór grzejników do nowej instalacji C.O i kotła gazowego kondensacyjnego

W każdym razie już teraz jestem w szoku jak ciepło jest w domu praktycznie tylko przepalając w kopciuchu raz dziennie. Jest jeszcze stara instalacja CO na grzejnikach żeliwnych i rurach stalowych, na piecu miarkownik ustawiony na 60 stopni a w domu w niektórych pokojach temp. pomieszczenia potrafi dojść do 24-25 stopni bo nie mam żadnych termostatów na grzejnikach itp.

Zresztą rzućcie okiem na dołączony wykres temperatur z ostatnich 3 dni. 40 cm grube mury z pełnej cegły ocieplone 20 cm grafitem robią swoje. Nagrzane popołudniowym przepalaniem w kopciuchu (czerwony kolor na wykresie) trzymają komfort w domu do popołudnia następnego dnia. Wręcz powiedziałbym, że jest za ciepło bo domownicy są raczej zimnolubni i przyzwyczajeni do temperatur 19-20 stopni, a nie tak jak teraz... 

Reasumując warto było robić termomodernizację, szkoda tylko że tak późno a nie z 10 lat temu...  W przyszłym roku czeka mnie jeszcze wymiana kopciucha na gazowy kondensacyjny (prawdopodobnie Immergas Victrix 12 X TT 2 ErP) i modernizacja instalacji CO. Tutaj jeszcze mam dylemat, bo wiem że to niewiele da i na żeliwniakach na pewno też kondensat bardzo dobrze będzie działał. Ale planuję w pokojach gdzie się najwięcej czasu przebywa zainstalować 3 płytowe Purmo C33 600x1600 wykorzystują do tego wnęki w których aktualnie są żeliwne. Ich o wiele większa moc pozwoli grzać niższymi temperaturami oszczędzając paliwo. Mam tylko wątpliwości co do zalecanego grzania ciągłego kondensatem, bo patrząc teraz jak wolno spada temperatura w budynku w ciągu doby gdy na zewnątrz jest temp. między -1 a + 2 (ostatnie 3 dni) to aż się prosi grzać cyklicznie np. w godz. 13-18 a potem korzystać dobrodziejstw dużej pojemności cieplnej ścian. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam

 

Screenshot_49.jpg

Edytowane przez michs
  • Zgadzam się 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.