Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja jak klapkę zamkne to MOC maleje  obroty rosn i nie ma za bardzo regulacji a jak podniosę to obroty maleją a moc rośnie może masz wentylator jakoś przydlawiony i ma większe ciśnienie spróbuj wentylator odkręcić i jak się zachowa na sucho moim zdaniem to jest kwestia ustawień ja nie bedzie mieć jak mocy regulować to będzie wariował 

https://youtu.be/sCGswtbzQss

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, adamretro napisał:

U mnie tak.https://youtube.com/shorts/CxfrK_RaewA?feature=share

To są te twoje wahania? Pfff... Moim zdaniem szukasz dziury w całym. Tam jest regulacja fazowa, a dmuchawa jest zrobiona na prostym silniku indukcyjnym.
Sztywno-stabilne obroty to tylko na silniku elektronicznie komutowanym.

Robiłem kiedyś tachometrem pomiary obrotów swojej dmuchawy. Obroty niemalże cały czas wahlowały po kilkanaście do nawet do 30 jednostek i jestem w stanie to zrozumieć, ponieważ za obroty dmuchawy odpowiedzialny jest regulator fazowy w sterowniku, a ten jest czuły na wahania napięć w sieci elektrycznej. To jest raz.

Druga sprawa to to, że fazowa regulacja mocy na dmuchawę jest podzielona na około 180 kroków (jest wspomniane o tym w instrukcji obsługi).
I teraz podziel 2300 (max obroty dmuchawy) na 180 kroków. Jaki jest wynik? 12.77, czyli to jest rozdzielczość regulacji obrotów. A teraz pomnóż to przez liczbę całkowitą aby wyszło 1000. Jaka będzie to liczba?
78 to za mało, 79 to za dużo. Dlatego te obroty tak delikatnie się wahają.
Do tego jeszcze dochodzą ciągłe wahania napięcia w sieci, o czym napisałem wcześniej.

Możesz w ramach testu spróbować zredukować wartość max w skali, jeśli masz wpisany szerszy zakres niż ten z którego korzystasz.
Zablokuj na chwilę modulację na 100% i zanotuj wartość CMD. Następnie wejdź w diagnostykę i zmieniaj wartość powietrze aż w RPM wyświetli tyle samo co zanotowałeś wcześniej. Zapamiętaj tą wartość powietrze, a następnie przejdź do wentylator-skala i ustaw w max tą liczbę którą zapamiętałeś, a w sekcji wentylator-powietrze zmień wartość max na 100. W ten sposób będziesz miał lepszą dokładność algorytmu regulacji powietrza (nie mylić z rozdzielczością regulatora obrotów).

Odnośnie zwiększania obrotów przy zamknięciu przysłony, to jest to spowodowane zmniejszeniem oporów tłoczenia powietrza. Inaczej mówiąc, zamknięcie przysłony redukuje ilość zasysanego powietrza, więc przez dmuchawę przechodzi go mniej i sinik ma lżej.
Z kolei gdy silnik ma lżej to będzie kręcił szybciej przy danej mocy, a sterownik to wyłapuje i redukuje moc aby wysterować obroty. To jest "tylko" fizyka, nie żadne ustawienia. 🙂 

Aha.. i jeszcze jedno:
Jeśli ktoś uważa, że to zmiany ciągu kominowego odpowiadają za te wahania obrotów dmuchawy, to niech odkręci dmuchawę i zrobi sobie pomiary.
Gwarantuję, że będzie tak samo wahlować obrotami.

Edytowane przez Dozy
Opublikowano

Masz rację, szukam dziury w całym. Ale to tylko dla tego, że się nudzę. Na pellecie, nie zabardzo mam co robić. Sypie pelet, jak sterownik wygeneruje alarm o rezerwie paliwa. Raz w miesiącu czyszczę kocioł i wybieram popiół. I tak już 2 lata 

Opublikowano

To dobrze, że zdajesz sobie z tego sprawę, hehe.

Zapomniałem wcześniej jeszcze wspomnieć, że masz też "sode-lambade", która wprowadza korekty nadmuchu, więc to też dużo może wnosić do tych wahań.
Pod uwagę też należy wziąć fakt, że na pułapie 1000 obr./min. dmuchawa jest bardzo żwawa i czuła nawet na minimalne jednostkowe zmiany mocy na jej zasilaniu.

Podsumowując, SKZP jest fajny, tylko te dmuchawy halle i przepływomierze są niedorobione. 😉

Opublikowano

Brager koryguje podawaniem paliwa, wcześniej korygował nadmuchem. Jak pisałem już wcześniej ,mnie Timel "życie" uratował. Najpierw był Skzp 02 a później 05. Poczekam, może jeszcze Timel coś poprawi. 

No i najważniejsze, żeby tylko ceny pelletu były, jak zeszłym roku.

Opublikowano

Troszkę się pomyliłem z tym hallem ja myślałem że on będzie stałe ciśnienie cug trzymał że jak się palnik przypcha to zwiększy moc a tu odwrotnie jak go przypchasz to on moc zmniejsza bo się obroty zwiększają. Czemu to w bregeze zmienili chciałem jakoś teraz kupić jeszcze mi czujnik spalin siad.

Opublikowano

Z regulacji powietrza braggerom wycofane,bo nie zdarzalo sia utrzymac kopczyka i temperatura kotla w sczytach szalela.Dodane powietrze w spadku z mocy sczytowej rozpedzalo cale palenisko,to powodowalo dalsze dodawki powietrza do wypalenia.Potym przy ponownym wzrastu mocy palnik wypalony i powietrze dlugo trzymano niskie .Przy regulacji podawaniem jest o niebo liepiej.

Opublikowano

Tu watek braggera z 02

 

Opublikowano

Czyli jak ustawisz za mało powietrza to brager skoryguje paliwo, czyli de facto ograniczy max moc kotła. Heh... Też mi rozwiązanie. Nadworze -25, modulacja sztywna na 100% od kilku godzin, a w chałupie zimno bo kocioł ma za mało paliwa żeby osiągnąć moc nominalną. 

Dzięki @bercus za wybicie mi tego brager z głowy. ☺️

Opublikowano

Trochę źle rozumujesz brager utrzymuje zadany tlen dla danej mocy, w samochodzie też dozuje dawką paliwa.

Opublikowano

A no tak, faktycznie. Nie wziąłem pod uwagę tej jednej zmiennej. ...tylko nie próbuj mnie na nic namawiać. 😜

Opublikowano

U mnie zużycie wody spore, cwu 60  a kocioł 70. Kocioł odpala się raz a czasami dwa razy na dobę.

Opublikowano

To umnie podobnie jak na rano mam 60 s to do wieczora wystarczy kompanie i się załącza. Ja mam Junkers wpiety ale w tym roku butla 2 x kosztuje dlatego się pytam bo tak z junkersa tylko korzystałem. Cwu 65s pięć 70 trochę podbija.

Opublikowano

A ja obczajam sterowanie hallem. 

Wbrew pozorom wszystko ma znaczenie, zarówno skala jak i obroty min max, no i oczywiście powietrze.

Opublikowano

Nie wiem co masz na myśli pisząc o tym, że "minimalna mam mniejsza ustawiona niż mój wentylator". Naprawdę.
Weź pisz jaśniej i trochę tej interpunkcji używaj, bo twoje wypowiedzi są tak niechlujnie napisane, że czasami mam wrażenie, że przypadkiem kliknąłem w jakiś link do faceboka.
Bez urazy, ale jakiś poziom pisowni powinien być, a nie jak u gimbusów.

 

Opublikowano (edytowane)

Jak zle ustawisz obroty wentylatora halla,tež bedziesz miec problemow z moca 🙂 Z braggerom jest tak samo.Najpierw odczytasz dane,potym ustawujesz.Czy przy hallu wiesz,kilka kilogramow powietrza chodzi ci cez dmuchawu?

Edytowane przez bercus
Opublikowano

A ja już po testach i ustawieniu czujnika, i jednak bez jakichkolwiek dodatkowych blaszek na wirniku. Działa pięknie w całym zakresie obrotów dmuchawy. 

Wcześniej zasilanie +5V miałem zastępczo przez zasilacz komputerowy. A jak już wyszukałem w swych szpargałach RJ11 i już miałem zaciskać przewód, to postanowiłem poszukać +5V na pinach od karty rozszerzeń do czujników bezprzewodowych. Bo o ile może kiedyś dokupię drugi panel i wtedy znowu będzie trzeba kombinować jak tu wyprowadzić te zasilanie, o tyle czujników bezprzewodowych na pewno nie kupię bo mam na kablu. 

Konektorki miałem z licznika samochodowego. Pasują idealnie zarówno na pin w sterowniku jak i na piny w czujniku. Efekt końcowy jest następujący:

DSC_6244.thumb.JPG.23e43ccec55c1365140fcc9ede009842.JPG

DSC_6246.thumb.JPG.55f241e11ace8d814182b5ae52e445cb.JPG

Screenshot_20220806-184045.thumb.png.ae8fa6425238e5c2c4a218c5bf690ddc.png

Screenshot_20220806-183443.thumb.png.a3b0bba108ce347c15786173d3fcef3c.png

Screenshot_20220806-183729.thumb.png.77881e642ea189158089e0ada85fb252.png

Screenshot_20220806-183739.thumb.png.363639f2a318bd669b4689b3afef67d7.png

Screenshot_20220806-183749.thumb.png.4d969d1a4a68b170ad2d267960f6dc66.png

Screenshot_20220806-183813.thumb.png.300b0b2589ec037ea54f9f7b54191b68.png

Opublikowano

Jest sens jak ma się wentylator z halla ustawiać skalę .Nie wystarczy tylko ustawić min obrotów i max obrotów Wentylator skała mam 1-100 a palnik powietrze też 1-100.Wentylator czujnik halla 1200-1800.Palę pelletem palnik sv200n

Opublikowano

Nie wiem czy pierwsze i drugie zdanie było pytaniem czy twierdzeniem, ale ustawienia masz totalnie bez sensu.
Skala na full i powietrze na full ograniczone wąskim zakresem obrotów to tak jakbyś jadąc autem na 5tym biegu chciał jechać dokładnie 62.5km/h. Lekki ruch gazem i jedziesz 70 lub 55.

Opublikowano

Moim zdaniem powinieneś wejść w diagnostykę i sprawdzić przy jakich wartościach "powietrze" masz obroty 1200 i 1800. Następnie w skali ustaw te wartości. Możesz też zastosować małą korektę, w sensie skala min ustaw o dwa oczka niżej niż miałeś w diagnostyce przy 1200 RPM, a skalę max o dwa oczka wyżej.
W palnik powietrze nie zmieniaj.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.