Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zetka koniecznie , dobrze wykonana nie wychładza pomieszczenia. Sprawdzone.

Opublikowano

Napowietrzenie musisz zrobić, tak jak kolega wyżej pisze.

Dmuchawa na maxa rozkręcona pobiera ok.300+320m3/h powietrza. Bez tlenu nie ma procesu dobrego spalania i tylko same problemy.

Szczerze mówiąc prawdziwi kominiarze powinni taką kotłownie zamknąć do czasu doprowadzenia jej do właściwego stanu, bo jest najzwyczajniej w świecie niebezpieczna.

Opublikowano
16 godzin temu, SlawekOrfi napisał:

Witam. Panowie cały czas problem mam z mała mocą na palniku sv200 15kw wiatr 80W. Jak schodzi z mocy wydaje się ze jest za dużo opału w palniku. Co mogę z tym zrobić?

62559399477__880C0810-FA85-4C99-BFD4-1E710A3CC4F0.MOV 62559402446__CEA8AC18-2AF4-41A6-938C-0FDA920C1AED.MOV

Moje ustawienia
PALNIK-POWIETRZE 10% MOCY 14
POWIETRZE 100% MOCY 60
OPÓŹNIENIE POWIETRZA 60sekund

Korekty 20%-4
30%-4
50%-2
70%-0
90% - (-7)
WENTYLATOR SKALA
MIN 1% 7
MAX 100% 28

Dmuchawa 80W. Aktualnie na palniku sobianek lew. Jest pompa kotlowa, zawór 3D na podłogę, pompa CWU, pompa na grzejniki z zaworami termostatycznymi elektronicznymi.
Dom 105m2. Ocieplony okna plastik, na stropie kratownica, strop ocieplony 20 wełny. Rok budowy 2010. Temp w domu 22-23. Potencjał podajnika ustawiony na 12kg/h.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ps. Jeszcze wykres z 12h


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

image-2020-10-28-17:21:54-151.jpg

Nie mam pojęci czy ta dmuchawa kiepska czy co. Może analizator spalin faktycznie trzeba zakupić. A może jest ktoś z okolic Leszna 64-100 i ma takie cudo żeby podjechać? Oczywiście za wszytko zapłacę gotówka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W dniu 27.10.2020 o 23:34, Pieklorz napisał:

Jacekm74

Myślę, że swój dom oraz instalację znasz najlepiej. Nie wiem co masz za zaworem, że obniżenie idzie na 24.

Strefy masz zaznaczone na kocioł oraz na CO. Jak znasz sterownik i wiesz jaka pompa siedzi w gnieździe CO, to masz świadomość, że tam gdzie czerwone kwadraciki pompa CO nie pracuje, tu wówczas woda może iść jedynie grawitacyjnie. Nie ma za to stref na CWU.

Biorąc.pod uwagę te wszystkie strefy z większymi różnicami temperatur wykres masz do tego stanu rzeczy łagodny. Jak wypraktykowales, że tak spalasz mniej i.jest ciepło w domu a opał ładnie wypalony, to nie mam uwag.

Zawór jest tak ustawiony bo jest to zawór 2 drogowy na małym obiegu przez bojler cuw nie posiada pompy obiegowej a pompa cyrkulacyjna to podłogowe. Tak że grzejniki i bojler chodzi na jednej pompie tylko zmienia się przepływ przez bojler a temperatura mieszacza to temperatura powrotu. Zawór dwudrogowy reaguje na temperaturę powrotu . Podobnie miałem w poprzednim kotle tak chulalo 25 lat więc po co zmieniać. Każda dodatkowa pompa to zużycie energii więcej rur i oporów a tak całkiem nieźle daje sobie radę również w grawitacja

 

 

Opublikowano (edytowane)

Wrzucam informacyjnie.

Już niebawem także na oficjalnej stronie Timel będzie dostępny analizator spalin BCA-02

Tymczasem powoli wchodzi soft z jego obsługą automatyczną (także będzie na oficjalnej stronie Timel)

Doszły nowe funkcje , sterownik zmienia dawki na mniejsze przy pracy z małą mocą... 

Jak ktoś z Was chętny do testu softu na SKZP 02 i posiada analizator BCA-02 ode mnie czy cokamar , to pros zę na priva podać adres e-mail, udostępnie do testów

Od nowego tygodnia dla instalatorów program z kartami i naklejkami, po zakupie i montażu 10 analizatorów instalator 11otrzymuje za 1zł. Program pilotowany przez markę Brager, informacje są na ich stronie.

 

Edytowane przez Pieklorz
Opublikowano

@Pieklorz

Czy wiesz może coś więcej o BCA 02? Konkretnie, czy ten czujnik to jest jakiś standardowy element który można kupić w każdym sklepie z czujnikami, czy jakieś dedykowane urządzenie sprzedawane tylko w komplecie? 

Opublikowano (edytowane)

W starszym, dużym BCA-01 opierało się to o sondę lambda, gdzie szacunkowa żywotność to 1-3lata. Tamto dedykowane było do dużych jednostek.

BCA 02eco jest na małe kotły, czujnik został opatentowany, jego żywotność to 120000h pracy. Koszt wymiany do 150zł. (Miałem podane w granicy 100xl ale nie wiem czy netto czy brutto, stąd podaję do 150zł z przesyłką)

Edytowane przez Pieklorz
Opublikowano

To powiadasz, że trwałość czujnika wynosi 14 lat, na co otrzymujemy 2 lata gwarancji?

Opublikowano
28 minut temu, HarryH napisał:

 

Producent sondy pomiarowej podaje taką żywotność tj 120000h

Dlaczego gwarancja 2lata, bo takiej udziela producent urządzenia.

Samochody też mają 2,3 albo 5letnie gwarancje, co przecież nie oznaczają, że po tym czasie nadają się.na złom, prawda? Nie mniej jeszcze się taki nie urodził, co wszystkim dogodził i zawsze pojawią się głosy krytyki.

Timel, producent SKZP stwierdził, że warto wspólnie zadbać o lepsze spalanie i podjął współpracę z konkurencją jakby nie było. 

Opublikowano

Bądźmy poważni, jaka sonda w warunkach kotła węglowego przeżyje ponad 20 sezonów grzewczych? Przy porównaniu samochodowym mielibysmy 5 mln km.  Bez urazy, myślałem, że też Cię to rozśmieszy :-)

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Już się na ten temat wypowiadałem. Producent tego elementu podaje żywotność 120000h, mówiąc skrótowo prawie to 14lat. Nie komentuję, podłączony i cały czas działa. Zobaczymy.

Dla mnie każdy rok powyżej 4tego jest na plus, a jak pożyje koło 8lat, to będzie mega fajnie. Koszt wymiany nie powala, z wysyłką zmieści się do 150zł. 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.10.2020 o 23:43, Pieklorz napisał:

Jak masz klasyczny motoreduktor to możesz jeszcze zrobić tak:

Odkrecasz silnik od motoreduktora i dajesz na trzpień albo w dziurę,gdzie wchodzi ta końcówka silnika sporo smaru. W klasycznych bywa, że producent zestawu da go za mało i całość zaczyna głośniej pracować. Można sobie z tym poradzić.

@Pieklorz możesz zerknąć na fotki które dodałem? To klasyczny motoreduktor? Zastanawiam się nad zaaplikowaniem smaru co by to wszystko działało jak najciszej :)

IMG_6775.JPG

IMG_6776.JPG

IMG_6777.JPG

Na pewnym portalu znalazłem też chyba dobre zawleczki: 5x50, twardość 12.9, niepełny gwint. Jakby ktoś nie mógł znaleźć to zapraszam do kontaktu.

Edytowane przez KKTS
dopisek
Opublikowano

Tak, to standardowy, klasyczny motoreduktor.

Ta fotka na górze, odkręć silnik, wysuń i jego końcówkę nasmaruj, albo naćpaj w ten rowek, co zobaczysz w motoreduktorze po wysunięciu silnika (uważaj, aby nie zgubić klinu z ośki silnika)

  • Przydało się 1
Opublikowano

Dziękuję, nasmaruję przed sezonem jak tylko ogarnę smar.

Warto w ogóle rozważać wymianę na ten nowszy, bardziej cichy o którym wspominałeś w którymś z wcześniejszych postów? Jaki to mniej więcej koszt i czy gra warta świeczki jeśli chodzi o wyciszenie pracy kotła?

Opublikowano

Nie wiem, na ile ten hałas zależy od samego reduktora. Ja mam ABM cichego jak duch, a i tak niesie się chrupanie węgla. Miałem Chwałowice- grube i twarde, to potrafiło strzelić tak, że słyszałem 10m nad kotłownią, jak trafił się jakiś śledź w węglu.

Opublikowano

Hałas bierze się z samego silnika dało by się to poprawić  zrobić kołnierz z tworzywa sztucznego pomiędzy silnik a reduktor i  zastosować sprzęgło elastyczne np kłowe .Dziwie się że jeszcze nikt tego nie produkuje jako gotowy zestaw do  wyciszenia głośnej pracy podajnika.

Opublikowano

Jest pomysł na biznes! :)

Opublikowano

Ogarnąłem dziś temat nasmarowania ośki silnika. Powiem tak: nie jest to zadanie łatwe, ale też nie trudne. Klucz płaski "8", 4 śruby i silnik zdemontowany. Trochę gorzej potem zamontować, ale odrobina cierpliwości i jest OK. Poniżej zamieszczam zdjęcia jak u mnie wyglądało to oryginalnie. Chyba jest tak jak opisał to @marcus312, ale niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni użytkownicy kotłów... Klin z ośki silnika to ten widoczny na drugim zdjęciu?

Mam jeszcze pytanie odnośnie palnika: czy jak go zamontuję to powinna być pod nim wąska szczelina? Wydaje mi się że nie, ale jak położę płasko ruszt paleniska i chcę dosunąć do końca w stronę podajnika to się blokuje około 3cm przed końcem. Jak go położę od góry to dochodzi do końca, wchodzi w ten uskok przy podajniku i wydaje się że jest OK, ale zostaje niewielka szczelina pod rusztem paleniska a nad wyczystką. Przedstawiłem to na ostatnim zdjęciu. Wydaje mi się że tak nie powinno być, ale aby rozwiązać ten problem to musiałbym chyba przeszlifować boki rusztu paleniska bo inaczej nie wejdzie a nie chce go młotkiem dobijać do końca bo bym go potem już nigdy nie wyciągnął do czyszczenia :) Ogólnie to chyba nie jest wielki problem, gdyż jak później dokręcę płytkę wyczystki to wszystko dolega w miarę dobrze, szczeliny nie ma, jednak wolałbym rozwiać moje wątpliwości w tej kwestii.

 

IMG_6780.JPG

IMG_6785.JPG

indeks.jpg

Opublikowano

Właśnie nie wydaje mi się aby to była rdza, ale może jednak...? Bardziej wyglądało mi to na farbę, ale skąd ona tam? Chyba nikt nie maluje tych elementów bo to wg mnie bez sensu... Moim zdaniem żadnego smarowania tam nie było, nałożyłem ŁT-43.

Opublikowano
2 godziny temu, HarryH napisał:

No nie mów, że ten proszek to rdza.

To chyba była ostatnia chwila że udało się to jeszcze zdemontować , ja też mam posmarowane i nie wiele to daje , robiłem wynalazki ze sprzęgłem i wibroizolatorami  ale trudno na tym dobrze ustawić osiowość i układ przenosi drgania.Może kiedyś dorobię jeszcze taki kołnierz {albo poczekam  aż będą te zestawy gotowe do kupienia  } ,.Najlepszy efekt jest jak silnik trzyma się w rękach wtedy słychać tylko szum przesuwanego węgla przez ślimak  , zasprzęglenie na wężu  gumowym.

Opublikowano
W dniu 12.11.2020 o 22:16, HarryH napisał:

Nie wiem, na ile ten hałas zależy od samego reduktora. Ja mam ABM cichego jak duch, a i tak niesie się chrupanie węgla. Miałem Chwałowice- grube i twarde, to potrafiło strzelić tak, że słyszałem 10m nad kotłownią, jak trafił się jakiś śledź w węglu.

Motoreduktory energooszczędne na przekładni hipoidalnej są praktycznie bezgłośne, słychać tylko przesuwany węgiel. Zero drgań, czy innych hałasów, tyle, że ta przekładnia ma zupełnie inne przełożenie, a silnik inne obroty niż typowe, te silniki energooszczędne mają tylko 670 obr/min a i tak daje to razem potencjał podajnika ponad 30kg/h.

Opublikowano

ABM to przekładnia walcowa, nie ma tam ani ślimacznic, ani kół hipoidalnych. 

Opublikowano

Już dość długo są na rynku ciche energooszczędne przekładnie z normalnym przelozeniem 1,1 czy 1,2obr/min

Jedynie wcześniej przy wprowadzaniu na rynek były te 2,2 do 2,7obr/min, od dość dawna można już wybrać normalne rozwiazania, bo to nic mądrego z załączaniem silnika na czasy w okolicy 1sekundy czy mniej.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.