Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie, nie, nie zamierzam pisać ci tu elaboratów. Sam się zainteresuj, jak to możliwe, że ich pompa wbrew prawom fizyki nie traci, kiedy u wszystkich innych traci, jaka jej moc nim, max, co to punkt biwaletny i taktowanie. Przy okazji możesz sprawdzić jakie są sprawności pomp przy różnym obciążeniu sprężarek. 

Edytowane przez Vlad24
Opublikowano (edytowane)

Nie oczekiwałem elaboratów od Jasnie Pana. Tego typu post: "jak to możliwe, że ich pompa wbrew prawom fizyki nie traci, kiedy u wszystkich innych traci, jaka jej moc nim, max", od początku by wystarczył. Bo post w stylu "łale marketing" nie wnosi zupełnie nic. Chyba, ze nabijanie postów by stac sie "stałym forumowiczem". 

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego wątku, a mam dość wazne pytanie (niezależnie od tego o jakiej mocy mowa): które firmmy oferuja serwis ogólnopolski, a które cedują taki serwis na firmę, która instalowała urządzenie? Ktos wie może?

No i jakie są plusy i minusy obu rozwiązań? Gdzieś czytałem opinię, że lepiej jak jest ogólnopolski serwis, tylko nie pamiętam której formy to dotyczyło...

Opublikowano

Mam więcej wycen, większy mętlik i do tego jak patrzę na te wyceny....Pana HP 9kW 3f - od 37 do 41 tys...przy czym wyceny 37 tys nie obejmują na przykład pociągnięcia przewodów czy przygotowania miejsca pod jednostkę zewnętrzną...słabo.

Daikin altherma 3 8kW - 37 tys i też bez rzeczy, o których pisałem powyżej.

Nibe AMS 10-8+BA-SVM 10-200/12E - 41 tys....

Dziwne trochę, bo jak czytam forum, to liczyłem bardziej na 35 tys max...

Szukam w łódzkiem jak coś.

Opublikowano

Proponuję skupić się na razie na obecnym źródełku ciepła, żeby poprawić wydajność. Na pompę poczekaj do następnego roku, teraz sezon grzewczy się zaczyna i nie widzę sensu rozgrzebywania instalacji. Ceny które przedstawiłeś przerażają mnie. Szukając monobloka odbijałem się pomiędzy gotowym urządzeniem za chore pieniądze, a zrobieniem kundelka z klimatyzatora. Cierpliwość się opłaciła bo wyrwałem pompę z całym potrzebnym osprzętem za ok.16 tysi i uznałem to za dobry kompromis. Gwarancję mam, sprawność na pewno większa niż klima, zobaczymy jak sobie poradzi pompa w boju.

Opublikowano

Z poprawianiem obecnego źródła ciepła doszedłem do ściany. Jest zdecydowanie za duży ten piec i tu juz za wiele nie zdziałam. Ocieplenie domu, tam gdzie było skopane, poprawiłem w zeszłym roku.

Teraz albo mogę kupić pellet za ~5 tys. Albo inwestować ta kasę w zmianę kotła na PC.

Ale może faktycznie lepiej poczekać. Jakoś bariera 35 tys wydaje mi się max. Tzn. oferta Atlantica jest tu najbardziej kusząca, bo spokojnie się zmieszczę w tej kwocie i jeszcze dziś się upewniałem i zawiera ona wszystko (30 tys).

Tylko mało sensownych danych o tej pompie jest w sieci. 

Opublikowano
W dniu 19.09.2021 o 23:10, Vlad24 napisał:

Nie, nie, nie zamierzam pisać ci tu elaboratów. Sam się zainteresuj, jak to możliwe, że ich pompa wbrew prawom fizyki nie traci, kiedy u wszystkich innych traci, jaka jej moc nim, max, co to punkt biwaletny i taktowanie. Przy okazji możesz sprawdzić jakie są sprawności pomp przy różnym obciążeniu sprężarek. 

Szczególnie mocą min bym się interesował bo większość czasu taka będzie potrzebna.

@poziom nie pchaj się w pompę większą niż 7 kW , ludzie montują przewymiarowane pompy "Bo w mrozy nie da rady" a ile masz tych mrozów po -20 ? Od tego są grzałki . Jak przez większość sezonu pompa 7kW będzie pobierać 1 kW to ta 9 HP pobierze 1,3 kW . Różnica wystarczy na trzy tygodnie pracy grzałki w duże mrozy.

A obecny kocioł wyłóż szamotem co zmniejszy komorę spalania i poprawi sam jego proces , sam mam 17kW starego miałowca z palnikiem na pellet w domu 130 m to wiem co mówię. Spalam max 3, 5 tony a nie 5 . Pozdrawiam 

  • Przydało się 1
Opublikowano (edytowane)

OZC jest liczone przy skrajnych temperaturach , a powtarzam ile dni w sezonie takie występują ? Sam będę robił pompę z klimatyzatora i nie zamierzam dać większej jednostki niż 7 kW . W podjęciu decyzji pomogła mi analiza mocy starego kotła w całym okresie grzewczym i Tobie radzę to samo.

Zresztą tak jak pisałem wcześniej dajesz grzałkę 6kW + powiedzmy połowa mocy pompy albo nawet mniej nich ma tylko 3 kW przy -20 , daje to razem 9kW i wszystko. Przez nawet miesiąc nie zbankrutujesz a przez resztę sezonu będziesz miał oszczędności i mniejsze problemy z taktowaniem. 

Edytowane przez besix
Opublikowano

Planować zawsze można, ale bardzo ciężko będzie znaleźć Ci wykonawcę z przewidzianą przez siebie pompą na ten sezon.  Nie ma pomp, a dostawy są przesuwane, a Ci co mają i kupili na magazyn to nie wydadzą jej w promocyjnych cenach. Taka natura rynku.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

W kotle z podajnikiem o mocy decyduje palnik, a nie komora spalania .

Można się pobawić szamotem, ale to mało co da, gdyż tylko podniesie temp spalin - mniejsza powierzchnia wymiany

Tu raczej mały bufor byłby potrzebny - nawet 200l zrobi swoją robotę.

Opublikowano

Oczywiście że palnik decyduje o mocy , ale jak zmniejszysz objętość komory spalania wykładając ją płytami szamotowymi np 3 cm , wymienisz sznury w drzwiczkach czyli uszczelnisz kocioł to sam proces spalania ( dopalanie gazów) się zmieni.

To przełoży się na większą sprawność , więc wystarczy mniejsza moc palnika żeby uzyskać to samo co na większej mocy bez tych modyfikacji. 

Może zadam pytanie inaczej , Czy czystość spalania nie ma wpływu na sprawność a co za tym idzie na mniejsze spalanie ?

Opublikowano
9 godzin temu, poziom napisał:

Czyli nawet jak OZC wychodzi ~8,5 kW to brać 7kW? 

Wyliczenia dla mojego budynku wychodziły w granicach 7kW a nawet w kierunku 9kW. Kociołek mam 8-10kW ale zmniejszone palenisko o połowę i jest dobrze. Przeliczyłem ilość spalanego węgla w sezonie czyli niespełna 2 tony i nie wychodziło mi żeby pompą 5kW nie ogrzać domu. Kociołek zamiast grzałek dopełnia rezerwy mocy potrzebnej w momencie gdy pompa zacznie pracować w niekorzystnych warunkach. Teraz pompa pracuje na mocy 600W przy +14 i biorąc ilość dni w sezonie gdzie temperatury oscylują w granicach +2,+10 większa szafa zacznie taktować i zużywać więcej prądu.

Opublikowano
11 godzin temu, poziom napisał:

Ale może faktycznie lepiej poczekać. Jakoś bariera 35 tys wydaje mi się max.

Witam.

Do Nostradamusa mi osobiście daleko.....ale to co teraz max. 35tys. po nowym roku myślę że 40-45tys....., a i paliwo przyszłym roku w okolicach wakacji nie zdziwi mnie jak będzie powyżej 7zł.... im dłużej zwlekasz, jeszcze dłużej narzekasz...... ale poeta ze mnie :))))))

Pozdrawiam. YARO

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam kolejne dwie propozycje...

Hitachi Yutaki S 3-fazowa 11kW na R410a 

Toshiba Estia 8kW R32

Obie cenowo zbliżone i dla mnie te ceny sa ok.

Ale...różnica w mocy jest dość, powiedziałbym ciekawa. 

Dom ma zapotrzebowanie 8,4kW przy średniej dobowej -20. 

Przy -15 Toshiba ma dla temp. 50 st C w CO 6,8 kW...tylko nie mam pojęcia ile dom potrzebuje przy -15, zakładam, że może być w okolicy tej mocy.

Hitachi przy -7 (nie znalazłem danych dla niższych temperatur) i 55 st C na wylocie ma moc 8,6kW...tu na pewno będzie za dużo.

Ehhh, szkoda, że producenci nie mają obowiązku zamieszania wykresów dla temperatur otoczenia od -25 do +10 i temperatur zadanych 35 i 55...a tak to bądź tu mądry.

Acha-obie wyceny mam z buforem 200l.

Opublikowano

A po co to 11kW ? Chcesz przez większość sezonu płacić więcej za prąd ? Przecież im większa moc pompy to większy pobór i na dodatek nigdy nie zmoduluje się tak nisko jak ta 8kW, To, że 3 fazy to nic nie znaczy bo tam sprężarka i tak jest na jednej fazie 

Opublikowano

Też tak uważam ale czasem jak człowiek poczyta, na przykład, mędrców z forum muratora to juz można mieć mętlik.

Ale tak, dzięki. Tak też sądzę, że 11kW to przersot formy nad treścią.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Dokopałem się do swojego projektu....i chyba popełniłem bład.

W projekcie charakterystyka energetyczna to 118,12 kWh/m2 rok a powierzchnia ogrzewana 170m2....po prostu ja nie brałem pod uwagę garazu, kotłowni i pomieszczenia gospodarczego, które są w bryle budynku, a które w zasadzie ogrzewał piec sam swoim ciepłem (drzwi pomiędzy pomieszczeniami otwarte, kaloryfer w garazu nawet się nie włączał).

No ale przy pompie to jednak pewnie kaloryfer w garażu się załączy. Oczywiscie temperatura w tych pomieszczeniach to nie musi być 22 stC ale coś tam dogrzac trzeba.

No i przy tej powierzchi i charakterystyce to mi wychodzi zapotrzebowanie 11,2 kW!

I teraz zastanawiam się powaznie nad Yutaki 11kW lub o 5 tys droższym Zubadanem (T-Capa mam oferowanego w podobnej cenie-wolę Mitsu).

Co Wy na to? Szczególnie na Hitachi w takim wypadku?

 

Edytowane przez poziom
Opublikowano

Skoro masz przewymiarowany kociol pelletowy do budynku, to czemu nie zastosujesz moim zdaniem chyba najprostszego rozwiazania - dolozenie buforu ciepla takiego min.  1000l ? Palnik bedzie chodzil na max mocy, bedzie odbior ciepla na bufor i niska zadana temp na obiegi ?

Opublikowano

No po pierwsze to ja chcę się tego kotła pozbyć. Z kilku względów, przede wszystkim ze względu na wygodę. Poza tym sterownik tego kotła to jest porażka, a firma, która toto wypuściła to jest porażka 2 (recalart-ku przestrodze).

No i 1000l to już jest po pierwsze ciężar nie mały, po drugie miejsce, którego nie mam....

Opublikowano
W dniu 30.10.2021 o 09:54, poziom napisał:

I teraz zastanawiam się powaznie nad Yutaki 11kW lub o 5 tys droższym Zubadanem (T-Capa mam oferowanego w podobnej cenie-wolę Mitsu)

Jeżeli myślisz o Mitsubishi to rozważ Mitsubishi Heavy Industries. To całkiem inna firma i produkty. Z tego co czytałem kiedyś na zagranicznych forach instalatorów to zupełnie inna liga. A przede wszystkim trwałość. Podobnie jak z pralkami Miele. Kupujesz i trzydzieści lat działa bez zająknięcia.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Witam.

No właśnie wyjąłeś mi z "myśli" nie Zubadan ..... tylko  Hydrolution produkcji Mitsubishi Heavy Industries... to to jest sprzęcik i jakość...

Pozdrawiam. YARO

Opublikowano
W dniu 20.10.2021 o 22:33, besix napisał:

A po co to 11kW ? Chcesz przez większość sezonu płacić więcej za prąd ? Przecież im większa moc pompy to większy pobór i na dodatek nigdy nie zmoduluje się tak nisko jak ta 8kW, To, że 3 fazy to nic nie znaczy bo tam sprężarka i tak jest na jednej fazie 

To czy jedno czy trójfazowa , to zależy od instalacji i zabezpieczeń jakie są w budynku.

Opublikowano

U mnie obie opcje wchodzą w grę, i 1 i 3 fazy.

Co do Mitsu Heavy...jakbym mógł to mocno zastanawiałbym się nad Toshibą Estią 8kW ale jest jeszcze kwestia instalatora.

Na razie żaden z tych, z którymi miałem kontakt nie ma w ofercie "Hydrolution".

Inna sprawa: co jak raz na ruski rok temperatura spadnie poniżej -20? Te Hydrolution ponoć do -20 działają.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.