Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam górny zasyp. Worek węgla rozsypuję do trzech węglarek a później węglarkę do ''pieca'' Dla mnie tak jest najwygodniej i w miarę czysto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie wiem. Czy brać 12-14 czy 17-19. Na tę chwilę potrzebuje 17-19. Ale za 2-3 lata chcę trochę ocieplic sciany i poddasze. Dołożyć jeden pokój. I wstawić grzejnik do wiatrołapu.

Ta blacha zmniejszajaca moc sprawadza sie?

Edytowane przez MistrzMasarski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość dymu nie zależy od umiejscowienia zasypu. Jakaś ilość tego dymu zawsze jest w zasypie i nie ma znaczenia, które drzwiczki zasypowe się otworzy. Jedyny minus górnego zasypu jest taki, że po otwarciu drzwiczek dym leci prosto w twarz, no chyba że i w bocznym zasypie ktoś pochyla się nad piecem przy otwieraniu drzwiczek.

Ja wybrałem górny zasyp ze względu na:

  • wygodę dosypywania węgla (z worka, lub wiaderka)
  • większą komorę zasypową
  • wygodny dostęp do rusztu i palnika

MistrzuMasarski, mieszkam w tym cieplejszym zakątku Polski i wybrałem 50W kotła / m2 podłogi domu (starego poniemieckiego bez ocieplenia jeszcze) i to jest już dużo. Po ociepleniu domu będzie już za dużo.

Taka anegdota teraz: mój 9 letni syn wraca ze szkoły i mówi: Tato - chyba będą naszą szkołę zamykać, bo straszne mrozy są (było-15 w nocy i -8 w dzień). Mówię mu, że zamkną szkołę jak temperatura w dzień spadnie do -25stC a on mi na to, że to niemożliwe nie ma przecież takich temperatur.

 

Ta blacha zmniejszająca jest w zasadzie pro forma. Po kilku paleniach jest już wyraźnie zdeformowana. Nie widziałem dużej różnicy w zużyciu węgla. Dodatkowo blacha wymusza stosowanie drobniejszych frakcji węgla, bo nawet OII potrafił się blokować.

Do ograniczenia mocy najlepiej sprawdza mi się termoregulator, który kontroluje temperaturę spalin i załącza czyszczenie rusztu. Fajna sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zasyp tylko górny, mam taki i wybrałbym ponownie. Czyszczenie, wkładanie paliwa dużo wygodniejsze, wszystko ładnie widać, rozpalać też można. Jak ma dymić to z bocznego będzie dymić tak samo. Jak ktoś planuje palić 24h/dobę to blacha się przyda, tylko trzeba kupić dobry węgiel płomienny, jak zaleca producent. Ja tak paliłem ruskim, co tydzień czyszczenie. Teraz przepalam Silesią, bo inaczej się u mnie nie da, bez blachy temp 70. MistrzMasarski ja bym brał mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już kiedyś pisałem weź pod uwagę ile węgla spalasz dzisiaj na dobę, na godzinę.

Jeżeli przyjmiesz, że w z 1 kg węgla uzyskujesz 5 kWh energii to wg mnie dobierzesz sobie moc, ewentualnie można wziąć pod uwagę większą powierzchnię wymiennika, niż w dotychczasowym kotle.

Wydaje mi się że w MPM bardzo łatwo (teoretycznie) regulować moc. Wywalasz przegrodę betonową i już masz 2 x więcej mocy.

Dzisiaj wybrałbym, górny zasyp. Jeszcze 20kg węgla  by wtedy weszło.

Edytowane przez Rysio1478
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może trzeba zacząć od ocieplenia, przynajmniej poddasze, dopiero rozważyć zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko,że teraz mam 19KW. A przy takich mrozach nie kisze opału. A przy -20 siedzę w dwoch swetrach.

to bierz 17-19 najwyżej na noc nie będziesz palił by później w dzień 70 stopni w palnik dawać a jak dołożysz bufor to już wcale ta 19 tka nie taka duża będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś rozwiązał zapopielania się palnika wirowego?

Nie bardzo mi odpowiada codzienne jego opróżnianie. Jak tego nie zrobię to się nie chce palić i dymi się niemiłosiernie na kotłownię.

 

Czy podniesienie "dna" palnika jeszcze wyżej pomoże? Do tego włożenie przegrody "do góry nogami"? Powierzchnia wtedy pozostała by bez zmian...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś rozwiązał zapopielania się palnika wirowego?

Opisywałem takie coś wcześniej i jeszcze jeden kolega. Trzeba zrobić "okap" nad przegrodą i ewentualnie wstawić próg pod nią. Można też zrobić fazkę na spodzie palnika w miejscu styku z rusztem dla lepszego usuwania grubszego popiołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie co do konstrukcji bo stoję przed zakupem i czy zmieniać wysokość tej przegrody (płomieniòwki) przy zamawianiu czy fabryczna jest wystarczająca ew. na ile zmienić jeżeli w ciągu eksploatacji chciałbym pokombinować z innym palnikiem.

Kolega parę postòw pisał że ten palnik pierwszej gen. lepiej spisywał sie pod względem zapopielania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisywałem takie coś wcześniej i jeszcze jeden kolega. Trzeba zrobić "okap" nad przegrodą i ewentualnie wstawić próg pod nią. Można też zrobić fazkę na spodzie palnika w miejscu styku z rusztem dla lepszego usuwania grubszego popiołu.

Jakieś zdjęcie bym prosił albo rysunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie obecnie wirowy na wzór MPM -a i dramatu nie ma z popiołem , po prostu przed rozpalaniem , używając pędzelka do malowania grzejników wymiatam popiół w stronę rusztu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okap nad wejscie do palnika zrobiłem taki ,z płaskownika 10mm ,palnik wytrzymuje bez czyszczenia ok tygodnia ale jest zasypany do ok polowy,tak to wyglada jak na zdj

post-65608-0-93326000-1485812904_thumb.jpg

post-65608-0-11169700-1485812920_thumb.jpg

post-65608-0-04994500-1485812932_thumb.jpg

post-65608-0-65203800-1485812952_thumb.jpg

post-65608-0-54228500-1485812961_thumb.jpg

post-65608-0-45609700-1485812983_thumb.jpg

na ostatnich zdj po kilku dniach przed czyszczeniem,opał stosuje w granulacji ok 40-50mm,do tego blacha -przegroda i mi sie nie blokuje zsypywanie wegla .

Pale non stop tylko weglem ,ten okap miał byc na próbe ,mi zdał egzamin tylko że zwykła stał i zostało z połowe z tych 10mm,dlatego jak kto chce cos takiego zrobić to niech poszuka typowo zaroodpornej blachy

Jakby ten beton oryginalny miał taki okap-gzyms juz odlany w całości to by polepszyło problem z zapopielaniem.

Wiem piec otrzymał certyfikat na ścisle okreslona budowe i nie mozna sobie kombinowac i zmieniac budowy.

Gredy koledzy pytaja o starsze wersje palników bo na zdj jak obserwowałem "ewolucje" MPMa było kilka pomysłów ,moze by zamieścic zdj palników i krótki opis co sie w nich sprawdziło ,a co nie by ci co chca kombinowac z palnikami nie musieli popelniac błędów ,mieli jakis obraz tych kombinacji producenta

Palnik wirowy fajna sprawa ,ładnie kręci płomieniem,nie leci prosto w góre ale wg mnie konstrukcja powinna byc samoczyszczaca tzn wszystko co opada w dół powinno spaść w żar ,a nie zabijac palnik ,jak dla mnie temat do poprawy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.