Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój problem polega na tym że mam przewartościowany piec (na razie nie ogrzewam 1 piętra) więc zmniejszyłem moc kotła do 55 procent min 20 procent. zadana 50 stopni więc zawsze podbija o 5 więc jest już 55 odstawia się ale potrafi podbić temperature nawet do 70 stopni,,

Opublikowano
2 godziny temu, kafe466 napisał:

No dobra, zmniejszyłem do 50, po tej korekcie jest zadaną 42 ale temperatura w pomieszczeniu została przebita już o dwa stopnie, zawór nie powinien się już zamykać?

To sam siebie odpowiedz,czy nie stalo zadana za wysoka,kiedy przebija o 2° pomieszenie.I to pokazuje realna temperatura 32,7,jesli sa rurki i czujniki dobro wpiete w dobrym miejscu.Že zawor zawsze pokazuje otwarcie 90% o tym nie mowiac,jest kolko na silniku w ogole zaklikniete w silnika zawora? czy wyciagniete na reczne sterowanie? Wyglada jakby tylko temp.grzejnikow kopiowala temp.kotla

Opublikowano (edytowane)

@delflaboTo ustaw 1/2,czy 2/3 moc kotla-zamiast 30 kw 15,czy 20-tak mysle.Czy taka moc jaka w mrozny dzien jakos užyjesz i dobierz powietrze do tej mocy.Bedzie pozwolniej grzac,bo 1% na modulacji bedziesz miec o 1/2 mocy,dynamike modulacji na 1. Ja mam 25ke ustawiona na 15 i jest dužo pokojniej i wiecej mocy beztak mi nie potrzebne.

P.S.sorki,že pisze 2 posty....

Edytowane przez bercus
Opublikowano

@kafe466

Ja mam tak ustawione że przy ok 5 C na zewnątrz kocioł wyłączy się raz na dobę, jest to w okolicy 10 godziny bo wtedy słońce przyświeci i przeciąga temperaturę a tak to trzyma w okolicy zadanej. U mnie jest to 23,8 C

Po pierwsze to masz coś nie tak z zaworem 4d bo przy 90% otwarcia to powinno iść tyle co na piecu czyli w twoim przypadku 55 C a tu masz ledwo 33 C. Dla porównania u mnie przy 38 C zawór jest otwarty 25%

Pokaż zakładkę z min i max temperaturą na zawór.

Opublikowano

Przy braku pompy kotłowej, aby utrzymać temp na CO, mieszacz będzie pracować w zakresie 40-90%, z pompą w zakresie 30-50% (zależy od różnicy temperatur kotła i CO).

22 godziny temu, kafe466 napisał:

wersja oprogramowania jaką posiadam to V2.38z, może aktualizację wnoszą coś w tym temacie,?

Ja również zaczynałem przygodę z tym sterownikiem od tej wersji oprogramowania. Miała kilka błędów, ponieważ nie była to wersja oficjalna. Obecnie mam wczytaną 2.46 i jak na razie jestem zadowolony.

Przy zakupie kotła oprócz standardowej instrukcji otrzymałem dodatkowo kartkę z opisem funkcji i ustawień parametrów zapalarki, oraz podstawowych ustawień sterownika. Obecnie można ściągnąć aktualną instrukcję ze strony Timel-a.

Opublikowano

@Hitower Słuszna uwaga, bez pompy zawór inaczej pracuje nie pomyślałem o tym ale mimo to da radę to ustawić tylko dobrze by było jak @kafe466 pokazał zakładkę z min i max temperaturą na zawór, zmienić temperatury i będzie to pracowało.

Opublikowano (edytowane)

Tak,czy siak przy 90% musi isc rowno z kotla i nie 32,pomimo ze zawsze 90%,tež kiedy chce 0°.Tam cos jest do gory nogami.

Edytowane przez bercus
Opublikowano

Zanim zaczniemy szukać złych ustawień sterownika, trzeba by poznać instalację. Przydałby się szkic połączeń kotła, umiejscowienia pomp, mieszacza i zaworów zwrotnych.

Nie wiem tylko, czy jest to temat do tego wątku.

Moja stara instalacja pracowała na 1 pompie i zaworze kulowym. Obecna ma 3 pompy z zaworami zwrotnymi i mieszacz z siłownikiem.

Mały błąd w instalacji może skutkować sporymi problemami z przepływem wody.

Opublikowano (edytowane)

 

Ja o instalację pytałem dwie strony wcześniej:  

W dniu 6.03.2022 o 22:22, Dozy napisał:

Mało wiadomo o instalacji, a o zastosowanych ustawieniach nic a nic, więc nikt nie wywróży z fusów jak zrobić aby było dobrze.

Ale on wiedział lepiej...

23 godziny temu, kafe466 napisał:

Mało wiadomo o instalacji bo do rozwiązania tego problemu ta wiedza absolutnie nie jest Ci potrzebna(...)

A na kolejnej stronie zaczął zamieszczać fotki z obskurną ścianą w kadrze. 😄

 

 

6 godzin temu, delflabo napisał:

Mój problem polega na tym że mam przewartościowany piec (na razie nie ogrzewam 1 piętra) więc zmniejszyłem moc kotła do 55 procent min 20 procent. zadana 50 stopni więc zawsze podbija o 5 więc jest już 55 odstawia się ale potrafi podbić temperature nawet do 70 stopni,,

Chyba dużo za dużo przewymiarowany ten kocioł albo masz takie ustawienia, że Ci przebija.
Ja mam 30kW i na 25% potrafi pyrkać nawet przez godzinę i się nie odstawia, a temperatura przebija o max 2.5°C powyżej zadanej.
Mam mieszacz sterowany z osobnego sterownika zaworu, który w momencie obniżania pokojówki potrafi zamknąć się do 10% i wtedy odbiór ciepła jest naprawdę minimum, a mimo to kocioł się nie odstawia i nie szaleje z temperaturą.

Ustaw max. czas przekroczenia temperatury na przykładowo 180 minut, ustaw dynamikę na 3 lub nawet 4, zmniejsz modulację max np. do 60% i obserwuj. 🙂

 

Edytowane przez Dozy
Opublikowano

@DozyNie badž taki zly :-)  Instalacja-tajomnica.

Odciecie mocy nic nie daje.Dynamike 4 jest fabryczna,zbytno szybka do gory i potym juž na przewymiarowanym kotlu nie zahamuje nic,masa kotla bezwladna.Nie zbywa niž zmniejszac moc podstawowa.

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, delflabo napisał:

Mój problem polega na tym że mam przewartościowany piec (na razie nie ogrzewam 1 piętra) więc zmniejszyłem moc kotła do 55 procent min 20 procent. zadana 50 stopni więc zawsze podbija o 5 więc jest już 55 odstawia się ale potrafi podbić temperature nawet do 70 stopni,,

Właściwie to nie możliwe, żeby po odstawieniu na 55, temp doszła do 70, chyba że został również odcięty odbiór ciepła, czyli zamknięty mieszacz lub wyłączona pompa co.

Coś masz źle ustawione albo błąd w instalacji, na co sugeruje temp. zasilania przy 90% otwarcia mieszacza.

Zmniejszenie dynamiki przy dobrej instalacji u mnie pomogło i kocioł przestał się odstawiać czyli nie przebiła już temp. o więcej niż 5st, mimo że nie mam pompy kotłowej. Po zgłoszeniu problemu do Timela, uzyskałem informacje żeby wykorzystać pompę CWU jako kotłową, czyli cały czas działającą, ale to zwiększa zużycie opału i do tego powoduje, że CWU ma temp. kotła czyli jest za wysoka. Długo kombinowałem i po zmniejszeniu dynamiki i ustawieniu odpowiedniej temp. na kotle, teraz jest mniej więcej ok.

Ja bym nie zmniejszał mocy kotła która jest taka, jak jest. Ustawiłby zakres modulacji jak powinien używać.

Należy pamiętać, że praca kotła poniżej 30% mocy staje się coraz mniej efektywna, a poniżej 10% to lepiej żeby się odstawił. Czasem do kotła wstawiany jest większy palnik co jeszcze pogarsza tą sytuację. Ja mam kocioł 15kW, a palnik taki sam jak w kotłach 25kW, więc ustawiłem min modulacje na 25%. Jeżeli masz piec który pracuje obecnie być może na mniej niż 50% (jeżeli wybudowane jest piętro i ocieplone to straty przez strop są mniejsze niż przez dach (piętro do dodatkowa izolacja), więc ustaw maks. modulację na 40-45%, to może pomóc jeżeli jest ok wszystko podłączone.

Edytowane przez KBR69
Opublikowano

To jest tak.15 KW masz jakos tak dobro dobranych z lekkim przewymiarowanim.Gdybys mial zainstalowany 25,tež nie zbyloby,niž ustawic moc na 15.

Opublikowano (edytowane)

Mam na pewno palik, który był używany do kotłów 25kW. Sprawdzałem to w instrukcji, w DTR i na stronie producenta i kotła i palnika.

Tak myślę, że dlatego miałem temp. spalin dochodzącą do 300st., bo kocioł nie mógł odebrać całego ciepłą. Ale to się okazało dopiero jak wymieniłem sterownik i podłączyłem czujnik spalin. Dorobiłem zawirowacze i deflektor, temp spalin teraz nie przebija 160st. Maks. modulację ustawiłem na 80%. Teraz zużycie opału zmniejszyło się ok 20-30%. Dodatkowo temp. w salonie, gdzie mam najchłodniej, jest o 1,5 do 2 stopni więcej.

Edytowane przez KBR69
Opublikowano (edytowane)

Jak každy,tež mam palnik krowe 45,tylko mniejszy talerz na okolo,objetosc palnika duuža.Szkode,gdybym bral 20,mialbym mniejszego batorego,ideal 15.Doradzili "fachowcy" požno szukalem fora,10-30 KW mam na zapas :-) i zbytne problemy,no juž cos wytuningowalem,przepisy nie pozwalaja zmieniac palniki.Nawet beztak bedziem može miec teraz problemow,bo kociol ma usuwany ruszt awaryjny i može z tego powodu "niepasuja"emisje na kartke,bedziem najprawdepodobniej falsifikowac i ruszt spi poza kotlom nietkniety.Nastepny model tak samo,bez rusztu i emisje o niebo.Cholera to,niech si ten ruszt napchaja w ....

Edytowane przez bercus
Opublikowano (edytowane)

U mnie jest palnik żeliwny, który jest identyczny jak ten w większym kotle. Do tego jest to palnik uniwersalny na: miał, ekogroszek, pelet.

W każdym razie myślę, że to początkowe trudności w ustawieniu sterownika było związane z tym, że jest on duży i jak wypełnił się żarem, to mimo zmniejszenia modulacji, temp. i tak się podnosiła. Duży, w stosunku do kotła, palnik ma dużą bezwładność, również  długo się rozgrzewa.

Edytowane przez KBR69
Opublikowano

Witam ponownie, wczoraj gdy zeszłem to kotłowni okazało się że siłownik stoi na 50% a nie na 90% jak wykazywał to sterownik po pozycjonowaniu wygląda to już dobrze, nie wiem czemu tak się stało, albo przez moje zabawy w sterowniku albo jest jakiś problem z siłownikiem, co do samej instalacji trudno stwierdzić że instalacja działająca idealnie na termostatach rok później jest już taką sobą instalacją działającą na czujniku panelowym, o co walczymy, o stałą temperaturę w pomieszczeniu, termostat zamyka się i otwiera wedle zapotrzebowania w danym momencie, kocioł modeluje swoją energię według zapotrzebowania jaką ma instalacja, jest to proste i logiczne, w przypadku Panela pokojowego sterowniki ma gdzieś temperaturę w pomieszczeniu a jego algorytm zakłada że dana temperatura grzejnika jest odpowiednia na zadaną temperaturę pomieszczenia, może w jakimś świecie simów by się to sprawdziło ale w żyjącym domu gdzie dzieci ciągle wchodzą i wychodzą, gdzie żona otworzyła okno po przypaliła obiad, gdy dziadek u siebie pędzi samogon a ja palę 3 papierosa przy otwartym balkonie nie ma to miejsca bytu, dlatego najlepszym rozwiązaniem dla mnie będzie chyba zamontowanie automatycznych termostatów na grzejnikach, choć są to jak by nie było dosyć duże koszty, no i jest to rozwiązanie które jest gdzieś obok a nie w samym systemie

Opublikowano

Mając termostaty na grzejnikach, to one regulują temp w pomieszczeniach niezależnie od temp na kotle i w obiegu CO.

Używając czujnika pokojowego, powinien to robić sterownik na podstawie danych z czujników oraz pozycji mieszacza. Jeśli dane są nieprawidłowe (źle podłączone czujniki, zamontowane w złych miejscach lub nieprawidłowe przepływy) sterownik będzie głupiał.

Jeśli chodzi o pracę kotła, czyli przechodzenie w czuwanie eco, to jest to kwestia ustawień samego sterownika.

Załóż osobny temat. Będziemy mogli doradzić w każdej kwestii. Nie tylko ustawień sterownika.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

 

2 godziny temu, kafe466 napisał:

Witam ponownie, wczoraj gdy zeszłem to kotłowni okazało się że siłownik stoi na 50% a nie na 90% jak wykazywał to sterownik po pozycjonowaniu wygląda to już dobrze, nie wiem czemu tak się stało, albo przez moje zabawy w sterowniku albo jest jakiś problem z siłownikiem, co do samej instalacji trudno stwierdzić że instalacja działająca idealnie na termostatach rok później jest już taką sobą instalacją działającą na czujniku panelowym, o co walczymy, o stałą temperaturę w pomieszczeniu, termostat zamyka się i otwiera wedle zapotrzebowania w danym momencie, kocioł modeluje swoją energię według zapotrzebowania jaką ma instalacja, jest to proste i logiczne, w przypadku Panela pokojowego sterowniki ma gdzieś temperaturę w pomieszczeniu a jego algorytm zakłada że dana temperatura grzejnika jest odpowiednia na zadaną temperaturę pomieszczenia, może w jakimś świecie simów by się to sprawdziło ale w żyjącym domu gdzie dzieci ciągle wchodzą i wychodzą, gdzie żona otworzyła okno po przypaliła obiad, gdy dziadek u siebie pędzi samogon a ja palę 3 papierosa przy otwartym balkonie nie ma to miejsca bytu, dlatego najlepszym rozwiązaniem dla mnie będzie chyba zamontowanie automatycznych termostatów na grzejnikach, choć są to jak by nie było dosyć duże koszty, no i jest to rozwiązanie które jest gdzieś obok a nie w samym systemie

Regulacja czujnikiem pokojowym jest bardzo wymagająca. Moim zdaniem nadaje się do nowego budownictwa (straty ciepła, dobrze zaprojektowana instalacja) oraz do sterowania podłogówka, gdzie mamy akumulacje ciepła w masie posadzki. Jednak w innych przypadkach to tak kolorowo już nie wygląda. W moim domu nie miała zastosowania jakkolwiek bym ją regulował i kompensował - poddałem się i wyłączyłem. Dom piętrówka 200m2 lata 70/80 ocieplony instalacja grawitacyjna grzejniki alu.

U mnie termostaty zostały też z tego względu że w łazience lubię ciepło wieczorem do kąpieli, w dziennym komfortowa temp, a w sypialni zimniej do spania. 
Poszedłem na kompromis i ustawiłem sterowanie czujnikiem pogodowym/zewnętrznym i to było to. Temp. na mieszaczu dla 10*C mam ustawioną 38* i korektę pogodową mieszacza na 6. Nawet w mrozy -17* nie trzeba było ręcznie kręcić temperaturą. Termostaty w pokojach nigdy nie zamykają się do końca bo temp wody jest niska. Eliminuje to ciągłe wyłączanie i włączanie się pieca a to rozwiązanie działa stabilnie.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Potwierdzam. Mam taki sam metraż. Dom przedwojenny ocieplony + grzejniki. Dwa mieszkania parter i piętro. Temp na mieszaczu 40 + korekta 3°. Dla mojego budynku taki system się sprawdza.

Opublikowano

Rozkręcając termostaty i zdając sie wyłącznie  na czujnik temperatury, konieczne jest idealnie dobranie grzejników i dokładne skryzowanie. Inaczej w każdym pomieszczeniu będzie inna temperatura. Trzeba również pamiętać, że różne osoby preferują  inną temp. jako optymalną. Trzeba umieści czujnik w miejscu miarodajnym, co nie jest takie poste.

Ja mam termostaty działające, każda osoba ustala sobie odpowiednią temp., natomiast czujnik jest w salonie, gdzie jest za mało grzejników więc tem. zasilania ustalona jest dla salonu. Wszystkich innych pomieszczeniach temp redukują termostaty.

Opublikowano

W poczatku i koncu sezonu tež grzejem dla czujnika pokojowego i dziala bardzo fajnie,po dwuch dniach w domu 0,2° roznica.Grzejniki sa dopasowane,bo z pogodowka tež zero problemu.Wlasnie jakbym grzal jedno pomieszenie,drzwi nie užywamy

Opublikowano (edytowane)

Wróćmy do meritum wątku.
Czy też tak macie, że jeśli wyłączycie pompę CO1, a pompa CO2 dalej pracuje, to sterownik wygasza kocioł?
Mam obecnie status czuwanie eko. Jeśli włączę pompę CO2 nic się nie dzieje poza startem samej pompy.
Gdy włączę CO1 to zaczyna się test ognia.
Zapalarkę mam w trybie auto.
Praca bez bufora. Cwu nie z bufora, ale jest na osobnym sterowniku, o którym SKZP "nie wie".

Edytowane przez Dozy
dopiska

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.