Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wiać że nie żałowałeś kasy , te średnice rurek to nie za cienkie hydraulik zastosował?

Nie widać trochę otulina zasłania zawór 4-D powinien być 5/4 i od kotła do niego instalacja z rury Cu fi 35 

Edytowane przez Animus
Opublikowano

CO masz na mysli ze nie zalowalem kasy? wszystko zamowilem z neta i tak wyszlo mnie taniej niz jakbym wybral kompleksowa usluge innych instalatorow z materialem.

 

z faktury widze ze zamawialem rury CU 28 i CU 22

Opublikowano

W sensie pozytywnym że nie żałowałeś kasy,ale instalację trzeba uporządkować niestety . 

 

Temat się rozwinął w innym kierunku i moderator będzie musiał wykroić to z wątku .

Opublikowano (edytowane)

OK rozumiem,

 

Pozostaje kwestia bezwladnosci podlogowki. ciekawy jestem jak sterownik bedzie reagowal gdy odbiornikiem ciepla jests w wiekszosci podlogowka ? no i sporadycznie CWU

 

zastanawiam sie jak to powinno dzialac moze piec powinen byc dluzej w podtrzymaniu? nie 15-20 min ale min godzine ? ale wtedy temp. pieca spadlaby chyba do 30 stopni a nagrzanie tego do 58 trwaloby godzine.

 

Generalnie widze ze 19 kW dosyc dlugo grzeje te 58 stopni jak zadalem 66 to wogole mialem wrazenie ze nie dobije tej temperatury doszlo do 64 i juz nie rosla choc palnik byl na pelnej mocy.

 

 

mam jeszcze takie przemyslenia porpawcie mnie jezezeli pisze bzdury:

 

woda na podlogowke ustawiona na 30 stopni  jaka moca powinien pracowac piec i do jakiej temp. nagrzewac wode na piecu aby utrzymywac te 30 stopni non stop ? 

Jezeli teraz dobrze rozumuje 90 Litrow wody w kotle rozgrzane do 58 stopni miesza sie z powrotna woda z podlogowki 27 stopni przez jakies 15-20 min zanim temp na piecu zacznie spadac ponizej zadanej 58.

 

wtedy widze temp. potrafi spasc do 53-54 jezeli wlaczy sie jeszcze bojler to nawet do 47 i kociol wlacza palnik i trwa to okolo 15 min jezeli nie grzeje CWU albo nawet 20-30 min z CWU i dobija wode do 62 stopni poczym znowu cykl sie powtarza.

 

Ale przyjmujac ze nie uwzgledniam CWU to zastanawia mnie dlaczego piec nie moze byc tak ustawiony aby nie pozwolic na takie duze piki temp wody na kotle? skad one wogole sie biora skoro temp. zadana spadnie o stopien to palnik powinien sie wlaczyc i od razu ten 1 stopien skorygowac tym czasem temp. wody na piecu ciagle spada pomimo wlaczonego palnika dopiero jak palnik sie rozbuja co troche trwa woda zacznie sie ogrzewac. Nie mozna jakos sterowac palnikiem aby pracowal tak aby szybciej reagowal na spadek zadanej temp. moze powinien caly czas pracowac z jakas mala moca aby w razie potrzeby szybciej zareagowac na potrzebe podniesienia temp. o ten 1 stopien?

 

Sklaniam sie do tego ze piec powinien byc chyba mniejszej mocy powiedzmy 10 kW i wtedy gdyby pracowal z moca powiedzmy 3-4 kW spalalby niewiele ale rozpedzenie do 7-8 kW trwalo by bardzo szybko a pojemnosc cieplna w kotle bylaby troche wieksza i mniej bezwladna jak w moim 19 kW ?

Edytowane przez wadus
Opublikowano (edytowane)

Problem jest tutaj jeden i wynika z bezwładności cieplnej układu grzewczego Jak działa instalacja już napisałeś więc nie będę powtarzał . żeby mieć płynną pracę układu nie można go skazywać na pracę dwustanową a tak jest aktualnie ( widać to na wykresie pracy kotła -jak dla mnie tragiczny) z tym że zarówno instalacja jak i kocioł rozładowuje swoje ciepło w tym samym czasie co powoduje że kocioł aby nadgonić zapotrzebowanie musi ostro pracować przez krótki okres czasu aby wyrównać straty swoje i instalacji .

 

Aby ten układ pracował płynnie i poprawnie trzeba w obiegu kotłowym zwiększyć akumulację ciepła i po fotkach które zamieściłeś jest na to prosty sposób . Wystarczy wykorzystać do tego bojler który prawdopodobnie podwoi pojemność cieplną układu kotłowego . Recepta jest prosta i nie wymaga żadnych przeróbek instalacji a jedynie należy pompę ładującą zasobnik CWU wykorzystać jako pompę kotłową która będzie pracowała cały czas .

Co da takie rozwiązanie

1 układ kotłowy zwiększy swoja bezwładność 

2 wyrówna się temperatura powrotu i zasilania kotła .

3 Kocioł przestanie być zalewany zimną wodą z powrotu w przypadku kiedy dolna krzywa temperatury  instalacji i kotła się pokryją ( nie ma automatyki sterowania zaworu 4d- ustawienia stałe )

4 kocioł może pracować w sposób ciągły z minimalną mocą potrzebną jedynie na uzupełnienie ciepła bez skoków na nagrzewanie siebie i instalacji w tym samym czasie a ponadto daje to stałą temperaturę w bojlerze bez gwałtownych spadków kiedy bojler się rozładowuje  .

To tyle z moich obserwacji tematu a praca sterownika niestety w tym przypadku wynika z właściwości instalacji a nie kotła  a tak na marginesie to te instalację należało wykonać inaczej jeżeli instalator wiedział że 90% odbioru ciepła będzie w niskotemperaturowej  podłogówce .

A wracając do sterownika to te wykresy to piękna sprawa dla kogoś kto potrafi je odczytać i zinterpretować , naprawdę dobra rzecz .

Edytowane przez mac65
Opublikowano

Wlasnie sam  autor sterownika byl w mojej kotlowni i wszystko mi wyregulowal. Doszedl do tego samego wniosku co Ty i kazal uzyc bojlera aby wymusic cyrkulacje na piecu bo inaczej mialem zastana wode ktora wolno sie ochladzala i jak sie ochlodzila to piec musial nagle ogrzac prawie 100 L zimnej wody. stad byly te piki mocy

 

My na razie testujemy inna konfuguracje. otworzylem zawor 4D prawie na maxa na mieszaczu ustawilem aby na podloge nie poszlo wiecej jak 29  stopni. Podkrecilem pompke na grzejniki aby wymusic wiekszy przeplyw tym samy na powrot tloczylo sie wiecej wody.

 

Najwazniejsze ze modulacja sie pojawila na wykresach i krzywa temp. wody zrobila sie plaska bez falowan. niestety cos mnie podkusilo i skrecilem obroty pompki na grzejniki i jeszcze bojler jak sie zalaczyl to rozchwialem znowu wykres od max do min, ale juz to skorygowalem i obserwuje dalej.

 

Mysle ze sprobuje opcji z bojerem co prawda to 3 pompka i pobor mocy 20-30 W no ale przezyje to jakos :)

Opublikowano (edytowane)

No to wklej wykresy po 12 godzinach bo sam jestem ciekaw co się zmieni . Jak będę miał chwilę to opiszę jak taka instalacja  pod podłogówkę powinna być wykonana ale może już nie tutaj bo to inny temat .

 

A tak na marginesie ile u was za oknem bo u mnie już druga noc -8 C

Edytowane przez mac65
Opublikowano (edytowane)

na razie +1 stopien

 

a tak na szybko kilka wykresow troche to to robujane ale to moja wina bo cos mnie podkorcilo i skrecilem pompke od grzejnikow wtedy wahadlo wrocila zaraz szybko ja podkrecilem do 4m slupa wody i od razu widac powrot do normalnosci i lagodniejszej modulacji.

 

Co najbardziej mnie cieszy pieknie sie pali eko (na nowym sterowniku duzo lepiej pracuje dmuchawa i w koncu jest poskromiona) poza tym zniknal problem wstecznego ciagu bo jak piec pracuje na tych powiedzmy 50% mocy to powietrza jest wystarczajaca i wentylacja dziala jak powinna.

 

sterownik jest bardzo sprytny tylko uklad troche niestabilny. 

post-62909-0-35300600-1448491130_thumb.jpg

post-62909-0-50289200-1448491137_thumb.jpg

Edytowane przez wadus
Opublikowano (edytowane)

No tak jak kiedyś mieszkałem na kujawach to nawet opon zimowych nie kupowałem a zima to się zaczynała na mapie od Łodzi w dół . :D Trochę się człowiek po świecie poszwędał .

Wykres no na razie jak cię mogę ale ciut lepiej .

Nie znam na tyle tego sterownika aby sugerować zmianę konkretnych ustawień ale z wykresu widać że można by mu uśrednić zakres mocy z jaką ma pracować .

Czy jest taka możliwość aby sterownikiem wymusić pracę w zakresie powiedzmy 30-60 % mocy czy jest tylko górna granica mocy z jaką kocioł będzie pracował ?

I nstp. pytanie jak jest rozwiązana kwestia histerezy temperatury czy    (+/-)     od zadanej czy tylko    ( - )  do zadanej bo i jeden i drugi wariant ( moc i histereza ) był by możliwy do  wykorzystania aby wyrównać krzywą mocy kotła ?

 

Wentylacje musisz sobie poprawić bo jak powietrza brakuje w kotłowni to i kocioł nie chce spalać przyzwoicie paliwa . Jak nie chcesz zbytnio wychładzać kotłowni to wykonaj zetkę z rurą w okolice wentylatora kotła a na końcu pod rurą ustaw pojemniczek na kondensat z pary wodnej bo będzie się skraplać w rurze na ciepłych ściankach . Rurę można ocieplić (mniej kondensatu ) i spadek w kierunku kotła niech woda spływa bo inaczej pieczarkarnia w środku rury.

Edytowane przez mac65
Opublikowano (edytowane)

oto wyniki po nocy modulacja dziala,

 

Spalanie ekogroszku wychodzi wg mnie ciągle duze dobilo do 20 kg ale jeszcze nie minela pelna doba wiec algorytm moze zanizac lub zawyzac obliczenie.

 

Napewno poprawilo sie spalanie eko spiekow prawie nie ma, jeszcze musze sprawdzic popielnik to wtedy bede mogl potwierdzic ze spieki zniknely.

 

 

bede jeszcze czekal nic nie grzebie i nie zmieniam niech  to sobie popracuje choc widze juz pewien trend i pewnie spalanie dobowe juz nie spadnie.

 

Co do opcji z wymuszona cyrkulacja na bojlerze mysle ze to moze nie zadzialac bo ciagle bedzie zaburzona cyrkulacja przy zaworze 4D, bojler ma zasilanie z innej strony pieca z osobnego wyjscia wiec nawet jak bedzie krazyc woda to tylko pomidzy kotlem a bojlerem ale nie przez zawor 4D a tu jest chyba problem zawor 4D  jak jest zamkniety tj. puscza najwiecej cieplej wody na powrot to nie ma jak ta woda sie przepchac. 

 

Nie wiem czy to dobrze wyjasnilem ale z Tomkiem widzielismy jak to dzialalo na zywo i widac ze ten zawor 4D dlawil cyrkulacje z podlogowki i z grzejnikow brakowalo mu wspomagania w postaci jakiejs pompki cyrkulujacej obieg wody na kotle

 

 

w tej chwili zawor 4D nie jest otwarty na maxa ale jakies 90 % mam podejrzenie ze jak go otworze na maxa to te wahania sie zmniejsza a moze i moc kotla zejdzie troche w dol i tym samym spalanie.

 

jak to cos poprawi to jeszcze moge sprobowac z kotlem wymusic obieg moze wtedy wogole juz piec bedzie szybciej reagowal i bufor bedzie lepiej kontrolowal na zalewanie chlodna woda z podlogowki?

 

 

Nawet nie wiecie jak jestem Wam wdzieczny. Otrzymalem na forum szybka i kompetentna pomoc. I jestem pod wrazeniem wiedzy i umiejetnosci. wystarczylo kilka fotek zeby juz kilka osob odkrylo w czym problem. Mialem szczescie ze Tomek jest z moich okolic wiec mialem wogole full service :) milo bylo patrzec na czlowieka ktory sie zna na tym jak kociol powinien pracowac.

post-62909-0-85989200-1448526010_thumb.jpg

post-62909-0-47593100-1448526050_thumb.jpg

post-62909-0-52158800-1448526058_thumb.jpg

Edytowane przez wadus
Opublikowano (edytowane)

Napisałem wcześniej że ta instalacja nie jest wykonana pod ogrzewanie podłogowe bo tak należy ten układ traktować . Dwa małe grzejniki łazienkowe to na tych ustawieniach temperatury za mieszaczem to prawdopodobnie nie pobierają więcej z kotła jak 1 kW , CWU pobiera ciepło jedynie do wyrównania temperatury i żeby zakłócić pracę kotła musiał by byś duży pobór w długim odcinku czasu .Ilością spalanego paliwa  bym się nie sugerował a raczej tym co po tym spalaniu pozostaje . Jeśli popiół jest sypki i nie ma w nim niedopalonego węgla to nic w tym kierunku nie zdziałasz poza jedynie zmianą paliwa na mocniejsze . Spala tyle paliwa  ile potrzebuje budynek  o kaloryczności jaką posiadasz i tyle a cygaństwo przy sprzedaży jest już tak  daleko posunięte że Ty na końcu tej kolejki pośredników na dobrą sprawę nie wiesz co kupujesz dopóki nie wsypiesz do kotła .

Edytowane przez mac65
Opublikowano (edytowane)

od 4 godziny po tym duzym piku widac ze srednia modulacja schodzi na nizsze moc 

 

Efekt wlaczenia do cyrkulacji bojera pompka kreci sie z moca 9 W a prosze jaka roznica. 

 

Poniewaz Tomek ustawil mi opoznienie 25 min to nawet sie teraz wylaczyla ale temp. trzyma ladnie,

 

 

spalanie dobowe pokazuje 26 kg/dobe ale w popielniku oczom nie wierze czysty lekki popiol tak to mi sie jeszcze nigdy ladnie eko nie palil. wiec nie dokonca wierze wskazaniom na wyswietlaczu to sa wartosci wyliczone dlatego czekam az skonczy sie wegiel w podajniku wtedy bede wiedzial ile naprawde spalilem.

 

Ekogroszek jest z kopalni Wesola i na piecu ustawilismy 28 MJ i pieknie to wszystko sie pali. 

 

ponad 1 tona mi juz poszla az jestem ciekawy jak teraz to bedzie sie spalac.

 

 

Wybaczcie ale ciagle przezywam jak diametralnie inaczej mi teraz piec pracuje sterownik dziala jak ta lala. zyjemy w dobie nowoczesnych wynalazkow tabletow smartfonow az sie prosi aby piece byly sterowane jakims  sterownikiem z dobrym algorytmem SKZP smialo moge polecac jest prosty w obsludze ale ma niesamowite mozliwosci wart swojej ceny. Widzialem nawet apke na smartfona :) wiec jest na co czekac i napewno sterownik sie jeszcze tylko rozwine.

post-62909-0-08581100-1448545405_thumb.jpg

post-62909-0-09230600-1448545411_thumb.jpg

post-62909-0-61913000-1448545413_thumb.jpg

Edytowane przez wadus
Opublikowano

No to trafiłem w 10 . Modulacja mocy pomiędzy 30 a 60 %. Tak mi to średnio wychodziło z obliczeń przy max 19 kW .No to powodzenia w eksploatacji i ciepełka życzę .

Opublikowano

Spalanie 28 kg/doba przy 38% spala okolo 1,2 kg/h ciekawe ze przy pracy max/min pomimo kiepskiego spalania zuzlowanua worek wystarczal na 2 dni. Trudno obserwuje dalej

Opublikowano

To już kwestia konstrukcji kotła . Kocioł z górnym przewałem poziomym ( wymiennik tzw . półkowy) ma gorszą sprawność na małych mocach . Trzeba by dorobić zawirowywacze na dwie pośrednie półki ( w przypadku Twojego kotła ) Spadnie temperatura spalin , wzrośnie sprawność wymiany ciepła na małych mocach .Inny sposób spalania raczej nie wchodzi w grę z racji małej pojemności cieplnej obwodu grzewczego .

Opublikowano (edytowane)

zauwazylem ze w kotle zaczal osadzac sie czarny pyl, wczesniej byl bardziej szary. 

 

Czyli jednak ... wina pracy na niskiej mocy? nie dopala sie ekogroszek? i tworzy sie czarna sadza w piecu ?

 

spiekow troszke jest ale w porownaniu do tego co bylo to i tak duza poprawa. 

 

zastanawiam sie czy nie spowolnic jednak cyrkulacji aby dluzej wymieniala sie woda w tedy piec wrocilby do pracy w pikach ale powiedzmy dluzej pracowalby na wiekszej mocy 60-100 % i dluzej stal w podtrzymaniu czyli moze nie tak jak powinien pracowac ale ekonomiczniej gospodarowal wtedy paliwem i tego czarnego osadu nie bylo?

 

 

Moje przemyslenia sa takie, ze jednak  przewymiarowalem kociol. jakby to byla 12-15 pracowalaby moze na wyzszych mocach ale z mniejszym palnikiem nie zuzywalaby tyle ekogroszku. 

 

co do sprawnosci piec to KMB-RP PLUS z rusztem wodnym myslalem ze ten ruszt tez moze odbierac troche ciepla a moze powinienem obnizyc deflektor albo dac z 2 cegly szamotowe na ruszt wodny aby akumulowaly cieplo ?

 

to moje  troche szalone pomysly ale pewnie cos tam sie jeszcze da zrobic?

 

I jak przeanalizowac wykresy to byl okres gdzie uzyskalem ciekawe wyniki. Widac je na jednym z rysunkow gdzie pisze ze wlaczylem bojler. 

 

Skoleji na drugim wykresie widac inne moje nie za madre korekty. 

 

Ciekawe co sie stanie jakbym otworzyl zawor 4D na maxa? teraz woda na powrocie ma 47 przy zadanej 55 ? 

 

 

post-62909-0-86433800-1448621125_thumb.jpg

post-62909-0-56238500-1448621133_thumb.jpg

Edytowane przez wadus
Opublikowano

Czy mógłby ktoś wyjaśnić parametr kaloryczność paliwa w sterowniku i jak jego zmiana wpływa na prace sterownika tzn co dokladnie sie zmienia jeżeli zwiększymy lub zmniejszymy ten parametr.

Opublikowano

Im większa kaloryczność paliwa tym trzeba go mniej do wytworzenia takiej samej ilości ciepła ale z kolei trzeba więcej powietrza do spalania takiego paliwa a jak to jest rozwiązane w SKZP to już konstruktor niech się wypowie .

wadus

Sadza to niedopalony węgiel w spalinach =mało powietrza lub przerwany proces dopalania . W Twoim przypadku ruszt wodny nie pomaga w tym procesie a wręcz go utrudnia .

Wnioskuję że skoro sterownik ma opcję kaloryczności paliwa to i pod to jest ustawiony algorytm spalania . Jeśli dobrze główkuję to zmiana tego parametru na wyższy spowoduje podanie większej ilości powietrza przy jednoczesnym podaniu mniejszej ilości paliwa . Tomek czy dobrze kombinuję ? :D

Opublikowano

Parametr kaloryczność wpływa na ilość podawanego paliwa. Czym większa kaloryczność tym mniej podaje paliwa dla uzyskania danej  mocy.

Skali powietrza to nie zmienia, ale ponieważ zmniejsza się ilość paliwa dla wyliczonej mocy, a krzywa napowietrzania wyznaczana jest względem mocy to w rezultacie mamy

większą ilość powietrza dla mniejszej ilości opału.

Dobrze kombinujesz mac65.

pozdrawiam Tomek

Opublikowano

Ma to sens co piszesz.

 

Ja jeszcze dopisze, ze wyzsza kalorycznosc to duze prawdopodobienstwo spiekow bo jezeli mocno dmuchamy to topi sie popiol wtedy naprawde wszytko musi pracowac idealnie na co ma wplyw wielksc palnika sposob dostarczania powietrza, sila dmuchawy predkosc podawania eko itd.

 

Na poczatku nic nie wiedzialem o paleniu, ale juz powolutko zaczynam sie uczyc.

 

Wiem teraz ze wegiel z Wesolej to dosyc dobry wybor ale trudny :), raczej nie mieszany bo sprzedawca jest sprawdzony przez mojego znajomego zazwyczaj handlowal weglem z Juljusza ale zamkneli teraz kopalnie wiec przeszedl na Wesola. ja placilem 800 zl / T wzialem 3 T na zime ale jeszcze z 2 bede musial dokupic.bo juz spalilem prawie polowe :(

 

moze sporbuje  ustawic 29 MJ ? aktualnie mam 28 MJ ale skoro jest czarna sadza to moze byc niedopal. Tomek doradzil podniesc max moc dmuchawy z 25% do 30% wiec czekam i obserwuje

Opublikowano (edytowane)

wadus czy oprócz włączenia pompki do boilera na stałe coś jeszcze robiłeś w celu uzyskania takich wykresów? Ja mam podobną instalację (5grzejników i 50m2 podłogowki) i piec(20KW) do Twojego, jednak nie mam boilera CWU bo grzeję gazem. Czy jest jakaś szansa aby spalanie było takie jak u Ciebie? 

 

Moje ustawienia:

Powietrze 25%

Modulacja 5-50%

temp. Pieca 62°C

temp. za zaworem 4D 39°C (zawór 4D sterowany siłownikiem, zazwyczaj ustawiony w okolicach 30%)
Pompka CO działa caly czas.

post-61123-0-57821400-1448652764_thumb.jpg
 

Jak zwiększę modulację max to piki są węższe i wpada w podtrzymanie. Teraz spala kolo 22kg/dobę i jast tylko szary pyl w wyczystce.

Edytowane przez Łukasz01
Opublikowano (edytowane)

Nie czuje sie ekspertem ale sprobuje cos doradzic.

 

1) Po pierwsze myslalem ze to nie az tak wazne a jednak czujnik temperatury kotla musi byc bardzo dobrze zalozony. jezeli nie jestes pewny czy konstruktorzy kotla dobrze umiejscowili wejsce na czujnik to owin go tasma aluminiowa lub miedziana na rurze ktora wychodzi z kotla bedziesz mial naprawde akuratna temperature i sterownik bedzie szybciej reagowal.

 

2) Moje piki mocy byly stąd ze mialem bardzo duza roznice temp. wyjscia z kotla i powrotu za zaworem 4D na kotle mialem np. 58 a powrot 37. W efekcie po osiagnieciu zadanej temp. np 58 piec przechodzil w stan potrzymania palnik prawie wcale nie grzal. ale zimna woda powoli szla do gory do czujnika wyjscia z kotla twralo to u mnie okolo 15-20 min potem gdy czujnik temp. wykryl spadek temp. zaczynal grzac ale juz mial prawie caly kociol chlodnej wody z powrotu wiec musial wchodzic szybko na max moc i grzal tak okolo 20 min aby wygrzac cala wode w kotle (u mnie pojemnosc wodna to 90 Litrow) 

 

3) brakowalo wiec cyrkulacji wody na odcinku wyjscie kotla zawor 4D i powrot (nie mialem tam ani pompki cyrkulacyjnej ani sprzegla z pompka, kotre moglo popchac ta wode) 

 

do mieszania wody w samym kotle uzylem bojlera podlaczajac pompe pod sterownik pompy cyrkulacyjnej wiec teraz pompka nigdy mi sie nie wylaczy i pracuje non stop,

 

 

W Twoim przypadku piszesz ze zawor 4D ustawiony na 30%? ja dokladnie tak samo mialem ustawiony przy pikach i wpadlem na pomysl aby go jednak otworzyc na 90% aby puscil tej cieplej wody na uklad ale tym samym pozwoli na to aby woda powrotna wymusila szybszy obieg i pchnela wode.

 

W moim przypadku to pomoglo i paradoksalnie na powrocie za zaworem 4D temperatura sie podniosla z 37 na 46 stopni i delta byla juz mniejsza i piec zaczal modulowac moca palnika i grafy zaczely wygladac jak wygladaja teraz. 

 

Podsumowujac z wykresow wynika ze zadana temp. masz w okolicach 60 stopni powrot masz 39 czyli wypisz wymaluj to samo co ja mialem brakuje ci cyrkulacji wody obwodzie piec zawor 4D i powrot otworz szerzej zawor, przykrec grzejniki i nie wiem czy masz mieszacz przed obiegiem na podlogwke bo wtedy zasilisz ja wyzsza temperatura musisz wiec skorygowac to jakos. 

 

Ewentualnie sprobuj podniesc cyrkulacje na grzejnikach maja mniejsze opory to moze wymusza szybsze krazenie wody na piecu ? Nie wiem czy dobrze radze ale takie mam narazie doswiadczenie i jezeli cos glupio pisze niech ktos prosze mnie poprawi :)

 

 

aha w modulacji daj 15-25 min opoznienia 

Edytowane przez wadus
Opublikowano

Dzięki wielkie za odpowiedź!
Do podłogówki mam osobną pompkę i mieszacz także z tym nie ma problemu.
zacznę od sprawdzenia czujnika pieca teraz mam w fabrycznym wejściu owinięty folią aluminiową.. przełożę go na rurę zasilającą.
Opóźnienie w modulacji mam na 30min.

Na powrocie pieca mam 48-50°C

Własnie przelozylem czujnik temp pieca. Temp. od razu skoczyla o jakies 2°C.Ciekawe co z tego wyjdzie..

Opublikowano

Ja to dopiero mam ciekawostke porawilem czujnik za zaworem 4D na grzejniki temperature pokazuje mi 57 a na piecu mam 55 ??  na bojlerze tez mam wyzsza o stopien niz na piecu 56 wiec cos musze poprawic  z tym czujnikiem ew. moze cos wychladza ten odcinek rury z pieca?

 

 

Zrobilem kilka testow i generalnie cyrkulacja na bojlerze nie daje tyle co podkrecenie pompki na grzejniki jak podbilem obroty od razu temp. powrotu wzrosla o 2-3 stopnie teraz mam 47 przy zadanej 55

 

ale wyrkes to rozbujalem na maksa grzebiac przy czujnikach temp. musze teraz powstrzymac sie od zagladania do kotlowni przez jakis czas i zobaczymy co bedzie rano.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.