Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja mam. Zaraz jak wychodzi woda z kotła zasilająca mam zawór 4d z siłownikiem za zaworem mam pompę obiegowa która pcha ciepła wodę na grzejniki i na podłogowke ale na podłogowce mam grupę pompowa z pompa podłogowa i zaworem termostatycznym że ręcznie ustawiam temperaturę podłogi 

Opublikowano

Miał ktoś z was problem z  ukręconym ślimakiem podajnika  wewnętrznego ?  kocioł  ledwo jeden rok zaliczył a tu taki zonk

wykonany z hartowanej stali  5mm ślimak został normalnie ukręcony na amen przez  silnik który go napędza.

Opublikowano

A palisz jeszcze tymi trocinami?

Opublikowano

Uzytkownicy stlamarka Eco Silver na pellet pytanko :

kotlem steruje mi regulator pokojowy zasilanie na instalację za pomocą zaworu 4d , co u was się dzieje jak kocioł dogrzeje pomieszczenie a regulator wyłączy to?  Co z energią która została w kotle . Czy :

wyłączanie pompy co

zamknięcie zaworu 4d

obniżanie temperatury na 4d 

czy tylko wyłączanie kotła a instalacja dalej pracuje aż na kotle spadnie temperatura poniżej załączenia pompy co która później sama się wyłączy? Proszę o porady 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie sterowanie pokojówka. Gdy osiągnie zadana temp w pokoju to piec się wyłącza. Pompa co się wyłącza. Gdy temp na pokojówce spadnie a piec ma jeszcze temperaturę na kotle to włącza się Pompa co i pcha ciepła wodę na kaloryfery aż temp na kotle spadnie. Wtedy kocioł się odpala.

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A możesz podeslax zdjęcie komory i popiołu?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam. Orientuje się ktoś jaki kondensator jest przy silniku podajnika wewnetrznego (jakie parametry)? Potrzebuję na wymianę a jestem poza domem. Jest awaria a serwis dopiero pojutrze a kociołek jest jedynym źródłem ogrzewania w moim domku. Jeśli ktoś może zrobić foto i wysłać to byłbym wdzięczny. Silnik pewnie 220V.

Serwisant przez telefon zdiagnozował że może o to chodzić i że wymiana jest prosta. Mam jakieś podstawowe pojęcie o elektronice więc mógłbym spróbować. 

Może ktoś miał podobny problem? - mianowicie: wewnętrzna slimacznica notorycznie się zapycha, do tego stopnia że blokuje klapke zsypu w rurze między podajnikami. Serwisant sugeruje właśnie kondensator silnika. Początkowo chciałem poczekać na serwis ale w domu zimno i dwójka małych dzieci a i żona zziebnieta (więc nie mam na co liczyć) 😜

Kocioł Ekosilver 19kW ale pewnie w każdym silnik ten sam. 

Pozdrawiam. Kamil

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam i wtrącę sie jako posiadacz eko box 10KW.Jak macie ustawioną pompę kotłową?Ja mam temp. zał. 35st natomiast temp. powrotu 60st./zadana 65.

Ale pytanko...czy pompa kotłowa ma iść cały czas?

Opublikowano

Najzdrowiej dla kotła jak pompa kotłowa chodzi cały czas.

Opublikowano (edytowane)

Wiem,tylko,że max. temp powrotu na sterowniku to 60st. i dopiero wtedy pompka się załączy.Powyżej tego progu już nie.

Edytowane przez CeKris
Opublikowano

Ja u siebie pompę kotłową mam podłączoną bezpośrednio do sieci.

Opublikowano

Też tak miałem,ale nie dało się wtedy ustawić temp.powrotu.

Opublikowano

Bo Ty masz 4d,a ja mam 3d mieszający + pompa krótkiego obiegu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Posiadam zawór 4D bez siłownika.Czy warto taki siłownik dokupić i jak się go podpina?

Opublikowano

@CeKris Warto, podpięcie do sterownika patrz instrukcja, do tego czujnik za zaworem 4d i ręce w kieszeni nie trzeba kręcić sam pilnuje temperaturę na obieg grzewczy.

Opublikowano

Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie,ale nie mam pokojówki tylko termostaty na kaloryferach.Pompa kotłowa też założona.

Opublikowano

Nie wiem jakie dokładnie na możliwości twój sterownik. Ale TECH stosuje sprawdzone rozwiązania prawie we wszystkich wersjach. Pisząc że nie masz pokojówki chyba masz na myśli sterownik pokojowy ?

Ale masz na pewno pogodowe gdzie można ustawić różną temperaturę na grzejniki w zależności od temperatury zewnętrznej i tutaj siłownik zaworu spełnia swoje zadanie. Tutaj temat to rzeka nie sposób opisać tego w skrócie.

Nie wiem czy w sterowniku masz opcje sterowania:

-kotłem co.

- pompa c.o

Tutaj sterownik pokojowy robi fajna robotę, po dogrzaniu pomieszczenia wyłącza pompę c.o. i chodzi tylko pompa powrotu po spadku temperatury się załącza. Nie wiem jak w twoim palelciaku to wygląda i jaka jest instalacja. Mogę podać jak to się buja na przykładzie mojej, powiem tylko że od 1.11. pompa co włączyła mi się tylko 2 razy.

Opublikowano

Sterownik pieca to TECH ST978T

Nie mam również pogodówki.Tylko termostaty na kaloryferach.Dlatego chcę się upewnić,czy w mojej instalacji warto dać ten siłownik na zawór 4D

A tak wygląda moja instalacja:

 

instalacja 1.jpg

instalacja 2.jpg

Opublikowano

Jeżeli masz już sterownik z TECH i jesteś z niego zadowolony, to nad czym się zastanawiasz ?

Montuj siłownik dedykowany do sterownika TECH i wszystko będzie hulać. Musisz tylko dobrać odpowiedni sterownik. Jeżeli obecny ma możliwość współpracy ze sterownikiem zaworu 3d/4d to dobierasz odpowiedni sterownik do Twojego.

Jak nie współpracuje to bierzesz inny z TECH i też wszystko śmiga. Do każdego sterownika od nich masz termometry, złączki i proste instrukcje. Teraz nie musisz mieć nigdzie pomiarów, wszystko będzie w nowym sterowniku. Będzie sterowany pogodowo.

Opublikowano

Mam dokładnie taką samą instalacje, też na kaloryferach termostaty,pompa na powrocie.

Dodatkowo siłownik zaworu i termostat pokojowy współpracujący ze sterownikiem kotła. Różnica w mojej instalacji jest w zasadzie jedna. Zamiast zwykłego zaworu zwrotnego za pompa c.o. posiadam tzw obejście z zaworem różnicowym który wg niektórych jest przestarzała opcją ale to właśnie ten zawór pozwala działać grawitacji przy pracy jedynie pompy powrotu.

Na zdjęciach rzuca się w oczy moc z jaką pracują pompy, moim zdaniem powinno być odwrotnie bojler nie 22 a 6, co nie 6 a 22, powrót 6do10. Poza tym przeczytaj dokładnie instrukcje swojego sterownika , poznasz odpowiedzi i jego możliwości. A na siłownik nie na co żałować. Bo teraz to wygląda tak jak byś sobie kupił konia bez siodła, jeździć można ale różnica jest.

@wacio1967 małe sprostowanie siłownik nie jest dedykowany do sterownika tech a do zaworu tej samej marki chyba że miałeś na myśli sterownik pokojowy to jak najbardziej. Tech robił dla stalmarka z jego logo ST280 i tylko takie były kompatybilne więc tu kontakt z serwisem wskazany.

Opublikowano

Mój zawór 4D to Diamond art.19-25.Dedykowany siłownik do tego zaworu znalazłem taki:

https://allegro.pl/oferta/silownik-zaworu-regulacyjnego-diamond-ergonomic-12709443606?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=d1bdaa8e-05e5-4fd3-b3eb-d6f06002b1df#

Ale napisałem do TECH-a czy mają coś w ofercie.

Co do pomp to pracują na auto.Może trzeba przestawić.Luknę jutro

 

Opublikowano (edytowane)

Poczytałem instrukcje obsługi pomp.Pisze,że przy instalacji dwururowej zalecane ustawienie pomp na AUTO.Wtedy pompy pracują odpowiednio...CO-6,CWU-22,powrót-22

pompa 2.jpg

pompa 1.jpg

Przy przestawieniu pompy na PP2 ciśnienie wody spada do 0,02Mpa

Teraz nie wiem cjak to utawić?Może coś doradzicie?

 

Edytowane przez CeKris
Opublikowano

Cześć

Kupiłem ten siłownik do zaworu 4D.Zainwestowałem w TECH-a STZ 120T.Przyglądałem się jak pracuje piec po zamontowaniu siłownika.Pierwsze co zauważyłem,to piec długo osiąga temp.zadaną CO.Przez co raczej zużyje więcej pelletu.Chybe,że mi się zdawo?Co z termostatami na kaloryferach?Chyba zbędne przy siłowniku?Nie bardzo pasuje to mojej żonie,bo przy termostatach regulowała sobie temp. jak chciała.Teraz jak w kopciuchu wszystkie grzeją po równo.Jak w PRL-u.Czy się siedzi czy się leży...

Dlatego proszę o pomoc w ustawieniu najważniejszych parametrów.Ja  posiadam takie jak poniżej:

Temp.zadana CO-55 /histereza 15st.

temp.CWU-45/histereza 10st.

Usstawienia zaworów-zawór wbudowany 2:

Ustawiony mam zawór jako CO-nie wiem czy nie powinien być jako ochrona powrotu

minimalna temp.powrotu-35 st.

przerwa pomiaru-10s.

czas otwarcia-2min.

histereza zaworu-2st.

temp zaworu zadana-40st.

 

 

 

siłownik na zaworze 4D.jpg

Opublikowano

@CeKrisSuper dobry wybór.Po pierwsze żądaną kotła min 60 a histereza max 10 to i tak dużo (po co tak wychładzać kocioł,później musi dużo nadrabiać.

To samo cwu 50 histereza max.5

Więc powrót automatycznie 40.

Przerwa pomiaru i tu jest pole do popisu przy zbyt małej zawór biega w lewo prawo. Nie wiem jaka była fabryczna wartość u mnie 30s ale najlepiej sprawdza się 60 s..

Histereza zaworu 2 u mnie taka fabryczna nieregulowana. Nastawa zaworu wiadomo.

Nie wiem tylko co z powrotem no 35 czy 40 ale powinien dopiero działać po włączeniu -ochrony powrotu. Jednak odradzam bo to wtedy priorytetem będzie powrót a nie ciepło na grzejniki i będzie problem z żoną 🤣. Oczywiście czujniki wszystkie na swoim miejscu ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.