koyot Opublikowano 28 Czerwca 2021 #1201 Opublikowano 28 Czerwca 2021 (edytowane) Ja mam CW ogrzewaną gazem, ale jeśli kocioł CO potrzebuje grzania w lecie to chyba rozważę przestawienie się na pellet... Ale generalnie jeśli nie ogrzewa się tym kotlem CW to powinien on być włączony do sieci cały czas, czy dla bezpieczeństwa wyłączyć go? Mam tu na myśli ostatnie szaleństwa pogodowe... Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka Edytowane 28 Czerwca 2021 przez Ryszard Proszę nie cytować ostatniego postu Cytuj
Kordjano Opublikowano 28 Czerwca 2021 #1202 Opublikowano 28 Czerwca 2021 (edytowane) 3 godziny temu, radik81 napisał: U mnie też kocioł pracuje non stop, latem grzejąc CWU i dogrzewając łazienkę. Na takich upałach ? Ja to chłodzę chate , a kocioł co dziennie podgrzewam włączając obieg grzania cwu ,woda w zasobniku gorąca to grzeje kocioł przez wężownice [zasobnik podgrzewa wodę w kotle i jest suchutko } To już wiem skąd ten smog w środku lata się bierze hehe . Edytowane 28 Czerwca 2021 przez Kordjano Cytuj
radik81 Opublikowano 28 Czerwca 2021 #1203 Opublikowano 28 Czerwca 2021 4 godziny temu, koyot napisał: ...Ale generalnie jeśli nie ogrzewa się tym kotlem CW to powinien on być włączony do sieci cały czas, czy dla bezpieczeństwa wyłączyć go? Mam tu na myśli ostatnie szaleństwa pogodowe... Jeśli kocioł nie jest używany te lepiej go wyłączyć z sieci (szczególnie latem), wyczyścić i zamknąć wszystkie drzwiczki. 1 Cytuj
radik81 Opublikowano 29 Czerwca 2021 #1204 Opublikowano 29 Czerwca 2021 16 godzin temu, Kordjano napisał: To już wiem skąd ten smog w środku lata się bierze hehe . @Kordjano lepszy chyba smog z pelletu niż z butelek PET czy innych śmieci ? Cytuj
Heiztechnik Opublikowano 8 Lipca 2021 #1205 Opublikowano 8 Lipca 2021 Witam wszystkich szanownych użytkowników kotłów Heiztechnik. Mija już blisko cztery lata od pierwszego postu na tym wątku, dotyczącego kotłów Hit Pellet. Co sądzicie dzisiaj o tych kotłach, po czterech sezonach pracy, bo tyle mają najstarsze kotły Hit Pellet? Oczywiście było w między czasie wiele uwag dotyczących ograniczonego dostępu do konfiguracji i nadgorliwości ze strony producenta. Chodzi nam jednak o takie informacje jak: - trwałość, korozja, - awaryjność, - możliwość spalania różnych paliw, różnej jakości pelletu, - jakość obsługi, czyszczenie, - dostęp do serwisu czy do konsultacji serwisowej? Wiedza ta pozwoli nam na lepszą obsługę naszych klientów. Oczywiście o odpowiedzi proszę tylko użytkowników, co wydaje się być zrozumiałe 😉 Pozdrawiam Cytuj
tadziomaru1 Opublikowano 21 Lipca 2021 #1206 Opublikowano 21 Lipca 2021 (edytowane) Witaj/cie 🙂 Wywołują do tablicy, więc tradycyjnie, jak całe życie, ja. Trwałość/ korozja - nie zaobserwowałem jakiegoś znacznego, szczególnego zużycia, powodzi, podtopień, zalań ani innych tam takich nie miałem, kocioł działa cały czas nie wyłączany, teraz dla ciepłej wody, korozji brak. Awaryjność - wymieniona dwa razy grzałka. Dwa razy rurka spiro. Gdybyście nie migali się od uznania gwarancji marnej jakości paleniska, które pękło, byłoby na prawdę dobrze. Żenada. Wszędzie gdzie się da i we wszystkich internetach odradzam z tego powodu zakup produktów waszej firmy. Spalanie różności - paliłem tylko pelletem, chyba z 15 firm, jeden był wysokopopiołowy, zawalił cały palnik, ale to też mogła być kwestia ustawień nawiewu i braku ustawień pieca przez fachowca z HT, czego możliwości przy montażu nie było żadnej. Montaż u mnie wykonany z dwiema poprawkami, opisywałem tutaj, przez dwóch pajaców, nie mających o niczym pojęcia, poza mocno średnim poziomem hydrauliki, choć byli młodzi. Jako serwisant, do wymiany grzałki, też przyjeżdża koleś z którym gmina, czy wykonawca, ma umowę na owo serwisowanie, o HT wie tyle, że jest. Jakość obsługi i czyszczenie - jak się wie o co chodzi i wydedukowało się najróżniejszymi sposobami, pytając wszędzie i czytając wszystko po 3 sezonach mniej więcej ustawienia, na których kocioł jest praktycznie bezobsługowy, to nie ma problemów. Wcześniej przegrzewał się przy każdym grzaniu wody w lato, teraz problem wyeliminowany ustawieniami. Pozostaje tylko wymiatanie popiołku, z popielnika, bo szuflada którą dosłaliście nie wchodzi do pieca, kolejna żenada, już było tu opisywane, palnik w tej chwili radzi sobie sam, nie potrzeba wymiatać. Dostęp do serwisu - to już trochę opisałem. Dodam jeszcze, że odnośnie tych przegrzewań dzwoniłem również do HT, miły Pan spytał, czy czasami niema pęknięć na palenisku, bo to one powodują złe zawirowania powietrza i przegrzewanie. Oczywiście jest to totalną bzdurą i pachnie od razu chęcią wciśnięcia nowego paleniska za 7 stów. Rozmawiałem na ten temat ze znajomym, który również ma to cudo i dzwonił w sprawie przegrzewania do HT jakiś rok przede mną, inny miły Pan, albo ten sam, ale jeszcze nie "wyszkolony odpowiednio", podał ustawienia jakie powinny wyeliminować problem. U znajomego podziałało, u mnie też, po leciutkich modyfikacjach, bo każdy komin inny. Od tej pory po problemie. Jakoś pęknięcia nie przeszkadzają, wnioski wyciągnijcie sami. Mi też one nie przeszkadzają, użytkuję dalej kocioł i mam je w wiadomym miejscu, jak pellet będzie przelatywał, to będę się martwił. Może HT się ogarnie do tej pory i coś z tym zrobi, jakąś akcję serwisową, no i wtedy wszędzie i do wszystkich będę mógł opisać, że wyeliminowano jedyną poważną wadę i jak najbardziej polecam. Ogólnie jestem zadowolony, pomimo tych perturbacji, komfort użytkowania nieporównywalny do węglowców/ groszkowców. Pozdrawiam Edytowane 21 Lipca 2021 przez tadziomaru1 Cytuj
Heiztechnik Opublikowano 22 Lipca 2021 #1207 Opublikowano 22 Lipca 2021 Tadziomaru, dziękuję za odpowiedź. Częściowo krytycznie, ale jakby się wczytać, to nie jest aż tak źle 😉 Co do serwisu, to tak jak już pisano w tym wątku, my, jako serwis HT, nie mamy prawa sami dotykać tych urządzeń, niestety 😞 Mimo wszystko cały czas działamy i próbujemy pomagać na ile możemy 💪 Pozdrawiamy Cytuj
Grzegorz3 Opublikowano 14 Października 2021 #1208 Opublikowano 14 Października 2021 Kolego @Heiztechnik, to chyba nie wiele możecie, rozumiem że nie możecie ich 'dotykać', ale co Was powstrzymuje przed udzielaniem informacji na temat swoich produktów osobom użytkującym? Poniżej mail który kilka dni temu wysłałem do serwisu Heiztechnic: Cytat Witam, Posiadam kocioł HitPellet 15kw/pellhard+ 20kw z 2019r Sterownik Ht-tronic 900, dokupiłłem ht-tronic rooms (przewodowy), oraz ht-tronic connect. Proszę o informację czy da się w moim przypadku jeszcze podłączyć modół ht tronic ops lambda i ile on kosztuje. Zdjęcie płyty głównej, oraz tabliczki z kotła i palnika przesyłam w załączniku. Rozumiem ze gdyby była możliwość podłączenia, sonda lambda będzie sama sterować nadmuchem?( korygować zadaną wartość +/- w zależności od zawartości tlenu w spalinach) Pozdrawiam I odpowiedz Serwisu: W dniu 2021-10-11 16:45:44 użytkownik serwis2@heiztechnik.pl napisał: Dzień dobry Wszelkie zmiany i zapytania w projekcie proszę kierować do Pańskiego Urzędu Gminy, gdyż to on jest właścicielem kotła przez 5 lat. Pozdrawiam. Kolejny mail wysłany dzisiaj: Dzień dobry, Szanowny Panie, moje zapytanie nie dotyczy zmian w projekcie, ani samego projektu. Nie pomyliłem adresu Gminy z SERWISEM Heiztechnik. Pytanie wydaje mi się jest jasno sformułowane, czy w danej sytuacji da się podłączyć i gdzie analizator spalin? Pozdrawiam Naprawdę Kolego @Heiztechnik tak wygląda Wasza pomoc? Odnośnie kotła: -trwałość/korozja: trochę rdzy zaobserwowałem na ścianach kotła po lecie, nic strasznego, pare "kwiatków". Piec w lecie używany sporadycznie, zeszło wszystko po kilku ruchach szczotką drucianą. Kocioł jak wspomniałem z 2019r. Pęknięte palenisko, tu gmina stanęła na wysokości zadania (choć nie obyło się bez problemów) i zostało ono wymienione. Pisałem we wcześniejszych postach o zauważonej anomalii sterownika- po dojściu do temp zadanej, sterownik przechodził w wygaszanie które przerwał po ok 1 minucie. Po prostu wentylator się wyłączył i wszystko stoi, a na palniku została cała kupka zarzącego się peletu. Na piecu pisze stop, temperatury w normach, piec nie reaguje na przycisk start- nie można go włączyć. Po odłączeniu i ponownym załączeniu zasilania od sterownika- wszystko działa. Taka anomalia zaobserwowana w chwili gdy poruszam się po menu serwisowym, piec dobija do temp zadanej i przechodzi w wygaszanie [czy występuje w innych sytuacjach- nie zaobserwowałem, ale też nie przesiaduję w kotłowni]. Na moje laickie oko- BUG w sofcie sterownika. Piszę o tym celowo w trwałości, bo być może to jest przyczyną pęknięcia tego paleniska... -awaryjność: czyt wyżej, nic poza tym. Kupiłem nawet ostatnio grzałkę, aby mieć awaryjnie bo mam ok 3300 rozpaleń- ale nadal działa. -spalanie pelletu: sypałem klasy a1 i b. Szczerze to ten b (sosnowy) spala się lepiej niż a1 który mam. Generalnie większych perturbacji brak. -jakość obsługi/czyszczenie: te dwa punkty bym rozgraniczył, bo jeżeli chodzi o czyszczenie to jest według mnie bezproblemowe i szybkie. Ale 'jakość obsługi'- no cóż, producent sam zrobił nie krok, a trzy wstecz i chyba wszyscy wiemy o czym piszę. Blokowanie użytecznych opcji, sprowadza wspomnianą jakość do bardzo niskiego poziomu. -dostęp do serwisu i konsultacji serwisowej: przed zakupem Ht tronic Rooms rozmawiałem telefonicznie z serwisem HT: było szybko, miło i rzeczowo. Przy kontakcie mailowym (opis powyżej) jest totalne olanie klienta. Reasumując: uważam że obrana polityka HT względem użytkowników jest błędem. Zwłaszcza że mają dobry produkt, ale sami stawiają go w złym świetle. A to się prędzej czy później odbije na marce. Pozdrawiam Cytuj
Heiztechnik Opublikowano 16 Października 2021 #1209 Opublikowano 16 Października 2021 Tak, rzeczywiście jest to trochę głupie, co opisujesz w nawiązaniu do problemów z możliwością zakupu dodatkowych elementów do kotła. Jeżeli byłbyś w stanie ogarnąć wszystko samemu, z pomocą kolegów z serwisu przez telefon, lub z pomocą kolegów z forum od innych użytkowników naszych produktów, to wystarczy zamówić co potrzebujesz nie informując nas, do jakiego kotła potrzebne są Ci te dodatkowe elementy. Niestety na podstawie umów nie możemy bezpośrednio obsługiwać beneficjentów programów gminnych. Cytuj
Grzegorz3 Opublikowano 16 Października 2021 #1210 Opublikowano 16 Października 2021 Tak, trochę głupie... paranoja... Lol. A nie można napisać od razu coś w stylu j.w.? -Grzecznie i konkretnie. Poniżej c.d. i zakończenie korespondencji i nie tylko z HT. dniu 2021-10-15 10:36:53 użytkownik serwis2@heiztechnik.pl napisał: Dzień dobry Możliwość montażu modułu Lambdy istnieje w każdym kotle. Jeżeli jest Pan zainteresowany zakupem wraz z montażem prosimy o uzyskanie pisemnej zgody z odpowiedniej komórki zajmującej się w Urzędzie owym projektem a przekażemy sprawę do kalkulacji/realizacji. W przypadku braku zrozumienia przekazanych przez nas informacji prosimy o kontakt telefoniczny z działem serwisu Heiztechnik. Pozdrawiam ......................................... Dzień dobry, Oczekiwałem rzeczowej odpowiedzi, np: 'Oczywiście że się da, model ten i ten podłączamy tu i tu'. Pytam o konkretny sprzęt a Pan mi o prawach własności prawi. Przecież pisałem ponownie w 2 mailu że nie interesują mnie zmiany w projekcie, a Pan nadal swoje. Niby dlaczego miałbym o tym rozmawiać z serwisem HT? Czy ja pisałem że chce ją podłączyć teraz ??? PYTAŁEM CZY SIĘ DA TO ZROBIĆ! I tyle powinno Pana interesować. Czy kupując sterownik jakiejś firmy, będę musiał przedstawić w sklepie dokument że jestem właścicielem pieca do którego go kupuję? Proszę nie odpowiadać, pytałem retorycznie. Nie Pana sprawa po co mi to potrzebne i co będę z tym robił. Proszę zatrzymać swoją tajemną wiedzę dla siebie, szkoda mojego czasu. Panu przynajmniej za niego zapłacą. W zasadzie po takim podejściu do klienta (posiadam inne produkty waszej marki, wiec chyba mogę się tak nazwać- czy przedstawić Panu paragony?) to w ogóle podziękuje za produkty Heiztechnik. W zasadzie u innych producentów jest to jasno opisane to i kontaktować się z nimi nie potrzeba... Zatem temat nieaktualny, Mimo wszystko, wszystkiego dobrego Pozdrawiam ........................................ Dzień dobry Dziękujemy za informację. Pozdrawiam. ......................................... I w ten emocjonalny sposób zakończyłem przygodę z HT, a za 2 lata wszystkie klamoty idą na znany portal aukcyjny, bo już znalazłem fajnego następcę ;-) Pozdrawiam Cytuj
spec237 Opublikowano 17 Października 2021 #1211 Opublikowano 17 Października 2021 Witam. Gdzie mogę zakupić zapalarkę? Ostatnio otrzymaliśmy pisma od firmy instalującej i serwisującej nasze kotły-pismo rozesłane za pośrednictwem Urzędu Gminy, według niego jeśli mam powyżej 3200 rozpaleń to za grzałkę muszę zapłacić. Jak to się ma do umowy, kocioł przez 5 lat jest własnością gminy i już coś zaczynają kombinować. Rozumiem,że jest to element eksploatacyjny i zużywa się ale dlaczego mam płacić jak nie jest to zawinione przez mnie? Cytuj
Grzegorz3 Opublikowano 17 Października 2021 #1212 Opublikowano 17 Października 2021 (edytowane) Powoli zaczynają przekraczać granice absurdu... producent podaję żywotność rzędu 10000 rozpalen? Ustawienia sterownika są mocno okrojone. Kocioł jest skonfigurowany aby bez przerwy się rozpalał i wygaszał i Was zmuszają do zapłacenia za to? No, brawo. U nas wymieniają bez problemu, nie ważne ile jest rozpaleń. Ale, choć przeważnie czas reakcji gminnego serwisanta jest dość szybki ( dzień, do dwóch), to zdarza się że czeka właśnie na grzałki i serwis się wydłuża. Żeby nie zostać z reka w nocniku przy np -15 stopniach mrozu, osobiście kupiłem na wszelki wypadek jedna na zapas. A odpowiadając na Twoje pytanie: możesz zamówić bezpośrednio pisząc maila na adres producenta kotła. Tak zamawiałem kilka dni temu (160zl grzałka + 25wysylka) Lub na znanym portalu aukcyjnym. Tam są tańsze. Oryginalna ma 200w. Ew. Skasuj liczniki serwisowe i nie będzie 3200 rozpalen ;-D Jeżeli chodzi natomiast o stronę prawną to pamiętaj ze takie działanie firmy instalującej jest bezpodstawne. Wszelkie zmiany w umowie wymagają pisemnych aneksów etc. Bo zakładam że taki zapis nie był w niej zawarty. Polecam udać się wraz z umową do radcy prawnego, który to sprawdzi i rzeczowo wytłumaczy. W większości miast raz w miesiącu czy tygodniu, taki radca udziela porad bezpłatnie. Edytowane 17 Października 2021 przez Grzegorz3 Cytuj
spec237 Opublikowano 17 Października 2021 #1213 Opublikowano 17 Października 2021 Też mi się wydaje,że jest to niezgodne z umową, wszak w umowie stoi jak byk,że kocioł jest własnością Gminy przez 5 lat i my nie mamy prawa się go dotykać jeśli chodzi o stronę serwisową poza eksploatacją codzienną i czyszczeniem. Przecież to granda w biały dzień w ten sposób próbuje się zaoszczędzić na serwisie. Liczników serwisowych nie da się skasować,poza tym po co niby mam to robić? Cytuj
Grzegorz3 Opublikowano 17 Października 2021 #1214 Opublikowano 17 Października 2021 Nakreślam tylko możliwości, nie mi oceniać. Da się skasowac- menu serwisowe 6543 i tam znajdziesz: "kasuj liczniki serwisowe". Nie masz ponad 3200 rozpaleń, to Ty nie płacisz, zgodnie z pokrętna filozofia Twojej gminy. Poza tym te liczniki i tak żyją własnym życiem. Mi ostatnio na 'czas pracy z mocą minimalna' wyskoczyly jakieś xxxx, a na drugi dzień licznik wskazywał 65h(gdzie mialem cos ok 1000h)- reszta wskazan bez zmian. Wiec ciężko żeby brac je za kryterium czy użytkownik ma płacić czy gmina. Poniżej zdjęcia żebym goloslowny nie był. Jedno zrobione kilka dni temu, a drugie z wcześniejszego okresu. Cytuj
marekrokit Opublikowano 17 Października 2021 #1215 Opublikowano 17 Października 2021 (edytowane) Niestety nie ma opcji kasowania licznika serwisowego w starszych wersjach oprogramowania z 2018 roku i wczesniejszych .Regulacji histerezy CWU też nie ma ,bo "genialni " twórcy softu uznali ze 6 stopni bedzie idealnie i po co ktoś miałby coś tu zmieniać ,wszakże oni wiedzą najlepiej jaka histereza cwu jest najlepsza dla każdego uzytkownika .Ale jednak ktoś im wytłumaczył ze są w błędzie i się mylą i w nowszych wersjach oprogramowania,łaskawcy dodali taką opcję .Jednak za nową wersję oprogramowania gdzie jest taka mozliwość dziekuje ,bo wiem że jak jedno poprawią to drugie spie...ą a ja u progu 4 sezonu z tym sterownikiem nie mam już ochoty być zaskakiwanym jego nowymi "lepszymi " możliwosciami Edytowane 17 Października 2021 przez marekrokit Cytuj
Grzegorz3 Opublikowano 17 Października 2021 #1216 Opublikowano 17 Października 2021 Czego przykładem jest soft w moim chociażby. A w/w to HT900 #4 v2.00 Apr 2 2019. 'Kasuj liczniki' jest, choć nigdy ich nie kasowałem, więc dokladnie nie wiem co kasują. Gdy za 2 lata będę sprzedawał to cudo, to nowy właściciel sobie wyzeruje wszystko. Cytuj
marekrokit Opublikowano 17 Października 2021 #1217 Opublikowano 17 Października 2021 (edytowane) apropo grzałki i czasu jej grzania ,to i tu twórcy oprogramowania się nie popisali ,bo z moich obserwacji wynika ewidentnie że grzeje bezsensownie co najmniej dwa razy dłużej niż potrzeba ...a wystarczyło zrobić najprostszą opcję czyli ustawianie czasu grzania w minutach .Wiem wiem ...zaraz pan Heiztechnik napisze że "nie kazdy się zna i nie każdy potrafi czy ma ochotę grzebać w ustawieniach " ...ależ oczywiscie zgadzam się z tym .Dlatego dla takich osób jest zawsze opcja "ustawienia fabryczne " Ale nie w tym sterowniku .Tu twórcy softu uznali ze wiedzą lepiej co jest dla nas "dobre" .Producenci grzałek na pewno nie będą zawiedzeni Edytowane 17 Października 2021 przez marekrokit Cytuj
Grzegorz3 Opublikowano 17 Października 2021 #1218 Opublikowano 17 Października 2021 "Kwiatków" jest sporo, dlatego jak wspomniałem, jeżeli piec i palnik dotrwają do konca umowy to zostają, a sterownik i reszta klamotów idzie pod młotek. Tzn wrzucę je do kategorii "oddam za darmo", bo przecież nie będę za bubla pieniędzy brał ;-))). Cytuj
spec237 Opublikowano 17 Października 2021 #1219 Opublikowano 17 Października 2021 U mnie palnik na razie wydaje się w porządku, fotki z ostatniego czyszczenia. Swoją drogą na grzałce nie mam żadnych oznaczeń a była już wymieniana, identyczna u skośnookich na Aliexpres😃 Cytuj
Grzegorz3 Opublikowano 17 Października 2021 #1220 Opublikowano 17 Października 2021 Serwisant, ten gminny tez mówił że zamawia najtańsze, byle by parametry się zgadzały. A propo palnika, to teraz mam większy... przypomnę że mam piec 15kw. Palnik od 6-20kw. Pierwsze zdjęcia przedstawiają stary palnik, a te z czystym, to nowy. Wszystko zamawiane droga oficjalna. Jeszcze wysyłałem zdjęcia tabliczek znamionowych. Nie wiem czy była zmiana, czy skończyły się do 15kw i dostałem od 20kw... Na 5 zdjęciu widać jak spasowane jest miejsce o którym instrukcja prawi że musi ściśle przylegać do drzwiczek... A tu pospawane 2 mm luzu. Cytuj
krzysn Opublikowano 7 Listopada 2021 #1221 Opublikowano 7 Listopada 2021 Hej. Co mam zrobic jak wagowo wychodzi 6,7-7 kg a w ustawieniach min mozna dac 8 kg. Od zawsze mialem ponizej 8 kg na rożnych pelletach. Sasiad ma ten sam pellet i wychodzi mu 11kg wiec jest to wina podajnika. Podajnik i dno podajnika bylo czyszczone. Czy mam to zglosic do gminy Cytuj
spec237 Opublikowano 7 Listopada 2021 #1222 Opublikowano 7 Listopada 2021 Jesteś pewny,że to nie wina pelletu? Ja zawsze miałem 9-9.5 a ostatnio nawet 11kg. Może pellet ma niską wagę nasypową tzn słabo sprasowany. Ustaw najniższą tzn 8kg i będzie dobrze, zaleca się zawsze wpisać nieco wyższą wagę niż rzeczywista, ponoć mniejsze spalanie chociaż ja tego nie zauważyłem. Inna opcja to mała wydajność podajnika,może być żle zamontowana rura do silosa,powinna być wsunięta max do oporu do ścianki zbiornika. Jeśli na dnie zbiornika nie ma lużnych trocin to powinno być ok. Cytuj
Patrol Opublikowano 7 Listopada 2021 #1223 Opublikowano 7 Listopada 2021 1kg różnicy na wydajności podajnika nie narobi "szkód", przy okazji zgadzam się, że te wartości wskazują na niską jakość opału, ale jeśli chcesz dopasować ustawienia podawania to sterownik musisz oszukać kalorycznością - w tym przypadku zwiększyć ją Cytuj
michalwa Opublikowano 7 Listopada 2021 #1224 Opublikowano 7 Listopada 2021 A czy kąt nachylenia rury podajnika nie ma nic do rzeczy? Cytuj
Patrol Opublikowano 7 Listopada 2021 #1225 Opublikowano 7 Listopada 2021 (edytowane) Oczywiście, że ma znaczenie i to duże, więc osadzenie rury też trzeba sprawdzić, tylko w tych konstrukcjach zbyt wielkich możliwości zmiany kąta nie ma. Wyjąłbym wszystko, oczyścił, sprawdził dokręcenie spirali do motoreduktora (z czasem dochodzi do poluzowania i przesunięcia) i idąc w dół sprawdził ile spirali wystaje na końcu Edytowane 7 Listopada 2021 przez Patrol Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.