nightwatch Opublikowano 29 Stycznia #16126 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia Kto wie, może za jakiś czas jakiś innowacyjny producent wynajdzie nowy sterownik, bez modulacji. Taki co albo grzeje, albo nie grzeje. Dwustanowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PioBin Opublikowano 29 Stycznia #16127 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia (edytowane) Tylko ze skoro jest wymóg prawny pracy na 100% i 30% to musi byc modulacja Ustawiasz stala moc i grzeje/nie grzeje bez modulacji (rozpalania i wygaszania nie liczymy) 15 minut temu, Mcgiwer napisał(a): @Kordjano Zazdroszczę takiego ładnego wykresu płomienia https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji24.png, u mnie to lata między 60 a 100% A niech lata olej to, to ma sie spalac jak najlepiej a nie wykres wygladac. To tylko odczyt jasnosci nic nie mowiacy o jakosci spalania. Sluzy jedynie do “detekcji” czy cos sie pali (czy plomien jest). Edytowane 29 Stycznia przez PioBin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
600 Opublikowano 29 Stycznia #16128 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 43 minuty temu, nightwatch napisał(a): Skoro chodzi tylko o utrzymanie niższej temperatury na grzejnikach, to może na początek wystarczy dołożyć sam zawór mieszający ze sterownikiem/termostatem i ustawić go na stałą, niską temperaturę? Kocioł też będzie się rzadziej załączał bo odbiór ciepła mniejszy, no i można go 'naładować' do wyższej temperatury. Nie do końca zda to egzamin. Paląc od termostatu, niska temperatura na grzejnikach spowoduje dłuższe nagrzewanie pomieszczeń. Jadąc wyższą temperaturą szybciej nagrzeje do zadanej. Miało to by sens przy ciągłej pracy kotła ale to jest nie ekonomiczne. Kordjano dziękuję za wyczerpująca odpowiedzi. Dużo mi to wyjaśniło Pytanie czy bufor im większy tym lepszy? Myślę że 1000l też mogę wcisnąć do kotłowni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo231 Opublikowano 29 Stycznia #16129 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia @600Bez zaworu mieszającego nie jesteś w stanie utrzymać minimalnej bezpiecznej temperatury powrotu na piec (chyba że masz to zabezpieczone zaworem temperaturowym lub innym zaworem mieszającym zimny powrót z ciepłą woda z zasilania) tu trochę lipa jest ja mam 45st z histereza 5st żeby nie było zimnego powrotu na piec nie mówię że masz mieć tak samo ale szkoda pieca samo dołożenie zaworu 4 drogowego z siłownikiem powinno zmniejszyć ilość rozpaleń. To powinno ci wystarczyć żeby ograniczyć ilość rozpaleń jak i długość pracy na cykl niestety bez zaworu mieszającego na pewno długo piec z grzejnikami dochodzi do temperatury optymalnej wiem bo u mnie na początku nie miałem zaworu i topornie szło grzanie bo piec grzał siebie i grzejniki na raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mcgiwer Opublikowano 29 Stycznia #16130 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia A niech lata olej to, to ma sie spalac jak najlepiej a nie wykres wygladac. To tylko odczyt jasnosci nic nie mowiacy o jakosci spalania. Sluzy jedynie do “detekcji” czy cos sie pali (czy plomien jest).Tak też robię , już lepiej, raczej ustawić się nie da, ważne że spala się pellet, tak jak się ma spalać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
600 Opublikowano 29 Stycznia #16131 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 1 minutę temu, olo231 napisał(a): @600Bez zaworu mieszającego nie jesteś w stanie utrzymać minimalnej bezpiecznej temperatury powrotu na piec (chyba że masz to zabezpieczone zaworem temperaturowym lub innym zaworem mieszającym zimny powrót z ciepłą woda z zasilania) tu trochę lipa jest ja mam 45st z histereza 5st żeby nie było zimnego powrotu na piec nie mówię że masz mieć tak samo ale szkoda pieca samo dołożenie zaworu 4 drogowego z siłownikiem powinno zmniejszyć ilość rozpaleń. To powinno ci wystarczyć żeby ograniczyć ilość rozpaleń jak i długość pracy na cykl niestety bez zaworu mieszającego na pewno długo piec z grzejnikami dochodzi do temperatury optymalnej wiem bo u mnie na początku nie miałem zaworu i topornie szło grzanie bo piec grzał siebie i grzejniki na raz. Na powrocie mam VTC regulowany 50-70. Kocioł startuje przeważnie z temperatury 45 stopni . Do zadanej 65 dochodzi w około 30-40 min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kordjano Opublikowano 29 Stycznia #16132 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 24 minuty temu, PioBin napisał(a): A niech lata olej to, to ma sie spalac jak najlepiej a nie wykres wygladac. To tylko odczyt jasnosci nic nie mowiacy o jakosci spalania. Sluzy jedynie do “detekcji” czy cos sie pali (czy plomien jest). To prawda , w środku też jest aż miło popatrzeć 😊 @600 Nie przypominam sobie by ktoś narzekał na tym forum po dołożeniu bufora Na pewno nie grzej go jak przy paleniu drewnem do 90 st bo wtedy będa straty . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo231 Opublikowano 29 Stycznia #16133 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia (edytowane) @600 To dobrze że masz taki zawór zorganizuj ten zawór mieszający z siłownikiem na grzejniki i po obserwuj jak się to zachowuje powinno być na plus mi piec chodzi od 20-30 do 50 min w zależności od temperatury na zewnątrz na cykl grzania oczywiscie nie liczac rozpalania o dochodzenia pieca do 100% mocy i wygaszania Edytowane 29 Stycznia przez olo231 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
600 Opublikowano 30 Stycznia #16134 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Jakiej wielkości bufor był by optymalny przy mojej pojemności instalacji czyli 150 litrów? Bufor mam zamiar zrobić w kształcie prostopadłościanu. Taki kształt najlepiej mi pasuje do kotłowni oraz jest najłatwiejszy w produkcji. Czy kształt ma jakieś znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kordjano Opublikowano 30 Stycznia #16135 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Może być i w kształcie prostopadłościanu , raczej zrób wysoki i smukły ,albo przegrodę wsadź by podmieszania nie było jak już robisz sam to króciec do zasilania grzejników na samej górze do ladowania cwu też . co do wielkości to zależy czy tylko będzie pellet czy myślisz o jakim kotle np na drewno . A kocioł palnik jakiej mocy ? Myślę że wiekszego jak 800 l nie ma co robić . Możesz też więcej więcej króćców wspawać na różnych poziomach czasem mogą się przydać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwisniewski6 Opublikowano 30 Stycznia #16136 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia W dniu 27.01.2024 o 10:19, PioBin napisał(a): Tez mnie to irytuje po czesci. Przesyp mam duzy na poziomie ciaglej pracy to wychodzi moc 100kW. I po co takie reduktory, rury itd. robia jak palnik np. 10, 16, 20 itd. Jak podajnik za dużo podaje to można go spróbować postawić bardziej do pionu. U mnie było odwrotnie był bardziej pionowo to podawał jakieś 8-10 kg na godzinę. Położyłem go bardziej i daje około 20kg, ale jakoś nie zależy mi na tym żeby pracował ciągle, tym bardziej, że mój kocioł praktycznie nie chodzi na małych mocach, a pozatym jak podajnik bardziej leży to nie zostaje tyle kruszu w zbiorniku. Jak był bardziej pionowo to stopniowo jego wydajność spadała, bo na dnie zbiornika odkładał się pył z kruszonego pelletu. Zawsze można spróbować jeszcze przysłonić mu wlot metodą prób i błędów, ewentualnie skrócić ślimak o pół zwoju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
600 Opublikowano 30 Stycznia #16137 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2 godziny temu, Kordjano napisał(a): Może być i w kształcie prostopadłościanu , raczej zrób wysoki i smukły ,albo przegrodę wsadź by podmieszania nie było jak już robisz sam to króciec do zasilania grzejników na samej górze do ladowania cwu też . co do wielkości to zależy czy tylko będzie pellet czy myślisz o jakim kotle np na drewno . A kocioł palnik jakiej mocy ? Myślę że wiekszego jak 800 l nie ma co robić . Możesz też więcej więcej króćców wspawać na różnych poziomach czasem mogą się przydać . Planuję zrobić 600x600 wysokość 1500-1700 w zależności jaką potrzebuję uzyskać pojemność. Kocioł mam Zębiec KPP Duo 14kw z rusztami wodnymi, palnik 16 kw chodzi na FL 4-14kw. Mogę palić w nim drewnem ale nigdy tego nie robiłem i raczej nie planuję. Więc w grę wchodzi tylko pellet. Chyba że cena peletu poszybuje do góry a ekogroszek stanieje to założę z powrotem palnik do ekogroszku 😉 Króćce CO i CWU ma samej górze ściany bocznej czy od góry czyli szczytu zbiornika? Rozumiem że króćce z kotła dać na bocznej ścianie a wyjścia na obieg CO i CWU od góry i powrót od dołu po przeciwnej niż te z kotła? Chcę też wstawać z cztery rurki w pionie od góry do dołu na sondy termometrów oraz dodatkowe na górze i na dole na sondy do sterownika. Od góry też króciec na zawór bezpieczeństwa i odpowietrznik Od dołu króciec na spust. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romekBS1016 Opublikowano 30 Stycznia #16138 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 4 godziny temu, 600 napisał(a): Bufor mam zamiar zrobić w kształcie prostopadłościanu. Z prostopadłościanem uważaj. Ciśnienie, nawet w instalacji grawitacyjnej może go "zaokrąglić". Muszą być odpowiednie wzmocnienia. O co dokładnie chodzi poczytaj w necie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romekBS1016 Opublikowano 30 Stycznia #16139 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia ps. miało być instalacji otwartej.😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kordjano Opublikowano 31 Stycznia #16140 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 19 godzin temu, 600 napisał(a): Planuję zrobić 600x600 wysokość 1500-1700 w zależności jaką potrzebuję uzyskać pojemność. To moim zdaniem nie rób większego jak 800 l Zasilanie co cwu wspawaj do górnego dekla wkręcisz tam trójnik i tam też odpowietrzenie będzie ,odpowietrznik albo zwykły kranik wystarczy Mówki na czujniki temperatur ze 3 na górze na środku i na dole , przełożysz czujnik i będzie pól bufora na przykład grzało . resztę króćców normalnie jedne z jednej strony drugie z drugiej a ile to według uznania i potrzeb . Przegrodę gdzieś w połowie bufora ci polecam , to taki dekiel nieco węższy od bufora , albo tej samej średnicy tylko jakieś ząbki powycinać i wspawać do ścianek to też go dodatkowo wzmocni . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
600 Opublikowano 31 Stycznia #16141 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia Kordjano dziękuję za cenne wskazówki. Pytanie odnośnie przegrody. Masz wiedzę jakiej mniej więcej szerokości powinna być szczelina pomiędzy przegrodą a ścianka. Albo jaki powinien być procentowo prześwit? Chcę także przygotować mufe pod grzałkę elektryczną. Na jakiej wysokości powinna być zamontowana? Po sugestii Romka zbiornik zrobię z grubszej blachy niż pierwotnie planowałem. Wstawię też dodatkowe węzłówki. Dam blachę 5mm więc żeby nie mieć problemów z dużą wagą wymiary będą 600x600x1500 To będzie około 530 litrów pojemności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kordjano Opublikowano 31 Stycznia #16142 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia Jaki prześwit to nie mam tak owej wiedzy , świeciłem kiedyś lampką przez króciec do swojego bufora za bardzo nie widziałem jak to tam było , około 1 do 2 centymetrów , nie wiem czy też był w koło czy z jednej strony , ale wiem że ta przegroda robi swoje . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madjaro Opublikowano 3 Lutego #16143 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Pisałem już do Was wcześniej na ten temat ale do tej pory nie potrafię tego zrozumieć. I czy aby na pewno to działa poprawnie. Wrzuciłem filmik jak mam poustawiane sterowanie pogodowe w sterowniku kotła ecomax850 oraz jak to wygląda na sterowniku pokojowym ecoster touch. Problemem jest jak widzicie przy temperaturze za oknem 8-9'C i krzywej 0,5 dla podłogówki puszcza tylko 20'C na mieszacz. Mogę dać krzywą nawet 1.0 i dalej puszcza 20'C. Dopiero powyżej 1,4 krzywej chce puszczać max czyli 35'C. Przy tych ostatnich mrozach -12'C to puszczał 25'C na mieszacz Podobnie jest z termostatem pokojowym dopiero jak dam zadaną np. 26 to na mieszacz idzie 24'C... Coś tu ewidentnie nie działa jak powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olekjaw Opublikowano 4 Lutego #16144 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego To dlaczego nie chcesz wybrać większej krzywej (np 1,4) przecież to co pisze producent o krzywych 0,2-0,6 przy podłogówce to ich sugestia - twój dom może potrzebować więcej energii. Ty przy ustawieniu wyższej temp w pomieszczeniach zadajesz elektronice zadanie żeby szybciej nagrzać pomieszczenia bo jest duża różnica temp zadana-> obecna. Ustaw krzywą grzewczą na te 1,4 - 1,6 i obserwuj co się będzie działo ale weź też pod uwagę że podłogówka to duża bezwładność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madjaro Opublikowano 4 Lutego #16145 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego Godzinę temu, olekjaw napisał(a): To dlaczego nie chcesz wybrać większej krzywej (np 1,4) przecież to co pisze producent o krzywych 0,2-0,6 przy podłogówce to ich sugestia - twój dom może potrzebować więcej energii. Ty przy ustawieniu wyższej temp w pomieszczeniach zadajesz elektronice zadanie żeby szybciej nagrzać pomieszczenia bo jest duża różnica temp zadana-> obecna. Ustaw krzywą grzewczą na te 1,4 - 1,6 i obserwuj co się będzie działo ale weź też pod uwagę że podłogówka to duża bezwładność. Mój dom potrzebuje temp zasilania na poziomie 33'C przy -15'C na zewnątrz. Więc nie widzę sensu ustawiania krzywej wyższej niż 0,4 -0,5 ponieważ przy podłogówce taki wykres powinien być jak najbardziej wypłaszczony. Ustawiając 1,4 przy +10 i -15 będzie ciągle 35'C na zasilaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwisniewski6 Opublikowano 5 Lutego #16146 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego (edytowane) @madjaro jeżeli chcesz mieć jak najbardziej wypłaszczony wykres to ustaw sobie krzywą grzewczą np 0,2 i do tego przesunięcie równoległe krzywej np na +10, do tego służy ten parametr. Przy takich ustawieniach przy -15 powinien pchać w podłogę około 34°, a przy +15 około 31-32°. Przesunięcie równoległe krzywej dodaje lub odejmuje ustalaną wartość do krzywej w całym jej zakresie. Edytowane 5 Lutego przez cwisniewski6 Literówki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mcgiwer Opublikowano 27 Lutego #16147 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego Czy u was też dziś econet24 pokazuje pierdoły, czy to u mnie coś padło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
600 Opublikowano 28 Lutego #16148 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego Wczoraj u mnie nie było problemów z econetem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mcgiwer Opublikowano 28 Lutego #16149 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego Dzięki za odpowiedź, okazało się że u mnie econet się zwiesił, pomógł reset. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltyswsi Opublikowano 12 Marca #16150 Udostępnij Opublikowano 12 Marca Witam Mam zamiar kupić kocioł Camino 4, jest on z różnymi sterownikami, jaki sterownik polecacie, do wyboru są : ecoMax 361 simTOUCH ST4 Seperate ecoMax 850 simTOUCH ST4 Seperate ecoMax 920 simTOUCH ST4 Seperate Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.