Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Palnik Kipi W Naszych Piecach Wymiana Doświadczeń Użytkowników


Gość robin60

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko ze skoro jest wymóg prawny pracy na 100% i 30% to musi byc modulacja

Ustawiasz stala moc i grzeje/nie grzeje bez modulacji (rozpalania i wygaszania nie liczymy)

 

 

15 minut temu, Mcgiwer napisał(a):

@Kordjano Zazdroszczę takiego ładnego wykresu płomienia https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji24.png, u mnie to lata między 60 a 100%

A niech lata olej to, to ma sie spalac jak najlepiej a nie wykres wygladac. To tylko odczyt jasnosci nic nie mowiacy o jakosci spalania. Sluzy jedynie do “detekcji” czy cos sie pali (czy plomien jest).

Edytowane przez PioBin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, nightwatch napisał(a):

Skoro chodzi tylko o utrzymanie niższej temperatury na grzejnikach, to może na początek wystarczy dołożyć sam zawór mieszający ze sterownikiem/termostatem i ustawić go na stałą, niską temperaturę? Kocioł też będzie się rzadziej załączał bo odbiór ciepła mniejszy, no i można go 'naładować' do wyższej temperatury.

Nie do końca zda to egzamin. Paląc od termostatu, niska temperatura na grzejnikach spowoduje dłuższe nagrzewanie pomieszczeń. Jadąc wyższą temperaturą szybciej nagrzeje do zadanej. Miało to by sens przy ciągłej pracy kotła ale to jest nie ekonomiczne.

 

 

Kordjano dziękuję za wyczerpująca odpowiedzi. Dużo mi to wyjaśniło

Pytanie czy bufor im większy tym lepszy?

Myślę że 1000l też mogę wcisnąć do kotłowni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@600Bez zaworu mieszającego nie jesteś w stanie utrzymać minimalnej bezpiecznej temperatury powrotu na piec (chyba że masz to zabezpieczone zaworem temperaturowym lub innym zaworem mieszającym zimny powrót z ciepłą woda z zasilania) tu trochę lipa jest ja mam 45st z histereza 5st żeby nie było zimnego powrotu na piec nie mówię że masz mieć tak samo ale szkoda pieca samo dołożenie zaworu 4 drogowego z siłownikiem powinno zmniejszyć ilość rozpaleń.  To powinno  ci wystarczyć żeby ograniczyć ilość rozpaleń jak i długość pracy na cykl niestety bez zaworu mieszającego na pewno długo piec z grzejnikami dochodzi do temperatury optymalnej wiem bo u mnie na początku nie miałem zaworu i topornie szło grzanie bo piec grzał siebie i grzejniki na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



A niech lata olej to, to ma sie spalac jak najlepiej a nie wykres wygladac. To tylko odczyt jasnosci nic nie mowiacy o jakosci spalania. Sluzy jedynie do “detekcji” czy cos sie pali (czy plomien jest).


Tak też robię , już lepiej, raczej ustawić się nie da, ważne że spala się pellet, tak jak się ma spalać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, olo231 napisał(a):

@600Bez zaworu mieszającego nie jesteś w stanie utrzymać minimalnej bezpiecznej temperatury powrotu na piec (chyba że masz to zabezpieczone zaworem temperaturowym lub innym zaworem mieszającym zimny powrót z ciepłą woda z zasilania) tu trochę lipa jest ja mam 45st z histereza 5st żeby nie było zimnego powrotu na piec nie mówię że masz mieć tak samo ale szkoda pieca samo dołożenie zaworu 4 drogowego z siłownikiem powinno zmniejszyć ilość rozpaleń.  To powinno  ci wystarczyć żeby ograniczyć ilość rozpaleń jak i długość pracy na cykl niestety bez zaworu mieszającego na pewno długo piec z grzejnikami dochodzi do temperatury optymalnej wiem bo u mnie na początku nie miałem zaworu i topornie szło grzanie bo piec grzał siebie i grzejniki na raz.

Na powrocie mam VTC regulowany 50-70. Kocioł startuje przeważnie z temperatury 45 stopni . Do zadanej 65 dochodzi w około 30-40 min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, PioBin napisał(a):

 

 

 

A niech lata olej to, to ma sie spalac jak najlepiej a nie wykres wygladac. To tylko odczyt jasnosci nic nie mowiacy o jakosci spalania. Sluzy jedynie do “detekcji” czy cos sie pali (czy plomien jest).

To prawda , w środku też jest aż miło popatrzeć 😊

@600  Nie przypominam sobie by ktoś narzekał na tym forum po dołożeniu bufora  

Na pewno nie grzej go jak przy paleniu drewnem do 90 st bo wtedy będa straty .

 

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@600 To dobrze że masz taki zawór zorganizuj ten zawór mieszający z siłownikiem na grzejniki i po obserwuj jak się to zachowuje powinno być na plus mi piec chodzi od 20-30 do 50 min w zależności od temperatury na zewnątrz na cykl grzania oczywiscie nie liczac rozpalania o dochodzenia pieca do 100% mocy i wygaszania

Edytowane przez olo231
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej wielkości bufor był by optymalny przy mojej pojemności instalacji czyli 150 litrów?

Bufor mam zamiar zrobić w kształcie prostopadłościanu. Taki kształt najlepiej mi pasuje do kotłowni oraz jest najłatwiejszy w produkcji. Czy kształt ma jakieś znaczenie?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być i w kształcie prostopadłościanu , raczej zrób wysoki i smukły ,albo przegrodę wsadź by podmieszania nie było 

jak już robisz sam to króciec do zasilania grzejników na samej górze do ladowania cwu też .

co do wielkości to zależy czy tylko będzie pellet czy myślisz o jakim kotle np na drewno .

A kocioł palnik jakiej mocy ? 

Myślę że wiekszego jak 800 l nie ma co robić .

Możesz też więcej więcej króćców wspawać na różnych poziomach czasem mogą się przydać .

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2024 o 10:19, PioBin napisał(a):

Tez mnie to irytuje po czesci.

Przesyp mam duzy na poziomie ciaglej pracy to wychodzi moc 100kW. I po co takie reduktory, rury itd. robia jak palnik np. 10, 16, 20 itd.

Jak podajnik za dużo podaje to można go spróbować postawić  bardziej do pionu. U mnie było odwrotnie był bardziej pionowo to podawał jakieś 8-10 kg na godzinę. Położyłem go bardziej i daje około 20kg, ale jakoś nie zależy mi na tym żeby pracował ciągle, tym bardziej, że mój kocioł praktycznie nie chodzi na małych mocach, a pozatym jak podajnik bardziej leży to nie zostaje tyle kruszu w zbiorniku. Jak był bardziej pionowo to stopniowo jego wydajność spadała, bo na dnie zbiornika odkładał się pył z kruszonego pelletu.

Zawsze można spróbować jeszcze przysłonić mu wlot metodą prób i błędów, ewentualnie skrócić ślimak o pół zwoju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kordjano napisał(a):

Może być i w kształcie prostopadłościanu , raczej zrób wysoki i smukły ,albo przegrodę wsadź by podmieszania nie było 

jak już robisz sam to króciec do zasilania grzejników na samej górze do ladowania cwu też .

co do wielkości to zależy czy tylko będzie pellet czy myślisz o jakim kotle np na drewno .

A kocioł palnik jakiej mocy ? 

Myślę że wiekszego jak 800 l nie ma co robić .

Możesz też więcej więcej króćców wspawać na różnych poziomach czasem mogą się przydać .

 

 

 

 

 

Planuję zrobić 600x600 wysokość 1500-1700 w zależności jaką potrzebuję uzyskać pojemność. 

Kocioł mam Zębiec KPP Duo 14kw z rusztami wodnymi, palnik 16 kw chodzi na FL 4-14kw. 

Mogę palić w nim drewnem ale nigdy tego nie robiłem i raczej nie planuję. Więc w grę wchodzi tylko pellet. Chyba że cena peletu poszybuje do góry a ekogroszek stanieje to założę z powrotem palnik do ekogroszku 😉

Króćce CO i CWU ma samej górze ściany bocznej czy od góry czyli szczytu zbiornika?

Rozumiem że króćce z kotła dać na bocznej ścianie a wyjścia na obieg CO i CWU od góry i powrót od dołu po przeciwnej niż te z kotła?

Chcę też wstawać z cztery rurki w pionie od góry do dołu na sondy termometrów oraz dodatkowe na górze i na dole na sondy do sterownika. Od góry też króciec na zawór bezpieczeństwa i odpowietrznik

Od dołu króciec na spust. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, 600 napisał(a):

Bufor mam zamiar zrobić w kształcie prostopadłościanu.

Z prostopadłościanem uważaj. Ciśnienie, nawet w instalacji grawitacyjnej może go "zaokrąglić". Muszą być odpowiednie wzmocnienia. O co dokładnie chodzi poczytaj w necie.

  • Przydało się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, 600 napisał(a):

Planuję zrobić 600x600 wysokość 1500-1700 w zależności jaką potrzebuję uzyskać pojemność. 

 

To moim zdaniem nie rób większego jak 800 l 

Zasilanie co cwu wspawaj do górnego dekla wkręcisz tam trójnik i tam też odpowietrzenie będzie ,odpowietrznik albo zwykły kranik wystarczy 

Mówki na czujniki temperatur ze 3 na górze na środku i na dole , przełożysz czujnik i będzie pól bufora na przykład grzało .

resztę króćców normalnie jedne z jednej strony drugie z drugiej a ile to według uznania i potrzeb .

Przegrodę gdzieś w połowie bufora ci polecam , to taki dekiel nieco węższy od bufora  , albo tej samej średnicy tylko jakieś ząbki powycinać i wspawać do ścianek to też go dodatkowo wzmocni .

 

  • Przydało się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kordjano dziękuję za cenne wskazówki. 

Pytanie odnośnie przegrody. Masz wiedzę jakiej mniej więcej szerokości powinna być szczelina pomiędzy przegrodą a ścianka. Albo jaki powinien być procentowo prześwit? 

Chcę także przygotować mufe pod grzałkę elektryczną. Na jakiej wysokości powinna być zamontowana?

Po sugestii Romka zbiornik zrobię z grubszej blachy niż pierwotnie planowałem.  Wstawię też dodatkowe węzłówki. Dam blachę 5mm więc żeby nie mieć problemów z dużą wagą wymiary będą 600x600x1500

To będzie około 530 litrów pojemności 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki prześwit to nie mam tak owej wiedzy , świeciłem kiedyś lampką przez króciec do swojego bufora  za bardzo nie widziałem jak to tam było , około 1 do 2 centymetrów , nie wiem czy też był w koło czy z jednej strony  , ale wiem że ta przegroda robi swoje .

 

  • Przydało się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już do Was wcześniej na ten temat ale do tej pory nie potrafię tego zrozumieć. I czy aby na pewno to działa poprawnie.

Wrzuciłem filmik jak mam poustawiane sterowanie pogodowe w sterowniku kotła ecomax850 oraz jak to wygląda na sterowniku pokojowym ecoster touch.

 


zakres.thumb.jpg.7a2a00ef791079702ac19e5512f8a8b7.jpg

Problemem jest jak widzicie przy temperaturze za oknem 8-9'C i krzywej 0,5 dla podłogówki puszcza tylko 20'C na mieszacz. Mogę dać krzywą nawet 1.0 i dalej puszcza 20'C. Dopiero powyżej 1,4 krzywej chce puszczać max czyli 35'C.

Przy tych ostatnich mrozach -12'C to puszczał 25'C na mieszacz

Podobnie jest z termostatem pokojowym dopiero jak dam zadaną np. 26 to na mieszacz idzie 24'C...

Coś tu ewidentnie nie działa jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego nie chcesz wybrać większej krzywej (np 1,4) przecież to co pisze producent o krzywych 0,2-0,6 przy podłogówce to ich sugestia - twój dom może potrzebować więcej energii. Ty przy ustawieniu wyższej temp w pomieszczeniach zadajesz elektronice zadanie żeby szybciej nagrzać pomieszczenia bo jest duża różnica temp zadana-> obecna. Ustaw krzywą grzewczą na te 1,4 - 1,6 i obserwuj co się będzie działo ale weź też pod uwagę że podłogówka to duża bezwładność.

krzywe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, olekjaw napisał(a):

To dlaczego nie chcesz wybrać większej krzywej (np 1,4) przecież to co pisze producent o krzywych 0,2-0,6 przy podłogówce to ich sugestia - twój dom może potrzebować więcej energii. Ty przy ustawieniu wyższej temp w pomieszczeniach zadajesz elektronice zadanie żeby szybciej nagrzać pomieszczenia bo jest duża różnica temp zadana-> obecna. Ustaw krzywą grzewczą na te 1,4 - 1,6 i obserwuj co się będzie działo ale weź też pod uwagę że podłogówka to duża bezwładność.

Mój dom potrzebuje temp zasilania na poziomie 33'C przy -15'C na zewnątrz. Więc nie widzę sensu ustawiania krzywej wyższej niż 0,4 -0,5 ponieważ przy podłogówce taki wykres powinien być jak najbardziej wypłaszczony. Ustawiając 1,4 przy +10 i -15 będzie ciągle 35'C na zasilaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@madjaro jeżeli chcesz mieć jak najbardziej wypłaszczony wykres to ustaw sobie krzywą grzewczą np 0,2 i do tego przesunięcie równoległe krzywej np na +10, do tego służy ten parametr. Przy takich ustawieniach przy -15 powinien pchać w podłogę około 34°, a przy +15 około 31-32°. Przesunięcie równoległe krzywej dodaje lub odejmuje ustalaną wartość do krzywej w całym jej zakresie.

Edytowane przez cwisniewski6
Literówki
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy u was też dziś econet24 pokazuje pierdoły, czy to u mnie coś padło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, okazało się że u mnie econet się zwiesił, pomógł reset.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.