Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 Stasiu ,a jaką odporność temperaturową mają te korytka?  - pamiętaj że masz instalację wysokotemperaturową.Nie każdy plastik wytrzyma 80* a co dopiero wyższą , o co w twoim przypadku nie będzie trudno.Z reguły takie korytka mają odporność -5 do +60 stopni.Do stosowania na zewnątrz -20 do 60 stopni, są też samogasnące . Dlatego pytałem o te z katalogu ,bo one są robione do tego celu.

Opublikowano

Henryku nie wiem jak jest z tymi "korytkami" u moich rodziców są od 10 lat i nic się z nimi nie dzieje , a woda 3 lata temu miała 92*C , by najmniej tak wskazywały zegary mierzące zużycie kJ

Opublikowano

.... ale też doradza mi zastąpienie bardzo drogich rur miedzianych , rurami PP stabo , co o tym sądzicie warto rozważyć tą propozycję ? , czy to tylko pozorna oszczędność 1 tyś zł (różnica między PP a miedzią której potrzebuje około 50 m na same podłączenie grzejników).

W mojej hurtowni 50m rury miedzianej ( Cu15 ) to koszt ok 670zł,

50m rury PP stabi odpornej na temp 90C o podobnej średnicy wewnętrznej np PP20 x2,8 z bazaltem Wavina to koszt ok 460zł,

rura PP 20x3.4 z wkładką alu to koszt ok 500zł.

 Niestety masz instalację zaprojektowaną do pracy do 80C i inne rury mogą popłynąć.

Jak dodamy wyższą cenę za izolację to razem z rurą cenowo wychodzi na to samo, nie zależnie od samej rury.

 

Dodatkowo dla rury PP w izolacji potrzeba większych korytek maskujących - też większa cena.

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam jeszcze 2 pytania instalator proponuje grzejniki Kermi (widzę że do tanich nie należą , czy warto dopłacać tę parę stówek więcej do tych grzejników) a jak nie te to co proponujecie ? i jeszcze jedno pytanko , pompa obiegowa Granfos , też do tanich nie należy , czy warto dopłacić tę parę stówek do niej ? , z góry dziękuje za info :).a i jeszcze jedno , miarkownik brać obojętnie jaki , czy jakiejś konkretnej firmy są lepsze od innych

Edytowane przez stasiu
Opublikowano

Miarkownik Honeywell. Pompa Grundfos jeśli piszesz o tej z autoadaptem to bierz Wilo Stratos. Niby są energooszczędne ale ja po zamontowaniu Grundfosa alpha 2 nie zauważyłem aby rachunki za prąd spadły, ojciec ma Wilo i wydaje mi się fajniejsza. Szczerze to moim zdaniem nie ma co dopłacać do tych pomp. Chyba że będziesz miał w obiegu więcej jak 2 to może wtedy jakieś oszczędności będą.

Opublikowano (edytowane)

 pompa ma być jedna  znam tylko tę nazwę i że ma być jednak na zasilaniu w raz z obejściem pompy i zaworem różnicowym, panowie wiem że o grzejnikach było trochę tematów ale tych z przed paru lat ,

instalator mówi

Kermi:

3szt v22  600 x 1110

1sz v22 600 x 800

1 sz v33 600 x 1110

Enix łazienkowy 75 x 95

 

razem 2510 zł  ,kupować czy można coś znaleźć dobre jakościowo np Polskie w lepszej cenie np :Purmo ??? bo Diamond - raczej skreślić z tego co czytałem , no chyba że ktoś ma i chwali

Edytowane przez stasiu
Opublikowano

Jak masz zamiar mieszkać w tym lokalu więcej niż 10 lat to bierz Kermi, to bardzo dobre grzejniki.

Co do rur to pilnuj aby były zgodnie z projektem w którym masz podane średnice nominalne , np nie ma w tym projekcie rur Cu15.

DN20 = Cu22 i DN15= Cu18

Opublikowano (edytowane)

Stasiu jak chcesz mieć tanio to kup te,-nie żartuję.

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=grzejniki+zeliwne&bmatch=base-relevance-hou-1-2-0510

Zalety,tanie ,wieczne ,i o dużej pojemności wody,a to w instalacjach etażowych w dodatku małych ,zaleta.

Już ci pisałem ty masz to zrobić jak najmniejszym kosztem-TO mieszkanie nie jest twoją własnością. Skąd wiesz co władzy strzeli do głowy ,może wprowadzą zakaz palenia węglem ,tak jak w Krakowie? -kto wie?-może sprzedadzą ten budynek?

Edytowane przez henryk1953
Opublikowano

Popieram henryka1953. Mam takie i jest super. Nie ganiają kurzu po chacie bo ogrzewają głównie przez promieniowanie, można wysuszyć pranie a nawet podgrzać i podsuszyś kiełbaskę np. z dzika a grzeją jeszcze ponad godzinę po wypalenie w kotle.

Opublikowano (edytowane)

niestety to już pozamiatane bo na projekcie są grzejniki panelowe z odpowiednimi wielkościami , też myślałem o nich na początku bo są wszędzie w cenie złomu , ale u mnie w 3 miejscach mam-karton gips na stelażu , ale będzie jak jest w projekcie , co do rur instalator proponuje wszędzie PP stabo 20 , na to korytka i będzie git , a co sądzicie o Purmo ?

Edytowane przez stasiu
Opublikowano

Weź pod uwagę, że grzejniki panelowe są za stali i swoje ważą, ten twój największy to ok 50 kg + 10 l wody.

Natomiast rura PP 20 jest za mała, do pierwszego grzejnika powinna iść o stopień większa.

Opublikowano

Dzwonił przed chwilą ten instalator który miał się odezwać 2 dni temu i przepraszał itp itd , ale ogólnie podał mi propozycję , cena za robotę  trochę wyższa od tego co rozmawiałem wczoraj , materiały w porównywalnych cenach (różnica paru zł na elemencie) , ale zaszokował mnie propozycją grzejników , on preferuje firmę Diamond od 2 lat , wtedy to podobno firma ta zakupiła całą linię technologiczną ze szwajcarii i grzejniki nie odbiegają od tych lepszych firm , i dają tak że 10 letnią gwarancję , podobno od czasu zmiany technologii produkcji tych grzejników miał tylko jedną reklamację i to przez to że grzejnik prawdopodobnie upadł na ziemię z wysokości i się rozszczelnił (a nie był pogięty) , ale mniejsza o to , powiedział że te grzejniki mają cenę o 50% niższą od tych firmowych i na pewno przeżyją 1 grzejnik jak te dwa po wymianie po 10 latach a i tak cena będzie jeszcze konkurencyjna , przyznam że namieszał mi ten pan instalator trochę w głowie .

Opublikowano (edytowane)

Stasiu ja nie wiem czy lepiej, ja w bloku, a jestem mieszkańcem MB 3 (mieszkaniec bloku piętro 3) mam żeliwne i na inne badziewie metalowe bym ich nie wymienił. Szczególnie przy instalacji otwartej.Przeczytałeś warunki gwarancji- wydaje mi się że nie.

Edytowane przez henryk1953
Opublikowano (edytowane)

czytałem pisze że jest gwarancja w otwartych systemach , Henryku zdaje sobie sprawę że ta gwarancja jest taka sama jak na opony , że jest ale wyegzekwować ją bez sądu raczej nie możliwe ;)  i jeszcze jedno pytanie o którym zapomniałem , czy montować zawór schładzający , czy on coś daje bez wężownicy , czy warto się tak minimalnie dodatkowo zabezpieczyć.

Edytowane przez stasiu
Opublikowano

z pierwszego linku wynika że nie wystarczy sam zawór , ale z instrukcji tego zaworu który podałeś , wynika że wystarczy sam zawór (tak by najmniej to zrozumiałem)

Opublikowano (edytowane)

Stasiu przy instalacji otwartej taki zawor ma sens gdy często woda w kotle się gotuje.(często przy kominkach taka przypadłość występuje)-brak regulatora mocy. Oraz w instalacjach o malej ilości widy.(lato -odcięte kaloryfery) .Dlatego dla świętego spokoju (twojego)-   dodał bym dwa trójniki na zasilaniu i powrocie przy kotle aby w razie czego taki zawór zamontować.Koszt niewielki ,a w razie czego nie musisz instalacji przerabiać.Warunek -rura przelewowa do zlewu aby ci mieszkania nie zalało.Są tysiące takich instalacji bez tego zaworu i nic się nie dzieje. Warunek -między kotłem a naczyniem wzbiorczym ,żadnych zaworów.

ps.

masz zbiornik CWU  100l -ilu mieszkańców z niego będzie korzystało?-Jak masz to rozwiązane teraz.I czy w lecie też zamierzasz grzać CWU kotłem?- i do jakiej temperatury?

Przy braku zaworów termostatycznych przy grzejnikach , jak zamierzasz regulować temperaturę w pomieszczeniach? 

Edytowane przez henryk1953
Opublikowano

Witam wszystkich , stasiu te diamondy są tanie ,ale np. Do buderusów się umywają . mam u siebie takie same zamontowane już 8 lat i jest ok .poza grzejnikiem w łazience bo od dołu lekko podrdzewiał.do pieca węglowego to bym kupował coś w stylu żeberkowych , a do regulacji temp. jak nie ma głowic termostatycznych na grzejnikach to zawód 4d.wiem co mówię bo nie mam i teraz będzie montowany .A co do piecy na węgiel to bierz taki który da się łatwo i szybko i skutecznie wyczyścić , czyli jak najwięcej powierzchni pieca .Pozdrawiam Albert

Opublikowano

OK , Dziękuje za odpowiedz , no to robimy

- zawór czterodrożny 

- zawór schładzający

- głowice termostatyczne

przelew będzie podpięty do kanalizacji w łazience

CWU na zbiorniku dwupłaszczyznowym , będą korzystać 3 osoby (wanna) , jeżeli będzie czas i chęć to na pewno latem będę grzał wodę kotłem do temp ? nie wiem nie myślałem na tym , teraz grzeję zbiornik 60L do 3/4 termostatu

kolego "albodek" masz diamondy czy buderusy bo nie wiem jak się do tego odnieść

kocioł będzie defro optima komfort , myslałem nad setlansem , ale ma małe drzwi zasypowe i mały ruszt , który sprawiał by problem z paleniem drewna latem do CWU

Jeszcze raz wielkie dzieki panowie za odpowiedzi

Opublikowano

Mam diamondy , ale to nie to samo co buderus. Jak montujesz zawór 4d to po co głowice , i to jeszcze przy piecu węglowym .Jak wykonasz dobrze podłączenie do naczynia wyrównawczego i zbiornika cwu , oraz ogrzewanie to zawór schładzający jest potrzebny?. Im prostsze instalacja tym lepiej.Pamiętaj.pozdrawiam Albert.

Opublikowano (edytowane)

OK , Dziękuje za odpowiedz , no to robimy

 

Stasiu nie tak z rozmachem!

Robiłeś projekt, który został zaakceptowany przez właściciela/ zarządcę budynku.

A co będzie jak na odbiór przyjdzie komisja, która powinna to instalację wciągnąć na stan obiektu?

Okaże się, że to inna instalacja niż była uzgodniona i będzie nakaz rozbiórki lub poprawy!

Wszystkie zmiany w projekcie przed robotami powinny być uzgodnione z projektantem - o tym jasno mówi prawo autorskie.

Ew osobą kompetentną w tym zakresie może też być inspektor nadzoru budowlanego w danej branży, współpracujący z daną administracją.

 

PS

Zacznij od administracji, a nie od forum

Dodatkowo przemyśl te zmiany gdyż niektóre są sprzeczne lub wręcz niebezpieczne.

Edytowane przez sambor
Opublikowano (edytowane)

zawory termostatyczne są w projekcie zawór schładzający jest w kotle więc nie wiem czy musi być zaznaczony , a zawór czterodrożny , to w wielu przypadkach wymóg gwarancyjny kotłów , jak już ktoś tutaj zauważył , ogólnie same instalacje/rury do grzejników są na projekcie zbyt małe bo 15  a będą i tak wszystkie w korytkach więc widać ich nie będzie , a chyba nie każą mi tego do obioru rozbierać , pierwsze 2 - 3 metry będą w miedzi

Edytowane przez stasiu
Opublikowano

Nie pisz bzdur - na projekcie masz rurę DN20 i DN15 - jakby hydraulik nie wiedział to jest to średnica otworu w rurze a nie średnica zewnętrzna rury!

 

DN15 to w miedzi wychodzi Cu18 a DN20 to Cu22.

W PP stabi to będzie PP20 i PP25.

Ponadto za małe rury będą głośne podczas pracy i będą wymagały pracy pompy na wyższym biegu = więcej en el. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.