Skocz do zawartości
stasiu

Dobór kotła Setlans 9Kw Czy P2Ar Kds - Pw 7-9 Kw

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

qrcze myślę że projektant wie co robi pisząc jaki ma być kocioł w mieszkaniu , a osoba która zatwierdziła projekt , to inspektor nadzoru który będzie to odbierał , a sam projekt liczy kilkanaście stron z rysunkami na A2 , więc kserowania trochę będzie i nie wiem jak te duże zrobić , ale postaram się to wkleić w najbliższym czasie , jak będę miał wolne w pracy , co do stałopalności 21 kg węgla to coś mi się wydaje mała jak na 4 -10 h , paląc obecnie kozą udaje mi się uzyskać 12 h rozpalając ją od góry 10 kg węgla (koza jak to,koza  , nieszczelna z kupą lufcików) a palę tak że jak to mówią tańcuje po pokoju z gorąca.

Edytowane przez stasiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stasiu nie przejmuj się - wszystko jest OK.

Projektant aby zrobić projekt musiał wszystko uzgodnić i z administracją , z kominiarzem i insp ogólnobudowlanym - czy np podłoga wytrzyma ciężar kotła.

Henryk jak zwykle widzi wszystko w czarnych barwach.

 

PS

A na schemacie inst z projektu jest ten zaw 4-D?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zaworu nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zrób tak abyś mógł ten zawór w razie czego prosto wstawić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Stasiu nie przejmuj się - wszystko jest OK.

Projektant aby zrobić projekt musiał wszystko uzgodnić i z administracją , z kominiarzem i insp ogólnobudowlanym - czy np podłoga wytrzyma ciężar kotła.

Henryk jak zwykle widzi wszystko w czarnych barwach.

 

PS

A na schemacie inst z projektu jest ten zaw 4-D?

To się nazywa podstawa opracowania projektu w tej podstawie  również musi projektant wpisać na jakich aktualnych normach i przepisach oparł swój projekt.

Jak kol. stasiu  zapozna nas z tym projektem ,to będziemy wiedzieć na czym stoimy.Bo mnie się w tym wszystkim coś nie zgadza.Na przykład w jaki sposob w projekcie policzono zapotrzebowanie na CWU i skąd się wzięłłwo to dodatkowe 2kW  i z czego to wynikało.? Nie przypuszczam aby projektant nie znal przepisów-ktoś ten projekt musiał przecież  dodatkowo sprawdzić.

Edytowane przez henryk1953

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc projekt przedstawia się tak , niestety rzut instalacji musiałem podzielić na 2 fotki

post-5135-0-27553700-1462824185_thumb.jpg

post-5135-0-15658500-1462824201_thumb.jpg

post-5135-0-34726700-1462824226_thumb.jpg

post-5135-0-82064200-1462824237_thumb.jpg

post-5135-0-91607100-1462824245_thumb.jpg

post-5135-0-29824300-1462824257_thumb.jpg

post-5135-0-35667500-1462824264_thumb.jpg

post-5135-0-12859400-1462824271_thumb.jpg

post-5135-0-51763400-1462824278_thumb.jpg

post-5135-0-51019100-1462824287_thumb.jpg

post-5135-0-46443400-1462824295_thumb.jpg

post-5135-0-64269700-1462824302_thumb.jpg

post-5135-0-73624500-1462824312_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ślicznie, ale tam jest błąd - zgodnie z wymaganiami zawartymi w Normie PN-91/B-02413

rura wzbiorcza musi mieć średnicę nie mniej niż 25mm 

 

A u ciebie jest DN20

 

Ponadto pompa zamontowana na powrocie wymaga naczynie wzbiorczego zamontowanego dużo wyżej , ok 3m nad bojlerem

 

Do dupy z takim projektantem, może hydraulik będzie rozsądniejszy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

z tego co mówił Hydraulik to ma zamiar montować naczynie wzbiorcze pod dachem czyli około 3 - 3,5 metra  nad bojlerem , a pompa jak lepiej powinna być zamontowana na powrocie czy zasilaniu ?

Edytowane przez stasiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co masz zamontować w kuchni masz napisane w punkcie 6.Tam też powinna być przywołana norma PN-87/B-02411.

 Masz telefon do gościa niech ci powie co tak naprawdę mozesz zamontować w tej kuchni .(zawsze może powiedzieć ze masz jak wół napisane piec węglowy)Za pomyłki to on odpowiada materialnie ,powinien być i na pewno jest ubezpieczony.Przy okazji zapytaj się dlaczego powołując się o normę PN-91/B-02413 każe montować rurę RB fi 20.

Co do naczynia wzbiorczego montowanego na strychu - musi być zabezpieczone przed zamarznięciem zgodnie z normą PN-91/B-02413 , dodatkowo na kotle radzę wtedy zamontować zawór bezpieczeństwa.A najlepiej przenieść pompkę na zasilanie,a zbiorninik  w kuchni lub łazience pod sufitem. 

Problemem może być też 100l zbiiornik CWU . Przy tem. na zasilaniu 80* to może wystarczyć przy niższych juz nie ,zależy ile tej wody używacie ,w projekcie nic na temat CWU nie ma.A powinno być uwzględnione.No i jak z tą  stało palnością przy tak wysokiej temp. zasilania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak naczynie będzie wyżej to pompa może być na powrocie, tylko rurę do naczynia daj 1"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

rozmawiałem z instalatorem , powiedział że pompy zasilające się montuje tylko i wyłącznie na powrocie , że jak ktoś daje na zasilaniu to nie ma pojęcia o robieniu instalacji , a rura będzie 18 albo 22 bo nie ma innych w miedzi 25 . Ciekawi mnie wasza opinia co o tym sądzić , ciekawe bo projekt zaakceptował inspektor z KZGM-u , jak widać na samym początku dał stempel.

Edytowane przez stasiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co za matoł - oczywiście "hydraulik" , jak możesz to go zmień

Rura miedziana Cu 28 ze ścianką 1,5 mm ma właśnie średnicę wewnątrz 25mm.

Współczuję ci tego fachmana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie to ma mi zrobić wycenę , wcześniej dzwonił co chwilę , czy może zaczynać coś działać (jak nie miałem jeszcze papierów) teraz od zeszłego czwartku nie zrobił wyceny , i kazał jeszcze poczekać dwa dni bo ma nawał roboty , zobaczę co mi powie za dwa dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzymaj sie ściśle tego co koledzy wyzej piszą a bedziesz zadowolony. Trzymaj się twardo swoich wytycznych a instalator niech robi jak mu karzesz i nie mądrzy się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

rozmawiałem z instalatorem , powiedział że pompy zasilające się montuje tylko i wyłącznie na powrocie , że jak ktoś daje na zasilaniu to nie ma pojęcia o robieniu instalacji , a rura będzie 18 albo 22 bo nie ma innych w miedzi 25 . Ciekawi mnie wasza opinia co o tym sądzić , ciekawe bo projekt zaakceptował inspektor z KZGM-u , jak widać na samym początku dał stempel.

Rury RB i RP daj stalową(czarną) nieocynkowaną , przypuszczam ze będzie dużo tańsza od miedzianej- wytrzymałość takiej rury to minimum 50 lat.Jak będziesz montował zbiornik wyrównawczy na strychu to będziesz musiał dodatkowo mieć rurę cyrkulacyjną też moze być czarna ,policz ile wtedy zaoszczędzisz.

Edytowane przez henryk1953

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mam mieć w najbliższych dniach kosztorys , co i jak , i zobaczymy , czy nie zmieni się początkowa cena , i nie zwali mnie ona z nóg , w razie czego zmienię fachowca , pozdrawiam

Edytowane przez stasiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

dzwonił pan instalator cena 11 - 11,5 tyś zł , jak wam się wydaje czy to odpowiednia cena za robotę i materiał (kocioł,grzejniki,zbiornik CWU 100 l wkład kominowy fi 200 8mb , komin wentylacyjny 8mb , rury miedziane) , na siłę proponuje mi kocioł "Kamen" , w necie brak opinii o tym kotle , ale widzę podstawową wadę kotła . brak Powietrza Wtórnego , zapytałem czy czy grzejniki to będzie typ V  powiedział że nie bo mają zawory  termostatyczne których nie można zakładać w kotle węglowym , bo można zagotować wodę jak by się wszystkie pozamykały , a w projekcie jak "wół" pisze że przewiduje się zawory termostatyczne  już nie wiem co o tym wszystkim sądzić , doradzcie coś , jestem wstępnie umówiony na robotę na wtorek , środę.Czy ktoś coś słyszał w ogóle o tym moim instalatorze ? -----> http://www.riopanel.firmowo.net/kontakt.html

Edytowane przez stasiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

 

http://czysteogrzewanie.pl/ranking-kotlow/kamen-wg/

 

11 marca utworzyłeś ten temat. Ileś tam osób Ci doradzało. Wybrałeś kocioł.

Przeczytaj jeszcze raz to co napisał papasmurfek cztery posty wyżej. Jeśli mało raz to przeczytaj jeszcze raz.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak napisał żeby trzymać się wytycznych i żeby mu kazać montować wg tego co jak chcę , ja chcę zawory termostatyczne , a instalator twierdzi że może zagotować kocioł , ja w temacie jestem całkowicie zielony , w życiu nie miałem i nie paliłem kotłem C.O , przez to pytam o to was kto ma racje instalator czy projektant , który też popełnił pewne błędy w projekcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawda z glowicami termostatycznymi leży po środku. Wymysl sobie jeden grzejnik (np. w łazience) na którym nie zamontujesz zaworu termostat. (Dla bezpieczenstwa przed zagotowaniem wody w ukladzie). Kotła nie musisz brać od Pana instalatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozostawiając jeden grzejnik bez termostatu też można wodę zagotować. Używanie termostatów trzeba robić z głową i nie zostawiać chaty bez dozoru np.  z do pełna zasypanym kotłem , przy słabym odbiorze ciepła ( cieplejsze dni ) i przykręconymi termostatami, a to może zrobić np. dziecko.

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@drewniak zgadza się. Nawet nie mając nigdzie na grzejnikach zaworow też mozemy wodę w kotle zagotować. Ale po co te dywagacje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego aby być świadomym zagrożeń związanych z paleniem w kotłach zasypowych a @stasiu pisał , że jest laikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to panowie jak ostatecznie montować czy nie montować ? , bo brak konkretnej propozycji :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zamontujesz to nie masz innej regulacji temp w domu jak regulacja na kotle i wtedy trzeba za kotłem dać np zawór 4-D

do regulacji temp na grzejnikach.

A głowice zawsze można odkręcić na max lub zdjąć.

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez uki100
      Witam was serdecznie,
       
      Proszę o wymianę zdań na temat kotła gazowego . Dom parterowy ocieplony 15 grafitem , na podłodze 10 steropianku na płycie też 10 + 15 wełny w belkach , na ten czas wentylacja grawitacyjna.
      Ogrzewanie sama podłogówka 12 obwodów po ok 60 mb każdy + 1 drabinka w łazience
       
      No i teraz pytanie zasadnicze pomoc w wyborze kotła. Kocioł jednofunkcyjny kondensat do tego zbiornik 120-150 l , chodzi tutaj o najlepszy stosunek jakości do ceny - brałem pod uwagę Ariston, Valiant oraz Junkers.
      1) Ariston genus one net + 120 zbiornik - mam zrobioną cene 5750 zł - najlepsza w tym zestawieniu
      2) Valiant ecotec pro 15,6kw 150 baniak najlepszy sterownik ale bez netu - 6900 zł , z net 7500
      3) junkers smart 14 cw400 zbiornik 150 z net - 8000 zl
      Dostałem info że niby ariston  ***, że lepszy valiant  - ale każdy tak czy inaczej mówi ze z 10 lat i kocioł może paść czy ten czy ten . Pytanie jak to faktycznie jest czy jest o wiele gorszy.
       
      CZekam z ciekawością na wasze spostrzeżenia.
    • Przez sasik007
      Witam stoję przed wyborem kotła do nowo budowanego domu zapotrzebowanie na ciepło to 7kw więc szukam kotła 12-15 kw na oku mam 2 immergas 12 x tt lub Vaillant 146 5 /5 i teraz który będzie lepszy tzn chodzi mi mniej więcej o jakieś porównanie tych kotłów w 8mmergasie nic minimalna jest mniejsza w vaillancie jest to aż 3.3 kw pozdrawiam ps. zapomniałem dodać całość podlogowka 150m2 parter 2 rozdzielacze po 10 obwodów sterowanie strefowe.
       
      Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
       
       
       
       
       
       
    • Przez liba6
      Witam, Mam dużo pytań do fachowców instalatorów... bo lubię wiedzieć i rozumieć. Mam taką sytuację... Nowy dom, 180m2 mierzone po podłodze, w tym 130m2 ogrzewanych użytkowych, parter w podlogowce (9 pętli) piętro z grzejnikami. W salonie na parterze będzie kominek bez płaszcza, w którym zamierzam przepalać bardzo okazjonalnie. Instalator proponuje piec Beratta Ciao Green 2 RSI lub Sunier Duval Thelia AS25+. Ma być zasobnik i cyrkulacja. Do tego Instalator proponuje sprzegło + 2 pompy obiegowe + 2 czujniki pokojowe T105RF Iryd, mieszacz termostatyczny AFRISO ATM 361. Styropian 15cm na ścianach, 20cm na stropie. Salon z dużymi przeszkleniami.   1. Oba piece mają moc 20kW. Z poradników internetowych wynika, że wystarczyłoby 15kW do tego metrażu a instalator tweirdzi że "zapas nie zaszkodzi". Słusznie?  Na dodatek oba piece modulują od ok. 5kW.... Są takie które schodzą do okolic 2-3kW... Wydaje mi się że przy małym domku to istotny parametr. Np. Junkers Ceraptur Compact 14-1 DE pasuje lepiej do tego domu? (2,3-15kW)   2. Chciałbym mieć możliwość zmiany temperatury w każdym pokoju na piętrze, więc najprościej będzie założyć głowice termostatyczne... ale czy wtedy czujnik pokojowy jest mi potrzebny? Jesli będzie umieszczony w niewłaściwym pokoju to może nawet przeszkadzać bo wyłączy pompę na podstawie odczytu z konkretnego pokoju, prawda? Jeśli nie jest potrzebny to trzeba zrezygnować takze z pompy obiegowej (bo nie ma jej czym wysterować) i sprzęgła? Czy lepiej użyć głowice termostatyczne, które bezprzewodowo włączą pompę (koszt, model, co proponujecie?)   3. Na parterze mamy podłogówkę. Czujnik pokojowy typu on-off może chyba tylko wyłączać prace pompy za mieszaczem. Czy, aby uniknąć wahań temperatury podłogi można sterować temperaturą na mieszaczu? Czy problem jest wydumany - nie ma odczuwalnych wahań?   4. Jak się ma sterowanie pogodowe pieca do mieszacza podłogówki. Niby piec dobiera temperaturę zasilania optymalną dla danej temp. zewnętrznej.... a potem mieszacz dla podłogówki zbija ją do stałej temperatury? Ja czegoś nie rozumiem czy to jest głupie? Czy piec może sterować temperaturą mieszcza na podstawie pogodówki? Który piec i sterownik polecacie jeśli mam racje że tak należy zrobić?   5. Czujniki T105RF są typu włącz-wyłącz. Czy to nie wpływa negatywnie na ekonomię? Obciażenie jest wtedy skokowe, a piece kondensacyjne podobno mają większą sprawność przy ciagłej pracy na niskich parametrach.   6. Piec w układzie zaproponowanym przez instalatora będzie jakoś sterowany przez czujniki pokojowe, czy raczej będzie ciągle grzał sprzędło nawet jeśli zapalę w kominku lub przyświeci słońce?   Epopeja mi wyszła, ale może ktoś ma czas aby mnie czegoś nauczyć?
    • Przez kamilsob
      Witam wszystkich ,
      proszę Was o pomoc w wyborze kotła peletowego, kilka słów o parametrach mojego domu, czyli
      - powierzchnia grzewcza 220m kw podłogówki + 5 grzejników
      - dom ocieplony 20cm grafit, sciany Silka
      - CWU zbiornik 250L
      - bufor 300-400l
      Kocioł z opcją dofinansowania "Czyste Powietrze".
      Firma wykonująca instalację przedstawiła następujące opcje kotła:
      - DREWMET Biotec Komfort ED 24 kW
      - Galmet EKO-GT KPP 24 kW palnik hybrydowy
      - Galmet Genesis PLUS KPP 24 kW palnik hybrydowy
      - PEREKO seria KSR BETA Pelet 24 kW 
      - SAS BIE EFEKT 23 kW
      - SAS BIO SOLID 23 kW 
      - SAS BIO SPARK 23 kW 
      - VITEO EG Pellet Mini Compact 24 Hybrid 24 kW
      - Kostrzewa EEI Pellets 21 kW
      - Kostrzewa EEI Pellets 24 kW
      Wszystkie w podobnej cenie, co o nich myślicie i co wybrać ? A może coś zupełnie innego ?
       
      Wszystkie kotły z osprzętem i montażem ma wycenione na 21tys. zł i taki budżet chce przeznaczyć.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.