Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najpierw musisz wykluczyć wszelkie nieszczelności w układzie kocioł - komin. Jeśli to nie pomoże to wtedy jak pisał kolega @zniszczo dołożenie rury do komina minimum 2 metry do tego co jest.

Opublikowano (edytowane)

tak jak u Ciebie

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Za nami sezon zimowy 2015/2016. Koniec palenia w kotłach. Podzielcie się informacjami: jak przygotować kocioł do kilkumiesięcznej przerwy w paleniu. Zostawić popiół w popielniku czy wybrać, drzwiczki PP powinny być uchylone czy zamknięte, latem próbować przepalać w kotle czy dać spokój, Jak racjonalnie podejść do tego zadania: (przerwa w paleniu). Dzięki za podpowiedzi i wskazówki.

pozdrawiam

Opublikowano

Zostawić uchylone drzwiczki do rozpalania, aby był ciąg w piecu i sucho, popiół raczej wybrać i wyczyścić, przepalić ostro drewnem, bynajmniej ja to tak widzę.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam! 
Posiadam hef Start 16  (nieszczęsny otwór zatkałem wełna mineralną ale nie w tym problem) ,pale 4 sezon do tej pory paliłem orzechem z Piasta ale w tym roku kupiłem 1,5 tony groszku z też z piasta problem w tym ,że już 2 razy woda na piecu miała około 100 stopni, miarkownik ustawiony na 55 stopni do tej pory trzymał ładnie temperaturę. Piec mam przemiarowany podejrzewam ,że na moje 130 mk (dom nowy, 12 cm styropia u grafitowego itd)  wystarczyło by 12 KW. Na grzejnikach mam pozakładane termostaty, + 250 l zbiornuk na CWU, w momencie rozruchu, jak dom odbiera ciepło wszystko jest ok ale na podtrzymaniu wystarczy większy ciąg (wiatr skutecznie zwieksza ciąg) i temperatura niebezpiecznie wzrasta, mimo braku dopływu powietrza przez przednią klapę. Czy rozwiązaniem jest obniżenie mocy kotła? czy groszkiem nie da się palić w tym piecu? 

Opublikowano

Po mojemu to kolega ma gdzieś nieszczelności  klap bo kocioł nie powinien sam z siebie nawet jak jest wiatr przeciągać tak wysoko . Polecam sprawdzić sznury  i jak coś nie tak powymieniać na nowe i minimalnie zmniejszyć szczelinę klapki pow. na mniejszą

Opublikowano

Dzięki za sugestie , sznury wyglądają w porządku, może problemem jest to ,że po wsypaniu dużej ilości groszku pali się na wysokość prześwitu między rusztem a dołem pierwszego wymiennika, ktoś sugerował na tym forum ,że można zmniejszyć tą wysokość tylko nie wiem za bardzo jak. Podwieszając szamot na pierwszym wymienniku od strony komory załadunkowej? 

 

Piast nie robi groszku!

Robi, nie chodzi mi o eko-groszek, 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam! 

Posiadam hef Start 16  (nieszczęsny otwór zatkałem wełna mineralną ale nie w tym problem) ,pale 4 sezon do tej pory paliłem orzechem z Piasta ale w tym roku kupiłem 1,5 tony groszku z też z piasta problem w tym ,że już 2 razy woda na piecu miała około 100 stopni, miarkownik ustawiony na 55 stopni do tej pory trzymał ładnie temperaturę. Piec mam przemiarowany podejrzewam ,że na moje 130 mk (dom nowy, 12 cm styropia u grafitowego itd)  wystarczyło by 12 KW. Na grzejnikach mam pozakładane termostaty, + 250 l zbiornuk na CWU, w momencie rozruchu, jak dom odbiera ciepło wszystko jest ok ale na podtrzymaniu wystarczy większy ciąg (wiatr skutecznie zwieksza ciąg) i temperatura niebezpiecznie wzrasta, mimo braku dopływu powietrza przez przednią klapę. Czy rozwiązaniem jest obniżenie mocy kotła? czy groszkiem nie da się palić w tym piecu? 

 

 

Moim zdaniem:

 

1.Przypuszczam,że powodem złego działania miarkownika,jest kilkukrotne zagotowanie wody,które żle wpływa na czujnik temp. miarkownika.W instrukcji miarkownika pisze,żeby nie przekraczać 100 stopni.Miałem taki sam problem,pomogła wymiana miarkownika.

 

2.Tak,masz zdecydowanie przewymiarowany kocioł w stosunku do zapotrzebowania na ciepło.

3.Jak najbardziej powinieneś obniżyć moc pieca,poprzez zmniejszenie powierzchni rusztu.ja zrobiłem,tak przy pomocy cegieł szamotowych,korzystałem z poradnika na tym forum.Pomogło,a stało palność wzrosła przy jednoczesnym spadku zużycia węgla.

4. Ja palę nawet eko groszkiem,chociaż teraz palę groszkiem.

P.S

Hef-em DS,palę 18 rok,jestem z pieca bardzo zadowolony.Ma on dwie "wady"...... wymaga dobrego ciągu kominowego i dobrej jakości paliwa.

 

Edytowane przez marooned
Opublikowano (edytowane)

Panowie u Was też ten pręt przy górnych drzwiczkach się przeciera? Jeszcze trochę i się przetrze na wskroś... a potem to już wiadomo w środku sezonu grzewczego trochę nieprzyjemna usterka. Może macie jakieś pomysły jak go zmienić, ulepszyć, naprawić? Myślałem, żeby uciąć ten pręt, przewiercić na wylot i w to miejsce wsadzićm zwykła śrubę, rozwiązanie łatwe i wymienne, ale chętnie posłucham innych pomysłów.

Edytowane przez arthi
Opublikowano

 Na grzejnikach mam pozakładane termostaty,

 

Nie można zakładać na wszystkie grzejniki termostatów przy piecu zasypowym, bo jak zajarzy się cały wsad to jak piec wyhamuje? Będzie gotowanie wody jak u ciebie.

Opublikowano

Witam! 

Posiadam hef Start 16  (nieszczęsny otwór zatkałem wełna mineralną ale nie w tym problem) ,pale 4 sezon do tej pory paliłem orzechem z Piasta ale w tym roku kupiłem 1,5 tony groszku z też z piasta problem w tym ,że już 2 razy woda na piecu miała około 100 stopni, miarkownik ustawiony na 55 stopni do tej pory trzymał ładnie temperaturę. Piec mam przemiarowany podejrzewam ,że na moje 130 mk (dom nowy, 12 cm styropia u grafitowego itd)  wystarczyło by 12 KW. Na grzejnikach mam pozakładane termostaty, + 250 l zbiornuk na CWU, w momencie rozruchu, jak dom odbiera ciepło wszystko jest ok ale na podtrzymaniu wystarczy większy ciąg (wiatr skutecznie zwieksza ciąg) i temperatura niebezpiecznie wzrasta, mimo braku dopływu powietrza przez przednią klapę. Czy rozwiązaniem jest obniżenie mocy kotła? czy groszkiem nie da się palić w tym piecu? 

Przemyśl możliwość przeróbki instalacji polegającej na zainstalowaniu buforu ciepła

tu link podpowiedź:

http://instalreporter.pl/ogolna/bufory-czyli-sposob-na-magazynowanie-ciepla/

Opublikowano

Witam posiadam kocił Hef Hef 14 KW . Proszę mi powiedzieć jak w tym kotle uzyskać stało palność w granicach 8 godzin.

Wiem że temat dość indywidualny - kwestia ogrzewanej powierzchni , ociepleń budynku , jakości paliwa etc. Mi chodzi jak macie ustawione dopalacze , szyber , miarkownik ciągu w swoich piecach. U mnie jest takie zjawisko że powietrze z kotła faluje nad kominem, być może bezpodstawnie , ale uważam za zbyt wysoką temperaturę spalin. Tak patrze po sąsiadach im nie faluje... Dlatego może to jest przyczyną braku długiej stało palności. 

Opublikowano

Przemyśl możliwość przeróbki instalacji polegającej na zainstalowaniu buforu ciepła

tu link podpowiedź:

http://instalreporter.pl/ogolna/bufory-czyli-sposob-na-magazynowanie-ciepla/

Na 2 grzejnikach termostaty są cały czas otwarte ale podejrzewam ,że to nie wystarczy i w momencie  zamknięcia pozostałych grzejników te 2 grzejniki nie wyhamują kotła. Możecie podać link jak obniżyć moc kotła? Nawet teraz jak na zewnątrz jest -20 to nie mogę palić cały czas w kotle bo w domu albo jest za gorąco albo temperatura na piecu skacze do 70 stopni, Co do miarkownika to jest ok klapka jest zamknięta przy zadanej temp. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam! 

Posiadam hef Start 16  (nieszczęsny otwór zatkałem wełna mineralną ale nie w tym problem) ,pale 4 sezon do tej pory paliłem orzechem z Piasta ale w tym roku kupiłem 1,5 tony groszku z też z piasta problem w tym ,że już 2 razy woda na piecu miała około 100 stopni, miarkownik ustawiony na 55 stopni do tej pory trzymał ładnie temperaturę. Piec mam przemiarowany podejrzewam ,że na moje 130 mk (dom nowy, 12 cm styropia u grafitowego itd)  wystarczyło by 12 KW. Na grzejnikach mam pozakładane termostaty, + 250 l zbiornuk na CWU, w momencie rozruchu, jak dom odbiera ciepło wszystko jest ok ale na podtrzymaniu wystarczy większy ciąg (wiatr skutecznie zwieksza ciąg) i temperatura niebezpiecznie wzrasta, mimo braku dopływu powietrza przez przednią klapę. Czy rozwiązaniem jest obniżenie mocy kotła? czy groszkiem nie da się palić w tym piecu?

Twardy5 czy możesz podać wymiary komory załadowczej  i drzwiczek swojego pieca, dzięki. Edytowane przez Ryszard
Opublikowano

Panowie u Was też ten pręt przy górnych drzwiczkach się przeciera? Jeszcze trochę i się przetrze na wskroś... a potem to już wiadomo w środku sezonu grzewczego trochę nieprzyjemna usterka. Może macie jakieś pomysły jak go zmienić, ulepszyć, naprawić? Myślałem, żeby uciąć ten pręt, przewiercić na wylot i w to miejsce wsadzićm zwykła śrubę, rozwiązanie łatwe i wymienne, ale chętnie posłucham innych pomysłów.

arthi

jeżeli nie przerobiłeś jeszcze tego zamknięcia,może zrób to tak jak ja.Zmierz długość pręta od grzybka do obudowy kotła ,następnie dobierz tuleję,rurkę stalową o śr.wewnętrznej jak owy pręt,następnie odetnij długość rurki na długość pręta i rozetnij go w poprzek po lini prostej,oczywiście diaksem .Następnie rozegnij rurkę w imadle na szerokość pręta,założyć na pręt,w środek troszkę smaru i zagnij .Ja zaginałem żabką ,taki klucz do rur.Pięknie to pracuje już trzeci rok,ładnie dociska drzwiczki,a jak się wytrze to zawsze można tulejkę wymienić.Prosty sposób niewielki nakład czasu aby to wykonać,a skuteczne.Mam nadzieje że pomogłem

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Jestem posiadaczem nowego kotła Hef DS i po dwóch próbach palenia mogę napisać pierwsze spostrzeżenia i proszę też o poradę, ale to za chwilę.

Kocioł jest podłączony czarną rurą kominową do wkładu ze stali kwaso-żarodpornej o średnicy 150mm. Długość komina to 8-9 metrów. Dlatego też, jak zauważyłem, mam bardzo dobry ciąg i szybko nagrzewa mi się instalacja z grzejnikami - około 300 litrów wody. Węgiel to Orzech z kopalni Chwałowice. Pali się on ładnym płomieniem . Mam pytanie odnośnie komina. Jak najlepiej ustawić klapę kominową w czopuchu, żeby nie przestawiać jej w ciągłym paleniu? Trochę nie podoba mi się, że przez ten dobry ciąg, nagrzewa się mocno czarna rura kominowa. Temperatura ustawiona na 56 stopni, na miarkowniku i trzyma w miarę stabilnie. Po ustabilizowaniu jest tylko 2 milimetrowa szczelina w klapce PP. Do precyzyjnego ustawienia dałem w łańcuszek śrubę rzymską. Drugie pytanie, to jak bardzo mają być wysunięte dopalacze z boku kotła (powietrze wtórne).

Pozdrawiam.  

post-31004-0-62559500-1504641407_thumb.jpg

post-31004-0-79447100-1504641445_thumb.jpg

post-31004-0-50189900-1504641478_thumb.jpg

post-31004-0-68993000-1504641507_thumb.jpg

post-31004-0-16412100-1504641532_thumb.jpg

post-31004-0-80941700-1504641670_thumb.jpg

 

 

Opublikowano

Posiadasz termometr na spalinach? Przy rozpalaniu będzie pewnie sporo pod 300*C ale później powinno być mniej. Kupiłeś za duży kociołek? Czopucha bym osobiście nie przydławiał, sam wyciąłem szyber,chyba lepiej sterować spalaniem poprzez odpowiednie ustawienie powietrza PP i PW. Zaintrygowało mnie Twoje stwierdzenie że miarkownik trzyma w miarę stabilnie. Czyli nie za bardzo dokładnie i z dużą bezwładnością? Ot i wyłazi słabość mechanicznych, jeśli będzie się wahać po parę stopni to kicha i zacznie się zabawa z przeciwwagami.

Opublikowano

Zrób zagięcie pręta przy klapce od popielnika pod kątem prostym ku górze.Zobacz że miarkownik zamiast podnosić klapkę próbuje wyrwać ją z zawiasów.Takie ustawienie nie daje możliwości stabilnego i precyzyjnego otwierania klapy.

Opublikowano

Obecnie i Honeywelle są popaprane. Już nie ta jakość co kiedyś. Sprawdzone. U mnie nie pomogły żadne modyfikacje typu odginanie ramienia, przesunięcia mocowania łańcuszka bliżej osi, dodawanie dłuższego pręta przy klapce PW oraz przeciwwagi. Nie dał się ujarzmić i dlatego kupiłem ster elektroniczny bo skoki temperatury rzędu kilku stopni mnie nie zadowalały. Tak myślę że miarkowniki 3/4" w ogóle źle współpracują bo być może mają zbyt słabą sprężynę wewnątrz. Gdy posiadałem calowy miarkownik, żadne takie hece nie występowały. Tylko że tamten calowy był wyprodukowany 30 lat temu.

Opublikowano

jednak poszłeś w Hefa? nie ma to-to rusztów wodnych jakbym kupował coś nowego to bez tego wynalazku. I jak wrażenia z palenia w DS?

Opublikowano

Może niektóre miarkowniki są popaprane,szczególnie te elektroniczne.Sam używam Honeywell-a i uważam że jest zarypisty ,jednak jak widzę takie zamocowanie łańcuszka do klapy,to nie dziwię się że to nie działa i kupa negatywnych opinii.To ma prawo działać poprawnie,tylko jeżeli jest poprawnie zainstalowane,kłania się podstawa fizyki.

Żeby nie być gołosłownym,to spróbujcie otwierać drzwi ciągnąc sznurkiem za klamkę stojąc przyklejonym do ściany przy zawiasach.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.