Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witaj nie nie będzie podbierać tej wody z naczynia , może na pierwszym etapie gdy zaczniesz uzupełniać instalację i zanim wszystko dobrze się odpowietrzy możesz słyszeć szumy , lecz po wykonaniu wszystkiego jak trzeba związanego z odpowietrzeniem układu będzie ok:)

Opublikowano (edytowane)

Podsumowując

Naczynie wzbiorcze przeniosę centralnie nad kocioł

Do naczynia poprowadzić rurę o średnicy 1" zredukowana na końcu do średnicy przyłącza naczynia.

Wyjście z pieca srednicą 3/2" redukowane do 1" za trójnikiem na odnogę pompy WCU

Odnogi pomp CWU i CO o średnicy 1" na których ma się znajdować: odnoga CWU - zawór kulowy, filtr pompa. zawór kulowy

odnoga CO: zawór kulowy, filtr. pompa: zawór zwrotny sprężynkowaty, zawór kulowy następnie obie odnogi redukuje do PP32mm i jadę do rozdzielacza i do zbiornika. przed zbiornikiem CWU montuje zawór odcinający, zawór zwrotny odpowietrznik aut a przed rozdzielaczem tylko odpowietrznik (w najwyższych punktach.

Powrót z kaloryferów ma wracać do pieca przez zawór 4d a powrót z CWU bezpośrednio do obwodu kotłowego. po odpowiednich redukcjach.

Zbiornik CWU opuszczę ile sie tylko da aby zwiększyć różnice poziomów między nim a NW

post-46205-0-98148400-1361347839_thumb.jpg

post-46205-0-78903100-1361347866_thumb.png

Edytowane przez pire221
Opublikowano

Naczynie wzbiorcze przeniosę centralnie nad kocioł

To nie jest w tym przypadku konieczne, zbiornik ma być wysoko.

 

Przyłącza z PP do zaworu i obwodu kotłowego - takie jak pasują po prostu, bez zbędnych redukcji.

Opublikowano

I tak po 75 postach powstało coś co można nazwać "projektem kotłowni , który po wykonaniu może działać prawidlowo - daj znać jak ci wyszło w naturze + fotki do porównania ze starymi z postu #105. :)

 

Pozdr.

Opublikowano (edytowane)

Po takich instrukcjach to mogę sam ta instalacje poprawić :D ,

Mam gwintownice do rur a zgrzewarke sobie pozycze.

 

A tu juz chyba osteteczna wersja - można juz chyba powiedzieć projektu instalacji

post-46205-0-12275800-1361356438_thumb.jpg

Edytowane przez pire221
Opublikowano (edytowane)

pamiętaj że rury PP muszą być Stabi ( z wkładką Alu, która trzeba dodatkowo skrobać obierakiem do rur o odpowiedniej średnicy)

Edytowane przez sambor
Opublikowano (edytowane)

a jeszcze takie pytanie - w którym miejscu powinna być wpięte zasilanie całej instalacji wodą z sieci?? i jak prawidłowo ja sie napuszcza??

Edytowane przez pire221
Opublikowano

podpinasz u dołu kotła i nie na sztywno kran na zimnej wodzie, kawałek węża i kran na instalacji Co.

po napełnieniu demontujesz węża.

Jeżeli chcesz na stałe to musi być zawór antyskażeniowy, dwa zawory odcinające + zwrotny aby nie skazić ZW.

Opublikowano

To chyba tylko ta część instalacji została wykonana dobrze post-46205-0-23554600-1361392200_thumb.jpg

 

 

A czy to naczynie jest założone poprawnie chodzi mi o to czy powinno być w pionie czy poziomie??post-46205-0-31289000-1361392328_thumb.jpg

Opublikowano

To chyba tylko ta część instalacji została wykonana dobrze post-46205-0-23554600-1361392200_thumb.jpg

 

 

Nie czytasz lub nie rozumiesz postu wyżej - tam trochę inaczej jest napisane , ale to twoja instalacja.

Naczynie jest w prawidłowym polożeniu.

Opublikowano

Witam z pewnością nie jestem w temacie na bieżąco na dzień dzisiejszy bo czytam co parę postów, ale w miarę wolnego czasu postaram się nadrobić kolejną mądrą lekturę, która wnosi dość dużo informacji dla osób zainteresowanych z zamiłowania tematem C.O. I C.W.U.

Pozdrawiam serdecznie kolegów którzy tak życzliwie pomagają. :D mam nadzieje, że osobą prywatnym, którzy sami chcą coś zrobić samemu we własnym zakresie, dokładnie tak jak powinna funkcjonować instalacja. ;)

Opublikowano

Ja od siebie chciałbym wszystkim podziękować za dobre rady i za poświęcony czas.

Jak zrobię poprawki to na pewno wkleję fotki.

jak nasuną mi sie jeszcze jakieś dodatkowe pytania na pewno będę je zadawał.

Jeszcze raz dzieki :)

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich po długiej nieobecności. Wszystkich oczekujących na zdjęcia muszę poprosić o cierpliwość ale kotłownia jeszcze nie została przerobiona poniewarz do końca września przebywałem za granica (kaska na dokończenie remontu potrzebna;);)). Jedyne co zrobiłem to wczoraj wymieniłem ta głowice od podlogowki na zawór DANFOSA RTL RJVR, zalorzylem go tak jak radziliscie - na powrocie. Tylko teraz się zastanawiam czy jak ustawie temp. na piecu np. 60st to czy w ten obwód podlogowki nie będzie szła za gorąca. Pisałem z teł więc fotkę zamieszczę później.

Edytowane przez pire221
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Serdecznie,

Podobny temat więc się dołączę. Jestem w tym zupełnie zielony więc z góry przepraszam smile-2.gif

Mam problem ze swoją pompą HEP PLUS firmy HALM. Pompa mi załącza się w zależności do osiągniętej temperatury na sterowniku CS-07. Problem jest następujący.

Jak sterownik złapie temp to pompa się uruchamia i pompuje z mocą 50 (cyferki na pompie)
Po jakimś czasie (niezależnie od temperatury, czasami przy 60 st czasami przy 45 st) pompa przestaje pompować i na wyświetlaczu, który wskazuje moc z jaką pracuje pokazuje się 4 i woda praktycznie stoi w obiegu (grzejniki i podłoga zimna, rurki niedaleko pompy gorące, ale dalej zimne), jak w miarę szybko to zauważę i wyłączę i włączę sterownik to pompa ruszy i działa z mocą 50 ale po jakimś czasie znowu to samo. Najgorsze w tym wszystim jest to że jak tego niezauważę to rośnie mi temp. - nie idzie w CO i jak złapie temp ok. 90 st. to puszcza zawór bezpieczeństwa i zalewa mi kotłownię, potem nie pomaga resetowanie sterownika, muszę wyczyscić piec i jak spadnie temp do ok. 40 st to pompa się załącza.

Wczoraj hydraulicy byli dwa razy, za pierwszym razem powiedzieli że powietrze, odpowietrzyli i pojechali ale nie minęło 2-3 godziny to samo (nie dopilnowałem i w ostatniej chwili 80 st. - wygarniałem piec - reset nie pomagał). Przyjechali ponownie i poczuli spaleniznę stwierdzili, że pompa się spaliła - wymienili na nową. Pełen entuzjazmu myślałem, że była fabrycznie uszkodzona i teraz będzie OK. Rozpaliłem w piecu i gdzies od 18 pompa chodziła na 50 W (hydrualicy przełączyli na manual, żeby sprawdzić jak działa, na automacie pobór mocy sam spada po jakimś czasie) i około godziny 20:30 zaszedłem do kotłowni i moim oczom znowu pojawiła się cyfra 4 na wyświetlaczu na pompie sad.gif zreesetowałem sterownik i ruszyła, wróciłem około godziny 23 znowu 4 - na noc już całkiem wyłączyłem pompę.

Boję się, że się może znowu nowa pompa spalić, instalace elektryczna jest OK - gdyby robiło się jakies zwarcie bezpieczniki by padały i sterownik teżby pewnie wariował, pompa bierze zasilanie od sterownika.

Nie chce mi się wierzyć że to wina pompy (drugi taki sam przypadek uszkodzenia fabyrcznego ?). Błagam pomóżcie, za chwile powiedzą, że to z mojej winy i będę musiał płacić za tą nową lub jeszcze kolejną. Jestem w pracy, ale jak będę w domu postaram się zrobić jakieś zdjećia ale może już podpowiecie co może być. hydraulik może dzisiaj będzie to będę trochę mądrzejszy.

Opublikowano

Kolego ekonom rozumiem, że instalacja jest nowa.

Dużo napisałeś, ale odpowiedz jeszcze na podstawowe pytania:

1. Jaka temperatura w domu?

2. Jaka moc kotła?

3. Jaki dom? powierzchnia, izolacja.

4. Czy są zawory termostatyczne na wszystkich grzejnikach?

Opublikowano (edytowane)

Tak jest, instalcaj nowa.

 

1. Jest ciepło (pierwsza zima, więc wygrzewam dom) między 23-26 st. - to ma jakieś znaczenie ?

2. Moc podają między 21-28 kW

3. Około 200m2. Ściany styropian 15 cm, poddasze wełna 2x15 cm

4. Tak

 

Dodam, że docelowo chcę grzać gazem, ale póki mam co palić do grzeję "śmieciuchem" natomiast piec gazowy również chodzi (grzeje CWU lepiej jak ten śmieciuch). Gazowy praktycznie wogóle nie grzeje CO tylko CWU.

 

Dodam jeszcze, że na dole jest większość podłogówki + wszędzie grzejniki. U góry grzejniki ale grzeję i tym i tym w tej chwili.

Edytowane przez ek0n0m
Opublikowano

ad. 2 i ad. 3.

Moc kotła za duża do takiego domu. Zmniejsz moc kotła i/lub rozpalaj kocioł rzadziej i/lub nie ładuj paliwa do pełna, itd. itp.

ad. 4. (w powiązaniu z punktami 1,2,3).

Po nagrzaniu pomieszczeń zawory termostatyczne zamykają przepływ wody na grzejniki, dlatego moc wskazywana przez pompę spada z 50 W na 4 W. Zdemontuj głowice z kilku grzejników np. klatka schodowa, łazienki.

 

Czy jak moc pompy wynosi 50 W to wszystkie grzejniki grzeją jednakowo i na całej swojej powierzchni?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.