TIMON120777 Opublikowano 6 Grudnia 2015 #2276 Opublikowano 6 Grudnia 2015 a w tym galmecie jaki masz sterownik? tu trzeba wyciągać przerwę podawania bez obniżania nadmuchu możesz się bawić w dwustanie ale galmet ma dobre stery z automatem i da się je dość dobrze ograniczyć aby nie przeciągały kwestia poustawiania całości przy takich jak teraz parametrach jak wyglądają czasy pracy i podtrzymania??? w sensie jak długo dochodzi do zadanej i na jak długo się odstawia?
ROBERT1883 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2277 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Tak wyglada kociol po przepracowanej nocy. Wydaje mi sie ze plomien zabardzo wchodzi do slimaka. Temperatura rury chyba tez sie podniosla. Co sugerujecie zmienic w ustawieniach
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2278 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Zaklej 2 rzędy otworów najbliżej ślimaka,wtedy żar przesunie się bliżej środka rynny i zmniejsz podawanie do 4-5s,przerwa bez zmian,są jeszcze widoczne niedopały.
mac65 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2279 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Tam już nie ma co zaklejać . Ten palnik jest i tak mikroskopijny w porównaniu z innymi rynnami . Strefa spalania paliwa to zaledwie kilka centymetrów i wystroić podajnik do dobrego spalania to naprawdę w tym przypadku to sztuka . Żadne daszki ani inne fajki tu nie pomogą . Jeśli ten palnik ma efektywnie pracować z wysokokalorycznym opałem to palenisko musi dostać więcej powietrza i to powietrze musi być dostarczane cały czas ( ruszt poziomy ma za mało otworów aby efektywnie spalać takie paliwo ) . Strefa spalania na palniku aby została max wykorzystana paliwo musi być dostarczane w mikroskopijnych ilościach ale za to stosunkowo często . Niestety na tym palniku paliwo nie ma możliwości leżakować bo po prostu nie zostanie dopalone . Nie rezygnował bym z pracy w PID . Kwestia wahania temperatur na kotle niekoniecznie jest winą samego kotła a może należało by się przyjrzeć pracy instalacji czy pompy lub zawory nie powodują zalewania kotła zimną wodą jeśli np. pracują okresowo . Jeśli na paliwach niskokalorycznych udawało się prowadzić kocioł stabilnie z dobrym spalaniem to problem tkwi tylko w ilości dostarczanego powietrza . Więcej kalorii w paliwie to więcej ciepła w stałym okresie czasu i niezmienionym nadmuchu - wniosek prosty potrzeba mniej paliwa na palniku . Jeśli już nie da się mniej bo pali się przy ślimaku a ciepła i tak za dużo to jedyne wyjście to zmienić paliwo . Z drugiej strony rynna została stworzona dla paliw o gorszych parametrach ( tańszych ) to po co na siłę zmuszać ją do pracy na paliwie przewidzianym do fajki . Pozdrawiam
Tonny79 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2280 Opublikowano 7 Grudnia 2015 a w tym galmecie jaki masz sterownik? tu trzeba wyciągać przerwę podawania bez obniżania nadmuchu możesz się bawić w dwustanie ale galmet ma dobre stery z automatem i da się je dość dobrze ograniczyć aby nie przeciągały kwestia poustawiania całości przy takich jak teraz parametrach jak wyglądają czasy pracy i podtrzymania??? w sensie jak długo dochodzi do zadanej i na jak długo się odstawia? z czasami pracy / podtrzymania to nie za bardzo jestem w stanie cos w miare realistycznego napisac, probuje ograniczac i tak juz dlugi czas spedzany w kotlowni :) i powiedzialbym na czuja ze podtrzymanie jest w przewadze 2, 3 : 1 a zalozmy ze praca to ok 10min a i to jest zmienne... Na noc jak i w tygodniu w godzinach gdy nie ma domownikow obnizam temp. w wiekszosci pomieszczen do 19 stopni (mam glowice programowalne) a wtedy ta relacja pewnie jeszcze bardziej przewaza w strone podtrzymania. Wiem ze sklania to do takiego wniosku zeby obnizac moc, skracac czas podawania i wydluzac przerwe ale jak juz pisalem mam wrazenie ze ponizej pewnego progu plomien ktory jest generowany na palniku jest powiedzmy to nieefektywny, tak jakby palic w piecu swieczka...moze i dopale to ladniej ale ekonomia bedzie raczej kiepska bede palil dla spalania ale nie do grzania... Zreszta czy nie jest tak ze chocby sprawnosc pieca jest podwana dla jego mocy nominalnej, w moim przypadku 16kW ponizej ktorej to nastepuje jej postepujacy spadek - mniejsza o to w jakiej funkcji. w miedzyczasie pisania odpowiedzi zauwazylem post ze spostrzezeniami mac65 i wlasnie do takaich samych wnioskow zaczynam dochodzic, dzieki
Tonny79 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2281 Opublikowano 7 Grudnia 2015 nie napisalem jeszcze o sterowniku, mam ST-480 zPID
mac65 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2282 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Tak na zdrowy rozum to nie widzę powodu żeby się męczyć . Mocniejsze paliwo powinno przynieść teoretyczne oszczędności ale nie w tym przypadku skoro w popiele niespalony opał . Jaki to ma sens wyrzucać kasę z popiołem . Moim zdaniem nie ma się co męczyć skoro już ma się co się ma to trzeba wykorzystać zalety technicznego rozwiązania tego kotła i pójść w kierunku ograniczenia kaloryczności stosowanego paliwa . Jeden z kolegów podał wyżej przykład peletu , myślę że to tylko potwierdza to co napisałem . Oczywiście nie namawiam na pelet bo stosunek kaloryczność /cena wypada raczej marnie w porównaniu z nawet średniej jakości paliwami węglowymi aczkolwiek dla pasjonatów tego rodzaju paliwa powinno to być dobrą wskazówką .No a sama rynna raczej powinna sobie w sezonie grzewczym poradzić nawet z nikczemnym paliwem na pewno gorzej było by grzać tym CWU poza sezonem . Pozdrawiam
ROBERT1883 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2283 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Po kolejnych 8 godzinach pracy - spalanie wyglada jak na ponizszych zdjeciach: Kolanin: nic jednak nie zmienialem w ustawieniach, czyli nadal jest :histereze kotła 1*,czas podawania 6s,przerwa 1 min.,dmuchawa bez zmian. Co proponujecie, nie chce za bardzo przedłużać przerwy zeby ogien nie kierował sie bardziej w strone slimaka. Nie chce sie tez bawic w zaklejanie tych otworów, konieczne to jest ?
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2284 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Nic na siłę,jak już nie chcesz wydłużać przerwy w podawaniu o kolejne 5s,to delikatnie podnieś nadmuch.
TIMON120777 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2285 Opublikowano 7 Grudnia 2015 dokładnie chociaż skoro kocioł pracuje 10 minut to na tym palniku nie ma warunków do poprawnego spalania, nie osiąga odpowiedniej temperatury pracy zwyczajnie i cała zabawa na nic myślę zatem że można jeszcze spróbowac wydłużyć przerwę o jakieś 3-4 sekundy i zobaczyć co będzie można też się pobawić i nabyć drogą kupna jakiegoś słabego węgla np z Casto lub innego marketu o kaloryczności w okolicy 21MJ i wymieszać w stosunku 1:1 a potem zobaczyć jak to się będzie spalać. zakup "miękkiego" węgla będzie tańszy niż pelletu o tej samej kaloryczności a moze dać podobne efekty
ROBERT1883 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2286 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Ekogroszek mam już zakupiony na cały sezon.- nie będę inwestować w kolejny. Spróbuję wydłużyć te przerwę jeszcze o 5s- powiedzcie jednak czy z tych zdjęć nie wynika iż zbyt głęboko pojawia się żar?
ROBERT1883 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2287 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Mam jeszcze jedno pytanie. Mój pięć to orginalne defro duo plus. Podczas eksploatacji okazało się jednak ze ta obrotowa retora sprawiała dużo problemów (podczas spalania ekogroszek podonosił retore- piec wygasal). W końcu ta retora obrotowa się poprostu przepalila-zareklamowalem i zaproponowano wymianę tej retory (obrotowej ) na rynne. Może to był mój błąd Uważacie że te palniki z retora są lepsze niż te rynnowe (uni) Kumpel handluje teraz piecami (nie tylko defro), może by załatwił z powrotem palnik retorowy ?
TIMON120777 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2288 Opublikowano 7 Grudnia 2015 lepsza fajka moim zdaniem niż rynna na zdjęciach ostatnich nie widać jak się pali więc trudno ocenić wrzuć taką fotkę jak kocioł będzie pracował przynajmniej kilka minut aby złoże było rozpalone wtedy będzie można ocenić
Balzak Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2289 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Ciekawe ile może kosztować wymiana???
Animus Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2290 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Mam jeszcze jedno pytanie. Mój pięć to orginalne defro duo plus. Podczas eksploatacji okazało się jednak ze ta obrotowa retora sprawiała dużo problemów (podczas spalania ekogroszek podonosił retore- piec wygasal). W końcu ta retora obrotowa się poprostu przepalila-zareklamowalem i zaproponowano wymianę tej retory (obrotowej ) na rynne. Może to był mój błąd Uważacie że te palniki z retora są lepsze niż te rynnowe (uni) Kumpel handluje teraz piecami (nie tylko defro), może by załatwił z powrotem palnik retorowy ? Rynnę trzeba ogarnąć a retortę łatwiej prowadzić , retortę mogłeś zrobić bez obrotu wyjmuje się tylko jeden element od spodu palnika trwa to 5 minut i można dalej spalać na niej .
WalekDDU25 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2291 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Tak sobie pomyslalem skoro defro twierdzi ze temp min kotla to 65 st a powrotu to 55st to moze jak podniesiemy temp zadane np do 70st to czy nadal e kotle bedzie sie osadzalo i syfilo sadza? Jakie macie te temp zadane?
ROBERT1883 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2292 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Timon Poniżej kilka zdjec jak sie pali. Sprawdzalem tez temperature na tej rurze w której jest ślimak. Na wysokości gdzie umieszczony jest "strażak" jest 44 stopnie, 5 cm dalej w strone podajnika 31 stopni. Nie wiem czy to dużo czy mało. Nie chciałbym zeby żar cofnał sie mi zbyt głeboko. Zmieniłem ustawienia podawanie 6s co 62 s, reszta bez zmian. Co do temperatury zadanej to ja mam 58 stopni
Chrabąszcz Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2293 Opublikowano 7 Grudnia 2015 czytam i czytam i głupieje czy rogi mają być w kocu ustawione na rynnę czy nie czy mniej więcej tak jak mam ustawione.... palę teraz groszkiem energo i wydaje mi się że jest duzo twardszy niż z bartexu i przy ustawieniach podawanie - 8 przerwa 59 wiatr 45 pozostaja niedopałki aha i jeszcze jedno nie wiem czym jest to spowodowane ale jak patrzę to z prawej strony płomień idzie na ściankę pieca natomiast z lewej nie opala tak na filmiku u radziuszkaa widać deflektor a u mnie nie ma ????.....AKM UNI
radziuszkaa Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2294 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Tak sobie pomyslalem skoro defro twierdzi ze temp min kotla to 65 st a powrotu to 55st to moze jak podniesiemy temp zadane np do 70st to czy nadal e kotle bedzie sie osadzalo i syfilo sadza? Jakie macie te temp zadane? Na sterowniku mam temp. zadaną 65, ale na budziku analogowym mam 72. Wyjście na grzejniki 41*, powrót 39* (zawór 4d zamontowany). Temp spalin120-140. Kociołek czyściutki, zero smoły, ale za to wentylator otwarty na maxa i dmucha cały czas. Oczywiście palę pelletem :-) PS Byłbym zadowolony z DD25 gdyby mniej palił.
TIMON120777 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #2295 Opublikowano 7 Grudnia 2015 ROBERT jak wygląda stan otworów nadmuchowych u ciebie i jak ustawiony wentylator(przesłona konkretnie)??? mam wrażenie że pali się zbyt blisko ścianki bo powietrze nie dociera dalej. spróbuj pomajstrowac teraz dla odmiany z nadmuchem nie zmieniając pozostałych ustawień jesli przesłona na wentylatorze nie jest otwarta na maksa to zacznij od jej powolnego otwierania a jesli jest otwarta dołóż odrobinę na sterowniku do nadmuchu. co do pelletu to jest to inne paliwo niż ekogroszek i nie ma co porównywac efektów spalania
Animus Opublikowano 8 Grudnia 2015 #2296 Opublikowano 8 Grudnia 2015 PS Byłbym zadowolony z DD25 gdyby mniej palił. To spalanie z dużym nadmiarem powietrza dlatego nie smoli i dużo pali paliwa.
miro30 Opublikowano 8 Grudnia 2015 #2297 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Ja sie zgadzam w 100% z mac65 post 2279 rzeczowa odpowiedz na temat rynny Defro i dodam swoje jesli kociol po skonczonym cyklu pracy stoi w podtrzymaniu np.50min to kociol jesz za duzy, kolega TIMON12077 zawsze sugerowal w swoich postach ze podtrzymanie to zlo dla pieca. musicie wybrnac z tego palic opalem malo energetycznym np.mial , ja mam DDU25kw na 220m/2 nie ocieplonego budynku pale ecoretem 26kj/kg czyli opal energetyczny ale u mnie nie ma takich cyrkow jak u was ,rogi zalozone ustawione centralnie w srodek rynny,wentylator 30% podawanie 15sek co 68sek popiol lekkie spieki ale w wiekszosci sypki popiol,piec stoi w podtrzymaniu 15-20min maks,czym chlodniej na dworzu tym krocej stoi ale szybko dochodzi do zadanej temp kotla zadana 60stopni powrot 57stopni,temperatura spalin 160-180stopni ,u mnie plomien ladnie oplata deflektor,zero smoly w kotle,jedynie sporo sadzy sypkiej.spalanie obecne 22kg/24h temperatura w domu 22-23 stopnie ,sezon poprzedni od wrzesnia do maja 5ton ecoretu. mysle nad kupnem deflektora elektrometu https://anoda-m.pl/produkty/280-deflektor-do-kotlow-podajnikowych-eco-save-system-elektromet
sambor Opublikowano 8 Grudnia 2015 #2298 Opublikowano 8 Grudnia 2015 .......nic jednak nie zmienialem w ustawieniach, czyli nadal jest :histereze kotła 1*,czas podawania 6s,przerwa 1 min.,dmuchawa bez zmian. Histerezę kotła 1C to w gazowym ciężko utrzymać, z tesztą tam przeważnie zalecają 5-C lub więcej w kotle na paliwo stałe warto histerezę ustawić na 8-10 C.
WalekDDU25 Opublikowano 8 Grudnia 2015 #2299 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Miro30 ja przy temp zasilajacej 70 st mam powrot w granicach 62 st i oczywiscie zawor 4D. Najlepiej ustawic 70 st lub wiecej wtedy piec krocej stoi w podtrzymaniu i wszystko w temacie! Tylko pytanie czy przy wyzszej temp bedzie czysciej w kotle? Wiec?
mac65 Opublikowano 8 Grudnia 2015 #2300 Opublikowano 8 Grudnia 2015 mysle nad kupnem deflektora elektrometu https://anoda-m.pl/produkty/280-deflektor-do-kotlow-podajnikowych-eco-save-system-elektromet Szkoda kasy . Najlepszy deflektor zwłaszcza do wszelkiego rodzaju retort i innych palników gdzie płomień ma postać świeczki . Do kupienia na każdym złomowisku za ok 5 zł. Do środka jedynie krążek grubej blachy albo stara fajerka z pieca z dziurką i działa to fantastycznie .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.