Skocz do zawartości

TIMON120777

Moderator
  • Liczba zawartości

    3443
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    28

Ostatnia wygrana TIMON120777 w dniu 8 Kwiecień 2016

Użytkownicy przyznają TIMON120777 punkty reputacji!

Reputacja

116 Doskonały

O TIMON120777

  • Tytuł
    Doświadczony Forumowicz

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    RAWA MAZOWIECKA

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    rok1986. częściowo podpiwniczony.142m2 po podłogach ściana50cm 3 warstwowa pustak +pustka +cegła +10cm styro 0,04. podłoga poddasza nieużytkowego 25cm wełny 0,04, okna plastiki stare, went. grawitacyjna, podłogi na gruncie bez izolacji
  • Instalacja
    100% grzejniki z termostatami,Pogodówka Bosch CW 400
  • Kocioł
    od 5.10.2019 Junkers Cerapur Smart 14-5C, Wcześniej TERMO-ECO 19KW zakupiony w markecie budowlanym po własnych przeróbkach

Ostatnie wizyty

11437 wyświetleń profilu
  1. nie siedzę już tak mocno w kotłach na ekogroszek i część wiedzy odparowała. z tego jednak co pamietam to niektóre węgle te mocniejsze zwłaszcza pokazują swoje oblicze dopiero na wyższych mocach. niektóre koksują a inne spiekają popiół okrutnie. może to też być wina otworów napowietrzających- nie pamiętam jaka jest ich konstrukcja w tym palniku ale może któryś ma inne rozmiary i tam dmucha mocniej lub słabiej. generalnie fajki maja dobry rozkład napowietrzenia i jak się nic nie zatka to nie powinny stwarzać problemów.
  2. TIMON120777

    RTB Feniks V16

    Panowie Proszę o powrót do merytorycznej dyskusji. Jeśli macie sobie coś do wyjaśnienia prosze to zrobić w wiadomości prywatnej temat jest miejscem do udzielania rad i pomocy a nie przepychanek kolejne posty w tonie jak powyżej będą mieć swoje konsekwencje
  3. skoro wiadomo jaki jest efekt- niedopał to wiadomo jak z tego wyjść 1- nadmuch w górę 2- przerwę podawania wydłużyć skoro jak piszesz wydłużając przerwę robi sie krater to zostaje mocniejszy nadmuch. zapytam jeszcze o kwestię czyszczenia palnika i kanałów powietrznych. czy przed sezonem został palnik rozebrany i wyczy szczony z nagaru? to samo z wentylatorem i kanałem powietrznym- czy wydmuchany cały syf ze środka? bo oprócz niewłaściwych parametrów może do tego dochodzić zanieczyszczenie w kanałach powietrznych lub nagar na palniku
  4. spiek koksowy- dodać powietrza spiek żużlowy - z popiołu - ująć powietrza. jak spieki z popiołu sa niewielkie to odpuścić - moim zdaniem lepiej jak jest trochę więcej powietrza niż jak jest go za mało
  5. a powinieneś po lub jeszcze lepiej przed każdym zimowym sezonem, do tego sprawdzenie czy wszystkie sznury uszczelniające sa w dobrej kondycji, czy drzwiczki nie wymagają regulacji i nie puszczają lewego powietrza i jeszcze parę innych tematów by się znalazło. jak wyczyścisz i odpalisz daj znać czy jest poprawa- będzie wskazówka dla innych co było powodem bezpośrednim
  6. powodów może być kilka nagar na palniku, zatkane otwory napowietrzające, niewypoziomowany palnik i jeszcze kilka innych proponuję zacząć od wygaszenia i wyczyszczenia całego palnika, czyli zdjęcie góry wydmuchanie syfu z kanałów powietrznych, sprawdzenie czy nie powstał nagar - jeśli tak usunąć przy użyciu młotka i przecinaka, wyczyścić wentylator i kanał dolotowy od wentylatora do palnika. potem skręcić całość i odpalić. powinno pomóc. jak nie to szukac przyczyn np w przepalonym zwoju ślimaka jeśli dopuszczano często by żar schodził zbyt nisko
  7. jeśli śmieciuch 14KW dawał radę to proponuję szukać kotła max 14KW. Ostatnio wypadłem z rynku kotłów ekogroszkowych więc polecam przeglądnąć forum i poczytac opinie. ja bym szedł w kierunku czegoś co ma Pieklorz ale to ja. Ty możesz mieć inne oczekiwania w stosunku do kotła i sterowania więc moze wybierzesz coś innego. sprawdź ceny, dostępność serwisu ewentualnie części zamiennych, opinie o producencie i po tym wywiadzie podejmij decyzję
  8. jak pisze Gonzo musisz sprawdzić i ponownie uszczelnić palnik. Dodatkowo pamiętaj że miał ma inną granulacje i będzie potrzebował więcej powietrza wiec i korekta nadmuchu w stosunku do poprzedniego rodzaju opału jest niezbędna
  9. darek7010zacznij od uzupełnienia profilu- będzie łatwiej odnosić sie bez wracania do pierwszego postu co i czy ogrzewasz. a teraz do brzegu. Piszesz że ogrzewasz teraz 120 i dojdzie 30 podłogówki. Jak rozumiem jest to dodatkowa powierzchnia czy część z tych 120 metrów ale obecnie wyłączona??? pellet średnio ma kaloryczność w okolicy 17MJ- nie podałeś jaki to konkretnie więc taką przyjmę. załóżmy że z tych 30kg jakieś 2kg ida na CWU więc na cele CO 28kg. daje to około 4,5KW średniej mocy. Pytanie zatem czy to dużo jak na Twój dom czy mało? Chcesz żeby było mniej. Jak będzie wiadomo jaki dom(nowy czy stary) jaka izolacja(10cm marketowego czy 20cm porządnego styro na ścianach, 10 czy 30cm wełny w dachu) i jaka faktycznie powierzchnia(czy to jest 120m czy 120+30 metrów) Wtedy można będzie odpowiedzieć po pierwsze czy spalasz dużo i po drugie czy da się mniej dodatkowo przeniosę teat do kotłów pelletowych bo tam powinien się znaleźć
  10. do 2 łazienek w tym wanny 48L to trochę mało. ja bym sugerował jednak 150L bo wody będzie brakować.
  11. przy takiej powierzchni to ta 14-ka trochę za duża. są na rynku kotły o mocy 8KW i proponuję jako ewentualność za takim się rozejrzeć. mogę ci polecić np kocioł producenta którego model przez 9 zim grzał mój tyłek (Termo-tech). możesz poczytać o Sztokerze. Ten Stalmark 10KW w połączeniu ze sterowaniem Techa wygląda obiecująco ale nie znam opinii o nim więc nie powiem czy to dobry czy zły wybór
  12. PioBin ależ oczywiście że nie jest to samo co jazda samochodem- używam skrótów myślowych. nie czuję potrzeby wykładania wszystkiego krok po kroku. jak ktoś chce sprawdzi, uzupełni wiedzę i podejmie decyzję czy woli prowadzić kocioł w trybie ciągłym czy wygaszać . czy pompa CO ma chodzić ciągle czy załączać się np 2st przed osiągnięciem przez kocioł temperatury zadanej- bo i takie metody się spotyka.
  13. Milutka nawet jak będziesz grzać 200m2 to kocioł 14KW będzie ok. no chyba że to będzie bez izolacji i okien. Tryb eco w grzaniu CWU oznacza że będzie wodę podgrzewał jak jej temperatura w zasobniku spadnie o 10stC, bez niego będzie grzał gdy spadnie o 5stC. Moc możesz obniżyć jak napisał teres. I odnośnie ustawień temperatury. Jeśli to nowy dom dobrze izolowany to ustawianie różnych temperatur moim zdaniem nie ma sensu. straty ciepła będą tak małe że dom nie zdąży się wychłodzić a nawet jesli tak to potem kocioł musi zużyć więcej paliwa aby uzupełnić stracone ciepło do wyższej temperatury. potem się wyłaczy bo pewnie zmieni sie temperatura do jakiej ma grzac i zabawa zacznie się od nowa. ekonomiczniej jest gdy pracuje stale nawet z niższą temperaturą. Uzupełnij profil. napisz o tym jaki dom i izolacja, napisz czy masz kaloryfer cz podłogówkę, podaj czy do kotła masz jakiś sterownik pokojowy a może czujnik pogodowy. takie dodatki pomagają lepiej ustawić kocioł tak abyś mogła spać spokojnie
  14. Panowie bercus dobrze pisze. mniej energii zużyte zostanie na uzupełnianie bieżących strat budynku niż rozgrzewanie całości łącznie ze ścianami i podłogami aby przywrócić oczekiwaną temperaturę. Przypomnijcie sobie stare czasy kiedy się rozpalało w śmieciuchu lub grzybku czy kuchni. w domu upał a tyłkiem i tak trzęsło bo wysoka wilgotność i zimne ściany. Albo porównajcie to do jazdy autem. który sposób będzie ekonomiczny? czy jazda ze stałą prędkością z delikatnie wciśniętym gazem? czy gaz do dechy, potem na luz i ponowne przyspieszanie jak auto zwolni prawie do zera? Każdy niech sobie odpowie sam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.