Skocz do zawartości

TIMON120777

Stały forumowicz
  • Liczba zawartości

    3227
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    28

Ostatnia wygrana TIMON120777 w dniu 8 Kwiecień 2016

Użytkownicy przyznają TIMON120777 punkty reputacji!

Reputacja

99 Doskonały

O TIMON120777

  • Tytuł
    Doświadczony Forumowicz

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    RAWA MAZOWIECKA

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    rok1986. częściowo podpiwniczony.142m2 po podłogach ściana50cm 3 warstwowa pustak +pustka +cegła +10cm styro 0,04. podłoga poddasza nieużytkowego 25cm wełny 0,04, okna plastiki stare, went. grawitacyjna, podłogi na gruncie prawdopodobnie bez izolacji
  • Instalacja
    100% grzejniki z termostatami, dodatkowo obieg kotłowy dla podniesienia temperatury powrotu według własnego pomysłu i wykonania. termostat pokojowy
  • Kocioł
    TERMO-ECO 19KW zakupiony w markecie budowlanym po własnych przeróbkach

Ostatnie wizyty

10388 wyświetleń profilu
  1. widziałem już kotwienie okien po zewnętrznej stronie muru tak że wspornik pozostaje pomiędzy ściana a warstwą izolacji a nie we wnęce okna od strony domu
  2. po pierwsze i jedyne mostki termiczne. powołujesz się na innych piszących z innych stron którzy nie widzą namacalnych dowodów na +. a ilu z nich zrobiło pomiary kamerą termowizyjną aby ocenić rozkład temperatur w pobliżu okna?? takiego poprawnie osadzonego i takiego wciśniętego na pianę, czesto nawet nie taka jak powinna zostać użyta. ja wiem jak wyglądaja okna u mnie wstawione po staremu przez poprzednich właścicieli i do tego doklejony styropian od zewnątrz i jak wygląda jedno nowe okno wstawiane przeze mnie wysunięte za mur w warstwę ocieplenia. dla mnie to wystarczający powód aby polecac innym poprawny sposób montażu który pozwoli uniknąć problemów z wilgocią i innymi przypadłościami takich fuszerek. prawo wymaga od nas budowania termosów a my jesteśmy mądrzejsi i na własne życzenie za własne ciężko zarobione pieniadze stawiamy durszlaki albo takie twory nad którymi można tylko zapłakać. Nie zamierzam tu nikogo przekonywać. Każdy ma rację- swoją bo tak nam najwygodniej. Ja popełniam sporo błędów i staram sie wyciągać z nich konsekwencje. dodatkowo doradzając pamietam co sam źle zrobiłem i ostrzegam przed takim samym wyborem. ale nikt albo prawie nikt nie słucha i nie czyta ze zrozumieniem. kupuje kocioł za duży albo bo był tańszy. postawi dom za 300-400 tys i szkoda mu 400zł na audyt aby poznać jego potrzeby i potem przez kolejne 20 lat nie przepłacać za jego utrzymanie. wszyscy wiemy wszystko najlepiej . tylko skąd nas tylu po forach z błaganiami o pomoc???? niestety Polak i przed szkodą i po szkodzie głupi
  3. "ciepły montaż" i najlepiej w warstwie izolacyjnej a nie w murze???
  4. słabo widać albo ja ślepy ale okna to masz chyba po chamsku w mur i opianowane??? jesli tak to trochę to mało profesjonalne jak na obecne standardy :-(
  5. pamiętajcie tez że zapotrzebowanie jest liczone dla -20stC a takich dni jest kilka- kilkanaście, przez resztę sezonu potrzeby domu będa niższe i to dużo Jeśli zatem w szczytowym okresie nawet będzie potrzebnych 14KW w co szczerze wątpię to gdy jest w okolicy zera większy kocioł będzie się mocno nudził. Ważne tylko zeby nie oszczędzać na materiałach i wykonać odpowiedniej grubości i parametrów izolację a nawet dołożyć nieco od siebie gdyż niezależnie od wybranego źródła ogrzewania koszty będą niestety stale rosnąć w mniejszym lub większym stopniu.
  6. Poczytajcie też Zawijana co pisze o punkcie rosy - głównie sprowadza się to do temperatur oraz ruchu a właściwie bezruchu spalin. jak spaliny będą w ruchu to temperatura powstawania punktu rosy się obniża i może spaść sporo poniżej 37stC. W przypadku Grubego największym problemem chyba jest przewymiarowanie instalacji skoro na zasilaniu 50stC jest za ciepło i odcina odbiór z większości instalacji
  7. Pieklorz temat dmuchawy z Grubym omówiliśmy przez telefon- na dole wcale nie dmuchała więc musiał podbić do około 15% górę też zmieniliśmy i zobaczymy co będzie. Ma też niestabilny odbiór ciepła i stąd problemy ze zbyt długim podtrzymaniem i problemami ze startem do pracy- leniwa reakcja połaczona ze zbyt niskimi obrotami dmuchawy po poprzedniej korekcie. Teraz powinno być lepiej i zostanie tylko korekta temperatury jak będzie miał za ciepło i ewentualnie góry nadmuchu. a jak będzie chciał to mu softy podeślę inne.
  8. Dajcie mi chwilę musze wrzucić sobie ten soft do sterownika i przejrzeć funkcjie Gruby - skoro przeciagnął ponad zadana z 50st do 55 to znaczy że ma za mały odbiór ciepła i można zmniejszyć moc maksymalną jak bardzo chcesz to moge ci podesłac inne softy na maila i sobie przełączysz. ja np z tych oryginalnych korzystałem z wersji 33 N
  9. Ptaszniko czas podawania 11 sek i przerwa 20 sek to za dużo moim zdaniem. Powinno być coś w stosunku 1:4 czyli przy podawaniu 11sek przerwa w okolicy 40-44sek dla mocy maksymalnej. NIe kojarzę aby w tym sterowniku był czujnik otwarcia klapy ale może dodali w wersji II. Gruby pytanie podstawowe dlaczego zgasło??? z wykresu wynika że wcześniej pracował i przeciagał co dla mnie oznacza że jeszcze jest coś nie tak z nastawami, możesz wyłaczyć alarm braku opału - możliwe że reaguje zbyt wolno zwłaszcza po tak długim okresie przegrzania że w pół godziny nie daje rady się podnieść.
  10. zostaw i wyłaź z kotłowni rano sprawdzisz jak się zachowuje i skorygujesz ale to ci napisze czym i w ktorą strone jak zobaczę wykresy i to co w popielniku i na palniku teraz śmigaj z kotłowni
  11. Jeśli chodzi w PID to nic nie zmieniaj. Podawanie w stosunku 1:5 dla mocy maksymalnej jest ok. Rano zobaczysz co w popielniku i skorygujesz nadmuchem tylko Bardziej mnie martwi że masz aktywne funkcje ktorych nie ma w Twojej instalacji co może powodować że wszystko wariuje
  12. Gruby ale w sterze masz go aktywny co powoduje wyłaczenie pracy pompy CO albo zmianę temperatury CO - jutro sprawdzę co jest dokładnie w tym sofcie. skoro więc go nie masz to ta funkcja powinna zostac nieaktywna bo domyślnie ster odcina pracę pompy CO gdy jest osiągnięta temperatura na sterowniku pokojowym co zreszta widać po zgaszonych kontrolkach- chyba że diody popalone???
  13. jeszcze jedno mnie zastanawia. na fotce z menu testowego jest znacznik od położenia krańcowego podajnika tłokowego a ty masz podajnik fajkowy ???? nie wiem czy w tym sofcie ma to jakieś znaczenie ale ja by jednak poprawił ustawienia w menu spalania
  14. Termostat jest podpięty i ze zdjęcia widać ze właśnie odciął dopływ ciepła z kotła- chyba że ma zamiast tego obniżenie ustawione ale nie pamiętam co jest w tym sofcie. jego też należałoby wyłaczyć dla stabilniejszej pracy albo zmienić charakterystykę
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.