Skocz do zawartości

TIMON120777

Stały forumowicz
  • Liczba zawartości

    3245
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    28

Ostatnia wygrana TIMON120777 w dniu 8 Kwiecień 2016

Użytkownicy przyznają TIMON120777 punkty reputacji!

Reputacja

100 Doskonały

O TIMON120777

  • Tytuł
    Doświadczony Forumowicz

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    RAWA MAZOWIECKA

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    rok1986. częściowo podpiwniczony.142m2 po podłogach ściana50cm 3 warstwowa pustak +pustka +cegła +10cm styro 0,04. podłoga poddasza nieużytkowego 25cm wełny 0,04, okna plastiki stare, went. grawitacyjna, podłogi na gruncie prawdopodobnie bez izolacji
  • Instalacja
    100% grzejniki z termostatami,Pogodówka Bosch CW 400
  • Kocioł
    TERMO-ECO 19KW zakupiony w markecie budowlanym po własnych przeróbkach/od 5.10.2019 Junkers Cerapur Smart 14-5C

Ostatnie wizyty

10550 wyświetleń profilu
  1. Elber - słuchaj Sambora i nie skacz po forach z pytaniami bo zaraz Ci ktoś namiesza w głowie i zaczniesz szukanie od początku a masz już wszystko ogarnięte. co do pomp też brałbym LFP- taniej niż Grundfos za to samo pod obudową.
  2. jak żar schodzi w dół to zmniejsz współczynnik nadmuchu i powinno pomóc. napowietrzenie zasobnika nie ma na to wpływu, raczej w pierwszej kolejności źle dobrane parametry a potem ciąg kominowy ale on się ujawnia raczej przy nieco niższych temperaturach bo to taka gadzina że im zimniej tym bardziej ciągnie. pytanie jeszcze czy się odstawia bo może i tu byc przyczyna schodzenia żaru- zbyt rzadko podawanie w długim podtrzymaniu
  3. przy takiej powierzchni i potrzebach to taki kocioł który startuje od 3KW nie wyżej żeby nie taktował i taki do którego serwisant przyjedzie w 2-3 godziny jak nie ma innych zleceń a nie za 2 tygodnie. popytać w okolicy o serwisantach co ludzie mówią i podjąć decyzję po ocenie czynnika ludzkiego w połączeniu z moca minimalną i zasobnością portfela. Jak chcesz mieć chłodniej na górze to przy takich powierzchniach i izolacji wystarczy skręcić góre na minimum albo nie grzac wcale, a dół załatwi resztę z jednym sterownikiem pogodowym i dobrze dobrana krzywą do tego
  4. raczej od jakiego minimalnego poziomu KW a nie jakiego maksymalnego. Przy takiej izolacji obstawiam nic nie licząc tylko szacunkowo łącznie z poddaszem 3x60m2+35m2=215m2x60W=12900W=12,9KW max. czyli ogarnie to nawet 14KW Junkersa który startuje od 1,9KW. Mozna też ryzykować Immergasa victrixa 12KW(równiez start od 1,9KW) lub któryś Vaillant ale tu już nieco wyżej bo w okolicy 3KW moc minimalna. Pozostaje pytanie o sposób grzania CWU- jeśli przepływowo to modele 2 funkcyjne ale tam moc minimalna jest ciut wyższa. Jeśli CWU z bojlera to 14KW ogarnie bez problemu bez obaw o zimny tyłek. co do sterowania kilkoma obiegami to moge w temacie junkersa tylko proponowć połączenie z CW400 sterującym 8 obiegami o reszcie nie mam wiedzy
  5. W menu serwisowym możesz ustawić wszystko nawet prędkość obrotową wentylatora. tam zmień minimalną i maksymalną przerwę podawania tak aby pracował z mniejszą mocą, dodatkowo obniż odrobinę min i max wentylatora. wtedy będzie dłużej w stanie pracy a krócej w podtrzymaniu a jak sie wstrzelisz to i przestanie w nie przechodzić. Na skutek ciągłej pracy wentylatora podajnik będzie się chłodził i jego temperatura powinna spaść Masz też do dyspozycji korektę wentylatora i korektę podawania (lub mocy) jeśli dobrze pamietam. Tymi parametrami tez możesz zmniejszyć moc kotła aby pracował oscylujac wokół zadanej
  6. to moim zdaniem wiekszy bojler tylko dokup czujnik Junkersa Koszt stojącego 200L w okolicy 1600zł na alledrogo a nie martwisz sie że musisz czekać godzinę na kąpiel bo niedogrzało
  7. ceny z kosmosu :-( szwagier za zestaw z zasobnikiem 120L i regulatorem CW 400 zapłacił 7100, ja za 14-kę +CW400 dałem 5199. szukaj w sieci lepszych cen. Odnośnie zasobnika to nie wiem ile masz łazienek i jakie zużycie CWU. jak masz 2-3 łazienki i spore zużycie to kupiłbym jakis w okolicy 200L i tylko czujnik Junkersa na alledrogo( okolice 220PLN) bo uniwersalnych elektronika nie akceptuje. Jeśli wolicie prysznice to 120L wystarczy i tylko kwestia mocy wężownicy żeby szybciej grzał wodę - tu jednak się nie wypowiem bo nie zgłębiałem tematu. Mój Lemet dwupłaszczowy ma moc płaszcza podobno 23KW ale kto go tam wie....
  8. Decyzję musisz podjąć Ty. Dla mnie znaczenie miały: dostęp serwisu, moc minimalna, opinie użytkowników i instalatorów, sposób i jakość sterowania. Pamiętaj że to związek na około 10 lub więcej lat i wybrać trzeba z zimną głową a nie w pośpiechu
  9. ja kupowałem na tukado.pl- szwagier wziął do siebie 24-kę przez lokalny sklep do nieocieplonego domu i juz stęka ze za duży. Moc maksymalną na CO zawsze można ograniczyć - ważniejsze dla mnie żeby nie taktował bo to straty są. najważniejsze jednak to serwis i jego dostępność. Teść ma Buderusa i od serwisanta się wizyty dobłagac nie może. Sprawdź zatem jak to wygląda w Twojej okolicy i tez uwzględnij przed podjęciem ostatecznej decyzji bo nie jest to bez znaczenia
  10. Pamietaj że straty budynku sa liczone dla wartości granicznych czyli np dla minus 20stC. Jeśli w takich warunkach dom potrzebuje te wyliczone na potrzeby tematu 12,8KW to przy temperaturze 0stC już tylko połowe z tego czyli 6,4KW. Przy temperaturach w okolicy +5 będzie to juz ponizej mocy minimalnej Immergasa i zacznie taktować nawet przy 100% podłogówki bo wyprodukowana energia nie zostanie odebrana i kocioł się wyłączy. Junkers będzie dalej dawał radę. Dodatkowo te temperatury graniczne występują zazwyczaj przez tydzień może 2 tygodnie w roku a przez resztę sezonu potrzeby domu będa mniejsze. Zatem i niższe będą temperatury zasilania i powrotu czyli wyższa średnioroczna sprawność. Oczywiście nie bardzo jest jak porównac który kocioł zuzyje mniej gazu ale choćby ze względu na możliwości modulacji wybrałbym Junkersa nawet ten mocniejszy model 24KW bo będzie działał płynniej. Ja osobiście zastanawiałem się pomiędzy tym co mam i Immergasem Victrix 12KW. Bałem się jednak że może być ciut za mały dla mnie ale już teraz wiem że to były obawy bezpodstawne a dom ma stary i na obecne standardy kiepsko ocieplony. Mój Junkers ma moc minimalną 1,9KW a i tak taktuje :-(
  11. ja mam zasobnik stary dwupłaszczowy 140L- kociołek grzeje CWU bez spinania się w 30 minut (14-ka) Jak zrobisz OZC będziesz wiedział ile dom potrzebuje i wtedy zdecydujesz. różnica pomiędzy 14 i 14 w mocy minimalnej jest niewielka i może byc przy większej niż zakładałeś powierzchni bez znaczenia. Według mnie moc mamksymalna ma znaczenie przy kotle 2 funkcyjnym gdy moc jest potrzebna teraz zaraz natychmiast zeby nie brać prysznica w zimnej wodzie. Jak grzejesz bojler to pisałem o czasie grzania wyżej. Nawet 14-ka sobie poradzi. 256mx 50W=12800W czyli 12,8KW- nadal w granicach zdolności 14-ki :-)
  12. a po co taki klamot??? Jakie obciążenie cieplne budynku??? jeśli dom ma straty w okolicy 50W/m2 to wystarczy ZSB 14-5C. na CO będzie potrzebował maks 10KW a ten zasobnik zagrzeje przy całej dostępnej mocy(~15KW/CWU) z temperatury 10stC do 50stC w pół godziny a dom się przez ten czas nawet nie zorientuje że CO jest OFF. 14-ka ma dodatkowo niższą moc minimalną wiec będzie rzadziej taktować co ma wpływ na sprawność . inaczej jeśli chałupa stara albo dziurawa- wtedy będzie konieczny ten mocniejszy ale jak budowana teraz i zgodnie ze sztuka to po co przepłacać
  13. jeśli masz jeden obieg CO to 2 czujniki na nic się zdadzą bo nie będa sterowac poprawnie. Kup 1 i wykonaj regulację przepływów lub załóż głowice termostatyczne w każdym pomieszczeniu i steruj temperaturami w każdym pomieszczeniu wg uznania. Poczytaj co współpracuje ze sterownikami techa - z tego co pamietam to wszelkie typu euroster itp - tech tez ma swoje regulatory pokojowe i nie za miliony
  14. a po co wygaszać? wystarczy zastopować dmuchawę i czyszczenie a potem start pracy
  15. HEJ z takimi ustawieniami to raczej słabo to widzę gdy jest minimalna przerwa 65sek powinna byc w okolicy 15 do 20 i to przy 2 sekundowym podawaniu inaczej nie ma mocy nawet jak chodzi na 100% zacząłbym od przywrócenia ustawień fabrycznych i zobaczył jak kocioł na nich się zachowuje. po ich przywróceniu spisac wszystkie równiez te w menu instalatora i serwisowym potem zależnie od efektu korygował albo obroty wentylatora albo podawanie i przerwę nigdy wszystko na raz i to w tym sterze gdzie oprócz współczynników ustawia się tez np minimalne i maksymalne obroty wentylatora i potem dopiero dobiera sobie % w podanym zakresie to fajny sterownik ale trzeba wiedzieć co się zadzieje gdy zmienimy konkretny parametr.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.