Skocz do zawartości

TIMON120777

Stały forumowicz
  • Liczba zawartości

    3366
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    28

Ostatnia wygrana TIMON120777 w dniu 8 Kwiecień 2016

Użytkownicy przyznają TIMON120777 punkty reputacji!

Reputacja

113 Doskonały

O TIMON120777

  • Tytuł
    Doświadczony Forumowicz

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    RAWA MAZOWIECKA

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    rok1986. częściowo podpiwniczony.142m2 po podłogach ściana50cm 3 warstwowa pustak +pustka +cegła +10cm styro 0,04. podłoga poddasza nieużytkowego 25cm wełny 0,04, okna plastiki stare, went. grawitacyjna, podłogi na gruncie bez izolacji
  • Instalacja
    100% grzejniki z termostatami,Pogodówka Bosch CW 400
  • Kocioł
    od 5.10.2019 Junkers Cerapur Smart 14-5C, Wcześniej TERMO-ECO 19KW zakupiony w markecie budowlanym po własnych przeróbkach

Ostatnie wizyty

10876 wyświetleń profilu
  1. wystarczy wybrac program czasowy z dowolnym ustawieniem temperatury. wtedy w nim ustawia się od 00:00 żądaną temperaturę i będzie ona utrzymana 24h. nie trzeba ustawiać obniżenia na 15 minut
  2. nie musisz ustawiac trybu ręcznego- wystarczy wybrać własną krzywą z dowolną temperaturą i ustawić 1 na cała dobę. jesli przegrzewa przy dodatnich temperaturach na dworze koryguj dół krzywej- nie zejdziesz poniżej 20stC, jak przegrzewa przy ujemnych korygujesz górę krzywej. Tak jest łatwiej w przypadku gdy przesadzisz- wtedy cofasz jeden parametr a nie oba i dalej nie wiesz który był niewłaściwy. jak zjedziesz z dołem krzywej na maksa i nadal będzie przegrzewać to regulacja przepływów na petlach- zmniejszenie.
  3. nie będziesz miał sauny. Cierpliwości Dom ma swoją akumulację a podłoga to gigantyczny kaloryfer i korekty które robisz zaczną być widoczne po kilkunastu godzinach. Jak przegrzewa to krzywa w dół i zostawić na 2 dni. nie oczekuj że taki kaloryfer jak twój zareaguje tak szybko. obniż krzywą o 2st i poczekaj. z torbami nie pójdziesz. Kocioł ma pracować cały czas i nie będzie wyższych rachunków. jak ustabilizujesz temperaturę to będzie pracował z najniższą potrzebną w danej chwili mocą i z wysoką sprawnością a o to chodzi. jak pokazuje fotka pracuje z mocą 15% czyli prawie minimalną a to oznacza niewielkie zużycie gazu. nie panikować tylko korygować spokojnie i czekać na efekty. i ostatnia sprawa moim zdaniem przy podłogówce zabawy z obniżaniem nocnym sa bez sensu. zanim podłoga odda ciepło bedzei już rano i kocioł znowu będzie musiał całośc rozgrzać do dziennego poziomu temperatury. lepiej wybrac sobie jedną temperaturę i trzymać ją całą dobę
  4. przy takiej powierzchni i izolacji to ja bym poszedł w klimatyzator z funkcją grzania i ogrzewacz przepływowy do CWU. taki termosik potrzebuje maksymalnie 2,5KW a to jest powyżej mocy minimalnej większości kotłów dostępnych na rynku. nawet decydując się na model z modulacja od 2KW(Junkers/Bosch,Immergas) przez większą część sezonu kocioł będzie taktował czyli praca z mniejszą sprawnością i wyższe rachunki. jeśli juz jednak instalacja położona i ma być gaz to nie więcej niż 14KW i coś z tego co napisałem powyżej z uwzględnieniem dostępności serwisu w okolicy. odnośnie CWU to zasobnik w okolicy 80L powinien wystarczyć aby zapewnić ciągły dostęp ciepłej wody przez cały dzień pracy zakładu. zadbać jedynie o jego właściwe umiejscowienie lub cyrkulację
  5. kocioł jak kazdy inny- sa tańsze i są droższe a czy lepsze???- jak masz serwis blisko i sprawdzony to bież jesli ci odpowiada. jak nie masz serwisu albo opinie o serwisancie słabe to omijaj szerokim łukiem. nie napisałeś jak chcesz grzać CWU? jesli przepływowo musisz mieć mocniejszy kocioł zebyś nie miał kapania z kranu albo letniej wody, jak przez zasobnik to najmniejszy model jaki znajdziesz na rynku. Problemem wiekszości kotłów 2F jest dośc wysoka moc minimalna co przy powierzchni grzania 74m2 będzie oznaczać prace przez wiekszość sezonu z kiepska sprawnością. najmnieszy robi chyba immergas( model victrix o mocy 12KW) ale poczytałbym najpierw opinie o nim, potem są Termety i Junkers/Bosch z mocami od 14KW. podstawa to dostęp i opinie o serwisie a potem to juz kwestia co sie komu spodoba i ile ma na to w portfelu
  6. to ja dodam swój model pod rozwagę Junkers Cerapur smart ZSB 14 5-C - zakres mocy 1,9-14KW cena ~4800PLN
  7. 11KW to juz bardziej realny wynik jak dla mnie. w takim przypadku wystarczy moim zdaniem kocioł o mocy 14KW- wtedy łatwiej o model z niską mocą minimalną. Im mocniejsze tym trudniej wybrac cos co startuje od 3KW. Do ogrzania CWU w zasobniku nie potrzeba tyle energii co przepływowo więc taka 14-ka zasobnik w okolicy 200L ogrzeje w mniej niż godzinę. Modelu Ci konkretnego nie polecę. nie wiem jak u Ciebie w okolicy z serwisem i jego jakościa. Mam Junkersa 14KW- odległośc serwisu 30km. Tylko że ja patrzyłem głownie pod kątem moich oczekiwań odnośnie sposobu sterowania i mocy minimalnej kotła, serwis był na dalszym miejscu. mam kominek z dystrybucja po całym domu więc nawet jak padnie i będe musiał czekac dłużej to mi tyłek nie zamarznie. poczytaj opinie o kotłach na kilku forach i zdecyduj. to jest związek na ładnych kilka lat i nie jest to łatwy wybór. rozpiętość cenowa tez jest ogromna i możesz wydać na kocioł 2,5tys albo 10tys a różnicy w zużyciu raczej i tak nie zaobserwujesz i nie będziesz wiedział czy ten droższy faktycznie jest tak dobry albo ten tańszy faktycznie jest tak słaby. odradzałbym jedynie jakieś podstawowe modele bo tam podzespoły mogą byc ze względu na cenę nieco słabszej jakości, reszta to kwestia swoich preferencji
  8. jakoś mi trudno uwierzyć że przy podanych przez Ciebie parametrach domu (160m2 +10cm styro+ reku + okna 3 szybowe) wynik jest 15KW. Takie zapotrzebowanie to maja chałupy bez izolacji a u Ciebie odzysk z wentylacji dobre okna i izolacja. wydaje mi sie że albo masz więcej do ogrzania niż piszesz albo źle wprowadziłeś dane. Ja mam wszystkiego 142m2 i zapotrzebowanie w okolicy 8,5KW, wentylacja grawitacyjna i stare okna wołające o wymianę. W swoim opisie masz podany kocioł z podajnikiem o mocy 25KW- możesz napisac ile spalałeś opału w ciągu sezonu? będzie łatwiej ocenic poprawnośc wyniku. Jeśli mu jednak ufasz to w Twoim przypadku wszystko w okolicy 20KW będzie ok zwłaszcza z mocą minimalną zacznającą się od 3KW. Proponuję jednak 1F i zasobnik w okolicy 150-200L - ocenić jakość lokalnych serwisantów i tym się kierować wybierając ostateczny model
  9. ja się nie oburzyłem a jedynie zwróciłem uwagę na brak precyzji w określaniu preferencji... ja ma napisać co trzeba? to ty powinieneś wiedzieć czego chcesz a jak nie masz wiedzy to skoro umiałeś na to forum trafić to i wujka google tez znasz i umiesz wyszukać co trzeba jest piatek wieczór więc zabawię się jak Ty "szukam auta dla 4 osób, wcześniej jeździłem corsą i miała przeróbkę na gaz. co poradzisz jako następny samochód? Chciał bym prosić naprawdę o dobre porady za i przeciw ponieważ samochód wyzionął ducha a nie stać mnie na pomyłki." - to są Twoje słowa(oczywiście odrobinę zmieniłem aranżację)- na ich podstawie można zaproponowac każdą pierdołe. jak nie masz wiedzy to ją łykniesz, wydasz kupę kasy i będziesz przeklinał cały świat że Ci udzielono złej rady. Nie miej pretensji do mnie o sarkazm. miej ją do siebie o to że nie wiesz co masz i co chciałbyś mieć. nie wiesz jakie mógłbyś płacić rachunki i jaki miec komfort ciepła w domu i uzywania ciepłej wody. To że coś masz nie oznacza że nie można mieć inaczej. nie znaczy że zawsze inaczej oznacza lepiej/taniej ale warto taką wiedze mieć aby móc porównać, ocenić i zdecydować czy przypadkiem inne rozwiązanie nie będzie bardziej komfortowe(nie zawsze tańsze- ale czy zawsze cena czyni cuda???). płacisz 150zł/3 osoby - a może mógłbyś płacić 100zł albo 80zł???- tego nie wiesz masz stary kocioł o nieznanej sprawności. nowy dobrze dobrany będzie miał sprawność lepszą o kilkanaście a moze kilkadziesiąt procent- to się przełoży na zmianę wysokosci rachunków- ale Ty rozrzutny jesteś i 150PLN-ów Cię nie rusza. Wolisz pocisnąć i napisac coś dla zaczepki jak zrozumiesz coś napisał i czego oczekujesz możemy wrócić do dyskusji jak chcesz nadal w tym tonie dyskutować to na mnie nie licz- życze takich wyborów jak odpowiedzi
  10. a jak radzić kiedy informacji skąpisz??? żadnej wiedzy o tym ile to mieszkanie potrzebuje energii żeby Ci tyłek nie zamarzł, żadnej o tym czy prysznic wolisz czy wannę i ile osób ma zamiar z tych dobrodziejstw korzystać. brak wiedzy o ilości punktów poboru CWU?? szukasz wróżki to zmień forum szukasz odpowiedzi to zadaj właściwe pytanie- w sensie sprecyzuj potrzeby aby dopasować do nich produkt po tym co napisałeś to ja bym ci odradził kocioł 2 funkcyjny. grzanie 62m2 jakimkolwiek modelem to strata kasy- będzie się uruchamiał kilkaset razy na dobe chyba że chałupa zupełnie bez izolacji i z dziurami zamiast okien. jedyne do czego się nada to grzanie CWU bo w tak niewielkiej powierzchni punkty poboru sa blisko i nie będzie problemów z szybkim dostarczeniem ciepłej wody do odpowiedniego miejsca
  11. 1- gdzie będzie wisiał kocioł(oddalenie od punktów poboru CWU) 2- ile punktów poboru 3- jakie są potrzeby domu 4- jakie są preferencje użytkowników odnośnie CWU(wanna/prysznic) jak odpowiesz sobie na powyższe będzie łatwiej zdecydować czy 1 czy 2 funkcyjny i jakiej mocy a model to już kwestia wyboru według innych kryteriów
  12. Jeśli zamontujesz głowice to one będa pilnowały temperatur w pomieszczeniach i nie będziesz musiała biegac co chwila po pokojach. jak będzie cieplej na dworze lub słońce sie przez okno wprosi na wizytę domową i wzrośnie temperatura w pokoju to głowica zamknie przepływ i tyle, potem jak temperatura spadnie głowica znowu puści wode przez kaloryfer. Obawim się jednak że nie dasz rady miec tak dużych różnic w temperaturach pomiedzy poszczególnymi pomieszczeniami. Ciepło lubi wędrówki i będzie w jakimś stopniu przenikac pomiedzy ścianami. może być trudne mieć w jednym pokoju 23st a za ściana 20 ale możesz próbować. odnośnie instalacji najlepiej zrobić to jak proponowano wyżej na 1 obiegu z wykorzystaniem automatyki pogodowej. Przy podanej powierzchni i planowanej izolacji zapotrzebowanie będzie nie większe niż 10KW. do zagrzania CWU w zasobniku również wystarczy podobna moc więc nie ma co szukac kotła większej mocy niż 14KW, Szukaj kotła o jak najmniejszej mocy zarówno minimalnej jak i maksymalnej. Inaczej koszty ogrzewania będa wyższe na skutek niższej sprawności wynikającej z wysokiej mocy minimalnej i taktowania. wszystkie modele które podałaś w pierwszym poście są do Twoich potrzeb zbyt mocne i mają wysokie moce minimalne
  13. wszyscy zapominacie o jednym- spaliny mierzone na czopuchu pokonały już droge przez cały wymiennik i oddały ciepło. nie jest niczym nadzwyczajnym czy niemożliwym aby była taka właśnie temperatura spalin zwłaszcza jeśli kocioł pracuje w PiD i w niskich zakresach mocy bo zwyczajnie przy obecnej aurze więcej raczej nie potrzebuje. nie twórzcie teorii spiskowych nie doszukujcie sie drugiego dna i nieistniejących awarii. wszystko jest jak byc powinno. dla potwierdzenia proponuję przełączyć sterownik w manual i zapodac mu nadmuch pod 80%- spaliny na pewno pokażą więcej. jak jest wkład to nie ma powodu do obaw.
  14. no coś pamietałem tylko nie byłem pewny wartości dzięki za uściślenie
  15. wpływ pomieszczenia ma znaczenie przy korygowaniu krzywej grzania. przy braku wpływu jak kocioł ma grzac np przy -10stC z temperaturą 35stC(podłogówka) to będzie taką utrzymywał i moze się okazać że to będzie za dużo lub za mało. przy ustawionym wpływie np 2K jak będzie za zimno to podniesie zadaną jeśli dobrze pamiętam o około 0,5stC na każdy 1K przy podłogówce lub o 1,5stC na kazdy 1K przy grzejnikach. czyli jak będzie za zimno to dołoży 1stC a jak będzie za ciepło to odejmie. wszystkie jednak dane według mojej wiedzy będa w oparciu o odczyty z pomieszczenia wiodącego. co oznacza że pełna kontrola będzie tylko nad tym obiegiem który jest w zasięgu regulatora. do kontroli pozostałych obiegów jak dobrze pamietam potrzeba dodatkowo CR10 lub CR100
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.