Dioob Opublikowano 8 Maja 2016 #1001 Opublikowano 8 Maja 2016 Witam kolego drewniak czy mógłbyś wrzucić zdjecie palnika, obecnie mam kocioł sas nwt przerobiony na GS ale myślę nad powrotem do ds oczywiście po przerobce palnika, zastanawiam się nad palnikiem coś na wzór nowego palnika w kotle mpm wraz z zawirowaczami, powietrze wtórne chciałbym doprowadzić pod palnik doprowadzając je z otworu dmuchawy z popielnika wcześniej oczywiście zaślepiajac otwory nawiewu w komorze zasypowej, PG oczywiście z klapki popielnika + miarkownik. Obecnie mam zmniejszona komorę do wymiarów ok 23x23 i wysokość ok 45-50cm wyłożona szamotem, zobaczymy co z tego wyjdzie pozdrawiam Wysłane z mojego 5015D przy użyciu Tapatalka Cytuj
drewniak Opublikowano 8 Maja 2016 #1002 Opublikowano 8 Maja 2016 Sorry ale rozebrałem ten palnik wirowy. Źle się w sumie paliło, za duże opory i niska temp. spalin a pezez to słaby ciąg i sadza na wymienniku. Mam teraz prosty palnik i jest ok. Zdjęć nie zrobię bo nie mam tam dojścia. W sumie kanał mam 23 cm w poziomie i 17 cm do góry ( w szamicie ) wymiar 17 cm x 6cm i w połowie poziomego kanału 17cm x 2,8cm gdze jest pw z popielnika. Cytuj
Dioob Opublikowano 8 Maja 2016 #1003 Opublikowano 8 Maja 2016 Ok dzięki za info, z tego co się orientuję to z zawirowaczami w sas nwt będzie pewnie ten sam problem ze względu na wąski przelot, pozdrawiam Wysłane z mojego 5015D przy użyciu Tapatalka Cytuj
def Opublikowano 8 Maja 2016 Autor #1004 Opublikowano 8 Maja 2016 Na temat palników do spalania węgla czytaj posty @Genab'a który występuje również pod Nickiem @Dikij Petia Cytuj
Blinker Opublikowano 9 Lutego 2017 #1005 Opublikowano 9 Lutego 2017 Witam,Szanownych kolegów.Jestem nowy na tym forum,proszę o pomoc w usprawnieniu mojego kotła Protech STK 21KW.Czytam to forum od kilku tygodni i teraz widzę jakim byłem cimnym palaczem.Więc do rzeczy:Palę flotem(puki co)ogrzewam dom o powierzchni 150m2,kalryfery to panele,dom stary ocieplony,okna plastikowe,poddasze nieocieplone,boiler 140l.Instalacje CO stara pompa CO zamontowana na powrocie ponieważ nie ma miejsca montażu pompki na zasilaniu (gabaryty).Ciąg do komina bardzo dobry.Czytając posty Kolegów po piecu i kociołku próbowałem zastosować szamot ale coś chyba robię nie tak bo nie chce sie palić(ciąg kominowy się bardzo osłabia,szybko zapopielają się ruszta a przez szamot nie mogłem używać ruszt ruchomych.Generalnie produkuję dużo smoły i sadzy.Kocioł posiada dmuchawę(teraz wiem że niestety).Dziś kupiłem miarkownik Honeywell i wypipsze dmuchawę.Proszę o jakieś wskazówki z góry bardzo dziękuję i zapraszam do dyskusji.Pozdrawiam. P.S Załączam przekrój pieca myślę że mi się uda. Cytuj
Mario1969 Opublikowano 9 Lutego 2017 #1006 Opublikowano 9 Lutego 2017 http://czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/ Cytuj
sono2020 Opublikowano 10 Lutego 2017 #1007 Opublikowano 10 Lutego 2017 (edytowane) Po pierwsze jeżeli to dolniak jak pisze w obrazku to nie nadaje się do palenia flotem i miałem po prostu za drobna frakcja więc dlatego się nie chce palić. Kup sobie ze dwa worki węgla orzecha takiego 40-80mm średnicy i zobaczysz że będzie się dużo lepiej paliło i wtedy bez dmuchawy a na miarkowniku. Flot i miał ze względu na drobną frakcję ( a flot to miał z piachem i innymi odpadami postprodukcyjnymi ) palą się najlepiej w kotłach górnego spalania rozpalane od góry z nadmuchem wymuszonym i z otworami napowietrzającymi komory załadunkowej. http://czysteogrzewanie.pl/czym-ogrzewac/jak-palic-mialem-weglowym/ Edytowane 10 Lutego 2017 przez sono2020 Cytuj
Blinker Opublikowano 10 Lutego 2017 #1008 Opublikowano 10 Lutego 2017 (edytowane) Dziękuję za pomoc.Dopalę ten flot co mi został i przerzucam się na węgiel.Chciałbym jeszce zastosować szamot ale te ruszta ruchome,nie wiem jak to rozwiązać. Edytowane 10 Lutego 2017 przez Ryszard Cytuj
sono2020 Opublikowano 10 Lutego 2017 #1009 Opublikowano 10 Lutego 2017 (edytowane) Żeby się nie męczyć z tym flotem to już dokup sobie węgla i mieszaj go z flotem tak z 70% węgla i 30% flotu wtedy spalisz go bez problemu bo z samym flotem to się zamordujesz w tym kotle. Co do konstrukcji palnika szamotowego w tym kotle to jak najbardziej słuszna sprawa jednakże nie znam budowy tego kotła więc nie wiem co Ci poradzić. Jest na forum kilka różnych konstrukcji palników szczególnie kolegi @genab i jak da radę gabarytowo u Ciebie to taki skonstruuj. Tu masz co nieco o palniku: http://czysteogrzewanie.pl/technika/drobne-usprawnienia-kotlow/ Pozwolę sobie jeszcze zapodać Ci do poczytania dwa wątki z innego forum w których jest całe kompendium wiedzy o paleniu, kotłach, opale i palnikach http://forum.muratordom.pl/showthread.php?195149-Ekonomiczne-spalanie-paliw-sta%C5%82ych http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego Ja osobiście mam palnik bardzo podobny do tego: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=5679443&viewfull=1#post5679443 Edytowane 10 Lutego 2017 przez sono2020 Cytuj
Blinker Opublikowano 10 Lutego 2017 #1010 Opublikowano 10 Lutego 2017 Bardzo dziękuję za poświęcony czas wracam, do lektury. :blink: Cytuj
Blinker Opublikowano 12 Lutego 2017 #1011 Opublikowano 12 Lutego 2017 Witam serdecznie,wczoraj założyłem miarkownik,w drzwiczkach zasypowych na razie wywierciłem trzy otwory 10mm.Wydaje mie sięże kociołek pracuje spokojniej i stabilniej jak przy dmuchawie.Dzisiaj rano tempertura na piecu 40 st.i trochę żaru,otwarłem górne i zobaczyłem biały nalot(czy to dobrze?).Nie zdążyłem wczoraj wyłożyć szamot w piecu ale zrobię to w tym tygodniu,na pewno się podzielę wynikami.Pozdrawiam i bardzo dziękuję za pomoc. Cytuj
Blinker Opublikowano 12 Lutego 2017 #1012 Opublikowano 12 Lutego 2017 Żeby się nie męczyć z tym flotem to już dokup sobie węgla i mieszaj go z flotem tak z 70% węgla i 30% flotu wtedy spalisz go bez problemu bo z samym flotem to się zamordujesz w tym kotle. Co do konstrukcji palnika szamotowego w tym kotle to jak najbardziej słuszna sprawa jednakże nie znam budowy tego kotła więc nie wiem co Ci poradzić. Jest na forum kilka różnych konstrukcji palników szczególnie kolegi @genab i jak da radę gabarytowo u Ciebie to taki skonstruuj. Tu masz co nieco o palniku: http://czysteogrzewanie.pl/technika/drobne-usprawnienia-kotlow/ Pozwolę sobie jeszcze zapodać Ci do poczytania dwa wątki z innego forum w których jest całe kompendium wiedzy o paleniu, kotłach, opale i palnikach http://forum.muratordom.pl/showthread.php?195149-Ekonomiczne-spalanie-paliw-sta%C5%82ych http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego Ja osobiście mam palnik bardzo podobny do tego: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=5679443&viewfull=1#post5679443 Witam kilka postów wyżej jest schemat mojego kotła pozdrawiam. Cytuj
Gość Opublikowano 12 Lutego 2017 #1013 Opublikowano 12 Lutego 2017 (edytowane) a flot to miał z piachem i innymi odpadami postprodukcyjnymi Skoro tak polecasz lekturę polecania strony czysteogrzewanie, to może sam od niej zacznij i zapoznaj się z tym, co to jest flot, jak powstaje i jak nim palić. Nie pisz o czymś, o czym nie masz zielonego pojęcia. http://czysteogrzewanie.pl/czym-ogrzewac/flotokoncentrat-i-mul-weglowy/ https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/4089-flot/ Edytowane 12 Lutego 2017 przez Gość Cytuj
def Opublikowano 22 Lutego 2017 Autor #1014 Opublikowano 22 Lutego 2017 (edytowane) Muszę Panom uświadomić, że żaden udzielający się na tym forum autorytet nie uznał "mojego" ( nie taki on mój) "wynalazku" za godny polecenia. Palenie górnie w górniaku jest znakomite a szczególnie z KPW ( to rozszczelnienie komory zasypu) jest super. Podawanie powietrza nad zasyp w dolniaku jest zaś be, ponieważ to rozszczelnia komorę i powoduje koksowanie całego zasypu jak w górniaku. Zawracanie ciepła zaworem n-drożnym wody (60*C) jest ok, zawracanie ciepła powietrzem (140*C) do komory jest be. To, że propozycje "be" eliminują smołę, że zachodzi spalanie sukcesywne a kocioł nie wariuje i poddaje się regulacji, nie spala więcej ani nie krócej jest bez znaczenia bo,... ? nie spełnia się mityczne spalanie w warstwie a pojawiająca się smoła nikomu nie przeszkadza. Jeśli się pojawia, to należy montować okapiki, rynienki,... Kto ma rację? Nie wiem. Wmawianie w pojedynkę, że to co proponuję jest słuszne, jest intelektualnym żebractwem i jest też niebezpieczne. Niebezpieczne, ponieważ jeśli jest aż tak trudne do zrozumienia i akceptacji, to może rzeczywiście stać się przyczyną jakiegoś wypadku. Jestem amatorem i nie daję głowy za to co proponuję. Kto może zweryfikować amatorskie dyrdymały? Profesjonalista z instytutu lub chociaż producent. Mam tłumaczyć dalej? Edytowane 22 Lutego 2017 przez def 2 Cytuj
artur Opublikowano 22 Lutego 2017 #1016 Opublikowano 22 Lutego 2017 Def a czym ty się przejmujesz jak ktoś będzie chciał wykorzystać twoją wiedzę i pomysł vto zrobi to.Nic na siłę. Ja niestety muszę palić tym gorszym sposobem czyli od góry. Pokazalem kilku ludziom jaki to prosty i w miarę czysty sposób palenia kilku dało sie przekonać i są zadowolenia a są też takie BETONY że wola kopcić jak parowóz pod górkę. Nic nie dociera i tak na razie musi być. 2 Cytuj
HP79 Opublikowano 22 Lutego 2017 #1017 Opublikowano 22 Lutego 2017 (edytowane) Def Odstaw to co palisz aktualnie (albo się przynajmniej nie zaciągaj) i ogranicz do węgla - bo to umiesz. Nie bądź baba. Tak jak napisał artur - kto chciał to skorzystał z tego co piszesz (a jest z czego korzystać). Palenie od góry w GS z KPW nie jest rozwiązaniem wszystkich problemów, ale jest o niebo lepsze niż kopcenie. Wiem bo sprawdziłem. Podawanie powietrza od góry w DS stosują niektórzy producenci. Czasem jest to konieczne, np. w przypadku zbyt grubego lub koksującego opału (było o tym na forum wielokrotnie). Doświadczeni palacze to rozumieją. To, że więcej opału się rozpali jest oczywiste - "żar rośnie w kierunku, z którego napływa powietrze". Tylko chodzi o aspekt ilościowy: nie wiemy jak to wpłynie na skuteczność dopalania w palniku. Może wcale? Może będzie dymić w przewymiarowanym kotle, może w takim z kiepskim dopalaczem? A może tylko w fazie budowania warstwy żaru, która później będzie dobrym filtrem/dopalaczem niezależnie od tempa odgazowania opału? U każdego może być inaczej. Z zawracaniem ciepła w krótkim obiegu spotkałem się jakieś 10 lat temu i chyba był to obieg wody zrealizowany wewnątrz kotła. Nie wiem czy zamysł został zrealizowany bo kotłów już na rynku nie ma (FEX) - jest Irlech zbudowany na tej bazie. U siebie mam trochę inaczej: do palnika podaję podgrzane powietrze wtórne (podpatrzone właśnie w kotłach FEX). A smoła mi się sama wypala po przekroczeniu granicznej grubości. Przy zastosowaniu kilku innych "sztuczek" przestałem się nią przejmować. Edytowane 22 Lutego 2017 przez HP79 Cytuj
SONY23 Opublikowano 22 Lutego 2017 #1018 Opublikowano 22 Lutego 2017 (edytowane) Ale z tego co pamiętam u defa chodzi o podawanie podgrzanego PP od góry na zasyp. I żeby taką koncepcję przetestować trzeba, przynajmniej u mnie, nie lada akrobacji i o to najczęściej rozbija się cała idea. Jak skomentować coś, czego nie jest się w stanie w miarę łatwo i tanio sprawdzić. Już samo podawanie PP nad zasyp pchnęło mnie bardzo do przodu i nawet "flachę" za taką sugestię defowi kiedyś obiecałem... Ale jak powiedziałem jeszcze te PP skutecznie podgrzać, to dla mnie już wyższa szkoła jazdy. Może, gdyby to co jest działało źle, to bym się porwał ale jest dobrze i motywacji brak.. Edytowane 22 Lutego 2017 przez SONY23 Cytuj
sambor Opublikowano 23 Lutego 2017 #1019 Opublikowano 23 Lutego 2017 Ja podgrzewam PW Do drewna to wystarczy Cytuj
drewniak Opublikowano 23 Lutego 2017 #1020 Opublikowano 23 Lutego 2017 (edytowane) Do jakiej wysokosci będzie to potrzebne ?. Jeśli pw wpada 1-2cm2 w palnik o pow. 100cm2 z temp rzedu 1000* to cz to ma jakies znaczenie? Edytowane 23 Lutego 2017 przez Ryszard Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu Cytuj
def Opublikowano 23 Lutego 2017 Autor #1021 Opublikowano 23 Lutego 2017 @drewniak, odpowiedzią na Twoje pytanie jest uzasadnienie zastosowania zaworu n-drogowego. Różnica jest natomiast taka, że zawór zawraca 60*C a podgrzane powietrze osiąga 143*C. Jeśli opał uwalnia mokre destylaty to gorące powietrze zapobiega powstawaniu smoły w zasypowej komorze. Gorące powietrze obniża wymogi co do wilgotności paliwa. To moja hipoteza a jak jest w rzeczywistości ? Nie wiem. Miejsce i przekroje przewodów (proporcje na komorę i na palnik) należy dobrać doświadczalnie. Cytuj
drewniak Opublikowano 23 Lutego 2017 #1022 Opublikowano 23 Lutego 2017 Ja pp podaje normalne, powiedzmy 0* i smoły niet, także nie jest to konieczne co do smoły. Jeśli w palniku bedzie 1000* to pw 0* może wychłodzi spaliny w palniku max do 950 *, czy to ma praktyczne znaczenie. Cytuj
def Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor #1023 Opublikowano 24 Lutego 2017 Przy tak dobrej konstrukcji myślę, że nie potrzeba kombinwać. Moje i kilka przypadków które znam, to słaba konstrukcja, dużo smoły i duże spalanie zostalo bardzo poprawionych przez wprowadzenie usprawnień. Poprawka w kotle Seko wykonana jako usługa przez hydraulika kosztowała około 100.- zł. Same usprawnienia nie są drogie i są odwracalne. Żeby określić aż tak szczegółowo zalety tych usprawnień trzeba badań elektronicznymi miernikami a jeszcze lepiej na stanowisku badawczym. Moje kwalifikacje w kotlarstwie mają się tak jak fryzjera do firmy Gerlach która produkuje nożyczki, brzytwy i sztućce, ale też fryzjer poprawił płetwy dla jednostek specjalnych wojska. Nie wszyscy potrzebują płetw i nie wszyscy potrzebują rozwiązań zawartych w temacie "innowacje,..." Cytuj
drewniak Opublikowano 24 Lutego 2017 #1024 Opublikowano 24 Lutego 2017 "Dobra konstrukcja" -hm, tą poprawkę to ja sam wprowadziłem bo to jest zwykły śmieciuch. Te dywagacje na temat obniżenia temp spalin to tylko moje teoretyzowanie, nie mierzyłem tego. Wyliczyłem to z proporcji, bo skoro pw podaję 2cm2 to to jest 2%gazów , które uznałem, że mają 1000* w palniku o pow. 100cm2. 2% z 1000* daje 20* , to by tyle obniżyło temp. spalin. Czy mniej więcej dobrze myślę, czy nie ? Cytuj
def Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor #1025 Opublikowano 24 Lutego 2017 ,... tak rano nie potrafię przytomnie ocenić Twojej matematycznej logiki. Zakładam, że jest ok. KPW również jest podawaniem ocieplonego ( nie gorącego) powietrza nad zasyp. Podanie PP z zwenątrz do samego palnika dolniaka również jest podawaniem gorącego powietrza, chyba żeby ktoś specjalnie izolowałby przed temperaturą profil doprowadzający to powietrze. Generalnie chodzi wszystkim oto, aby w kotle było jak najcieplej a intalacja żeby miała porządaną temperaturę. Aby to uzyskać pali się na maxa do bufora. Ja nie mam warunków na peryferyjne urządzenia ale udało mi się osiągnąć ten cel. Na kotle 40*C w palniku pewnie 800*C ( zwiędnięte żeliwne ruszta - fotografia). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.