Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Okap nad wejscie do palnika zrobiłem taki ,z płaskownika 10mm ,palnik wytrzymuje bez czyszczenia ok tygodnia ale jest zasypany do ok polowy,tak to wyglada jak na zdj

IMAG0130.jpg

IMAG0131.jpg

IMAG0136.jpg

IMAG0143.jpg

IMAG0144.jpg

IMAG0145.jpg

na ostatnich zdj po kilku dniach przed czyszczeniem,opał stosuje w granulacji ok 40-50mm,do tego blacha -przegroda i mi sie nie blokuje zsypywanie wegla .

Pale non stop tylko weglem ,ten okap miał byc na próbe ,mi zdał egzamin tylko że zwykła stał i zostało z połowe z tych 10mm,dlatego jak kto chce cos takiego zrobić to niech poszuka typowo zaroodpornej blachy

Jakby ten beton oryginalny miał taki okap-gzyms juz odlany w całości to by polepszyło problem z zapopielaniem.

Wiem piec otrzymał certyfikat na ścisle okreslona budowe i nie mozna sobie kombinowac i zmieniac budowy.

Gredy koledzy pytaja o starsze wersje palników bo na zdj jak obserwowałem "ewolucje" MPMa było kilka pomysłów ,moze by zamieścic zdj palników i krótki opis co sie w nich sprawdziło ,a co nie by ci co chca kombinowac z palnikami nie musieli popelniac błędów ,mieli jakis obraz tych kombinacji producenta

 

Palnik wirowy fajna sprawa ,ładnie kręci płomieniem,nie leci prosto w góre ale wg mnie konstrukcja powinna byc samoczyszczaca tzn wszystko co opada w dół powinno spaść w żar ,a nie zabijac palnik ,jak dla mnie temat do poprawy .

Dzięki za fotki. Na moje oko masz 3 wezyrki czy węgiel się na nich nie wiesza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie co do konstrukcji bo stoję przed zakupem i czy zmieniać wysokość tej przegrody (płomieniòwki) przy zamawianiu czy fabryczna jest wystarczająca ew. na ile zmienić jeżeli w ciągu eksploatacji chciałbym pokombinować z innym palnikiem.

Kolega parę postòw pisał że ten palnik pierwszej gen. lepiej spisywał sie pod względem zapopielania.

 

Dostaniesz taki element jaki aktualnie jest w produkcji. Napalisz (zadymisz) ;) potem zdecydujesz czy coś chcesz zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr24,

mam normalnie 2 wezyrki a to na srodku to tez ten sam płaskownik z którego zrobiłem tez okap nad palnik ,może to tak na zdj wyglada jak trzeci wezyrek .

Samo czyszczenie palnika to jak koledzy pisza kilka min pogrzebaczem ,a że w blasze przegrodzie zrobiłem sobie dodatkowe drzwiczki to nie wyciagam blachy i jak tu koledzy pisza fajnie pogrzebaczem sie wygarnia zawartosć palnika .

Opał sie nie zwiesza ale jak jest nie wiekszy niz 50mm .

U mnie ceremonia czyszczenia to max godzina tygodniowo,dokładam wegla non stop tak by był pod górna klape bo zauwazyłem że im wiecej wegla w piecu to mniej dymi przy otwieraniu górnej klapy tzn drzwiczki załadowcze ,wypalam węgiel całkowiceie tak ja na ostatnim zdj ,wygarniam jakies kamyczki co sie zdarzaja w weglu ,wygarniam pogrzebaczem palnik ,

oskrobuje wymiennik i od góry odkurzaczem przemysłowym wyciagam resztki z palnika i z wyczystki.

Piec nie zdąży wystygnąc ,narzucam kawałki tektur na to z pół wiadra peletu ,tektury papiery żeby pelet nie spadał przez ruszta ,ładuje wegiel ,na chwile palnik na propan w palnik ,po kilku min piec zaskakuje i tydzien spokoju .

Poogladaj moje posty tam sa zdj z róznych moich kombinacji .

 

Robi 251 ,

co do komina to kup sobie sam wkład kwaso-żaro z blachy 1.4404 ale jak napisałes ze masz 14x14 to kup na próbe 1 rure 130mm i zobacz czy nie haczy gdzies ,w kielichu rury nawierć 2 otwory połacz je drutem ,do tego sznur ale mocny i spuść w komin na test

Mam MPMa 12-14 i komin 8,5m fi 140 ,bałem sie ze za mało ale jest lepiej niz myslałem ,w kominie sucho,załozyłem odskraplacz na dole i rurke do butelki ,myslałem że skropliny będa płynac a tu nic choc testuje rożne nieraz mokre węgle i nic nie leci nigdy.

Ja mierzyłem komin w wyczystce na strychu i miał 17x17 kupiłem rure fi 150 próba i sie zwiesiła ,no to rura 140 i tez sie zaklinowała ,rozkułem komin i miejscami 120mm,siekierka ciosałem cegły a i tak upychałem rury wiec warto sprawdzic zeby nie było niespodzianek jak u mnie bo dom stary poniemiecki i kombinowany komin

Komin cegła nieocieplony w nieogrzewanym strychu ,w srodku wkład i sie nie skrapła nic ,cug az za dobry i zastosowałem RCW ,jest ok

Ja brałem wkład stąd ,blacha 1mm gat 1.4404 ,

http://taniekominy.pl/o-130/1462-rura-okragla-o-130-1m.html

http://taniekominy.pl/2054-komplet-9-m

tu masz kalkulator doboru średnicy,mi sie wydawało że za mało mi wyliczył ale jest lepiej niz ok

http://www.wobex.com.pl/kalkulator?oblicz=true&wysokosc=9&moc=10&paliwo=1600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MistrzMasarski,

moj wkład jak zamawiałem z blachy 1mm 1.4404 to było zamówienie ponad standard ,dodatkowo brałem regulowane kolanko ,do tego wyczystka dłuzsza ,odskrapłacz z 1mm ,blacha na komin z 1mm ale duzo wieksza 45x45cm ,wszystkie elementy z 1mm i 1.4404 i w sumie wyszło ok 1650zł

Sam wszystko zakładałem ,i jak napisałem rozkuwałem komin na odcinku ok 4m ,jak rury wchodza swobodnie to za piecem wystarczy rozkuc ok 1,5m sciany ,złozyc i wypoziomować zestaw do wyjscia od pieca -odskrapłacz,wyczystke ,trójnik do pieca ,a rury od góry wkładac do komina ,do pierwszej rury dobrze przymocowac line i pozniej opuszczac a line przewlekac przez kolejne rury i spoko opuszczac po kolei.

Warto tez przewidzieć wejscie na RCW okrągłe dodatkowy trójnik ,bo komin z blachy ma dobry cug i przy wiatrach dosłownie wciąga opał ,ja pozniej dodatkowo kupowałem RCW do wyczystki

http://www.darco.com.pl/oferta-produktowa/art,498,regulator-ciagu-rcw-do-wyczystki.html

tutaj ciekawie napisano dlaczego stal 1.4404

http://kominiarze.pl/?site=aktualnosci&more=84

http://www.stalenierdzewne.pl/porady-ekperta/zastosowanie-stali-typu-14828-i-14404-w-instalacjach-kominowych

 

Robi 251

jak sie naczytałem ze dolne spalanie wymaga dobrego ciagu i ze spaliny zimne co po kilku latach spowoduje demolke domu w postaci rozkucia całego komina i muru wokoło dlatego ze mur wciagnął kondensat to wolałem zapobiegawczo wstawić wkład.

To juz mój drugi dom ,w poprzednim walczyłem z wykwitami na kominie i wokół komina ,skuwanie tynku,szkło wodne itp i własnie wymieniałem komin i mur wokół,z braku kasy i ze to było ok 1995r ,a wkłady i kominy ceramiczne to były tutaj poczatki i ceny kosmos to włożyliśmy rury ceramiczne od wody ,daje toto rade do dziś .

Jak założysz bufor i piec bedzie buzował należycie ,spaliny gorące to mysle ze nic sie nie stanie .

Sam w domu wszystko robie ,budowlanka,elektryka,centralne,auta itp ,jak tutaj coś napisze to bazuje na własnych doświadczeniach i błędach dlatego wspomniałem o moich przeprawach z kominem ,a z perspektywy 50lat zycia cos juz tam sie nauczyłem ;-)

Ale w mysl ze człowiek całe zycie sie uczy i głupi umiera warto czytac ,wyciagac własne wnioski i nie popełniac błedów innych :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robi251

 

Ja mam komin z cegły pełnej otwór max 15x15, wysokości nie znam bo nie mierzyłem, palę węglem jest ok. Ostatnio wybrałem z wyczyski całe małe wiaderko jasnoszarego pyłu, taki lekki suchy puszek. Kiedyś mierzyłem temperaturę ściany komina na parterze po całodniowym paleniu było ok średnio 30st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzychon ,

ok na parterze przy piecu ale tyn syf wyłazi z tego co sam miałem i inni znajomi od 3-4m od wejscia do komina,mieszkałem na piętrze i miałem wykwity żółto-brązowe przy podłodze ,na scianie i kawałek sufitu.

Ale co dom to inaczej, dodatkowo piec miałem domowej roboty z długim kanałem dymnym wiec spaliny zimne,w tym piecu zgnił ostatni kanał dymny i rozcinaliśmy obudowe ,kombinacje silicony by przetrwac zime ,na wiosne spawałem go od nowa ,chodzi do dziś a zdj jako ciekawostka ,wtedy tez pierwszy raz w zyciu spawałem " na poważnie " ,spawarka domowa dwufazowa ręcznie nawijana ale rzucała spawem,a ja bluzgałem

Pozniej pozyczyłem bestera ,to była poezja w spawaniu w porównaniu do domowej spawarki :-)

post-65608-0-93320300-1485863170_thumb.jpg

post-65608-0-18468300-1485863185_thumb.jpg

post-65608-0-84512700-1485863201_thumb.jpg

post-65608-0-17634000-1485863219_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3-4m mierząc od góry to u mnie piętro, które jest nieogrzewane, leży tam wełna na podłodze. Na kominie nic nowego się nie pojawiło. Są tylko pozostałości (plamy) po paleniu poprzednimi kotłami. Po kupnie domu z piwnicy wyniosłem stare zdezelowane camino, oraz przedpotopowy kocioł gazowy. Te kotły stały tam chyba od początku, dom lata 60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też komin z cegły i żadnych wykwitów nie dostał a już drugi sezon jadę, z tym że tamten na węglu z bogdanki co wieszał się co chwila to spaliny zimne były na bank

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby na wkład po frezowaniu komina to najlepsza ceramika izostatyczna (ponoć dają nawet 30 lat gwarancji). Ze stalą to nie wiadomo bo niektórzy  piszą że po kilku latach sito.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie dodam że w tym roku zmieniam mojego śmieciucha na MPM bo mam za duży kocioł który przerobiłem na DS (palniki wirowe, szamoty, odlewy z betonu żaroodpornego) piękny płomień zero dymu czyli super.... aż tu  po 2 miesiącach palenia komin się zeszczał (2 pomieszczenia do remontu). Dodam że wtedy temperatura na wylocie z komina oscylowała w granicach 35-40* i teraz wiem że to za mało bo z komina leciało jak z kaczej d...y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duży kocioł i pewnie czopuch był przymykany, żeby się za bardzo nie rozbujał. Ale, żeby po 2 miesiącach...coś kolega sam nabroił.  <_<   Po zmianie kotła na sprawniejszy możesz mieć jeszcze większy kondensat. Ociepl komin w pomieszczeniach nieogrzewancyh, jeśli takie są.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czopuch otwarty na maksa, po prostu kocioł za duży (25kw a zapotrzebowanie przy -20 to 7kw). ten piec służy do utylizacji opału lub ogrzewania czterech takich domów (rady fachowców, wez większy). Uwierz mi kolego że 2 miesiące w zupełności wystarczyły żeby plamy wylazły. Latem nowy piec plus bufor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby na wkład po frezowaniu komina to najlepsza ceramika izostatyczna (ponoć dają nawet 30 lat gwarancji). Ze stalą to nie wiadomo bo niektórzy  piszą że po kilku latach sito.

37 lat ma mój komin z cegły pewnie zwykłej do tego i nic mu nie jest tak że 30 lat to żaden wyczyn a paliłem już wszystkim i mokrym i kisiłem aż kiedyś wykwity wyszły to później ostro w palnik a na węglu często zatykał się sadzą dlatego przeszedłem na drzewo to i myślę że mpm nie da mu rady tym bardziej że temp spalin ma w granicach 200 stopni  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się że 30 lat to nie wyczyn, tylko jak już reanimować komin to wole go rozwiercić wstawić ceramikę za około 4000zł niż pchać stal za 2300zł i po 5 latach powtórka z rozrywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muflon1999 ,

przypomina mi sie inne forum nt auta ,ogolna frustracja ze jak sie zaczeły mrozy to tłumiki zamarzaja-tzw woda w nich zamarza i zatyka i auto nie jedzie ,snuto nawet rozmaite teorie spiskowe skąd w wydechu woda -a wystarczy w wydechu wywiercic otworek ok fi 1,5 w najnizszych miejscach wydechu i woda sama zlatuje ,a dziurki nie słychac,a lód nie rozsadza tłumików od środka i jest ok .

Sprawa jest banalna i prosta ,chocby nie wiem jak by sie pięknie i czysto paliło to produktem spalania węglowodorów jest para wodna czyli woda i inne produkty ,wystarczy cofnac sie do szkoły i przypomniec sobie wzory chemiczne.

Zmieniamy piec na lepszy o niższej temp spalin ,a w kominie przez lata sie zebrało sporo róznosci ale była temp i było sucho ,teraz z nowego pieca para wodna sobie ten syf rozpuszcza i stopniowo przenika on sciany ,tak to wyglada niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz,że stalowy tylko tyle wytrzyma?

Kolega wywalał wkład po 4 latach bo go zjadło. Ile naprawdę wytrzyma  zależy czym i jak się pali, ale wystarczy spojrzeć na to, że jeśli już dają gwarancję to ok.5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.