Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ale nie wszyscy mają te zawory i żeby osiągną te 70 stopni na tylu żeberkach to potrzeba pieca o odpowiedniej mocy chyba że komuś wystarczy 50 stopni to ok

 

Ok. może i 50* wystarczy,ale jak ktoś nie ma ochrony powrotu to na powrocie ile będzie ? 30* - 40 *C? Chyba wymiennik będzie oblepiony już smołą.

Znam to z autopsji.Wydaje mi się , że po ociepleniu domu należało by zmniejszyć też powierzchnię grzejących grzejników.Mniej ciepła tracimy przez nie ocieplone ściany czy dach.Dlatego zapotrzebowanie na ciepło się zmniejsza.

Chyba że wstawimy zawór 3D czy 4D.Tylko co się lepiej kalkuluje? Wywalenie pary żeberek czy owe zawory?

Podobno dużo wody w instalacji to dobrze.Mamy swego rodzaju bufor gdzie woda nie stygnie zależnie od razu od spadku temperatury na kotle.

 

Opublikowano

Witam .Ja również jestem zainteresowany tym kotłem tylko o mniejszej mocy 8kw .Śledząc wątek doszedłem do wniosku że trzeba zapytać producenta czy można zmienić konstrukcyjnie kocioł ( teoretyczne zapychanie się palnika).oto odpowiedź:       

 

Oczywiście wyczystka oraz powietrze wtórne  może być po stronie lewej - ustala się to przy zamówienie. Wymiennik posiada w przedniej ścianie wodę (podsyłam załącznik).

W modelu 8-10 kW wysokość miedzy rusztem a płomieniówką wynosi dokładnie 10 cm. Ale istnieje możliwość przeprojektowania i podniesienia płomieniówki na indywidualne zamówienie.

 

Kocioł DS 8-10 kW posiada 2 ruszta żeliwne ruchome.

Witam. W moim piecu zmierzyłem i jest równe 5 cm. Skad taka różnica_ Wdaje mi się ze to dość istotny parametr.

Opublikowano

Witam.

Mam takie to oto pytanie o MPM 12-14 kW - jak długo jeden wsad drewna (mówimy tylko o drewnie) mógł by wytrzymać - chodzi o czas spalania - przy takim domu - http://cieplowlasciwie.pl/wynik/1zap ? Chodzi mi o długość spalania bez bufora? Oraz jak byśmy palili z dużą mocą ładując bufor.

I pytanie nr 2. Jak długo bufor (i ewentualnie jak duży) po wygaśnięciu może podtrzymać temp. w domu w okolicy 22 stopni u Was w domach.

Pytam o to ponieważ przymierzam się do zmiany pieca i chcę wybrać najlepszą opcję do spalania drewna.

Dom - ściana =suporex24 + 8cm steropian + cegła ceramiczna K2 12cm. Razem 158m2 do ogrzania + piwnica nieogrzewana 78m przy stałej mniej więcej temp. w niej 15-18 stopni?

 

Ja przy podobnej powierzchni i zapotrzebowaniu ba ciepło mam 17-19kw i szczerze powiem, że cieszę się, że nie wziąłem mniejszego. Na 1000L buforze przy dobrym sterowaniu max 12h pojedziesz bez palenia na grzejnikach.
Opublikowano

Nie rozumiem w czym problem. Omawiany tutaj kocioł zapisane ma w DTR minimum 55 stopni na powrocie. Inaczej producent nie uzna gwarancji. Powiedz, jak chcesz udowodnić serwisantom, że mimo iż nie masz zaworu to te minimum utrzymywałeś?

Opublikowano
Opublikowano

Zdecydowanie odradzam kupować kocioł pod grzejniki. Kocioł należy kupować zgodnie z zapotrzebowaniem na ciepło..

ale jakie jest to zapotrzebowanie to wiadomo tylko na oko plus minus a ile mamy grzejników każdy policzy i faktycznie każdy wie ile stopni wystarczy na tych grzejnikach mieć by był odpowiednio ciepło jednemu 50 inny 60 a są i tacy co mają 80 stopni bo dopiero wtedy jest komfort więc bardzo łatwo obliczyć moc kociołka potrzebną do danego domku wiadomo gorzej mają ci co się dopiero wprowadzają bo nie wiedzą z praktyki co i jak pozdrawiam

Opublikowano

70* nie musi być na wszystkich grzejnikach, np w sypialni wystarczy może 40*

oczywiście że tak i wtedy jeśli takich pomieszczeń jest więcej moc do ogrzania tego pomieszczenia spada bo wystarczy np 40 czy 50 a tylko tu i tam 70 i wtedy piecyk może być śmiało mniejszy wszystko idzie wyliczyć i wg mnie takie liczenie jest pewniejsze niż ogólne zapotrzebowanie wyliczone np na C.W. uważam że C.W. najpierw a później moc grzejników do temp 70 stopni i średnia z tych dwóch  wyników to moc naszego kociołka    

Opublikowano

po prostu chodzi mi o to że np mamy grzejniki o mocy przy 70 stopniach np 20 Kw a kupimy piec 10 kw  to nigdy na tych grzejnikach nie osiągniemy tych 70 stopni  być może nie będziemy potrzebować tego osiągnąć ale to już wiemy przez proste obliczenie czy osiągniemy czy nie  a grzejniki przeważnie dobiera się tak by przy -20 te 70 stopni nam ogrzało pomieszczenie do tych 22 stopni i z tąd już wiemy jaką moc piecyka potrzebujemy a idę o zakład że jak by się tak dokładnie policzyło moc naszych grzejników przy 70 stopniach to da nam  bardzo zbliżony wynik do wyliczenia na ciepło właściwe na zapotrzebowanie przy -18 jak oni tam liczą. 

Opublikowano

u mnie mam grzejniki o mocy 18 kw i na c.właściwe wyliczyli mi zapotrzebowanie przy -18 na 18,7kw  i faktycznie przy takich mrozach muszę mieć wszystkie grzejniki otwarte i na piecu musi być te 70 stopni by utrzymywać stałą temperaturę 22 stopnie w domu z tąd te moje wywody z którymi się nie zgadzacie pozdrawiam  

Opublikowano

Idę o zakład, że większość ma w swoich domach przewymiarowane grzejniki, szczególnie Ci, którzy z czasem dokładali ocieplenie. Przy projektowaniu i budowie nowych domów wymagane są obliczenia cieplne budynku, a grzejniki dobiera się według konkretnych wyliczeń, pod konkretny rodzaj ogrzewania i zamierzone temperatury pracy instalacji a nie pod na przykład długość parapetów.. Modernizując ocieplenie budynku musimy brać pod uwagę zmiany zapotrzebowania na ciepło. W starych domach po modernizacji cieplnej zapotrzebowanie to może spaść nawet o połowę więc dobieranie nowego kotła pod starą instalacje według tych samych parametrów pracy to czysty nonsens. Tą metodą albo zrobimy w domu saunę albo będziemy kisić 2-3 krotnie przewymiarowany kocioł.

Opublikowano

zgadzam się ale o tym już pisałem że każdy mniej więcej wie ile potrzebuje stopni mieć na grzejniku by było ciepło w mrozy  jeśli starczy 50 stopni piec może być o połowę mniejszy bo np. 10 żeberek przy 70 stopniach to ok 1 kw tyle samo co 20 żeberek przy 50 stopniach albo 0.5kw przy tych dziesięciu chodzi o to że też jesteśmy w stanie wyliczyć sami moc kotła do mocy grzejników jakie posiadamy bo te dane już mamy czrno na białym  a c.wł to tylko orientacyjne my lepiej wiemy czy te 10 żeber nam ogrzewa pokój przy danych stopniach czy nie czy powinniśmy dołożyć żeber czy ująć czy przy termostatach grzeją cały czas czy z przerwami czy bardzo rzadko się załączają my organoleptycznie  wiemy lepiej niż najlepsze wyliczenia na c.wł ale i tak w większości przypadków się one pokrywają bo co jeśli dana izolacja lub materiał budowlany jednak będzie puszczał 30% ciepła więcej w kosmos a my wyliczyliśmy że starczy atu te 50 stopni na grzejnikach mało a nie ma mocy więcej a ten piec śmiało może pracować z 50% mocy nominalnej na tym wirowym palniku. 

Opublikowano

Tobie na ciepłowłasciwe wyszło tyle samo co z twoich własnych obliczeń i spostrzeżeń co znaczy tyle, że sama strona liczy dość dokładnie. Kocioł masz poprawnie dobrany zarówno do instalacji jaki i do zapotrzebowania na ciepło. Swoją drogą, lepsze liczenie przy pomocy strony internetowej niż brak jakichkolwiek obliczeń. Weź też pod uwagę fakt, że praca kotła na niskiej mocy to niższa sprawność i spadek temperatury spalin, a tego tradycyjne kominy murowane nie lubią i niestety, ale należną im cześć ciepła trzeba im oddać.

Opublikowano

Piszecie o pracy kotła na niskiej mocy itp jednak wydaje mi się, że mało kto wie co to znaczy. Ja według swoich obserwacji zauważyłem, że przy normalnym paleniu i źle ustawionym zaworze 3d mogę mieć 55st na kotle, a przy dobrze ustawionym 75-80st. W kotle pali się tak samo. Mogę kisić drewno i mieć 60st. Według mnie intensywność palenia, a nie temperatura wody w instalacji wpływa na stan wnętrza kotła. Nie wiem jakbym chciał to wody o temp 40st na powrocie do kotła nie zagrzeje się do 80 na wyjściu. Mam bufor więc palę ostro, jak nie ma ognia w palniku to jest dym i smoła.

Opublikowano (edytowane)

Gdzieś tu czytałem na forum że jak mamy ponad 60st na grzejnikach zaczynaja nam sie spiekać kurze,roztocza,resztki naskórka,itp rzeczy

wydziealajac rózne toksyny itp.

Ja tam wole miec za duze grzejniki ,i termostaty elektroniczne ,ustawiam 22 i mam 22st ,a grzejnik grzeje górą jakies 5-15cm ,jak chodzi nonstop.

A co do ochrony pieca mam założony zawór termostatyczny trójdrozny regulowany VTA 572 45-65st 5/4" większy na zapas żeby mi nie tłumił przepływu

i zeby nie szumiał jak sie bedzie przez niego woda przeciskać, i na piecu ustawione 60st.

Grzejniki maja swoje termostaty i w pomieszczeniach jest 21-22 ,a piec zyje sobie swoim życiem i ma swoje min 55st ochrone powrotu.

Tak jak w aucie termostat pilnuje zeby sie najpierw nagrzał silnik a pozniej dopiero nadmiar ciepła idzie w chłodnice ,

to ten zawór trójdrozny pilnuje pieca i jest ok .

Rozwazałem siłowik,sterowanie ale to wieksze koszty ,a tutaj zawór sie płynnie otwiera ,fajnie i szybko reaguje

i co ciekawe jak sie go skręci całkiem na min to zamyka obejście całkiem ,nie reaguje na temp i centralne chodzi jak zwykłe czyli wejscie wyjscie z pieca

Wyszedłem z założenia że najlepsze rozwiazanie jest najprostsze czyli tylko ten zawór ,bez siłownika ,sterownika itp.

Edytowane przez brodekb
Opublikowano

wszystko to prawda ale każdy piec ma rozpiętość mocy od do bo można palić małym ogniem i dużym nie kisząc absolutnie i to palenie możliwie najmniejszym ogniem to moc minimalna pieca bez kiszenia a dużym maksymalna w ostateczności trzeba przepalać by nie robić sałny  z domu no przecież -18 jest może 2 tygodnie w roku a palimy prznajmniej ja cały rok dzień w dzień a nie wspomnę że jeszcze mam piec 39kw hajnówka i komin czysty i zagrzany i mało dymi no prawie cud ale zmieniam na mpm-a 17-19 na lato palę drewnem hajnówka ma 20lat

Opublikowano (edytowane)

Panowie pamiętajcie że praktycznie kazdy kocioł zasypowy może bez problemu wygenerować o dobre kilka  Kilowatów  więcej ,niż podana na tabliczce moc znamionowa .Czytał ktoś z was kiedys o tym że ktoś kupił za maly kocioł ? Wątpię ,a nawet jeśli tak, to są to pojedyncze i raczej ekstremalne przypadki Za to praktycznie wszyscy  po zakupie piszą ,że teraz kupili by   mniejszy i na pewno by wystarczył .Opisów jak ludzie męczą sie z przewymiarowanymi kotłami jest cale mnóstwo ,porad jak  zmniejszyć moc takiego przewymiarowanego kotła też ... o czymś to świadczy i wnioski są oczywiste .Moim zdaniem 99 % kupowanych kotłów jest przewymiarowana i stąd biorą się  praktycznie wszystkie problemy z kiszeniem opalu i zarastaniem kotłów i kominów . Podejrzewam że jakby ludzie pokupowali  kotły zasypowe o najmniejszej dostepnej ostatnio na rynku mocy  5-7 KW to w zdecydowanej większości nowszych ocieplonych domów do 150-180 m2 by taki kocioł spokojnie wystarczył ,a w ekstremalnych przypadkach chodził by na pełnej mocy co zapewne wyszło by mu jak i nam wszystkim  na zdrowie

Edytowane przez munior
Opublikowano (edytowane)

Wybacz, takie odniosłem wrażenie. Po co takie udziwnienie? Do ochrony powrotu stosuje się przecież zawory termostatyczne.

W zasadzie to nigdy się nas tym nie zastanawiałem czemu akurat wydałem 1500zł extra zamiast kupic zawór termostatyczny i mieć to samo. Edytowane przez wojtl
Opublikowano

Znajomemu po 18 latach użytkowania kotła mialowego z rejonu Pleszewa - wreszcie się rozszczelnil . Kocioł chodził na moczonym miale ,zasilanie poniżej 50 stopni , czopuch letni . I gdzie przez te lata była korozja niskich temperatur :)

Opublikowano

ok ale mały piec też ma minusy np. przy dużej ilości wody w układzie zbyt długo się całość nagrzewa i w systemie przepalania jest lekko irytujące czekanie na ciepełko po uprzednim wychłodzeniu, właśnie największą zaletą mojej hajnówki 39kw jest to że całość ok 400l zagrzewa do 60 stopni w 30 minut o ciepłej wodzie do kąpieli nie wspomnę rodzina zawsze pyta kiedy woda a ja mówię pół godziny a gdybym tak musiał im powiedzieć półtora godziny jeszcze, to by mnie pognali,śmieję się oczywiście ale jak mówić o plusach i minusach to po całości dlatego pewnie 12-14 by mi styknoł ale biorę 17-19 z wyżej wymienionych powodów, myślałem też o tym większym ale musiałbym futrynę rozwalać bo jest za szeroki więc odpuszczam myślę że 17-19 w 45minut do 60 stopni całość nagrzeje a tyle to mi rodzinka wybaczy

Opublikowano

Maronka, twoje problemy można rozwiązać na wiele sposobów i nie potrzeba do tego kotła jakiejś dużej mocy. Wystarczy nadać instalacji priorytet grzania CUW. W wersji ręcznej po rozpaleniu najpierw grzejesz sam bojler, a dopiero potem puszczasz wodę na grzejniki..

Opublikowano

Wracając do tematu modyfikacji, pisałem wcześniej o zrobionym "okapie" do palenia gorszym węglem. Przesyłam zdjęcia całości. Na modyfikację składają się:

  • szamotka docięta do kształtu dyszy palnika w wstawiona (zaklinowana) pomiędzy wezyry,
  • próg na dole wejścia do palnika. W kotle 8-10 kW dół palnika jest na równo z rusztem (uważam, że jest to błąd przy paleniu " gorszym sortem")
  • próg ma przekrój trójkąta
  • dysza, czyli pierwsza szamotka pod wymiennikiem została przycięta od góry tak, by pole przekroju nie zmieniło się po dołożeniu progu
  • zmieniona geometria rusztu + większe szczeliny między rusztami ( zostały zlikwidowane kanty, ruszt ma teraz przekrój półkola)

Obecnie palnik radzi sobie z mocno zakamienionym węglem. Oczywiście, jeśli ktoś ma dostęp do dobrego węgla, nie trzeba robić żadnych modyfikacji.

Wiadomo, że za 650 zł można kupić tonę węgla lub tylko 750 kg. Wybór należy do nas. <_<

post-69256-0-02473100-1483623223_thumb.jpg

post-69256-0-44222900-1483623263_thumb.jpg

Opublikowano

no można ale mam starą instalację i trochę się tego boję a teraz wszystko śmiga a jak sam powiedziałeś najpierw cuw a póżniej dom i o to później chodzi ale proszę się nie irytować moimi problemami ja po prostu chcę by forumowicze spojrzeli całościowo na sprawę na plusy i minusy różnych wyborów bo jak mówią człowiek się całe życie uczy a podobno i tak głupi umiera ,ja osobiście dzięki temu forum nabyłem dużej wiedzy i nadal pragnę się douczać więc dzięki za wszelkie rady no ale konkretnie 17-19 dobry wybór czy zły w kontekście tych wszystkich moich wywodów pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.