Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najwiekszy problem-EKG i nie ladne sterovanie,agresiwny nastup...jest spowodowane przewodem temperatury kociol-czujnik.Inny ster nie potrzebuje tego.Zamiast szukania problema v steru dobro pomoc steru uzyskac aktualne informacje.Ja przenieszal czujnik tu i tam,wtedy uzylem cu drutu i zalial gniazdo olejom.Steruje ladno.Uniwezalny super ster!

Opublikowano (edytowane)

>Jeśli masz obieg kotłowy, to ciągłe grzanie CWU, to tylko strata kasy.

I tak i nie - jeżeli bojler jest dobrze zaizolowany to odbiór ciepła będzie tylko do czasu gdy temp wody w bojlerze będzie niższa niż temp wody w CO, później będzie już tylko przepływać "robiąc" za obieg kotłowy

 

To ja jednak wolę mieć obieg kotłowy z metrowej calowej rurki, niż z najlepiej zaizolowanego bojlera 120l zainstalowanego metr od kotła.

Zawsze więcej energii zużyje się do podgrzania wody, niż jej się odzyska z bojlera jako bufora lub gdy tylko woda będzie przez niego przepływać.

W przeciwnym wypadku byłoby to perpetuum mobile.

Jeśli jest inny obieg kotłowy, to ciągłe grzanie CWU nie jest ekonomicznie uzasadnione, przy zwykłym zapotrzebowaniu CWU w domu.

Zresztą, latem na próbę grzałem wodę cały czas, aby mieć rozeznanie i poeksperymentować, dlatego z mojej strony, to nie jest teoretyzowanie, tylko wymierne porównanie.

Przy grzaniu CWU na okrągło, spalanie wyższe, o około 1 kg/dobę niż przy okresowym.

Dodam tylko, że mam standardową fabryczną izolację zbiornika CWU, a zbiornik od kotła ok 2m.

Edytowane przez Jockey
Opublikowano

Zgadzam sie ze grzanie ciagle cwu nie oplaca sie. Ja grzeje na zadana 43st z histereza 3 st. ale przez caly dzien. U mnie to sie najlepiej sprawdza bo mam 2 zbiorniki 100 i 80l oddalone znacznie od kotlowni. Obecne spalanie przy dobowej sredniej okolo 8st. 13,5kg wraz z cwu.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Pisząc "stałe" grzanie CWU miałem na myśli grzanie wtedy gdy temperatura spadnie poniżej 40stopni czyli takie cykle przypadały u mnie przynajmniej 4 razy w ciągu doby. 

Obieg kotłowy realizowany jest przez pompę z powrotu zaworu 4d. Poprzedni sezon CWU pracował jako obieg kotłowy i już widzę że obecne rozwiązanie jest bardziej ekonomiczne(oszczędność 2-3kg/24h).

 

 

Druga rzecz. Używacie opcji "dodmuch kiedy podaje"? Jaki ma wpływ przy czasie podawania rzędu 2s?

Edytowane przez AdamMa
Opublikowano

Ja Panowie na chwile wył pompke cwu a pracuje jako obieg kotlowy i efekt taki że piec zalało zimna woda i teraz nadgania straty a po wykresie widac ze modulacja praktycznie na tym samym poziomie z wl i wyl cwu. Ja rezygnuje z okresowego grzania cwu i jade 24h. Byc moze mi sie to nie oplaca ze wzgledu ze mam piec tylko 10kw o poj 35l i spadki temp odrazu sa widoczne

Opublikowano

CWU stabilizuje okruh kociola.

Opublikowano

Witam panowie mam takie pytanie może ktoś bardziej siedzi w silnikach el czy dało by się sterować obrotami pompy bo jeśli  tak to fajnie by było wprowadzić takie udogodnienie w sterowniku  żeby pracowała procentowo. Co o tym myślicie ?

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy przy obecnych pompach to ma sens

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Pompy mają kilka zakresów a w nocy termostaty elektroniczne u mnie się przykręcają więc nie ma sensu żeby pompa chodziła z pełną mocą raz że szumi woda a dwa po co ma zużywać prąd ? więc myślę  że kto zainwestował w takie głowice widział by sens konfiguracji pompy

Opublikowano (edytowane)

Najlepiej zastosować pompę z auto adaptacją. Sama się dostosuję.

Pozdrawiam :)

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)

Potwierdzam. Pompa autoadaptacyjna przy dużym odbiorze ciepła (głowice otwarte) wchodzi na zakres 45W, a przy małym odbiorze jest to 6W.

Tak więc pompa sama dobiera moc w zależności od potrzeb. W sterowniku w tym zakresie nic nie potrzeba zmieniać.

Przy instalacji z głowicami termostatycznymi, pompa autoadaptacyjna, to najbardziej sensowne i ekonomiczne rozwiązanie.

Edytowane przez Jockey
Opublikowano (edytowane)

Witam a ja po kilku dniach walki ze spiekami wygrałem walkę z pomocą przyszedł kolega z forum a teraz pokarze jak wyglądało zanim zaczołem

 

a tak wygląda teraz praktycznie spieki nie powstają ale jak już oś się pojawi to jak spada do popielnika to się rozpada na popiół bardzo drobno

 

 

Edytowane przez KamilCK
Opublikowano (edytowane)

No dobra ale napisz czym palisz i w czym byl problem:)Nie badz taki:)

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Dancych
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie nie wiadomo co to za węgiel ale z przypuszczeń najprawdopodobniej jest to Jaret z domieszką czegoś ale Ciężko to stwierdzić bo worki są bez niczego czarne. A tak naprawdę to zmienilem wszstko w sterowniku zaczynając od Mocy palnika kończąc na kaloryczność paliwa

A wykres wygląda tak teraz

643b1910e4b46a00.png

Edytowane przez KamilCK
Opublikowano

KamilCK nie pastw sie nad nami tylko napisz dokladnie co zrobiles:)

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Przede wszystkim zmieniłem nastawy praktycznie wszstkie.

1 otworzylem klapke wentylatora na maxa

2. Wiatr zmieniłem z 30% na max 22%

3. Kaloryczność PALIWA teoretycznie miała być koło 28kj A ja ustawiłem 23.5kj

4. Kocioł mam 19kv ale palnik ustawiłem na 25KV i tak by wychodziło że jest.

5. Czas podawania zmieniłem z 2sek na 4sek

I za każdą zmiana był czas czekania koło 12h i przez 12h nikt nic nie dotykal pieca Ani nie przedstawiał i po 12h kolejna mała zmiana nie na raz WSZSTKO zajęło mi to 5dni łącznie z kolegą z Forum

I każda zmiana była bardzo mała bo np. Wiatr był zmkeniany po 1% tylko

Dodam że nie było łatwo bo dmuchawa to potwór 80W na tak mamy piec

Edytowane przez KamilCK
Opublikowano (edytowane)

KamilCK, no bardzo ładnie. Brawo Ty! ;)

Super.

O otwartej klapce od wentylatora i rzeczywistej mocy palnika, to już pisałem kilka razy.

Najważniejsze to uspokoić płomień, to dużo mniejsze ryzyko powstawania spieków.

Skoro jechałeś z kalorycznością na dół, tzn, że bardziej nawęglałeś palnik, czyli podnosiłeś kopczyk.

A jeśli jeszcze przedtem miałeś niższą moc ustawioną, tzn. że nie było odpowiedniej ilości węgla na palniku i żar schodził niżej i palnik produkował te duże spieki.

Edytowane przez Jockey
Opublikowano

Przede Wszstkim do prawidłowego spalania potrzebny jest Tlen nie powietrze i zamknięcie klapki spowoduje to że miał wiatr ale nie miał tlenu. I minimalna moc kotła została zmieniona z 5% na 10% ale to i tak za mało bo każdy palnik ma swój zakresu mocy w którym ma pracować dla przykładu.

Palnik 15kv będzie miał zakres od 6kv do 15kv i jak ustawiony jest na 5% to daje nam 0.75KV to jak palnika ma pracować prawidłowo jak jest sporo mniej niż producent podaję

Opublikowano

Cały czas powtarzam, że palnik poniżej pewnych mocy nie zejdzie. Każdy ma swoją dolną granicę mocy, poniżej której zaczynają się cyrki, od zapadania kopczyka począwszy.

Opublikowano

Kamil aż jestem w szoku, że otwarcie klapki na maxa nie wydmuchało kopca w kosmos. Mam ten sam kocioł tylko 15kW i klapka otwarta na 2cm, jak testowałem na większym otwarciu płomień nadawał się raczej do spawania a nie grzania mimo max mocy na poziomie 25%.

Opublikowano (edytowane)

Skoro nadawał się do spawania, tzn, że za dużo powietrza było. Płomień ma być spokojny, jasny żółty.

Jeśli będzie wpadał w czerwony lub końcówki płomienia będą kopcić, to jest odrobina za mało powietrza.

To co Kamil napisał. Do właściwego procesu spalania potrzebny jest tlen, a nie duża ilość powietrza

Edytowane przez Jockey
Opublikowano (edytowane)

Kamil aż jestem w szoku, że otwarcie klapki na maxa nie wydmuchało kopca w kosmos. Mam ten sam kocioł tylko 15kW i klapka otwarta na 2cm, jak testowałem na większym otwarciu płomień nadawał się raczej do spawania a nie grzania mimo max mocy na poziomie 25%.

Otwórz na maxa ale zmniejsza powietrze i to sporo bo masz pewnie tą samo dmuchawe co ja

Widać na filmie jak się u mnie teraz zachowuje palnik

Edytowane przez KamilCK
Opublikowano

Ja tak zrobie ale po montazu RCK bo testy na moim kominie zakonczyly sie klapą. poki co mala szpara na wentylatorze i czopuch przymkniety na 60%.Jak ktos ma regulator ciagu to niech napisze na ile ma ustawiony. Z gory dzieki.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.