Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Lepiej mieć tę 6-ciometrową na CO a na cwu tę drugą.

 

Bo masz wyższą temp. cwu niż zadaną :D

 

Wiem że lepiej ale 4 wystarcza na dom a z drugiej nie korzystam. Dobrze że się hydraulik pomylił bo przynajmniej mniej prądu czerpie.

Opublikowano

No ja 240 m2 i jeszcze w piwnicy moze ze25 m2 to przy tych temp spałam 10,5 kg na dobre domu 20,5 ST. Co myslisz , a wszedzie grzejniki.

Opublikowano (edytowane)

Mysle ze masz porzadnie ocieplony dom :D i tez chyba dobrze dobrany kociolek. 

 

Jak mi teraz wiele osob pisze, moj 19 kW to przewymiarowany kociol, ale ja nie do konca jestem tego pewny. Szukajac informacji o innych kotlach czytam duzo o 7,10 i 12 kW i spalanie w cale nie maja duzo mniejsze 7-10 kg/doba przy podobnym metrazu. Prawda jest troche po srodku jak dom dobrze ocieplony to i z dobrym sterownikiem jakim jest SKZP 02 :) spali sie malo.

 

Ja juz nawet pewnie nie zejde nigdy ponizej tych 8-10 kg ale juz nawet nie potrzebuje Grzeje sobie CWU 150 L mam cieplo w domu i siwety spokoj. Ciekawy jestem kiedy bede musial wyczyscic piec, na razie sadzy brak, jest troche szarego nalotu ale jeszcze moge poczekac. Przyjda mrozy to wtedy zobacze co jest warta moja instalacja i czy ocieplenia nie jest za malo na razie dalem rade polozyc tylko 10 cm na stropie (220 m2) doszedl garaz i pow. tarasow

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Witam wszystkich.

Widzę że temat czujników i problemów z prawidłowym pomiarem temperatur ciągle żywy i muszę coś od siebie dodać nabazgrać tu znowu  bo bym nie wytrzymał wiedząc jak temu zaradzić a nie napisać o tym ale jest zabawa nic prosto.

Olej do króćca czy gdziekolwiek  to spoko patent działa poprawia na 100% ale co z tego jak konstrukcja samych czujników które mamy jest trochę kepska bo tansza.

Same czujniki kty  nie na zacisk do przewodów w tulejce tylko lutowane i zalane żywicą epoksydową a każdy się chyba zgodzi ze mną że żywica nie jest dobrym przewodnikiem ciepła a nawet izoluje ciepło a cyna sam lut puszcza po czasie utlenia się w tych temperaturach bardzo szybko i zimny lut.

Ktos powie że czujnik jest na ciasno włożony ok choć tak nie jest bo rozbierałem nie jeden taki.,

Tulejki są z 6mm a czujnik ma około 4mm ale ta najważniejsza płaska część czujnika gdzie jest element pomiarowy krzemowy zatopiony jest sporo oddalona od samej tulejki i nie ma połączenia galwanicznego z metalową tulejką.

To są szczegóły i ktoś powie że nie ważne spoko ok.

Dla jednego nic nie ważne a dla innego bardzo ważne w dzisiejszej dobie procesorów wszędzie gdzie się da to jakość połączeń to nr. 1 i zmora nie jednego elektryka elektronika serwisanta.  

Tu na foto są różne czujniki w różnym wykonaniu do różnych wymagań i są take bagnetowe wkręcane do profesjonalnych

zastosowań i takie sporo tańsze.

Widać jeden z przewodem w którym wystaje część czujnika kty z dołu i nie przypadkowo tak jest  czy nawet by ktos napisał powiedział żle wykonany niechlujnie ale ma to cel  bo można tą część czujnika porządnie przyłożyć do elementu na którym mierzymy temp.

Nie mam zamiaru tu robić wykładów bo  każdy się uczy całe życie życie i tak czy siak wszystkiego nie wie ale ja pisałem o tym jak robię czujniki nie musi nikt tak robić jak uważa.

Po wielu latach doświadczeń z różnymi czujnikami temp. czy to termistory ,diody ,czujniki różnej maści ntc./ptc  bardzo dokładne np. ds1820 mniej dokładne na których robiłem układy do sterowanie pompek do CO czy to kilogramy  termostatów do akwarium do auta ,termometrów itd. itp. różnych urządzeń nawet robiłem sterownik do co w domu do pieca śmieciucha z 7 czujnikami w domu z automatyką pełną i to w domu w szafce pod TV sterowanie oj kiedy to było.

Jedno się sprawdzało co do czujników oczywiście tylko wewn pomieszczeń to sam czujnik nie lutowany tylko na zacisk   [jak jest w droższych rozwiązaniach fabrycznych czujników w urządzeniach] czy samochodach.

Sam czujnik do koszulki termokurczliwej zgrzać hotem , zciąć  koszulkę w miejscu płaskiej części czujnika i tą cześcią przyłożyć do rurki  lekko przeszlifowanej płaskiej powierzchni.

Na grubszej rurce lub trochę zalutować cyną jak cienka rurka taki garbek i też zrobić na płasko a po między czujnik dac pastę termoprzewodzącą lub taśmę  termo silikonową są takie w sklepach elektronikach całość związać trytytką albo jakąś sprężyną ze starego zegara i działa aż miło,można zapomnieć   ,spokój z czujnikami do końca życia.

Tu jest też problem w tych sterownikach  bo żaden sterownik nie wykaże awari wszystkich czujników tylko te najważniejsze kotła ,podajnika ,powrotu a resztę zapomnij zauważysz że coś nie tak jest z czujnikiem to ok ale kto ma czas tak czuwać koczowac w kotłowni to ma działać i tyle a jak nie zauważysz to jaja się takie robią ze hej a nic nie ma z alarmów do wrózki.

Tzeba raz a  porządnie takie rzeczy zrobić i można wymazać z pamięci myśli o czym kolwiek złym ze strony elektryki.

 

Swoja drogą to widziałem taki sterownik który miał jak były czujniki założone te mniej ważne w wersji E minimum to wtedy i też były alarmy od nich jak coś się działo z czujnikiem np. raz jest styk lub jest słaby albo brak to oprogramowanie wywalało błąd czujnika tak jak w samochodówce oj to marzenia sen ale może.

Tu ukłon do pana Tomka czy w przyszłych aktualizacjach softów jest coś takiego  możliwe do dodania ja wiem że to jest sporo zmian w samym sofcie.

Bardzo przydatne są te sprawy bo jak jest taki problem jak tu ktoś opisywał z paleniem to kto  wie czy nie jest tak że czujnik jest coś nie tages a soft jest mało inteligentny żeby to pokazać i możesz szukać szukać problemu aż się w ...sz i wywalisz cały ster i powiesz złom.

Przerabiałem to nie raz w różnych innych sterownikach  nie tylko z pieca...

Ja sobie dam rade z takimi problemami i nie tylko z takimi ale większość użytkowników  nie wie jak z elektryką jest.Nie obrażając nikogo.

Ciekaw jestem czy pan Tomek się do tego ustosunkuje.

Jeszcze jedna rzecz mnie tu ciekawi a mianowicie chodzi o pompę podłogówki.

W przyszłości nie odległej będę robił podłogówkę cały dół i duży pokój u góry  i mam pytanie ktoś tu na forum pisał że ma problem z pompa podłogówki jak podłączyć i pan Tomek radził jak co.

Jak jest możliwe sterowanie podłogówki i jej temperatury jak nie ma czujnika który informuje o temperaturze wody na podłogówkę.

Chyba że stale wtedy jest otwarty zawór 3D ,4D i pompa jest tylko odcinana po przekroczeniu zasanej temperatury.

Widziałem u znajomego i tak bym chciał to zrobić.

Rozumiem że się podłącza pompę podłogówki pod CO1 bo tam tylko jest ustawienie temperatur.

Sam nie wiem jak tyle mogłem nabazgrać UFF z browarem da się to zrozumieć chyba.  

 

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie czy do króćca na czujnik na kotle mogę wlać olej?

W starym piecu serwisant mi tak doradził!

Witaj

Odradzam wlewanie oleju. Lepiej owiń czujnik taśmą miedzianą lub aluminiową. Przewody w oleju kruszeją po kilku latach. Dodatkowo jeśli użyjesz taśmy,

to czujnik będzie pewniej (ciaśniej) zamocowany w kieszeni pomiarowej i nie będzie możliwości przypadkowego wysunięcia się.

 

Co do Twojego układu, to niestety nie czuję się kompetentny aby doradzać co zmieniać w samej instalacji - nie jestem instalatorem. Są tu o wiele bardziej doświadczeni koledzy.

Niestety nie każdy problem można rozwiązać sterownikiem i zmianą nastaw. Sterownik dostarcza tyle opału ile potrzeba aby osiągnąć temperaturę zadaną na kotle.

Polecam jedynie sprawdzenie szczelności paleniska, bo to jest częsty problem. Jeśli korona (żeliwo) jest nieszczelne, to powietrze zamiast pracować robi krecią robotę i wydmuchuje ciepło z kotła. Efekt:

niedopalanie opału, brak mocy, ogólne duże zużycie węgla. czasami tego nie widać, bo nieszczelność jest w tylnej części palnika. Jeśli przy różnych nastawach palnik nie dopala i zużycie jest nieadekwatne do 

wielkości instalacji - zacznij od tego - zdemontuj  żeliwo i wklej solidnie i dokładnie od nowa. Sprawdź również wyczystkę palnika (klapka od spodu), czy jest szczelna.

 

 

pozdrawiam Tomek

Opublikowano

Jutro się do niego dobiorę i tu pytanie po jakim czasie mogę ponownie rozpalić w piecu?
Ps dziękuje P.Tomku za podpowiedź

 

Konopka i tu pytanie czy bardziej korzystanie jest wytworzenie dużego kopczyka czy małego?
Dziękuje za Pañską cierpliwość do moich obaw

Opublikowano

witam

jak dokonać aktualizacji jak mam zabudowany sterownik i 2 panele ?

jest jakaś kolejność ?

Opublikowano (edytowane)

Do wersji zabudowanej jest inny soft. Załączam plik do zabudowy - ślimak

Do panelu jest ten sam co w przypadku wolnostojących.

pozdrawiam Tomek

 

p.s. musisz zaktualizować zarówno panele jak i zabudowę.

SKZP_02_ZABUDOWA_V_1_85.zip

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Jutro się do niego dobiorę i tu pytanie po jakim czasie mogę ponownie rozpalić w piecu?

Ps dziękuje P.Tomku za podpowiedź

6-8 h i spokojnie możesz rozpalić, chociaż w karcie technicznej uszczelniaczy jest napisane czas schnięcia 2-3mm/dobę.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Digitus. http://m.ceneo.pl/11004239

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez energotop
Opublikowano

Jakis sprawdzony i w miare rozsadnej cenie kabelek do aktualizacji??? Z tego co kojaze to po aktualizacji trzeba zrobic kalibracje ekranu, zgadza sie czy cos jeszcze??

My używamy kabli firmy FTDI. 100% skuteczne, choć nie najtańsze. (można kupić w TME)

Opublikowano (edytowane)

One mają wtyczkę do komputera USB czy RS232?

Jakieś sterowniki są potrzebne do tego kabla?

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

One mają wtyczkę do komputera USB czy RS232?

Jakieś sterowniki są potrzebne do tego kabla?

FTDI mają USB z jednej strony i RS232 z drugiej.

Ważne aby taki kabelek obsługiwał wszyskie linie RS232.

Są na rynku tanie kabelki (około 10 zł) - na ogół nie działają.

Opublikowano

jak wyłączyć na te 5s panel ?

Wtyczką z gniazdka B)

 

FTDI mają USB z jednej strony i RS232 z drugiej.

Ważne aby taki kabelek obsługiwał wszyskie linie RS232.

Są na rynku tanie kabelki (około 10 zł) - na ogół nie działają.

OK dzięki :)

Opublikowano (edytowane)

W zestawie raczej jest kabel (przedłużka) usb

A masz aplikacje na androida do aktualizacji sterownika?

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.