Skocz do zawartości
IGNOROWANY

LIDIA compact 5-25 vs ferroli biopellet 24


kocyl

Rekomendowane odpowiedzi

@kocyl no ty z takimi opcjami pytasz się o moduł internetowy? Daj spokój, już masz wiecej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W celu podłączenia modułu Wi-Fi potrzebna jest aktualizacja oprogramowania do najnowszej wersji. 
Oprócz możliwości współpracy z modemem, nowe oprogramowanie wnosi również nowe funkcje do sterownika, np. prosta zmiana wartości +/-  0-20% wartości powietrza i paliwa. 

Instalacja modemu będzie prosta. Wystarczy podłączyć go specjalnym przewodem do sterownika kotła. 
Użytkownik będzie mógł zdalnie wykonać te same czynności jakie może wykonać na sterowniku kotła + wersja dla serwisantów.
W późniejszym czasie zostaną zaimplementowane statystyki oraz możliwość aktualizacji oprogramowania przez internet. 

Te nowe funkcje będą automatycznie dostępne po aktualizacji aplikacji w google play lub app store

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@WENTOR A teraz korekty +- są dostępne tylko z Menu serwisowego? I jaki będzie koszt takiego modułu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, WENTOR napisał:

W celu podłączenia modułu Wi-Fi potrzebna jest aktualizacja oprogramowania do najnowszej wersji. 
Oprócz możliwości współpracy z modemem, nowe oprogramowanie wnosi również nowe funkcje do sterownika, np. prosta zmiana wartości +/-  0-20% wartości powietrza i paliwa. 

Instalacja modemu będzie prosta. Wystarczy podłączyć go specjalnym przewodem do sterownika kotła. 
Użytkownik będzie mógł zdalnie wykonać te same czynności jakie może wykonać na sterowniku kotła + wersja dla serwisantów.
W późniejszym czasie zostaną zaimplementowane statystyki oraz możliwość aktualizacji oprogramowania przez internet. 

Te nowe funkcje będą automatycznie dostępne po aktualizacji aplikacji w google play lub app store

Jak to jest najnowsza wersja i czy mogę sam dokonać aktualizacji czy muszę angażować serwis? Bo zaraz się okaże że jeszcze trzeba zapłacić serwisowi  za aktualizację, dokupić kabel, modem itp. i zrobi się spora kwota niewarta zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wgranie oprogramowania jest jak w Redach czy Edilkaminach to takiego kabla nie dostaniesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eliks napisał:

@WENTOR A teraz korekty +- są dostępne tylko z Menu serwisowego? I jaki będzie koszt takiego modułu?

Teraz korekty dostępne są w menu serwisowym ale w nieuproszczonej procentowej formie. Obecnie możesz regulować obroty wentylatora przez wartość rpm . Ilość paliwa regulowana jest poprzez ustawienia kaloryczności pelletu.

 

7 minut temu, eliks napisał:

Jeśli wgranie oprogramowania jest jak w Redach czy Edilkaminach to takiego kabla nie dostaniesz. 

Tu raczej nie chodzi o kabel bo to nie jest większy problem (RS485/USB) tylko o nieudostępnione oprogramowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jest problem. We włoskich masz oprogramowanie wyświetlacza (to robisz przez USB) i soft główny z pinami na mainboardzie i potrzebujesz czegoś takiego https://www.amazon.it/Easyricambi-Strumento-Dispositivo-interfacciamento-Micronova/dp/B07HVFKTMN/ref=sr_1_33?keywords=Micronova&qid=1579508816&sr=8-33

Jak jest u Ciebie, nie wiem, ale może się dowiemy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, eliks napisał:

@WENTOR A teraz korekty +- są dostępne tylko z Menu serwisowego? I jaki będzie koszt takiego modułu?

Teraz działa to trochę inaczej. Zamiast korekt w % dawek można zmienić czasy podajnika i RPM wentylatora z menu serwisowego.

W nowym menu, użytkownik może wprowadzić wartość opałową posiadanego pelletu np. 5,2 kW/h i ewentualnie dokonać korekt, jeśli to będzie potrzebne.

Cena modemu nie została jeszcze skalkulowana.  

 

4 godziny temu, eliks napisał:

Jeśli wgranie oprogramowania jest jak w Redach czy Edilkaminach to takiego kabla nie dostaniesz. 

W Red Performa i piecykach MCZ nie jest potrzebny kabel, tylko zwykły klucz USB (pendrive). 

 

4 godziny temu, kocyl napisał:

Teraz korekty dostępne są w menu serwisowym ale w nieuproszczonej procentowej formie. Obecnie możesz regulować obroty wentylatora przez wartość rpm . Ilość paliwa regulowana jest poprzez ustawienia kaloryczności pelletu.

Kalorycznością pelletu też można regulować pracę podawania, ale lepiej jest ją ustawić właściwie i podać wartość pracy podajnika (czyli ile danego pelletu on rzeczywiście podaje). Standardowe ustawiania, jakie są wykorzystywane podczas pracy z PID.

 

4 godziny temu, kocyl napisał:

Tu raczej nie chodzi o kabel bo to nie jest większy problem (RS485/USB) tylko o nieudostępnione oprogramowanie.

Przewód USB pomiędzy modemem, a kontrolerem kotła, to przewód programowalny, przez który kontroler wysyła telemetryczne informacje co 15 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda aktualizacja nowego oprogramowania bo rozumiem że obecnie tylko serwis może jej dokonać? Jeśli tak to jaka jest cena takiej usługi? Swoją drogą większość producentów udostępnia darmową aktualizację systemu np przez usb (pendrive) .

 

34 minuty temu, WENTOR napisał:

Przewód USB pomiędzy modemem, a kontrolerem kotła, to przewód programowalny, przez który kontroler wysyła telemetryczne informacje co 15 sekund.

Czyli coś jak ecolink2 pluma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, WENTOR napisał:

W Red Performa

A ile kosztuje Perforna z modułem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale my nie zajmujemy się podawaniem cen. Za to odpowiada inny dział.
Tak czy inaczej, to jest kocioł na inny temat niż ten opisywany w tym wątku.

Aktualizację oprogramowania najlepiej jest przeprowadzić podczas okresowego przeglądu, wówczas często ta usługa nie jest dodatkowo płatna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak od czego? Jak zapłacisz za przegląd i serwis (pewnie parę stówek) to łaskawie (w cenie serwisu) dostaniesz aktualizację. Czyli jakby nie patrzeć zapłacić trzeba. Nie ma nic za darmo. Czyli podsumowując, w przypadku Lidki trzeba zakupić modem, kabel oraz opłacić serwis który wgra ci aktualizację abyś mógł to podłączyć. Na pocieszenie może zostaną ci udostępnione w przyszłości nowe aktualizacje i dodatkowe funkcje zdalnej obsługi kotła. Tylko nie wiadomo czy znów nie będzie trzeba za nie zapłacić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@WENTOR a to przepraszam, z jakim działem ja rozmawiam? Możesz mnie kolego przełączyć do działu handlowego, tam gdzie wiedzą czy się płaci, czy nie płaci i co ile kosztuje? 

Wszystko wiesz, ale jesteście mistrzami odwijania w bawełnę. Nie potraficie odpowiedzieć to kilka prostych pytań, nie rozumiem dlaczego tworzycie takie hermetyczne środowisko skoro jest tu mnóstwo ludzi którzy to czytają i są ciekawi. O kliencie który od 2 stron próbuje się czegoś dowiedzieć już nie wspomnę. I mówię to niezłośliwie, ale PR macie do kitu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, WENTOR napisał:

Przepraszam, ale my nie zajmujemy się podawaniem cen. Za to odpowiada inny dział.
Tak czy inaczej, to jest kocioł na inny temat niż ten opisywany w tym wątku.

Aktualizację oprogramowania najlepiej jest przeprowadzić podczas okresowego przeglądu, wówczas często ta usługa nie jest dodatkowo płatna. 

Czyli trzeba czekać do końca sezonu aby zrobić przegląd i serwis bo inaczej aktualizacja jako usługa dodatkowo płatna.

Zatem póki co, to opcja dla nowych klientów kupujących nowy kocioł z nowym oprogramowaniem lub fanatyków którzy żyć bez tego nie mogą i zapłacą każdą cenę.

Tu już nawet nie chodzi o ten zdalny dostęp,tylko brak jakichkolwiek statystyk pracy kotła. Takie ferroli (przypominam że kocioł znacznie tańszy) posiada w standardzie takie informacje jak ilość rozpaleń czy szacunkowe zużycie pelletu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Trener40
5 godzin temu, WENTOR napisał:

Przepraszam, ale my nie zajmujemy się podawaniem cen. Za to odpowiada inny dział.
 

To może niech odpowiedni dział załozy tu konto i " odpowiada" na w/z pytania skoro kolega jest mało kompetentny i nie potrafi odpowiedzieć ,ale mimo wszystko  jednak kolega coś wie, skoro wyżej napisał... 

Cena modemu nie została jeszcze skalkulowana" 

, więc cyferki jednak przed oczami latają :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, 

chyba się nie zrozumieliśmy. Brak podawania cen dotyczył pytania eliksa o cenę Red Performa. Ten kocioł występuje w kilku wariantach i różnych mocach, wiec najprościej sprawdzić sobie cenę na stronie internetowej. Przepraszam, że nie możemy bezpośrednio odpowiedzieć.

Dodatkowo:
- Cena modemu do kotła Lidia jeszcze nie jest znana,
- Aktualizacja oprogramowania, która jest konieczna dla poprawy pracy kotła odbywa się za darmo. Inne aktualizacje, które nie są niezbędne nie są wykonywane za darmo. Podobnie jak aktualizacja oprogramowania w samochodzie, który jest po gwarancji lub aktualizacja nawigacji. Wydaje nam się, że jest to normalne podejście. Tutaj na forum też są usługodawcy, którzy wiedzą jak to wygląda. Natomiast podczas okresowego przeglądu kotła można taką aktualizację wykonać, bez dodatkowych opłat. Proszę zauważyć, że inne firmy, które tutaj wymieniacie nie oferują tak chętnie aktualizacji oprogramowania (jeśli w ogóle oferują). Możecie nam wierzyć lub nie, ale firmy jak: TiEmme elettronicaMICRONOVA SrlCeza s.r.l wydają aktualizację do elektroniki Waszych kotłów, ale Wasi dostawcy Was o tym nie informują.
- Przepraszam, jeżeli wydajemy się dla Was hermetyczni. To nie jest nasz cel. Chcemy być z Wami blisko, ale proszę dajce nam szanse na to. Na tą chwilę powtarzany jest stały utarty schemat: Producent/Dostawca (to ten zły, który chce wyłącznie oszukać klienta i naciągnąć go na kasę), musi być zawsze grzeczny i uprzejmy i Klient/konkurent/Użytkownik, który schowany pod pseudonimem może powiedzieć wszystko i wszystkim i nie musi być koniecznie grzeczny. Przepraszamy, jeśli kogoś uraziliśmy w ten sposób, to nie było zamierzone. Pragniemy być z Wami szczerzy i traktować Was po partnersku. 
- Może zaprosicie też na to forum oficjalnego przedstawiciela innej firmy i niech on też coś powie o ich usługach, cenach, awariach itp.

Dziękujemy za wyrozumiałość.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ok, chodzi o sam dialog. Trzeba porozmawiać bo ludzie są ciekawi, a im więcej wiedzą o produkcie i usługach, tym lepiej dla Was. 

W tym momencie główni wasi konkurenci (RTB, Edilkamin) na tym forum też są, czytają i dyskutują o swoich kotłach w oddzielnych wątkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszymy się, że możemy komunikować się z Wami oraz wspólnie rozwijać branże urządzeń na pellet.

Przy okazji na prośbę działu sprzedaży, chcielibyśmy wyjaśnić skąd się biorą różnice w cenach pomiędzy naszymi produktami, a firmami konkurującym. Ten temat często jest podejmowany na tym czy innym forum.

Prosimy zauważy, że my mamy profesjonalna sieć dystrybucji i serwisu. Prowadzimy cykliczne szkolenia, targi, badania nad rozwojem produktów oraz trendów na rynku. Jesteśmy dostępni w całej Polsce. Zatrudniamy wielu fachowców i dzięki temu nie musimy obniżać jakości, ani walczyć niską ceną. Marka naszych produktów jest bardzo znana, a sprzedaż (wg naszych danych) jest większa niż konkurencyjnych produktów. Wg nas to prawidłowa droga, aby klienci byli zadowoleni i firma mogła się rozwijać. W ofercie mamy kotły i piecyki w każdej grupie cenowej i dla każdego klienta, jednak te produkty się różnią od siebie. Oczywiście, że rozumiemy klientów, którzy mówią, że nie chcą przepłacać. My też tego nie lubimy, to normalne, ale to nie do końca tak prosto wygląda. Kocioł konkurencyjny nie jest w cale tańszy, jeśli porównamy jego cenę z innymi importerami (z innych państw) lub z cenami katalogowymi. Ktoś sprzedaje tanio, bo nie ma wyjścia, inaczej nie sprzeda, o nie ma siły przebicia. Niska cena to nie wszystko. Pomyślcie ile by kosztował popularny samochód, kupiony bezpośrednio od importera z pominięciem dilera, jego marży, kosztów reklam, katalogów, utrzymania serwisu, itp. Pewnie by kosztował ok. 40% taniej. Jednak późniejsza obsługa serwisowa, odpowiedzialność sprzedawcy na wypadek jakiegoś poważnego nieszczęścia (oby nie), szybki dostęp do części, wsparcie techniczne, też jest ważne i to wszystko kosztuje, bo inaczej się nie da, gdy chcemy być profesjonalistami. Niestety, wielu rzeczy nie widać i stąd te nieporozumienia. Nie każda firma zatrudnia i szanuję pracowników (płaci im uczciwe wynagrodzenie i ZUS), angażuje się charytatywnie, jest odpowiedzialna społecznie, płaci opłaty recyklingowe, pomaga studentom, sponsoruje pomoce naukowe i wiele więcej. Wiemy, że nie każdy o to dba i docenia. Dlatego jest rynek dla każdego, dla każdej firmy. Prosimy tylko o uczciwe działania ze strony konkurencji oraz szacunek dla każdej polityki cenowej i sprzedażowej. 
Jeżeli dalibyśmy się wciągnąć w walkę cenową (pod presją konkurencji i Waszą) i obniżylibyśmy ceny poniżej poziomu konkurencji, a po ich obniżce, obniżyli je jeszcze raz i być może kolejny raz, to klient kupiłby nasze i konkurencyjne produkty taniej (i to wszystko). Wówczas spadła być jakość usług naszych i naszej konkurencji. Każda firma zaczęłaby zarabiać mniej i przez to mniej troszczyć się o klienta. Wówczas powstaną problemy z reklamacjami, produkty nie będą rozwijane, serwis będzie jechał 2 tygodnie (bo musi ułożyć trasę pod wszystkich klientów bo inaczej nie ma na paliwo), problemy z odbieraniem telefonów, klienci zaczną mocno narzekać, i tak dalej... Wydaje nam się, że wiecie co mamy na myśli. 
Czy na pewno tego chcecie? Czy tego oczekuje rynek? Zastanówcie się. 

Dlatego staramy się działać rozsądnie i nie walczyć ceną. Konkurencja często tego nie rozumie i sytuacja wygląda tak jak wygląda.

To tyle informacji, które chciał Wam przekazać dział sprzedaży. 

Dziękujemy za zrozumienie i zaufanie naszych klientów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, WENTOR napisał:

Witajcie, 

chyba się nie zrozumieliśmy. Brak podawania cen dotyczył pytania eliksa o cenę Red Performa. Ten kocioł występuje w kilku wariantach i różnych mocach, wiec najprościej sprawdzić sobie cenę na stronie internetowej. Przepraszam, że nie możemy bezpośrednio odpowiedzieć.

Dodatkowo:
- Cena modemu do kotła Lidia jeszcze nie jest znana,
- Aktualizacja oprogramowania, która jest konieczna dla poprawy pracy kotła odbywa się za darmo. Inne aktualizacje, które nie są niezbędne nie są wykonywane za darmo. Podobnie jak aktualizacja oprogramowania w samochodzie, który jest po gwarancji lub aktualizacja nawigacji. Wydaje nam się, że jest to normalne podejście. Tutaj na forum też są usługodawcy, którzy wiedzą jak to wygląda. Natomiast podczas okresowego przeglądu kotła można taką aktualizację wykonać, bez dodatkowych opłat. Proszę zauważyć, że inne firmy, które tutaj wymieniacie nie oferują tak chętnie aktualizacji oprogramowania (jeśli w ogóle oferują). Możecie nam wierzyć lub nie, ale firmy jak: TiEmme elettronicaMICRONOVA SrlCeza s.r.l wydają aktualizację do elektroniki Waszych kotłów, ale Wasi dostawcy Was o tym nie informują.
- Przepraszam, jeżeli wydajemy się dla Was hermetyczni. To nie jest nasz cel. Chcemy być z Wami blisko, ale proszę dajce nam szanse na to. Na tą chwilę powtarzany jest stały utarty schemat: Producent/Dostawca (to ten zły, który chce wyłącznie oszukać klienta i naciągnąć go na kasę), musi być zawsze grzeczny i uprzejmy i Klient/konkurent/Użytkownik, który schowany pod pseudonimem może powiedzieć wszystko i wszystkim i nie musi być koniecznie grzeczny. Przepraszamy, jeśli kogoś uraziliśmy w ten sposób, to nie było zamierzone. Pragniemy być z Wami szczerzy i traktować Was po partnersku. 
- Może zaprosicie też na to forum oficjalnego przedstawiciela innej firmy i niech on też coś powie o ich usługach, cenach, awariach itp.

Dziękujemy za wyrozumiałość.  

Tyle tylko że kocioł jest na gwarancji. W ramach opieki serwisowej taka aktualizacja powinna być darmowa (tak jest własnie z samochodami, nawigacjami, sprzętem komputerowym itd.) 

Mogę się w końcu dowiedzieć czy ta nowa wersja oprogramowania już jest i ile kosztuje usługa aktualizacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja oprogramowania do współpracy z modemem już jest, jednak warto się trochę wstrzymać, gdyż niedługo wejdzie jeszcze nowsza wersja programu, która oprócz współpracy z modemem będzie oferowała jeszcze dodatkowe możliwości. Po ukończeniu tej najnowszej wersji będziemy mogli też poinformować co ona dodatkowo oferuje. 

Jeśli chodzi o samą usługę aktualizacji, to prosimy się skontaktować ze swoim opiekunem serwisowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisant kazał dopytać w wentor :)

Poza tym we wcześniejszych informacjach napisane było że modem umożliwi zdalna aktualizację oprogramowania więc z tym wstrzymaniem się to nie do końca rozumiem. Czyli te zdalne aktualizację również będą płatne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kocyl napisał:

Serwisant kazał dopytać w wentor :)

Poza tym we wcześniejszych informacjach napisane było że modem umożliwi zdalna aktualizację oprogramowania więc z tym wstrzymaniem się to nie do końca rozumiem. Czyli te zdalne aktualizację również będą płatne?

 

Pewnie nie wszyscy serwisanci zdążyli już się zapoznać z naszą wewnętrzną korespondencją :-) 

Zdalne aktualizacje będą wykonywanie bezpłatnie, również te wykonywane podczas przeglądów. To nie jest pilna aktualizacja ani krytyczna, wiec proponujemy poczekać do zakończenia senonu grzewczego i wówczas dokonać aktualizacji i może instalacji modemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Jestem użytkownikiem kotła Lidia Compact, tej pierwszej wersji, najstarszej oraz instalatorem m.in. kotłów Lidia. Mam na swoim koncie zainstalowane Lidki compakty jak i Proplusy. Ciężko mi było przebrnąć przez cały ten wątek, ale jakoś podzielony na parę dni, i się udało. 

Opowiem Państwu jak jest u mnie. Moi klienci, którym zainstalowałem kotły, raczej jestem pewien, że nie znają numeru telefonu do Wentora, nie znają też procedury zgłoszeniowej. Skąd wiem? Kilka dni temu zadzwonił do mnie klient, że coś nie tak. Pojechałem, zobaczyłem, skonsultowałem z serwisem, poczekałem do następnego dnia, odebrałem podzespół od kuriera, zainstalowałem u klienta i tyle. Nie wiem, czy w innych firmach macie taką obsługę serwisową. Ja mam. I moi klienci przez to też. 

Kilka razy odebrałem telefon od kogoś z bardzo daleka (jestem z Cichanowa ), żebym sprzedał mu Lidkę. Przeważni chodzi o kasę. I te namowy, że on ma swojego instalatora, że kumaty, że da radę, że nie będzie problemu z gwarancją itd. A potem wychodzą takie kwiatki.

Moje kotły mam zainstalowane w okolicy do 150 km, no może poza wyjątkami, gdzie rodzinie i przyjaciołom zamontowałem. Ale to tym bardziej moja odpowiedzialność dotycząca instalacji i wsparcia w użytkowaniu. Ale normalnie to staram się nie tracić kontaktu po zainstalowaniu urządzenia.

Ot taka krótka odpowiedź instalatora Wentora.

Tu moja Lidka na youtubie

a tu mojego klienta:

https://youtu.be/Sg3hUBiBP3c

 

Bez reklam proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.