Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry, cześć, czołem.

Chciałbym zorbic tak by siłownik nie zamykał się cały, gdy sterownik pokaże mu ze temperatura w pomieszczeniu jest już osiągnięta, na tą chwile po prostu zamyka cały siłownik a przez to i pętle obiegu podłogówki. A chciałbym by została tam „mała szpara” by krzywa grzewcza zawsze była jakaś minimalna, a nie zamknięta całkowicie na dany obiegu, siłownik to SIŁOWNIK ROZDZIELACZY MENRED SEH35.23 11-14, producent podaje informacje iż zamyka się cały, ale czy da się w sposób bezpieczny dla siłownika wymusić nie zamknięcie jego całkowite ? Zyskam tym że jak pompa będzie chodzić na minimalnych obrotach, to ciagle będzie jakaś w miarę ciepła woda w obiegu, nie dopuści do sytuacji w której woda w obiegu całkowicie zostanie wystudzona, a później będzie kłopotliwe jej całkowite rozgrzanie, ewentualnie jak zrobić by siłownik nie otwierał się cały, wtedy na sterowniku ustawionym w danych pomieszczeniach wysoką temperaturę by nigdy nie zamknęła siłownika, a zyskam tym to ze mały obieg będzie ciagle, gdy będą duże mrozy to pozwolę się bardziej otworzyć siłownikowi, chociaż wole wersje nie do końca domykania się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do podłogówki trzeba zaw 3-D + normalnego siłownika z reg temp na wyjściu.

Takie wynalazki są tylko do odcinania pojedynczych pętli w rozdielaczu, odłączanie nim całego rozdzielacza to gruba pomyłka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostaw łazienkę bez siłownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szpara zostanie jak lekko spiłujesz bolec na zaworze lub nie dokręcisz siłownika do końca, wtedy jest trochę luzu i siłownik nie dociska trzpienia do końca.

Rozumiem że masz te siłowniki na każdej pętli a nie 1 na całej belce rozdzielacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mam na wszystkich pętlach prócz grzejnika w łazience, mam tylko jeden grzejnik, na resztę są siłowniki oraz na każdy jest sterownik. Oczywiście w instalacji jest również 3D, chodzi o to ze jeśli sterownik np kuchnia powie pętli i siłownikowi ze ma się uruchomić to się uruchamia otwiera się działa obieg, ale jeśli się np gotuje to jednak podnosi się sztucznie temperaturę i nagle teoretycznie jest już ta temperatura co trzeba wiec obieg zamyka się cały bo sterownik powiedział ze jest już Ok i nie trzeba grzać, ale ja nie chce by on zamykał swojego obiegu do końca, chce by tam delikatnie szło w ten obieg mimo iż temperatura jest już poprawna, ponieważ przez to, dochodzi do sytuacji ze woda w tym obiegu ostyfa całkowicie, i później jak się załącza to nie ma tak ze idzie letnia woda z obiegu tylko już zimna bo zdąży się ochłodzić, przez co daje wieksze obciążenie na piec gdyż dużo zimnej wody przychodzi. A przynajmniej ja tak mysle z obserwacji, nie znam się ;) 

7195F688-1DED-4385-A899-63E7B9FDAA05.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłogówka ma za dużą bezwładność aby takie sterowanie było skuteczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze opisales wady tego systemu. Niestety ale wlasnie tak jest - sterowanie on/off sie nie nadaje. Pewnym pomyslem, ulepszeniem tego jest PWM. Ale ten system rowniez nie zawsze wygra z bezwladnoscia kilku ton betonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten system byłby bajeczny ale pod jednym warunkiem, gdyby były grzejniki w domu, wtedy grzejnik już ociepla pomieszczenie, i czeka na podlogowke, wchodzi podlogowka i robi przyjemne rozłożenie energi cieplnej, ale nie ma podłogówki, wiec potrzebne coś innego, ewentualne rozwiązanie tez wszystkie sterowniki na full na włączenie, ale pompa na mniejszych jeszcze obrotach, chociaż nie wiem czy na większa metę to by dało radę,       Czy nie gdyż po pewnym czasie ta woda w obiegu jednak będzie bardzo ciepła, moja pompa daje najmniej 5kw przydałoby się z 1 KW Hehehe, niestety, jak budowałem dom nie miał kto doradzić, teoretycznie szwagier hydraulik ale ekm. Pozdrawiam i czekam na propozycje, zima tuż tuż 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś jeszcze pomysł ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszanie przepływów w pętlach podłogówki to złe rozwiązanie, należy się skupić na zmniejszaniu temp wody w obiegu - czyli lepsze sterowanie zaworem 3-D.

PS

odpowiednie skręcenie takiego siłownika może spowodować efekt akustyczny w postaci głośnego  grania całej instalacji

Edytowane przez sambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest 3d, działa, ale pytanie co, gdym chciał np. mieć włączone wszystkie pętle na full na np. 2 dni, prawdopodobnie, woda by się w obiegu tak zagrzała, że 3d teoretycznie ciągle by czekał, w praktyce jest pompa wiec i tak wyciągnie wodę w obieg, wiec i tak przepuści i tak, bo w sumie jeśli masz zawód 3d i jest podłączenie z prawej od piec z dołu powrót z podłogówki połączony  z powrotem do pieca, to jeśli masz temp np, 35 stopni, na piecu masz 60 stopni, a od dołu powrót 40, to co wtedy ? w teorii 3d powinien czekać i nie przepuszczać? czy przepuszczać, ale z której strony? pieca czy powrotu?:) no i 3 sprawa, jak niby czeka, to i tak pompa działa, więc pompa i tak spowoduje ruch wody która musi być wyciągnięta z obiegu, przesyłam prowizorkę narysowana w paint jak mniej więcej to jest podłączone.

 

ps. piec działa na "trybie letnim" by zabezpieczyć powrót

instalacja.jpg

Edytowane przez redis
dopisanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz jakieś koszmary, a ponadto brak ci zaworu zwrotnego aby pompa podłogówki nie zaciągała wody z powrotu kotła!

U mnie jak się włączy pompę podłogówki to cały sezon grzewczy chodzi non stop a zaw 3-D jest sterowany wg temp na zewnątrz , jak zimniej to się bardziej otwiera, jak cieplej to się przymyka, ale ruch wody w podłogówce jest cały czas.

Jak ci za dużo 35C to ustaw temp wody na 30 lub 28C i będzie dobrze.

Tak naprawdę to trzeba 2 zawory zwrotne - tak jak masz na rys.

Popraw tą inst

forum 3-d.jpg

Edytowane przez sambor
ort

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno mi przyszło na myśl, czy ktoś dokładnie wie, jak działa taki siłownik? tzn czy działa na zasadzie 0-1 włączony wyłączony?

W sensie, że jak sterownik poda że ma się włączyć to wysyła sygnał włącz i on już samoistnie okręca się cały? myślę czy da się w pewnej chwili go wyłączyć by np nie otworzył się cały lub nie zamknął cały .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej wiedzy, takie silowniki otwieraja sie na zasadzie on/off, sa normalnie zamkniete lub normalnie otwarte, 230V lub na prad staly 24 (12?) V. Siłowniki mają w swoich parametrach czas otwarcia i zamkniecia np 2 minuty, co (wg mojego rozumowania) oznacza, ze jesli mamy silownik normalnie zamkniety, to mijaja 2 minuty do jego calkowitego otwarcia po przylozeniu napiecia. Mozemy otworzyc taki zawor przez sterowanie PWM np w 30%... 40%... 50%. (jesli ktos nie wie co to PWM - PWM tak jakby reguluje  napiecie podawane do silownika, czyli sprawia ze silownik nie jest w stanie otworzyc/zamnknac sie calkowicie) Sterownik musi wspierac PWM. 

Edytowane przez gp913

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ajnag4
      Witam serdecznie. Jestem nowy na tym forum, szukałem porad gdzie się da niestety  nic konkretnego do tej pory nie znalazłem, może na tym forum znajdą się fachowcy  z rzetelną wiedzą.  

      Niestety firmy z mojej okolicy okazały się mało wiarygodne postanowiłem sam wstępnie zaprojektować instalację C.O. 
      Dom postawiony w latach 80-tych tynki i elektryka już jest, brak instalacji C.O. wody użytkowej i kanalizacji. Stropy gęstożebrowe 20cm +3cm betonu  założenie pierwotne to wyrównanie posadzki i położenie podłogi, obecną wysokość pomieszczeń to 256 parter 246pietro, 240 piwnica. Moje pierwsze pytanie to czy podłogówka bez styropianu na parterze i piętrze spełni swoją rolę. W piwnicy zastanawiam się czy dać grzejniki czy zrezygnować całkowicie z grzejników i dać podłogówke na styropianie 2cm.( jak w takiej opcji wpiąć do obiegu podłogówki drabinki w łazienkach)
      Posadzka w piwnicy to 36cm w tym gruzobeton, trocinobeton, styropian 10cm i szlichta 5-6cm.
      Nie wiem też jak ogrzać półpiętra, czy podłogówka zjeżdżać w dół z rozdzielacza na piętrze czy z parteru w którym przypadku będzie to lepiej pracować.
      Strop nad piętrem gęstożebrowy + wełna 10cm+szlichta. Dach kilkuspadowy nie ocieplony. Ogrzewanie kocioł gazowy Buderus Logamax GB062-14V2
      Będę bardzo wdzięczny za fachowe rady.
    • Przez Szymekmichal
      Witam dziś podłączyłem ogrzewanie podłogowe jak na zdjęciu wężownicą ma 150m ale niestety coś wolno się nagrzewa i moje pytanie czy to może być związane z przewodami zasilającymi tj(mały przepływ) ? A jeśli to nie to, to co zrobiłem nie tak

    • Przez amsnake
      Witam!
      Mam możliwość wymiany pieca (druga inwestycja).  Mam piec DeDietrich MCR3 (6-24 kW) + 100% ogrzewanie podłogowe + cwu (baniak 100L). Całość działa sprawnie, ale myślę, ze mogłoby lepiej, gdyby piec miał mniejszą moc minimalną. Co tracę zmieniając na piec mający powiedzmy moc 2 do 14 kW?  Gdyby nie możliwość bezkosztowej wymiany pieca nie zastanawiałbym się nad tematem, ale że jest okazja - kombinuje.
    • Przez Krzysztof24
      Witam ! 
      Wiem, że temat był już wałkowany na forum, ale jestem laikiem, a muszę sobie sam poradzić.
      Czemu sam? Bo Panowie Hydraulicy w mojej okolicy tak obrośli w piórka, że nie chce im się przyjeżdżać do takich "bzdur".
      To cytat... A najbliższy, który może przyjechałby, to ma do mnie 100 km. :-(
      Mam zapowietrzony obwód ogrzewania podłogowego (jeden z dwóch w domku). W ogóle nie grzeje, mimo, że ciepła woda wchodzi
      na zasilanie. Dołączyłem zdjęcie tej rozdzielni, na górze jest zasilanie na dole powrót.
      Moje główne pytanie brzmi: Czy zawory po lewej na stronie na głównych rurach zasilającej i powrotowej mają być zamknięte na czas odpowietrzania?
      I może ktoś wykaże się cierpliwością i podpowie mi czysto technicznie jak to się robi :-)
      z góry dziękuję za wyrozumiałość
      Krzysztof

    • Przez gp913
      Nie znam sie zbyt dobrze na ogrzewaniu podłogowym, dopiero zbieram wiedze. Przewertowalem forum itp ale nie potrafie znalezc odpowiedzi na moje pytanie. Mam w domu instalacje bardzo podobna do tej: 
       

      Zastanawiam sie nad przezneczeniem i zasada dzialania bypassu. W zasadzie nurtuje mnie jedno pytanie: Jesli zakrece wszystkie petle, to pompa moze pracowac swobodnie bez ryzyka jej uszkodzenia? Czy taka jest rola bypassu? Czy bypass to po prostu rura pomiedzy dwoma listwami? Czy otwiera sie po osiagnieciu jakiegos cisnienia? Kupilem szybko gotowy domek z podlogowka i nie zdazylem dopytac hydraulika co i jak... pokazal jak odpowietrzyc i sobie poszedl :)
  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.