Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Palnik Kipi W Naszych Piecach Wymiana Doświadczeń Użytkowników


Gość robin60

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Nie zaglądałem tutaj z 4 lata, a tu się taki długi temat o KIPI zrobił. Kilka dni mi zajęło nadrobienie zaległości, a jako użytkownik tego palnika dorzucę też coś od siebie.

W 2014 zamarzyło mi się ogrzewanie na pellet, budowa na etapie wykopów, a ja się uwziąłem że będę kocioł robił. Pogrzeję nim warsztat, a jak się sprawdzi powędruje do kotłowni. Co to ma wspólnego z KIPI? Ano to że kupiłem wtedy właśnie palnik KIPI, model 20kW z wmontowanym w obudowę sterownikiem KEY RK-2006LP. W tym temacie są zdjęcia "złomka" https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/16789-budowa-nowego-lub-przeróbka-stałopalnego-na-pellet/?hl=observer#entry171689  , tylko jakoś zapomniałem wtedy w tamtym temacie "pochwalić" się modelem palnika. Trochę czasu to wszystko trwało, "złomek" z braku lepszych opcji powędrował do kotłowni mojego domu w połowie zeszłego roku. KIPI przez te 4 lata nabiło ledwie kilkaset godzin przebiegu, a od sierpnia 2017 wzięło się wreszcie porządnie do pracy (wygrzewanie posadzek, osuszanie chaty, a od jesieni prawie standardowe grzanie).

Aktualnie palnik łyka Pellet Gold, bo o tanim i dobrym pellecie w okolicy mogę jedynie pomarzyć, wcześniej miałem SOLIG, ale od pewnego czasu nie idzie go kupić, a bardzo mi pasowały jego parametry.

Co jakiś czas testuję jakieś "no name", które mi się czasem udaje w okolicy kupić, ale dochodzę co raz bardziej do przekonania, że szkoda czasu, nerwów i pieniędzy. Jeśli za badziew mam dać 830, a za dobry z certyfikatem 850-880 to wolę ten drugi, różnica w spalaniu jest spora. Najgorszy dla mnie pellet na jaki do tej pory trafiłem, to czysty dębowy. Podczas rozpalania produkował niesamowite ilości dymu, rozpalał się bardzo długo, podczas pracy z małą mocą czujnik często nie widział płomienia i odpalał grzałkę. Przy wygrzewaniu posadzek zasypałem testowo tym pelletem zasobnik, poustawiałem dawkowanie i nadmuch i pojechałem. Wyobraźcie sobie moją minę gdy po powrocie na budowę z ciekawości chciałem zerknąć ile razy palnik się uruchamiał i okazało się, że w ciągu niecałego dnia na liczniku rozpaleń przybyło ich ponad 60. Ustawiłem potem sterownik tak, że jakoś to w końcu działało beż używania grzałki, ale pellet, który mi został w workach pomieszałem z normalnym sosnowym żeby się nie denerwować.

Sam palnik ma się całkiem dobrze (przy tak małym przebiegu to nawet nie dziwne), ale w tym starym modelu zauważyłem pewne małe problemy konstrukcyjne. Trochę mnie martwi silnik stockera, czyli podajnika wewnętrznego, na początku palnik pracował tak jak przyjechał, czyli ze sterownikiem w obudowie. Niby wszystko ok, ale wydawało mi się, że po pewnym czasie stocker zaczął głośniej pracować. Po przeniesieniu do kotłowni domu, z braku miejsca sterownik musiałem wyjąć i zamontować na kotle, przy okazji spróbowałem posłuchać co też tam w środku od jakiegoś czasu tak delikatnie grzechocze, dotykając silnika prawie się oparzyłem, taki był gorący. W wyniku przeprowadzonego "śledztwa" ustaliłem, że jedynym czynnikiem powodującym nagrzewanie silnika jest jego ciągła praca. Podawanie co 12s (standardowo ustawione w sterowniku), czas wydłużenia pracy stockera 15s powodowało, że się w ogóle nie wyłączał, a po godzinie pracy nie dało się go trzymać ręką. Ustawiłem podawanie na 35s(no name) lub 45s(gold) i problem przegrzewania zniknął. Został jeszcze jeden drobny mankament: duży prześwit między spiralką podajnika a rurą, pellet 6mm wpada co jakiś czas pod spiralę i sprawia że podajnik wydaje dźwięki niczym z horroru trąc o ściankę rury.

Z powodu hałasu przerobiłem też podajnik, za ścianą kotłowni jest sypialnia i siedząc na budowie zastanawiałem się czy takie solidne "łup" co jakiś czas nie będzie nam przeszkadzać. Dokładniejsze oględziny wykazały, że to "łup" zależy od twardości pelletu (solig w czerwonych workach był najcichszy), oraz od częstotliwości klinowania się wałeczków w okienku podglądu. Ze względu, że nie zawsze mogę kupić taki pellet jaki bym chciał, zlikwidowałem okienko skracając rurę podajnika, no i jest ciszej.

Palnik razem z poskładanym samodzielnie "złomkiem" ogrzewa 100m2 parterowego domku. Instalacja mieszana: podłogowe + grzejniki, brak zaworów 3d, 4d, 5d.... itp, zamiast tego instalacja jest podzielona na obieg otwarty i zamknięty poprzez wymiennik 30kW. Temperatura na powrocie po wstępnym ustabilizowaniu się odbioru ciepła i ustawieniu pompy obiegowej na 50% jest niższa od temperatury zasilania o około 6 stopni.

Sam kocioł chciał bym w tym roku lub przyszłym wymienić, na co to jeszcze nie wiem, ale ten ma taki "czeski" błąd: brakło miejsca na popielnik po tym jak okazało się że palnik jest jednak za nisko i trzeba dać konkretną izolację na spód, bo się blacha wygina od gorąca.

To może na dziś tyle, długiej praktyki z tym palnikiem nie mam, ale zdążyłem już 2x palnik rozebrać, wyszarpać z niego sterownik, pozmieniać w nim wielokrotnie prawie wszystkie parametry, przetestować różne rodzaje pracy i zakresy mocy.

Aktualnie próbuję zoptymalizować proces rozpalania i czyszczenia, bo ten gold pellet dość twardy jest i lubi wyskoczyć z rury w postaci niedopalonej granulki, a i rozpalanie choć mało dymu jest, to jednak musi trochę potrwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cię , widzę , że jesteś odważnym człowiekiem i bardzo rozwojowym . To powiedz chociaż jak ten KIPI Ci się sprawuje czy bez awarii , prócz tech drobnych usterek, z którymi się zmierzyłeś.Ten sterownik KEY to też Pluma czy tylko kiedyś inna nazwa była, bądź producent na początku nie miał innego rozwiązania i stosował innej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy -16' na zewnątrz na kaloryfery poszło 40'. Teraz 29'. 5206d82fe37970f2857c30a1ff8b184a.jpg

 

www.kochowka.blogspot.com

 

Jak ustawić, aby regulacja temperatury odbywała się mieszaczem ?? 

 

Posiadam termostat ecoster, tam jest tylko regulacja pokojowa, albo załącza, albo wyłącza kocioł z przypisaną stała wartością temperatury zadanej na  mieszaczu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pogodowke i termostat pokojowy.

Kaloryfery steruje zawór 4D - mieszacz 1, podlogowka steruje zawór 3D - mieszacz 4.

Na wykresie ładnie widac, jak przy zmniejszaniu się temperatury zewnętrznej podnosi temperaturę na obiegach.

Pompy od CO chodzą mi cały czas. Muszę dopracować krzywą grzewcza.

Kocioł chodzi w FL, w domu stała temperatura 22'C.

 

Wrzucę jeszcze raz moje ustawienia.91df2084ac0fa75678cc976437bf06a5.jpg9d49be148f40a5baf0716d9b2f9e40ef.jpg87ed9793b493eee9567a24537ccd0832.jpg24292ef7563c5c11ee77ae4c8df78736.jpg2f90b593416abe44ca7b96672736d594.jpg256ed5ab81aa9e37db07484ae669bbe5.jpga4eb5627a5810529133cc41db07421da.jpg

 

www.kochowka.blogspot.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie. Co prawda mam tylko 3D od podłogówki ale też mam ustawiony w trybie pogodowym. Krzywa grzewcza 0.2 +2 stopnie korekta. Zacząć trzeba od doboru prawidłowej krzywej i ewentualnej korekty. Dopiero potem można bawić się ecosterem pokojowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mixiorek Ale masz siłownik do mieszacza?

 

www.kochowka.blogspot.com

Edytowane przez papen76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej grubości styro masz ułożoną podłogówkę, jak gęsto, ile cm ma wylewką na niej, jaka grubość panela, podkłady odpowiednie? Ile puszczasz stopni? To wszystko ma ogromne znaczenie. Skoro przez noc 30kg to ile przewidujesz w ciągu całej doby?

Ja mam obecnie na 8mm kaloryczność 5,8

6 cm styropianu, podłoga nad rurkami około 4,5 cm. Panel standard 7 mm i do tego spec. maty z otworami. na pomieszczenie mam po dwie pętle po około 70 m. Na podłogę leci w zależności od temp. zewnętrznej około 40 stopni. Ale takie zużycie jest tylko przejściowe. Jakby się temperatura utrzymywała na stałym poziomie to nie mam takich wahań w zużyciu paliwa. Ale jak co godzinę temperatura na mieszaczu rośnie o 1 stopień to czasem wariuje ze zużyciem opału. Szkoda że nie pomyśleli przy podłogówce żeby można było z poziomu sterownika ustawic przepływy. Już 0,2 L na min w petli byłoby zadowalające i stabilniej by wszystko chodziło. Wszystkich pętli mam 19. Na razie kombinuje z luzowaniem siłowników na rozdzielaczu ale to do kitu bo otwieranie i zamykanie zmienia te przepływy i nieraz są większe niż 0,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego aż 40st? Aż tak izolują Tobie te panele? Ja przy -15 daje maks 29-30st (w zasadzie pogodówka) . i mam 22st. A i tak uważam, że to jest sporo. Podłoga pod panelami nie powinna mieć więcej niż 27st (posadzka, nie czynnik grzewczy). Oczywiście podłoga z płytkami zdecydowanie lepiej grzeje.

Edytowane przez Dragster
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Dareks 09 zacznij od prawidłowego ustawienia pracy palnika , zrobiłeś test wydajności podajnika ? to że masz czas rozpalania ustawiony na 8 minut to nie znaczy że czas rozpalania będzie tyle trwał , po wykryciu płomienia zapalarka wyłącza się widać to po ikonie na wyświetlaczu a palnik przechodzi w tryb pracy , należy przeczytać instrukcję ze zrozumieniem [ tabelka na stronie 35 ustawienia serwisowe palnika ] to że palnik gaśnie przechodząc z nadzoru w tryb pracy oznacza zbyt wielkie dawki paliwa lub zbyt duży nawiew pellet niema czasu się rozpalić i następuje zasypanie palnika .

Masz rację wtedy za pierwszym razem nie robiłem testu wydajności podajnika bo zależało mi na jak najszybszym nagrzaniu pomieszczeń .

Teraz już jest po teście i pracuje na fl bo w trybie termostatu nie moduluje mocą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 cm styropianu, podłoga nad rurkami około 4,5 cm. Panel standard 7 mm i do tego spec. maty z otworami. na pomieszczenie mam po dwie pętle po około 70 m. Na podłogę leci w zależności od temp. zewnętrznej około 40 stopni.

Rozumiem, że tak masz na poddaszu? Bo w parterze 6cm, to tak trochę mało by było.

Przyznam, że ostro lecisz. 40' to ja puszczam na grzejniki w pomieszczeniach bez podłogówki, a tam gdzie tylko podłoga, niezależnie czy płytka czy panel (10mm) ~30' Stała temp. jaką utrzymuje w domu to 22,5

No ale jak jest taka potrzeba, to nie przeskoczysz. Grzać musisz.

Edytowane przez laptop
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumiałem kolega @kocur34 ma siłowniki na rozdzielaczu i temperaturą steruje zamykając pętle. Być może dla tego właśnie by w miarę szybko odczuć zmiany temperatury wpuszcza właśnie tak ciepły czynnik, bo 40st to jednak dużo. Podłogówka ma bardzo dużą bezwładność cieplną i ona w zasadzie powinna grzać non stop. Dla tego właśnie najlepiej do tego jest użyć pogodówkę. Dobrze dobrana krzywa grzewcza plus ewentualnie korekta i temperatura w pomieszczeniach będzie naprawdę stabilna i na odpowiednim poziomie. Być może nie trzeba będzie tak mocno rozgrzewać posadzek. Przy tej temperaturze czułbym już dyskomfort. Dobrze działająca podłogówka jest obojętna dla stóp, ani nie jest ciepła ani zimna.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o poradę bo sam tego chyba nie rozwiąże .

O co chodzi z zakresem proporcjaności mieszacza ? Wertowałem całą instrukcje i n nic nie znalazłem , dziś zamontowałem czylujik powrotu mieszacza żeby działał siłownik kierunki zamykania i otwierania są prawidłowe sprawdzałem w ręcznych ustawieniach i kursy jest ok , na priorytet cwu też zamyka mieszacz na max .

Tem mieszacza ustawiłem na 50' min. Na 40 a proporcjonalność na 5 czasy otwarcia wpisane wyboru termostatu też a po kilku godzinach jak żona wróciła do domu okazało się że w domu zimną grzejniki zimne kocioł pracuje i się wygasza temperatura zadana 70' na kotlet 76' , tem powrotu mieszacza ponad 60 ' a mieszacz prawie zamknięty . Co może być powodem co zmienić co sprawdzić ? Niedługo będę miał czujnik zewnętrzny ale na razie muszę korzystać z tego rozwiązania .

Oczywiście po przełączeniu pracy siłownika z automatu na ręczną i otwarciu mieszacza zaczęły grzać grzejniki ale nie po to mam siłownik a żeby biegać do piwnicy i go przedstawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos z kolegow pytal sie o olejaki pod palnik. Ja mam buderusa przerobionego i daje rade. Problem jest z popielnikiem malo miejsca i czyszczenie co trzeci dzien, inaczej popiol wdmuchiwany do komina i caly piec w pyle. Nie bylby to problem bo kociolek mozna ladnie odkurzyc lub wymiesc niestety miedzy zeberkami bez specjalnej miekkiej szczotki to trudny zabieg. Ostatnio kupilem szczotke taka do galonow jest idealna choc wszedzie tez nia nie doszedlem. Po czyszczeniu spadla temp. Spalin z 220 do 190 i chyba mnie peletu zaczol zrec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jesli chodzi o podlogowke tez mam 40 ustawiona tylko u mnie tym wszystkim steruje mieszacz. Jesli ktos ma bufor to faktycznie temp. Mniejsza ale zwruccie uwage ze piec ma przestoje i tez caly czas nie grzeje. A tak przy okazji macie rozbudowane ecomaxy o modol c ? Bo inaczej chyba nie ma opcji podlaczenia podlogowki.

No i jak pompa dobije do 40 +2stopnie to tez sie wylacza. Ostygnie i po paru minutach znowu zalaczy, poki kociol cieply.

Edytowane przez rzegus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego  

Dareks09 ja mam ecomaxa 350 a 4D steruje Tech ST 431 N  więc inna bajka ,ale moge poradzić poprostu zadzwoń do pluma i opisz sytuacje napewno pomogą też z ich pomocy korzystałem , bo myślałem że mam sterownik uwalony bo po wyłączeniu przez termostat bezprzewodowy techa palnika kipi pompa dalej pracowała nie wiedziałem że jest na sztywno histereza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...To powiedz chociaż jak ten KIPI Ci się sprawuje czy bez awarii , prócz tech drobnych usterek, z którymi się zmierzyłeś.Ten sterownik KEY to też Pluma czy tylko kiedyś inna nazwa była, bądź producent na początku nie miał innego rozwiązania i stosował innej firmy.

Aktualnie działa bez większych niespodzianek, profilaktycznie dokupię mu zapasową grzałkę, a po sezonie przyda mu się jakieś czyszczenie i kontrola mechanizmów (zwłaszcza obrotu, bo tam dwie podkładki na śrubkach udają łożyska). Ogólnie jestem z niego zadowolony mimo, że to stary model.

Sterownik KEY: http://pwkey.eu/?s=oferta&st=rk-2006lp Nie pamiętam już czy były dostępne inne sterowniki. Na obecne czasy to bardzo prosty model, jedyny bajer o termostat pokojowy, można też ustawić pracę sekcji CWU jako pompy obiegowej kotła z czujnikiem temperatury powrotu, ale żadnego sterowania siłownikami zaworów 3-4d nie posiada. Nie jest mi to akurat do niczego potrzebne i sterownik może jeszcze popracować bez konieczności wymiany. Ostatnio myślę nad kupnem prostej wagi magazynowej z możliwością przesyłu danych, fajnie było by mieć na bieżąco kontrolę zużycia pelletu, ale to pomysł raczej na przyszły sezon. Jak już budynek będzie wygrzany i zamieszkany będę mógł pomyśleć o optymalizacji spalania. Aktualnie jedyna optymalizacja to wywalenie grubych płyt szamotowych i wstawienie na ich miejsce odpowiednio przyciętego kawałka rury kominowej fi200, dzięki tej zmianie spaliny mają wymuszony obieg w okolicach dolnego płaszcza wodnego, na mocy minimalnej jest mniejsza produkcja sadzy, a temperatura spalin przy mocy max (tak około 12kW ustawione) spadła ze 145 na 120 stopni C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o poradę bo sam tego chyba nie rozwiąże .

O co chodzi z zakresem proporcjaności mieszacza ? Wertowałem całą instrukcje i n nic nie znalazłem , dziś zamontowałem czylujik powrotu mieszacza żeby działał siłownik kierunki zamykania i otwierania są prawidłowe sprawdzałem w ręcznych ustawieniach i kursy jest ok , na priorytet cwu też zamyka mieszacz na max .

Tem mieszacza ustawiłem na 50' min. Na 40 a proporcjonalność na 5 czasy otwarcia wpisane wyboru termostatu też a po kilku godzinach jak żona wróciła do domu okazało się że w domu zimną grzejniki zimne kocioł pracuje i się wygasza temperatura zadana 70' na kotlet 76' , tem powrotu mieszacza ponad 60 ' a mieszacz prawie zamknięty . Co może być powodem co zmienić co sprawdzić ? Niedługo będę miał czujnik zewnętrzny ale na razie muszę korzystać z tego rozwiązania .

Oczywiście po przełączeniu pracy siłownika z automatu na ręczną i otwarciu mieszacza zaczęły grzać grzejniki ale nie po to mam siłownik a żeby biegać do piwnicy i go przedstawiać.

 

Podłączyłeś czujkę powrotu i uaktywniła ci się ochrona powrotu, dlatego mieszacz tak działa. Miałem to samo z włączoną ochroną powrotu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o poradę bo sam tego chyba nie rozwiąże .

O co chodzi z zakresem proporcjaności mieszacza ? Wertowałem całą instrukcje i n nic nie znalazłem , dziś zamontowałem czylujik powrotu mieszacza żeby działał siłownik kierunki zamykania i otwierania są prawidłowe sprawdzałem w ręcznych ustawieniach i kursy jest ok , na priorytet cwu też zamyka mieszacz na max .

Tem mieszacza ustawiłem na 50' min. Na 40 a proporcjonalność na 5 czasy otwarcia wpisane wyboru termostatu też a po kilku godzinach jak żona wróciła do domu okazało się że w domu zimną grzejniki zimne kocioł pracuje i się wygasza temperatura zadana 70' na kotlet 76' , tem powrotu mieszacza ponad 60 ' a mieszacz prawie zamknięty . Co może być powodem co zmienić co sprawdzić ? Niedługo będę miał czujnik zewnętrzny ale na razie muszę korzystać z tego rozwiązania .

Oczywiście po przełączeniu pracy siłownika z automatu na ręczną i otwarciu mieszacza zaczęły grzać grzejniki ale nie po to mam siłownik a żeby biegać do piwnicy i go przedstawiać.

 

Jaką masz ustawioną "Minimalna temperatura powrotu"? Podłączony czujnik powrotu włączył Ci automatycznie ochronę powrotu. Kilka stron wątku wcześniej była o tym mowa. Ktoś wrzucił swoje prawidłowe ustawienia.

Edytowane przez Dragster
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o poradę bo sam tego chyba nie rozwiąże .

O co chodzi z zakresem proporcjaności mieszacza ? Wertowałem całą instrukcje i n nic nie znalazłem

@Patrol:

"Zakres proporcjonalności

Parametr ma wpływ na wielkość ruchu siłownika mieszacza. Zwiększenie jego wartości powoduje szybsze dochodzenie temperatury mieszacza do wartości zadanej, jednak zbyt wysoka wartość parametru powoduje przeregulowanie temperatury i niepotrzebne ruchy siłownika. Prawidłową wartość dobiera się doświadczalnie. Zaleca się ustawianie wartości parametru w zakresie 2 – 6 [3].

 

Stała czasu całkowania

Im większa wartość parametru, tym wolniejsza reakcja siłownika na uchyb temperatury. Ustawianie zbyt małych wartości może prowadzić do niepotrzebnych ruchów siłownika, zbyt duża wartość wydłuża czas znalezienia wartości zadanej temperatury. Prawidłową wartość dobiera się doświadczalnie. Zaleca się ustawianie wartości parametru w zakresie 100 – 180 [160]."

 

lub wersja w oryginale:

post-73049-0-87262500-1519720676_thumb.jpg

Edytowane przez laptop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się tez powtórzę. 

 

"Zakres proporcjonalności" - To tak jak jest napisane w instrukcji. Zmienia się tylko wtedy gdy reakcja po ruchu siłownika jest zbyt wolna lub zbyt szybka. Trzeba dopasować tak by siłownik wykonywał jak najmniej ruchów dochodząc do zadanej temperatury. Mając oczywiście na uwadze bezwładność czujnika.  Czym niższa wartość tym więcej ruchów potrzebuje mieszacz by dojść do zadanej. Tym bardziej stabilna temperatura potem. Czym wyższa wartość tym krócej dochodzi mieszacz do zadanej, tym większe są odchyły potem i trudniej utrzymać zadaną.

 

"Stała czasu całkowania"  -  Tutaj trzeba obserwować w jakim czasie czujnik temperatury łapie nam zmiany. Dostosowujemy w ten sposób sterowanie mieszaczem pod konkretną instalację. Inaczej łapie temperaturę czujnik zamontowany przylgowo a inaczej czujnik w tulei zanurzeniowej, inaczej pod izolacją przypięty trytką a inaczej opaską metalową. Trzeba tak dostosować czas by nie było za dużych przekroczeń i by sterownik nie zamykał się przy zbyt dużych odchyłach.

Edytowane przez Dragster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

laptop Dragster, dokładnie tak na poddaszu. Na dole mam saune więc tu problemu nie ma. A 40 stopni leci teraz przy tych mrozach a i tak zmniejszyłem, krzywą grzewcza bo wówczas chyba max 45 by poszło. Na wysokiej temperaturze zauważyłem że o wiele lepiej mi to hula. Szukam jakiegoś rozwiązania na przymykanie tych siłowników żeby nie zamykało obiegów bo nie uśmiecha mi się kłaśc ponad 110 m 2 płytek. Panele ładnie wyglądają i w 3 dni można je wymienic z płytkami gorzej niestety. Gdyby były mini przepływy wówczas czujnik nie czekałby aż temperatura pokojowa spadnie żeby otworzyc obiegi. Na dole mi to hula bo się wogóle siłowniki nie ruszają temperatura lekko powyżej ustawionej i podłoga cała ciepła. Chyba muszę pomyślec nad przebudową o dodatkowy mieszacz i wtedy zmniejszyc przepływy pomiędzy górą i dołem. Ale jeszcze nad tym poeksperymentuje bo trochę mrozu zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłogówka ma bardzo dużą bezwładność cieplną i ona w zasadzie powinna grzać non stop. Dla tego właśnie najlepiej do tego jest użyć pogodówkę. Dobrze dobrana krzywa grzewcza plus ewentualnie korekta i temperatura w pomieszczeniach będzie naprawdę stabilna i na odpowiednim poziomie. Być może nie trzeba będzie tak mocno rozgrzewać posadzek. Przy tej temperaturze czułbym już dyskomfort. Dobrze działająca podłogówka jest obojętna dla stóp, ani nie jest ciepła ani zimna.

Dokładnie tak powinno byc, tylko przy tylu pętlach jeśli przyjmiemy że na 1 m bieżący rury przypada 0.133 l wody to u mnie jest ponad 200 l w obiegach. W takim układzie tylko bufor by mi może poprawił działanie instalacji. Na razie największy przepływ na pętli mam 1,2 l na min. pozostałe już po 1 l i poniżej. Zastanawiam się czy gdybym przytłumił wszystkie na górze pętle na 0,3l i otworzył obiegi żeby się nie zamykały to czy to zda egzamin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu tez dopowiem że testowałem ten zakres proporcjonalności ale coś chyba słabo mi poszło bo nie dobrałem żadnych parametrów żeby to stabilnie chciało hulac. Siłownik kręci zaworem 4D i jak nie w jedna stronę to w drugą przesadza z temperaturami. A wręcz mam wrażenie że ten parametr chyba jest w ogóle ciężko ustawic. Mnie się nie udało a po wyłączeniu ochrony powrotu temperatura spada poniżej ustawionych 40 stopni ale tylko jak kocioł rusza z trybu postój co o dziwo przy tych mrozach mu się zdarza.

Edytowane przez kocur34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się. że przy zaworze 4D duży wpływ mam załączona opcja ochrony powrotu. Niestety/stety nie mam zaworu 4d więc nie chcę wprowadzić nikogo w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.