Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Palnik Kipi W Naszych Piecach Wymiana Doświadczeń Użytkowników


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wkleiłeś fragment z instrukcji pluma i co dalej ? Trzeba to jeszcze zrozumieć a najlepiej zaobserwować na działającej instalacji a tu już nie jest tak idealnie bo zbyt wiele zmiennych się wkrada . FL to funkcja wynaleziona lata temu oparta o temperaturę czynnika grzewczego ale w przypadku kotłów z podajnikiem rozszerzona o funkcje dozowania paliwa a nie tylko regulacji nadmuchu jak było wcześniej i ma jak najbardziej zbliżyć proces spalania do naturalnego i zgodnego z zapotrzebowaniem budynku . Niestety odbywa się to często na zasadzie 0/1 i nie wszystkim to pasuje , niektórzy wolą mieć grzejniki ciepłe cały czas nawet jeśli temperatura na kotle miała by być niższa o 1 czy 2 C a to z kolei skutkuje wydłużeniem czasu pracy kotła i ogranicza ilość rozpaleń a jednocześnie pozwala dogrzać pomieszczenia które mają większe straty ciepła tylko przez to że kocioł pracuje dłużej .

FL i praca z buforem to chyba najlepsze z możliwych wariantów , pozwala szybko naładować bufor bo tu temperatura górna bufora  nie jest już tak istotna a za temperaturę w instalacji CO odpowiada automatyka a nie kocioł .

Osobiście testowałem oba rozwiązania standard i FL i jak na razie kocioł chodzi w standard co oczywiście wymaga trochę więcej świadomości użytkownika bo i ustawień jest więcej i najnormalniej trzeba wiedzieć co sie ustawia i czy to będzie adekwatne do potrzeb domowników .

Co do " regulator korzysta z tych samych poziomów mocy ..." to jest prawda ale tylko pośrednio ponieważ w rzeczywistości regulator / sterownik pracuje w w zakresie minimalna ustawiona - max ustawiona dla opcji standard z ewentualną korektą ustawień mocy dla FL pod warunkiem że mieści się to we wcześniej ustawionym zakresie  .

Trochę uogólniając żeby się zbytnio nie rozpisywać . Regulator posiada bardzo wiele ustawień które pozwalają dopasować prace kotła do różnorodnych instalacji a chyba co najważniejsze do wymogów użytkownika , jednemu wystarczy temperatura w domu a drugi woli mieć chłodniej ale lubi nogi zagrzać o ciepły grzejnik bo to jest dla niego poczucie komfortu . Co kto lubi .

Najgorzej jeśli zaczyna się balansowanie na granicy możliwości technicznych sprzętu ( tak jak w w/w przypadku mocy minimalnej  ) bo ktoś nie doszacował albo przeszacował i źle dobrał rozwiązanie dla określonego budynku . W takim przypadku inwestor który nie ma obowiązku się na tym znać zmuszony jest szukać pomocy u innych albo iść w kolejne koszty .

Pozdrawiam kolegów i koleżanki i zdrowia życzę .

4 godziny temu, joz60 napisał:

Ale w instrukcji jest napisane tak :  z czego wynika że praktycznie należy ustawić tylko temperaturę kotła i ciepłej wody :
 

Palnik w zależności od typoszeregu jest dobrany do kotła o konkretnej mocy , natomiast sterownik jest uniwersalny do wszystkich palników i kotłów w określonym zakresie mocy stąd konieczność konfiguracji wstępnej mocy palnika , parametrów spalania , kaloryczności paliwa bo z tym jest zazwyczaj największy problem w przypadku paliwa no / name , wprowadzenia parametrów wydajności podajnika . Te dane  pozwala maszynce liczącej jaka jest sterownik dobrać odpowiednie dawki paliwa/ nadmuch wentylatora  do poszczególnych ustawień aby możliwie jak najefektywniej prowadzić proces spalania . Temperatury to już naprawdę ostatni punkt ustawień co nie wyklucza że sterownik może je również korygować w zależności od temperatury zewnętrznej + krzywej grzewczej jeśli został odpowiednio doposażony ( czujnik temperatury zewnętrznej  CT6 -P) .

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 14.02.2022 o 23:26, mac65 napisał:

No to nieciekawie to wygląda . Minimum palnika 4 kW a średnia dobowa 5 kW . Automatyka ok . Na fl kocioł po każdym rozpaleniu nadrabia mocą ( jedzie na max co ustawione ) przez co szybko podnosi temperaturę i powoduje nadwyżkę produkcji w efekcie palnik się wygasza po przekroczeniu ustawionej histerezy i tak w kółko w Twoim przypadku 12 razy na dobę .  Jak nic instalacja potrzebuje jakiegoś bufora ale nie czas na modernizacje , trzeba sobie poradzić z tym co jest .

Co do kotła

Proponuje przejść na standard . Zmniejszyć moc max na 10 kW i nadmuch na 30 %,  Moc pośrednią na 6 KW / 25-26 %., minimalna jak było .

Pracę w podtrzymaniu zwiększyć do ok 30 minut ( to zależy od odbioru ciepła przez budynek trzeba dopasować , im krótszy tym lepiej ale nie może się wygasić  )  z mocą ok 2 kw /20% nadmuchu , może nie będzie się wygaszał a jak temperatura spadnie to  powinien wrócić do zakresu praca z  mocą ustawioną wg h1 i h2 ( tu masz progi ok )

Salus

Co do ustawień to proponuje zwiększyć histerezę jak masz 1 C to zostaw a  jak masz 1/2 C to ustaw 1 chyba że bardzo Ci to będzie przeszkadzać ale ten parametr również wydłuża pracę kotła bo musi podnieść temperaturę o 1 C w pomieszczeniu a nie odpalać co 1/2 C , po prostu ma trochę więcej luzu .

Do tych wszystkich rozpaleń i tak może dojść jeszcze grzanie  CWU i dodatkowe starty jeśli sie będzie wyłączał palnik .

Potestuj może coś z tego wyjdzie , dużo zależy od pogody i temperatury za oknem ale w INo ciepłe zimy . Warto by pomyśleć o buforze do tego układu ale może sie uda z nowymi nastawami .

Pozdrawiam i powodzenia

Ok musze dopytać  jedną kwestie, po wprowadzeniu ustawień  kocioł nie przechodzi w nadzór  2kw tylko pracuje jakiś czas na minimum 4kw i wraca na średnią  nastawę 6kw.  I tak  w kółko  ogólnie kocioł  nie wyłączył  się od wczoraj.  W którą  stronę lepiej  próbować aby wszedł w nadzór  czy ma wogóle  się nie wyłączać ?

Opublikowano (edytowane)

Jeśli tak moduluje to bardzo dobrze z jego strony a zapotrzebowanie pewnie oscyluje w granicach moc minimalna / moc pośrednia ( to się będzie zmieniało w zależności od strat ciepła i zużycia CWU ) Nadzór to nie jest normalny stan pracy a jedynie ma zapobiec wyłączaniu/wygaszaniu  się palnika wiec lepiej żeby oscylował w okolicach mocy którą palnik jest w stanie w miarę ekonomicznie wygenerować  czyli te fabryczne 4/16 czy 5 /20 w zależności od modelu palnika .

On i tak się w końcu wyłączy kiedy spadnie zapotrzebowanie budynku ( zrobi się cieplej na zewnątrz) . Jak się tak czołga i nie wchodzi w nadzór to nawet dobrze i obejdzie się bez bufora . Przypomnij jak sterujesz podłogówką  i ogólnie temperaturą w domu .

Realnie pomiędzy 4 a 6 czyli średnio 5 kw x 24h to będzie paliwa jakieś  24 kg / dobę .

Edytowane przez mac65
Opublikowano

Ogrzewaniem steruje  za pomocą termostatu pokojowego salus, każda strefa ma swój panel, podłogówka na mieszaczu 4d z napędem esbe, aktualnie woda  30' C idzie w petle, a nastawy srednio w domu na 22,2'C

Opublikowano

No to ładnie masz to rozbudowane a jak jest termostat pokojowy to kocioł nie powinien przegrzewać , najwyżej  jak odbiór będzie już całkiem mały a 4d zamknie się całkiem to kocioł się wyłączy .

Pozdrawiam

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 17.02.2022 o 10:37, mac65 napisał:

Jeśli tak moduluje to bardzo dobrze z jego strony a zapotrzebowanie pewnie oscyluje w granicach moc minimalna / moc pośrednia ( to się będzie zmieniało w zależności od strat ciepła i zużycia CWU ) Nadzór to nie jest normalny stan pracy a jedynie ma zapobiec wyłączaniu/wygaszaniu  się palnika wiec lepiej żeby oscylował w okolicach mocy którą palnik jest w stanie w miarę ekonomicznie wygenerować  czyli te fabryczne 4/16 czy 5 /20 w zależności od modelu palnika .

On i tak się w końcu wyłączy kiedy spadnie zapotrzebowanie budynku ( zrobi się cieplej na zewnątrz) . Jak się tak czołga i nie wchodzi w nadzór to nawet dobrze i obejdzie się bez bufora . Przypomnij jak sterujesz podłogówką  i ogólnie temperaturą w domu .

Realnie pomiędzy 4 a 6 czyli średnio 5 kw x 24h to będzie paliwa jakieś  24 kg / dobę .

faktycznie  po paru dniach  od wprowadzenia w/w  ustawień  i paru cieplieszych dni znów  kociołek  załącza  sie ok 10 razy  , myślałem  o harmonogramie pracy,  ale zastanawia mniej  jeszcze  kwestia temp spalin  , komin jest systemowy ceramiczny  a temperatura spalin po przejsciu z fl na standart tryb spadla z 130'C na 80'C, czy to nie zagraża  aby wyszły  wykwity albo kondensat ?

Opublikowano

Jak Ci się kondensat pojawi to najwyżej w wyczystce dolnej komina albo drenażu jeśli masz założony . Na ściany nic nie wyjdzie , chyba że człony odwrotnie złożone . Harmonogram może pomóc ale raczej bym proponował zwiększenie histerezy na salusach do 1 C . Tam masz 0,5 C albo 1 C i ewentualne wypośrodkowanie temperatury pomieszczenia .

Harmonogram możesz ustawić na kotle ( salus wtedy włączony na stałe albo na salusie tzw obniżenia ekonomiczne wg harmonogramy swojego albo wzorca od 1 do 5 (6 to Twój program ) .

Opublikowano (edytowane)

Napiszę o swojej walce z kopcącym na czarno pelletem "made in Belarus" kupionym za wcale nie małe pieniądze...

No więc po wielu próbach udało mi się, jako tako, ustawić kocioł. Zacząłem od zwiększenia nadmuchu na wszystkich mocach. Nic to nie dało. Później sprawdziłem pellet w szklance wody (wyglądał ok) i zrobiłem test podajnika. Pellet okazał się bardzo lekki. Po 6-cio minutowym teście jego waga była 610 gr., gdzie inne pellety miały około 800 gr. Następnie zmniejszyłem czas podawania i zwiększyłem przerwę. Kocioł zaczął taktować, była doba z osiemnastoma rozpaleniami, ale w końcu komora spalania przybrała jaśniejszy kolor. Może nie szary, ale coś jak kawa z mlekiem. Nic więcej nie kombinuję. Tego pelletu zostało mi niewiele, jakoś się z nim przemeczę.

 

P. S. to normalne, że zawór czterodrożny często "pyka"? Bywa, że cyka jak zegarek.

Edytowane przez Jontek85
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam W mojej instalacji kocioł pracuje od histerezy kotła .Termostat pokojowy nie wyłącza pompy tylko zmniejsza temp. na mieszaczu - i tak ma być. Co i gdzie musze zmienić w ustawieniach aby ten sam termostat pokojowy wyłączył także kocioł gdy osiągnie temp. w pomieszczeniu ? Czyli aby kocioł nie pracował od histerezy kotła ale od termostatu pokojowego.

 

Opublikowano

Ustawienia serwisowe , Ustawienia kotła , Wybór termostatu 

Termostat.png

Opublikowano

Mam tak ustawione

 

Opublikowano

Oprócz wyboru termostatu trzeba wybrać wyłączenie pompy od termostatu jeśli wybierzesz na tak termostat wyłączy pompę a kocioł będzie pracował by utrzymać zadaną temperaturę swoją , jeśli wybierzesz na nie , to kocioł po osiągnięciu temperatury w pomieszczeniu wygasi się bez względu na to czy osiągną zadaną swoją temperaturę czy nie ,a pompa będzie jeszcze jakiś czas pracowało do puki kocioł nie ostygnie , sygnałem do odpalenia będzie spadek temperatury w pomieszczeniu lub potrzeba dogrzania cwu , w nowszych sterownikach jest opcja wyłączenia i kotła i pompy od termostatu .

Opublikowano

Więc tak...Mam pompę kotłową ( jako ochrona powrotu ) i pompę mieszacza.W ustawieniach serwisowych-ustawienia kotła- wybór termostatu -ecoSTER T! , funkcja termostatu-wyłącz palnik (pompa kotłowa chodzi , żeby dogrzać powrót).Natomiast ustawienia serwisowe-ustawienia mieszacz1-wybór termostatu-ecoSTERT1.Przy takich ustawieniach nieważne jaką mam temp.zadaną  kotła.Kocioł wyłączy się dopiero gdy termostat pokojowy osiągnie zadaną ( u mnie 23.2 stopnia)Chyba , że jest tęgi mróz i zapotrzebowanie budynku jest większe , wówczas może się zdarzyć , że kocioł wyłączy się po dojściu do zadanej na kotle pomimo nie osiągnięcia temp.zadanej w termostacie.

Opublikowano

A co z CWU? Jak jej temp. spadnie to tez odpali kocioł czy będzie się sugerować cały czas temp. pokojowa i odpali dopiero jak spadnie temp. wg regulatora pokojowego.

Opublikowano

Napisałem wcześniej ,że sygnałem do odpalenia jest spadek temperatury w pokoju lub potrzeba dogrzania cwu .

Czyli odpali .

Opublikowano

🤓 potrzebuje chyba pomału okulary Dzieki

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam , ktoś się może orientuje co się może dziać z podajnikiem tym co w rurze ,tzn na komputerze widać że się włącza a w rzeczywistości nie pracuje , odwala mu czasem i raz działa a np co drugi dzień nie 

Opublikowano

Już sprawdzałem też właśnie myślałem że to robi , co prawda lekko wchodzi i jest jakby luźna ale przed chwilą się właśnie piec rozpalił , pochodził z 10 min i znowu rozpalanie 

1 minutę temu, Jarex179 napisał:

Już sprawdzałem też właśnie myślałem że to robi , co prawda lekko wchodzi i jest jakby luźna ale przed chwilą się właśnie piec rozpalił , pochodził z 10 min i znowu rozpalanie 

Dodam że palnik mam już ponad dwa lata i dopiero od kilku dni tak mu odwala ,prędzej wszystko było ok 

Opublikowano
45 minut temu, madjaro napisał:

To będzie to, ja spiąłem trytytka obie wtyczki razem ze sobą i jest git. Palnik drga jak pracuje i po czasie sie wysuwa. Spróbuj. 

Mogę cie prosić o zdjęcie jak to zrobiles tam zbytnio miejsca nie widzę

18 minut temu, Jarex179 napisał:

Już sprawdzałem też właśnie myślałem że to robi , co prawda lekko wchodzi i jest jakby luźna ale przed chwilą się właśnie piec rozpalił , pochodził z 10 min i znowu rozpalanie 

Dodam że palnik mam już ponad dwa lata i dopiero od kilku dni tak mu odwala ,prędzej wszystko było ok 

Opublikowano

Koledzy, ma kto z Was ecomax850 z pokrętłem i do tego ecoster90 touch ?

Na ecoster touch jak zostawię na ekranie temperaturę zadaną i aktualną w pomieszczeniu to po jakimś czasie sam wrzuca ekran ze sterownika kotła

Czy tak ma być ?

Opublikowano

Hej koledzy działa wam econet? U Mnie ta kontrolka od servera nie swieci.Pozdrawiam

Opublikowano

U mnie też od wczoraj od południa nie działa i jest komunikat, że trwają prace serwisowe.

Cóż trzeba cierpliwie czekać i tyle.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.