stasiu Opublikowano 5 Czerwca 2016 Autor #251 Opublikowano 5 Czerwca 2016 (edytowane) Henryku mi chodzi żeby powrót nie był za zimny a nie żeby tym zaworem regulować temp w domu , bo wiem że od tego jest miarkownik i głowice na grzejnikach (o ile będą) , no chyba że ja już całkiem nie kapuje o co kaman :ph34r: Edytowane 5 Czerwca 2016 przez stasiu Cytuj
henryk1953 Opublikowano 5 Czerwca 2016 #252 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Stasiu , mnie już ręce opadają. Jak pamiętam ,cztery lata mordujesz nas z twoim problemem. W takim czasie to już studia byś kończył w tej specjalności - A ty robisz problemy z najprościej wykonana instalacją. Jak zrobisz instalacje jak masz w projekcie ,to ochroną jest wysokość temperatury instalacji 80/60* dodatkową ochroną w tym rozwiązaniu jest obieg CWU ,pompka cały czas przez ten obieg pcha wodę ,jak ci się nagrzeje zbiornik ,to masz sytuację taka jak byś do ochrony kotła zastosował pompkę kotłową.Taką samą sytuację będziesz miał jak zamontujesz pompkę na zasilaniu.W jednym jak i drugim przypadku ( Pompka pcha też na zbiornik) ,dlatego aby w razie zaniku prądu mieć obieg grawitacyjny na CWU musisz zastosować Zawór różnicowy. Oczywiście wtedy instalacja CWU musi być grawitacyjna. A jak zrobisz z zaworem 4D To zaworem będziesz to regulował .W takim przypadku dobrze jest na obieg CWU zamontować pompkę z zaworem róznicowym,wtedy dodatkowo możesz chronić kocioł włączając pompkę na stałe . Jeżeli to będzie zbyteczne to wtedy wyłączasz pompkę grzejesz zbiornik grawitacyjnie ,a pompka będzie na zapasie w razie czego.A latem to się nawet wtedy przyda by skuteczniej nagrzać CWU. Prościej juz chyba wytłumaczyć nie potrafię. Może kolega sambor ma tyle cierpliwości. Jaki rodzaj instalacji wybierzesz to twój problem .Najważniejsze aby ta instalacja była bezpieczna. Cytuj
drewniak Opublikowano 5 Czerwca 2016 #253 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Kolego Stasiu im więcej będzie różnego rodzaju urządzeń tym większe prawdopodobieństwo że coś może nawalić. U mnie do niedawna nie było żadnych pompek ani zaworów i wszysko chodziło bez problemów a kocioł śmieciuch przy makabrycznym paleniu wytrzymał 15 lat. Teraz mam jedną pompkę na zasilaniu i zawory termostatyczne przy grzejnikach. Praktycznie wszystkie są cały czas otwarte tylko w sypialni przykręcam na 20 -21* a pompka przydaje się do szybszego nagrzania cwu. Tak jak ci radzą 1 pompka na zasilaniu i ewentualnie zawory termostatyczne a jak lubisz tak ciepło to i bez nich i koniec. Ograniczysz koszty i będzie bez problemów. Cytuj
stasiu Opublikowano 5 Czerwca 2016 Autor #254 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Tak w projekcie pompa na powrocie i zawory termostatyczne i chyba tak zostanie nie będę już nic kombinował jedynie rury zostaną zmienione na odpowiednią grubość Cytuj
papasmurfek Opublikowano 6 Czerwca 2016 #255 Opublikowano 6 Czerwca 2016 Henryku mi chodzi żeby powrót nie był za zimny a nie żeby tym zaworem regulować temp w domu.Nie ma co przesadzać z tą ochrona powrotu. To nie dzuma. Kocioł Ci nie zgnije w sezon od tego. W prawidlowo wykonanym kotle GS opalanym w sposób właściwy korozja niskotemperaturowa prawie nie występuje. Wiadomo lepiej zapobiegać. Skup się lepiej na tym aby instalacja była wykonana zgodnie ze sztuką. Zrób tak jak koledzy radzą, dwa obiegi grzewcze: CO i CWU. Pompy na zasilniu, pompa CWU niech pracuje cały czas podnosząc temp. powrotu. Na grzejniki zawory termostatyczne tylko tam gdzie to konieczne i powinno być dobrze. Cytuj
stasiu Opublikowano 6 Czerwca 2016 Autor #256 Opublikowano 6 Czerwca 2016 czyli rozumiem że mają być 2 pompy ?? jedna na C.O a druga dla CWU Cytuj
sambor Opublikowano 6 Czerwca 2016 #257 Opublikowano 6 Czerwca 2016 (edytowane) Ja bym dał 1 na zasilaniu, a dobrą + zasilanie awaryjne na 3-5h Dodatkowo przeczytaj ten temat https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/21696-problem-z-wyrzucaniem-wody/ W nim są problemy, których powinieneś uniknąć Edytowane 6 Czerwca 2016 przez sambor Cytuj
stasiu Opublikowano 7 Czerwca 2016 Autor #258 Opublikowano 7 Czerwca 2016 (edytowane) no i po wizycie instalatora, (boże uchowaj mnie od tych wszystkich fachowców) facet ogólnie sprawiał wrażenie zagubionego, ze 150 kg wagi, nie przygotowany do pracy, bez zeszytu długopisu , miarki itp , jak się okazuje nie robi wkładów kominowych ani wentylacji , ale ma zaprzyjaźnionych kominiarzy , oczywiście odradza grzejniki V , nie poleca zaworów mieszających na tak małą instalację, całą instalację chce robić w "18", tylko przy kotle i do wyrównawczego "22", pompa na zasilaniu przy tak niskim zbiorniku wyrównawczym , ma zadzwonić z wyceną po jutrze , ale z jego zachowania wnioskuję że nie bardzo podoba mu się ta robota u mnie :wacko: . Edytowane 7 Czerwca 2016 przez stasiu Cytuj
sambor Opublikowano 7 Czerwca 2016 #259 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Stasiu nie gniewaj się , ale robota u ciebie nikomu by się nie podobała - relatywnie mało kasy, dużo dłubania. Ten ostatnie trochę wie co mówi i to się porywa z naszymi radami. PS Przecież kominiarza możesz wziąć niezależnie Cytuj
stasiu Opublikowano 7 Czerwca 2016 Autor #260 Opublikowano 7 Czerwca 2016 (edytowane) tak zdaję sobie sprawę że roboty trochę jest , tym bardziej że już kiedyś dzwoniłem pytać się o założenie wkładu i zrobienie wentylacji , to wołali sobie 2 - 2,5 tyś a do tego c.o , zawsze osobno wyjdzie drożej Edytowane 7 Czerwca 2016 przez stasiu Cytuj
sambor Opublikowano 7 Czerwca 2016 #261 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Wg mnie do 4 za całość można wołać, do tego opinia kominiarska za 200-300 i to wszystko Cytuj
stasiu Opublikowano 7 Czerwca 2016 Autor #262 Opublikowano 7 Czerwca 2016 (edytowane) Tych znajomych kominiarzy że ma to mówił w kontekście że zakładają wkłady i robią wentylację. instalator z Katowic wołał za wszystko 2.8 tyś zł + 150 zł opinia kominiarska , dodzwoniłem się wreszcie do niego , i chyba miał zepsuty telefon bo mówił że dzwonił do mnie 3 x a ja do niego też ze 3 x i żaden z nas nie miał nieodebranych połonczeń , jutro ma mi przedstawić szczegółowy cennik materiału , może wszystko ruszy w przyszłym tygodniu , oby. Edytowane 7 Czerwca 2016 przez stasiu Cytuj
stasiu Opublikowano 8 Czerwca 2016 Autor #263 Opublikowano 8 Czerwca 2016 zadzwonił dzisiaj instalator ten który się tak długo nie odzywał , podobno dzwonił do mnie a ja nie odbierałem hmmm , niech mu będzie , cennik materiałów jaki podał to o 30 - 40 % większe jak w necie , nie wiem z jakimi hurtowniami współpracuje , ale uzgodniliśmy że ja kupuje cały materiał (po za rurami) i on mi przychodzi to zakładać za 2,8 tyś zł , w piatek mam wolne to zamawiam wszystko i robimy , grzejniki Diamond (montuje je od kilku lat i osobiście poleca , jak się okazuje to nie chinszczyzna , a nasz produkt z Krakowa) ,pompę zapodam tą http://allegro.pl/pompa-obiegowa-co-grundfos-alpha-2-l-25-40-i6253044080.html , wymiennik kospel dwupłaszczowy Cytuj
sambor Opublikowano 9 Czerwca 2016 #264 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Diamond w Polsce nie robi grzejników, w Krakowie jest główny magazyn i siedziba spółki. Produkcja jest po za UE, daleko na wschodzie - patrz google Ta pompa jest bez funkcji AutoAdapt, Cytuj
stasiu Opublikowano 9 Czerwca 2016 Autor #265 Opublikowano 9 Czerwca 2016 czy ta funkcja jest potrzebna ? Cytuj
sambor Opublikowano 9 Czerwca 2016 #266 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Jest przydatna w inst CO z głowicami termostatycznymi, ale można z niej zrezygnować, tym bardziej , że to ok 200 różnicy w cenie Cytuj
stasiu Opublikowano 9 Czerwca 2016 Autor #267 Opublikowano 9 Czerwca 2016 acha ok dzięki :) jutro jadę po grzejniki znalazłem najtaniej 5 km od domu :) i pompa za 345 zł ta co w linku powyżej , jedynie grzejnika łazienkowego muszę poszukać jakiegoś innego bo nigdzie nie ma 750x950 , dzwoniłem do administracji i pytałem czy może być inny , owszem byle by jego moc była jaka w projekcje w zasadzie nie będzie problemu tylko jak to policzyć bo u mnie na wszystko parametry wody 80/60 a w opisach grzejników 90/70 , 75/65 , coś chyba będzie trzeba przeliczać. Cytuj
sambor Opublikowano 9 Czerwca 2016 #268 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Do łazienki to weź większy, szukaj dla parametrów 75/65 to wystarczy. Ważne aby się zmieścił w tym pomieszczeniu Cytuj
stasiu Opublikowano 9 Czerwca 2016 Autor #269 Opublikowano 9 Czerwca 2016 (edytowane) warunki gwarancji defro: Zaleca się zastosowanie zaworu mieszającego........ mostka obejściowego , co to znowu za cuda na kiju (mostek obejściowy) DTR Optima komfort str 10 http://www.defro.pl/p,60,optima-komfort.html Edytowane 9 Czerwca 2016 przez stasiu Cytuj
sambor Opublikowano 9 Czerwca 2016 #270 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Rozróżnij dwa pojęcia : "zaleca się" i " jest obowiązek" i przestań tym zawracać sobie głowę. Cytuj
henryk1953 Opublikowano 9 Czerwca 2016 #271 Opublikowano 9 Czerwca 2016 (edytowane) warunki gwarancji defro: Zaleca się zastosowanie zaworu mieszającego........ mostka obejściowego , co to znowu za cuda na kiju (mostek obejściowy) DTR Optima komfort str 10 http://www.defro.pl/p,60,optima-komfort.html Poczytaj to:rys,1 https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/19810-zapewnienie-ochrony-powrotu-na-kocioł/page-2 W instalacjach wysoko temperaturowych taka jak twoja 80/60 już sama temperatura powrotu jest takim zabezpieczeniem. Edytowane 9 Czerwca 2016 przez henryk1953 Cytuj
stasiu Opublikowano 9 Czerwca 2016 Autor #272 Opublikowano 9 Czerwca 2016 No i teraz po rysunkach już wszystko wiem :) Cytuj
sambor Opublikowano 9 Czerwca 2016 #273 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Mam nadzieję :D Więc wreszcie do roboty! Obowiązkowa fotorelacja na bieżąco :) Cytuj
stasiu Opublikowano 9 Czerwca 2016 Autor #274 Opublikowano 9 Czerwca 2016 w środę mają rozpocząć pracę , instalator upiera się ostro , żeby dać pompę na powrocie , mówi że daje głowę że będzie to dobrze działać Cytuj
sambor Opublikowano 9 Czerwca 2016 #275 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Przecież to ty płacisz i ty wymagasz, pompa na zasilaniu! Masz za cienkie rury i za nisko naczynie aby montować pompę na powrocie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.