Skocz do zawartości

papasmurfek

Stały forumowicz
  • Liczba zawartości

    1102
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    6

Ostatnia wygrana papasmurfek w dniu 5 Luty 2017

Użytkownicy przyznają papasmurfek punkty reputacji!

Reputacja

22 Bardzo wysoki

O papasmurfek

  • Tytuł
    Doświadczony Forumowicz
  • Urodziny 26.08.1985

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Sierpc
  • Zainteresowania
    świat

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    ok. 120m2 starego budownictwa po gruntownej termomodernizacji.
    Ściany - styropian 15cm
    Podłoga - styropian 10cm
    Dach - wełna mineralna 30cm
  • Instalacja
    Parter podłogówka 5 obiegów.
    Piętro 5 grzejników.
  • Kocioł
    Skam-P Plus 7kw

Ostatnie wizyty

2903 wyświetleń profilu
  1. Używa ktoś, albo używał AZPP firmy Gregor?
  2. Kanały 150x50 to za mało do grawitacyjnego grzania. Powinny być 200x90. Dodatkowo przepustnice na końcach każdego kanału w celu regulacji przepływu. Do tego obudowa wkładu powinna być zbudowana z jakiegoś ciężkiego materiału (szamot, wermikulit) aby przejąć nadmiar wyprodukowanego ciepła. ad. 1 Otwory komory dekompresyjnej muszą być dwa. ad. 2 zimne powietrze powinno być doprowadzone do wkładu, a nie kończyć się pod kominkiem. No chyba, że nie przeszkadza Ci mróz i szron w okolicach kominka. Powietrze do DGP grawitacyjnego powinno mieś swobodny przepływ. Najprościej na dole obudowy zostawić możliwie największą "dziurę". ad. 3 Zapomnij, że ciepłe powietrze pójdzie ci do pomieszczenie na parterze z sufitu. Do góry bez problemu. Ja mam najdłuższy kanał ok 6m w poziomie i dgp działa jak trzeba. Nie musisz puszczać osobnych kanałów bezpośredni z obudowy. Możesz je rozdzielać. Do regulacji przepływu masz przepustnice na końcach. ad. 4 Wentylacje zrób zgodnie ze sztuką. Wlot świeżego powietrza w pomieszczeniach, a wylot w korytarzu, łazience.... Szczeliny pod drzwiami być powinny do prawidłowego działania wentylacji. ad. 5 Wody na oknach w okresie zimowym w przypadku wentylacji grawitacyjnej nie unikniesz. A nadmiaru wilgoci pozbywasz się wietrząc pomieszczenia. Nie chcesz się w to bawić zrób wentylację wymuszoną (mechaniczną) W razie co pytaj, podpowiem. polecam jako lekturę dział kominki z forum muratora. Tam dowiesz się dużo.
  3. W takich wkładach właśnie nie ma możliwości kontroli spalania a moc reguluje się wielkością wkładu. Ograniczając powietrze powodujesz powstawanie sadzy.
  4. Dodam, że odkopywanie fundamentów powinno się robić po kawału, aby nie ich nie osłabić. Żeby nie było później zdziwienia że ściany popękały....
  5. No gratuluje wiedzy. Ameryki to tym nie odkryłeś... Przepraszam, a gdzie ma iść!? Na jakiej podstawie tak twierdzisz? A zdziwił byś się.. Wybaczcie ale musiałem zareagować bo takich bzdur, to już dawno nie czytałem.... Litości...
  6. Każdy kocioł jest przewymiarowany. Ważne żeby to przewymiarowanie było w granicach rozsądku.
  7. Można też bez dodatkowej pompy, a za pomocą cwu, wyjmując czujnik z zasobnika.
  8. Jesteś kolejnym który dał się złapać w marketingową magię 4d. Pierwsze pytanie w jakim celu ten 4d został zainstalowany?
  9. Przepraszam ale gdzie ta kotłownia miała by być. Bo jeśli w bryle budynku to jaki przesył i jakie straty wtedy występują? Ps. Koncepcja z 3d mimo wszystko słuszna.
  10. Wszystkie schematy są dobre, ale drogie i trudne w regulacji. Można zrobić to prościej.
  11. Czarna perla to "rusek". On ma prawie zerową spiekalność. Zrób jak koledzy radzą. Zmniejsz nadmuch, oraz skróć odrobine przerwę podawania.
  12. Bufor możesz zasilić grawitacyjnie z kotła. Na grzejniki lepiej założyć głowice termostatyczne.
  13. A czy autor tematu czyścił dmuchawe?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.