Dragster Opublikowano 5 Listopada 2018 #2627 Opublikowano 5 Listopada 2018 Jak ma wysoką temperaturę spalin to kondensat w kominie raczej nie straszny. Nie można dokupić do kotła czujnika temperatury spalin? Przy pelletowym to powinien być standard. Cytuj
Okman Opublikowano 5 Listopada 2018 #2628 Opublikowano 5 Listopada 2018 14 minut temu, Dragster napisał: Kolega @Okman chyba pisze o nasadzie kominowej Smartflow. Dokładnie.Chodzi mi na przykład o to: https://allegro.pl/smartflow-rc-14-regulator-ciagu-kominowego-i7290133576.html Cytuj
Kriss12 Opublikowano 5 Listopada 2018 #2629 Opublikowano 5 Listopada 2018 51 minut temu, Dragster napisał: Jak ma wysoką temperaturę spalin to kondensat w kominie raczej nie straszny. Nie można dokupić do kotła czujnika temperatury spalin? Przy pelletowym to powinien być standard. Kondensat nie straszny za to jak przyjdą mrozy to zużycie peletu będzie straszne...jeżeli teraz spala 24 kg na dobę to co będzie przy temperaturach minusowych Sprawdź przekrój komina .....otwórz wyczystkę włóż metrówkę .......i będziesz wiedział jaki masz przekrój komina. Trochę więcej informacji na temat instalacji ....przekrój rur zawór czterodrogowy czy trójdrogowy mieszacz jest???.....uruchomienie robił serwisant??? Cytuj
Ozi80 Opublikowano 5 Listopada 2018 #2630 Opublikowano 5 Listopada 2018 (edytowane) 2 godziny temu, Okman napisał: Ozi80 pisałeś wcześniej że masz regulator ciągu założony bo twój komin ma 16 cm średnicy.Czyli rozumiem że dosyć szeroki ale przecież oryginalna rura z wyczystką od kotła ma też 16 cm więc wydawać by się mogło komin chyba jest ok...? Ja się nie znam ale powtarzam, co mówią fachowcy. Mój fachowiec od komina robił kiedyś w moim zwykłym kominie z cegieł wkład kominowy z blachy. Dał 16 cm. Ale to było za czasów węglowego kopciucha. Powiedział, że gdyby teraz mi to robił, to dałby wkład o średnicy 13 cm. Jego zdaniem szerszego do peleciaka nie trzeba. Jako że jednak mam ten 16 cm, to zamontował mi regulator ciągu. Mam go zamontowany na czopuchu, czyli między kotłem a kominem. Na kominie byłby kłopot dać właśnie z powodu tego wkładu. Na wyczystkę nie mogłem dać, bo jest ona w innym pomieszczeniu, niż kocioł. Mam regulator ciągu firmy Darco (nie mylić z Draco): http://www.darco.com.pl/oferta-produktowa/art,553,rcr-regulator-ciagu-wersja-na-rure.html Edytowane 5 Listopada 2018 przez Ozi80 Cytuj
Dragster Opublikowano 5 Listopada 2018 #2631 Opublikowano 5 Listopada 2018 Minimalną średnicę komina będziesz miał w DTR kotła. Raczej chyba wymagane do choćby gwarancji. O bezpieczeństwie nie wspomnę. Większość producentów zaleca regulator ciągu. np RCK. Trzeba mieć świadomość, że nowoczesne kotły pelletowe mają naprawdę niską temperaturę spalin do tego zamontowany RCK może potęgować wytrącanie kondensatu gdyż swoim działaniem wychładza komin. Przy ceglanym, starym kominie może to skończyć się wykwitami, remontem i nowym wkładem kominowym kwasoodpornym. Cytuj
Okman Opublikowano 5 Listopada 2018 #2632 Opublikowano 5 Listopada 2018 1 godzinę temu, Kriss12 napisał: Kondensat nie straszny za to jak przyjdą mrozy to zużycie peletu będzie straszne...jeżeli teraz spala 24 kg na dobę to co będzie przy temperaturach minusowych Sprawdź przekrój komina .....otwórz wyczystkę włóż metrówkę .......i będziesz wiedział jaki masz przekrój komina. Trochę więcej informacji na temat instalacji ....przekrój rur zawór czterodrogowy czy trójdrogowy mieszacz jest???.....uruchomienie robił serwisant??? Tak więc w kominie jest wkład,mam nadzieję że z kwasówki w kształcie owalu o wymiarach 12cm. na 21 cm. średnica rur z wyczystką od kotła to 16 cm.,zawór czterodrogowy. Uruchomienie robił człowiek który montował mi ten kocioł i zamawiał.Zamontował go i uruchomił na początku czerwca.Do tej pory grzana była tylko woda,piec na samej wodzie uruchamia się raz na 17 godzin.Z wodą nie było żadnych problemów,nastawiona na 40 st.,program czasowy.Zaraz wrzucę zdjęcia z instalacji.Aha. Na dole,przy samej podłodze mam jeszcze otwór zamykany klapą z którego wybierałem sadzę jeszcze przy starym kopciuchu.Klapa oczywiście nie przylega dokładnie do komina. Cytuj
Okman Opublikowano 5 Listopada 2018 #2633 Opublikowano 5 Listopada 2018 (edytowane) Zawór czterodrogowy,nad nim pompka na CO,Z zlewej pompka CW. Rura z wyczystką. Popiół jest miałki,bardzo mało niedopalonych kawałków. Wnętrze palnika z mechanizmem samoczyszczącym. Dolne drzwiczki z płytą szamotową. Górna drzwiczki z płytami szamotowymi w pionie i z otwartą stalową blachą. Górne drzwiczki z zamkniętą blachą stalową. Dół komina z klapą zakrywającą otwór gdzie wyjmowało się sadze. I otwarta klapa. Edytowane 5 Listopada 2018 przez Okman Cytuj
matrix3078 Opublikowano 5 Listopada 2018 #2634 Opublikowano 5 Listopada 2018 (edytowane) A ja dzisiaj miałem dziwną sytuację, ponieważ nie mieszkam jeszcze w domu to nie grzeję wody w bojlerze ale że składamy z kolegą meble do kuchni to postanowiłem włączyć grzanie wody. Piec akurat był wygaszony po włączeniu grzania wody po kilku minutach jak temperatura na kotle spadła, kocioł zaczął się rozpalać. Wszedłem do domu po jakimś tam czasie jak kocioł doszedł do zadanej temperatura oczywiście się wygasił ( temp. zadana 70C), na vide room widzę że temp. kotła ma 72C status wygaszony. Ok składamy sobie meble z kolegą może minęło 2 godz zerkam na regulator pokojowy temp kotła spadła do 67C, trochę się zdziwiłem bo normalnie po półtorej godziny zazwyczaj kocioł się już rozpalał, ale ok działamy dalej z meblami, kolejna godzina mija a na regulatorze 64C myślę że coś jest nie tak idę do kotłowni, widzę że pompy nie chodzą (pompa kotłowa chodzi u mnie cały czas), Myślę co jest nie tak, klikam w sterowniku touch, wszystko wydaje się ok, ale pompy stoją. Wchodzę w zakładkę test wyjść i ustawiam na tryb manualny każdą pompę i działają wracam do trybu auto pompy stają. Nie wiem o co chodzi wchodzę w ogrzewanie i zaznaczam ,,stałą pompę" na tak i w tym momencie pompa o podłogówki i kotłowa zaczynają chodzić, wyłączam,, stała pompę" i pompy stają. Wydaje mi się że pompa kotłowa chodziła u mnie cały czas nawet jak funkcja ,,stała pompa" była na nie a kocioł był wygaszony. Zastanawiam się czy z moim sterownikiem jest coś nie tak czy to normalne zjawisko? Edytowane 5 Listopada 2018 przez matrix3078 Cytuj
Gość czarny38 Opublikowano 8 Listopada 2018 #2635 Opublikowano 8 Listopada 2018 (edytowane) Kiedyś pisałem o różnicy w działaniu FL2 w Slimie i FL3 w Touchu, poniżej porównanie podobnych dni na jednym i drugim sterowniku, ten sam kocioł, ta sama instalacja. Na pierwszym foto FL3 przy zadanej 70* i widoczna fluktuacja między 72* a 62* Na drugim foto FL2 przy zadanej 60* przez cały czas modulacji utrzymuje się ok 60* Edytowane 8 Listopada 2018 przez czarny38 Cytuj
Ozi80 Opublikowano 8 Listopada 2018 #2636 Opublikowano 8 Listopada 2018 Czyli co? FL2 w Slimie był lepszy, bo stabilniej trzymał temperaturę? P.S. Skąd masz wykres z 2016 roku? Jakiś zrzut ekranu na dysku twardym komputera znalazłeś? Na igneo.pl u siebie widzę tylko 4 ostatnie miesiące. Cytuj
robi007 Opublikowano 8 Listopada 2018 #2637 Opublikowano 8 Listopada 2018 Ciekawe jak ze zużyciem pelletu - który przypadek lepszy? Cytuj
Gość czarny38 Opublikowano 8 Listopada 2018 #2638 Opublikowano 8 Listopada 2018 16 minut temu, Ozi80 napisał: Czyli co? FL2 w Slimie był lepszy, bo stabilniej trzymał temperaturę? W przypadku mojej instalacji algorytm FL2 zachowywał się lepiej. Tak fotki są z dysku, bo archiwum po zmianie sterowników całe się skasowało. @robi007 Zużycie peletu mam teraz większe, ale dlatego że polubiłem ciepłe kaloryfery ;) Cytuj
robi007 Opublikowano 8 Listopada 2018 #2639 Opublikowano 8 Listopada 2018 (edytowane) Podpowiedzcie jak zniwelować skoki temperatury kotła. Najlepiej jakby zawór 4D po włączeniu się pompy CO (start pompy CO ustawiłem na 53C) otwierał się powoli np. na do 3 lub 4 w skali 10 stopniowej, a nie od razu leci na 10 i przez to za szybko powrót zalewa kocioł zimną wodą. Oto wykres dzisiejszy: Jak tylko zrobi się chłodniej to przechodzę na tryb stały i stałą pompę, bo już mnie to zaczyna wkurzać. Edytowane 8 Listopada 2018 przez robi007 Cytuj
Kriss12 Opublikowano 8 Listopada 2018 #2640 Opublikowano 8 Listopada 2018 Ochronę powrotu realizuje tylko zawór 4D ? czy masz jeszcze pompę kotłową ? Cytuj
robi007 Opublikowano 8 Listopada 2018 #2641 Opublikowano 8 Listopada 2018 Kriss niestety, ale tylko zawór 4D. Cytuj
Kriss12 Opublikowano 8 Listopada 2018 #2642 Opublikowano 8 Listopada 2018 (edytowane) I to moim zdaniem niestety kicha ....przy Twojej instalacji ,czyli grzejnikach oraz powierzchni do ogrzania pompa kotłowa to moim zdaniem podstawa .....przy cieplejszych dniach nie ma to aż tak dużego znaczenia , ale jak przyjdą mrozy to mogą być problemy Na plus duża pojemność wodna kotła ...testowałeś stałą pompę ? Edytowane 8 Listopada 2018 przez Kriss12 Cytuj
robi007 Opublikowano 8 Listopada 2018 #2643 Opublikowano 8 Listopada 2018 W tym sezonie grzewczym raczej już nic nie będę zmieniał w instalacji, ale w na wiosnę będę musiał coś z tym zrobić (albo pompa kotłowa albo może jakieś sprzęgło hydrauliczne). Jeszcze nie testowałem stałej pompy. Czekam na chłodniejsze dni. Cytuj
Gość czarny38 Opublikowano 8 Listopada 2018 #2644 Opublikowano 8 Listopada 2018 Ja mam prostą, żeby nie powiedzieć prymitywną instalację, opartą na zaworze termostatycznym 55* 3D bez elektroniki, czysta fizyka, jak się okazuje bezproblemowa i ekonomiczna. Cytuj
Kriss12 Opublikowano 8 Listopada 2018 #2645 Opublikowano 8 Listopada 2018 Rozumiem że bez żadnej pompy kotłowej ?? sam zawór .....a tak na marginesie to ile teraz na sezon ....ze cztery tony ?? Cytuj
Gość czarny38 Opublikowano 8 Listopada 2018 #2646 Opublikowano 8 Listopada 2018 Tylko to co widać na schemacie, pompa CO i zawór 3D. W zeszłym sezonie spaliłem niecałe 3, 5 tony. Z tym że ja mam komfortową 21* dom 200m ale dwie nieużywane sypialnie każda 27m skręcone na glowicach termostatycznych na 1. Cytuj
mrekzo Opublikowano 8 Listopada 2018 #2647 Opublikowano 8 Listopada 2018 Ja mam bardzo podobną instalacje jak czarny38. Sprzęgło hydrauliczne, zawór temperaturowy 50st. i pompa kotłowa. Wszystko super działa z tym, że u mnie jest tylko podłogówka a temperaturą steruje zawór 3d wg krzywej rzewczej Cytuj
berserker888 Opublikowano 8 Listopada 2018 #2648 Opublikowano 8 Listopada 2018 Tak sobie czytam ten wątek i notuje wszystko bo pewnie w grudniu będę odpalał piec. Mam jeszcze kilka dylematów, min czy jeśli mam czujnik pokojowy to lepiej Stała pompę włączyć czy wyłączyc? Cytuj
Ozi80 Opublikowano 9 Listopada 2018 #2649 Opublikowano 9 Listopada 2018 Na tydzień włącz, na tydzień wyłącz i będziesz miał porównanie :) U każdego wychodzi inaczej ze spalaniem. Każdy ma inny wymagania co do komfortu cieplnego. Cytuj
Paollo Opublikowano 9 Listopada 2018 #2650 Opublikowano 9 Listopada 2018 23 godziny temu, robi007 napisał: Podpowiedzcie jak zniwelować skoki temperatury kotła. Najlepiej jakby zawór 4D po włączeniu się pompy CO (start pompy CO ustawiłem na 53C) otwierał się powoli np. na do 3 lub 4 w skali 10 stopniowej, a nie od razu leci na 10 i przez to za szybko powrót zalewa kocioł zimną wodą. Oto wykres dzisiejszy: Jak tylko zrobi się chłodniej to przechodzę na tryb stały i stałą pompę, bo już mnie to zaczyna wkurzać. I also try to overcome the same problem. No luck for one year. I think that my 8 radiators are too big, copper instalation, high speed pumps. 100 metres surface. And the draco Bio 12 with a 4d valve is just too small to handle this when the radiators are cold. I think 4d valve instalation requires a stove with at least double the usual power. I even have a stove bypass pump that works manually, connected from 4d valve to stove return. And at heating start the jumps are still there, like to you. Maybe someone with a working 4d valve can share their settings with us so we can see what is wrong. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.