Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam zawsze Auto, ale ja mam  jeden obwód grzewczy, 13 grzejników z zaworem 3D.

Używam Teklę tylko w sezonie grzewczym (zima),  CWU mam przepływowy elektryczny 23kV, z kolei w okresach przejściowych wiosna/jesień palę w kominku.

Opublikowano

Dawno mnie tu nie było :) 

Czarny 38 spróbuj zmniejszyć czas reakcji palnika. W standardzie jest 5min, i bardzo powoli zwiększa i zmniejsza moc palnika. W moim przypadku idealnie sprawdza się ten parametr ustawiony na 2min.

Opublikowano

Zmieniałem.... testowałem czas reakcji palnika na 1-nce, 2-ce,3-ce i  ponad 5 na próbę, fakt zaraz po zmianie sprawia wrażenie że działa dobrze tzn. szybko reagował i dochodził zadanej, ucieszony nastawiałem zadaną na 60* na drugi dzień w pracy patrzę na vide-necie a piec od kilku godzin buja się na 54* w chałupie coraz zimniej a Tekla ogrzewa sama siebie, dlatego że mam 3D to na CO nic nie szło. Prawdę mówiąc mam już dość kombinacji, ustawiłem zadaną kotła na 70* i w miarę się zbiera. Zabawne że jak ustawie 65* to też się buja w okolicy 55* dopiero 70* pobudza go do życia.

Opublikowano

What PIN do you use so you can accesss the reaction time of the burner?

i only know about 0900

Opublikowano

No właśnie jest jesCze jakiś inny pin oprócz 0900?

Opublikowano
W dniu 7.10.2018 o 12:20, czarny38 napisał:

Moc minimalną mam na 60% , bo nie doszedł by zadanej nigdy.

Podsumowując Slim z FL2 miał problemy ze schodzeniem z temperatury, Touch ma problemy z dochodzeniem do zadanej ;)

Dla mnie Slim z FL2 działał lepiej, oczywiście porównując samo FL.

 

W trybie "automatycznym", nie ma problemu z osiąganiem zadanej temperatury.

Ale jak zawsze, wiele zależy od sposobu jego oprogramowania i metody działania.

Na mojej konfiguracji, działa obecnie bezproblemowo, choć też miałem dawniej problemy z jego opanowaniem. Bo albo nie dochodził do zadanej, więc nie potrafił jej też stabilnie utrzymać.

Ale przy ustawieniu wysokiej temperatury kotła, potrafił się tak rozbujać, że przekroczył histerezę wyłączenia.

Ale to już historia.

 

 

 

Opublikowano

Dracogo, jakie ustawienie u Ciebie przyniosły najlepszy efekt? Od kilku dni próbuję wycisnąć 70 stopni przy sterowniku Touch i najwięcej ile mi się udało to 63 i to tak zaraz po tym, jak się wyłączyło CWU - nie wyhamował. Próbowałem i manuala i automat, ładnie się zbliża do 60 stopni, następnie przechodzi na 50% mocy lub mniej i zatrzymuje się na 61/62 stopniach. Mam zawór na 55st na powrocie, i na instalację wtedy mi pcha jakieś ochłapy. Zastanawiałem się już nad zmianą zaworu na 45stopni.

Opublikowano

Zatrzymuje się.. dlatego że masz za mała moc palnika... zwiększ mu podawanie o np.0.3 sec i sprawdź co się dzieje...też mam zawór. Tv55 stopni i przy jego otwieraniu kocioł ma chwilę kryzysu... ma też znaczenie bieg pompy..na którym jest biegu...u mnie na I działa najlepiej...ale to nie reguła



Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

No właśnie bieg pompy zmniejszyłem już z III na II, a podawanie podniosłem na 5,0; przy ważeniu wyszło 14,4kg/h. Dało to przyrost rzędu 1,5 stopnia, z 60,5 na 62.

Powtórzę ważenie, a potem zobaczę czy przy przejściu na I bieg pompki kotłowej będzie lepiej. Prawdę mówiąc to zastanawiałem się czy nie zmniejszyć mocy dmuchawy. Wykres mam tak ustawiony, że przy 20 mam 40%, a przy 100 jest 75%. Regulator ciągu na czopuchu  jest ustawiony na 13 pa.

Ogólnie zapas mocy jest, siedzi na tych 62 stopniach z ustawieniem 7,9kW (czyli jakieś 40% mocy znamionowej z 20kW) i nie chce się ruszyć z temperaturą wyżej. A zadana jest 70stopni.

Edytowane przez zebbik
poprawienie stylistyki
Opublikowano
57 minut temu, zebbik napisał:

Dracogo, jakie ustawienie u Ciebie przyniosły najlepszy efekt?

Jak już, to tylko w automacie i z regulatorem pokojowym, bo praca w trybie "stałym" i tak będzie przerywana, maksymalnie co 12 godzin, więc nie widzę sensu.

Więc w takim trybie, jak ja używan kotła, potrzebuję wysokich temperatur jego pracy. Bo raz, że instalacja jest oparta na zaworze 4D, a dwa, że zasobnik CWU dogrzewam do wysokiej temperatury, gdyż mam na nim zamontowany termostatyczny 3D, dla obniżenia temp. wody wychodzącej z bojlera.

Wszędzie, gdzie tylko się dało, mam wpisane wysokie wartości temperatur, nawet w takich miejscach, które teoretycznie, nie powinny mieć wpływu na osiągane przez kocioł temperatury. Bo przecież nigdy nie wiadomo, co tam programistom mogło przyjść do głowy, żeby np. powiązać jakieś ustawienia, z uzyskiwaną przez kocioł temperaturą. Więc tak na wszeki wypadek, wolałem tak się przed tym zabezpieczyć ;)

Z tym, że muszę zaznaczyć odrazu, że u mnie regulator kotłowy, nie zarządza mieszaczem 4D, gdyż mam do niego oddzielne sterowanie, które pilnuje temperatury zasilania instalacji oraz powrotu do kotła.

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

To, tak dla wizualizacji tego, o czym pisałem wcześniej

Przykład pracy podczas dogrzewania domu po lewej, oraz grzanie zasobnika CWU po prawej stronie wykresu.

1A.jpg

IMG_20181010_002741.jpg

Edytowane przez Dracogo
Opublikowano

Czyli podsumowując, wszędzie temperatury na max oraz automat i pokojówka (z histerezą? stała pompa?). U mnie niestety, dalej nie przekroczył 64 stopni :-/

Opublikowano

Ja stosuję histerezę pokojowego na 0,7 i stała pompa na NIE.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.10.2018 o 19:53, Dracogo napisał:

W trybie "automatycznym", nie ma problemu z osiąganiem zadanej temperatury.

Ale jak zawsze, wiele zależy od sposobu jego oprogramowania i metody działania.

Na mojej konfiguracji, działa obecnie bezproblemowo, choć też miałem dawniej problemy z jego opanowaniem. Bo albo nie dochodził do zadanej, więc nie potrafił jej też stabilnie utrzymać.

Ale przy ustawieniu wysokiej temperatury kotła, potrafił się tak rozbujać, że przekroczył histerezę wyłączenia.

Ale to już historia.

 

 

 

Na innym forum gdzie usunięto twoje konto  za wprowadzanie ludzi w błąd i arogancję, zawsze wszystko u ciebie było naj i pracowało najlepiej , a tu proszę :).

I zmień ten opis w swoim profilu , bo znów kłamiesz , dom się skurczył i jaka Tekla  Draco Duo?

 

Edytowane przez besix
Opublikowano

Widzę, że kolega ma jakieś urojenia, ale tym, na takim forum się raczej nie zajmujemy.

Opublikowano

Witam,  w maju tego roku zakupiłem  piec Tekla draco compakt 12KW z mechanicznym czyszczeniem ze sterownikiem Touch.

W czerwcu piec został odpalony przez serwisanta przez 3 dni kociołek pracował bez zarzutu potem zaczęły się problemy, średnio co 2 dni pojawiał się alarm przegrzania palnika. Prowadziłem walkę z piecem przez tydzień, nawet miałem wezwać serwis ale zauważyłem że w czasie czyszczenia kiedy wentylator dmuchał z siłą 100% to tak jak by dmuchał z siłą 10% nawet popiół z pelletu nie chciał wylatywać z palnika ( dodam że pellet spalał się idealnie). W końcu doszedłem organoleptycznie że pod spodem palnika jest przykręcona blacha zakrywająca wlot powietrza do wentylatora, po jej odsunięciu wreszcie wentylator zaczął chodzić na pełnej mocy. ( dzwoniąc do Tekli dowiedziałem się że pewnie pracownik który składał palnik zapomniał o niej i zostawił zamkniętą).

Zmierzam do tego że bardzo często podajecie bardzo duże wartości powierza może u was też ktoś przysłonił wasze wentylatory.

 

IMG_20180628_225745.jpg

IMG_20180628_225804.jpg

Opublikowano (edytowane)

przyjaciele, jeśli twój kocioł nie może wejść do ustawionej temperatury, musisz zmienić ją na palnik:

1. Zwiększ minimalną moc o więcej niż 30%. Rozwiązał mnie, gdy ustawiłem 50%.
2. Obniżyłem bezwładność palnika z 5 minut do 2 minut (opcjonalnie, wymaga to technicznego kodu i przechodzi tylko do igneo touch).

dla kotła:
mod: auto,
Histereza uruchamiania: 0
stop histerezy: 4 (opcjonalnie, tylko igneo touch)
Uruchamianie pomp: 50 stopni


do ciepłej wody użytkowej:
  Temperatury należy zwiększać w miarę możliwości. Mam bufor ciepłej wody o pojemności 200 litrów.
1. Źródło DELTA: 14 stopni.
2. pompa rozrusznika: 14 stopni

do ogrzewania chłodnicy:
Mam zawór 4D. Mam 8 grzejników i 100 m powierzchni
pompa: stała
krzywe grzania: +10, 0, -25:
30, 37, 45 stopni

współczynnik korekcji: 10 stopni
zwiększyć źródło temperatury o 30 stopni (tylko igneo touch)

jeśli chcesz więcej pomocy, napisz tutaj wszystkie twoje ustawienia i rodzaj instalacji i powierzchni, które masz

Edytowane przez Paollo
Opublikowano
W dniu 9.10.2018 o 23:04, zebbik napisał:

Ogólnie zapas mocy jest, siedzi na tych 62 stopniach z ustawieniem 7,9kW (czyli jakieś 40% mocy znamionowej z 20kW) i nie chce się ruszyć z temperaturą wyżej. A zadana jest 70stopni.

Jeśli przy takiej mocy, potrafi pracować Ci stale i ledwo przekracza 60 stopni, to na co, ta energia jest zużywana?

U mnie, moc minimalna, jest zablokowana na 50% z ustawionych około 11 kW, więc znacznie niżej, niż to jest u Ciebie. I nie ma problemu z dochodzeniem do temperatury zadanej, choć w instalacji jest dużo wody, która musi przepłynąć przez kocioł, więc naturalne jest, że musi to trochę potrwać. Dlatego istotną sprawą, jest zapewnienie ochrony powrotu, żeby kocioł pracował płynnie. I to jest u Ciebie zrobione. Ale nic nie wiadomo o tym, jak jest wykonana reszta instalacji. Co zasila i jaki osprzęt masz tam zamontowany. Więc może byś opisał przynajmniej, z czym mamy do czynienia. A mógłbyś także zrobić kompletną listę wszystkich ustawień regulatora. Czyli: kocioł, palnik, CO i CWU. Tylko tyle, narazie.

Opublikowano

Witam serdecznie,

Jestem tutaj nowy na tym forum, ale przeczytałem dokładnie ten temat. Najpierw fakty:

Dom 200m2; nowy, ocieplony 15 cm graffit, wełna 30cm na poddaszu, rekuperacja, 10cm styropianu w podłodze (mogłem dać więcej:/), podłogówka na parterze ok. 80m2, na piętrze grzejniki w pokojach, a w łazience podłogówka.

Piec Tekla Bio Tytan 25kW (pewnie przewymiarowany), bo na "ciepło właściwe" wyszło mi zapotrzebowanie w ok. 13kW. Brak czujnika pogodowego, tylko czujnik pokojowy na dole w podłogówce, a u góry termostaty na grzejnikach.

3 obwody:

1 góra na grzejniki i podłogówkę w łazience - zawrór 3d - bez siłownika,

2 dół podłogówka - zawór 3d - bez siłownika

3 CWU

Do tego na kominie zamontowany RCK z Polmaru (Smartflow). W zeszłym sezonie spaliłem ok 5ton peletu i była to pierwsza zima od wprowadzenia.

A oto moje nastawy:

CWO - tryb automatyczny

Temp. Wody 55st; Histereza 10st

Grzanie między 17-22

Powietrze MIN - 50
Powietrze MAX - 90
Podawanie - 3,7
Moc MIN - 30
Moc MAX - 100
Test paliwa - 29,6
Wart. Opałowa - 5,0

Kocioł - 60
Histereza - 10
Temp. Załączania pomp - 48

Na dzień dzisiejszy przy takim październku to ok 8,5kg na dzień.

Moje pytanie :)

Czy widzicie coś co można zmienić, aby usprawnić jeszcze ten proces?

Co zrobić, aby podłogówka chodziła cały przy aktualnym rozwiązaniu, bo jak narazie to bazuje na temp. w pokoju. Co się stanie jak na sternowiku ustawię np. 40st C, a na mieszaczu będzie ustawiona woda w ok. 25-28st? Teoretycznie będzie chodziła cały czas, ale czy jest tego jakiś negatywny skutek?

Jakie zmiany w instalacji trzeba by wykonać, aby było jak najlepiej?

Pewnie wszystkich danych nie podałem i za to przepraszam :)

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Usprawnić zawsze można, bo takie rozwiązanie zbyt funkcjonalne nie jest.

Pogodówki nie ma, bo czym by ona miała sterować, jak nie ma siłowników na zaworach 3D. Jeśli są 2 obwody grzewcze, to i 2 czujniki by się przydały.

Na grzejniki idzie czynnik o temperaturze kotła? A co z ochroną powrotu? Jak to jest rozwiązane, bo o tym brak informacji.

A temperaturę 40 stopni, to na czym chcesz ustawić, na kotle?

P. S.

Zapytam jeszcze, czy te 3D, to nie są czasem termostatyczne? Bo do takich, to siłownika nie zastosujesz.

Edytowane przez Dracogo
Opublikowano

Już odpowiadam.

Tak jak piszesz na zaworach 3D są termostaty Afriso:

a) na grzejniki jest taki:

image.png.a5ddd2ec03f22b75990da2d0f647256a.png

b) na podłogówkę taki:

image.png.29e72785974b91e91c161b32d4543d5f.png

Godzinę temu, Dracogo napisał:

A temperaturę 40 stopni, to na czym chcesz ustawić, na kotle?

Nie, na sterowniku w salonie, a na mieszaczu w podłogówce np woda 25-28st. Więc w teorii, podłogówka by chodziła cały czas bo raczej 40st. w pomieszczeniu przy takiej temp. wody puszczonej w podłogówce by nie osiągnęła. Zastanawiam się co zrobić w mojej aktualnej instalacji, aby podłogówka chodziła cały czas i tylko to mi na myśl przychodzi, ale nie wiem jakie tego skutki mogą być.

 

Jeśli chodzi o popmy obiegowe to do podłogówki mam taką:

 

Godzinę temu, Dracogo napisał:

Jeśli są 2 obwody grzewcze, to i 2 czujniki by się przydały.

Może głupie pytanie, ale o jakie czujniki chodzi?:)

Dzięki i pozdrawiam

image.png

Opublikowano (edytowane)

Czujniki pokojowe oczywiście.
A co do zaworów 3D, to jeśli już, to ja bym je dał odwrotnie. Czyli ternostatyczny do instalacji grzejnikowej, a ten na którym jest możliwość zamontowania siłownika, powinien sterować podłogówką pogodowo. I wtedy miałoby to większy sens.

 

P. S.

Nie chcę być upierdliwy, ale co z tą ochroną powrotu, bo nadal nic nie wiadomo.

Edytowane przez Dracogo
Opublikowano

Takie pytanie "lajkonika". Po co czujnik pokojowy, gdy ma się w pokojach termostaty? Skoro termostat będzie przykręcał zasilanie i ciepła woda będzie wracała na powrót, to po co jeszcze czujnik ma robić to samo?

Opublikowano

Po to, że ma to sens. A czujnik, nie robi tego samego co termostaty, "lajkoniku".

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.