Skocz do zawartości
  • Witaj na naszym forum o ogrzewaniu!

    Na forum znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań związanych z ogrzewaniem. Zachęcamy do rejestracji po której: będziesz miał(a) możliwość pisania postów, zobaczysz wszystkie zdjęcia i schematy, staniesz się częścią naszego forum :) Zapraszamy...

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

na wstępie muszę powiedzieć ze to bardzo fajne forum  :)

do rzeczy:

DOM z lat 80, powierzchnia strychu to 55 m2 (4 pokoje + korytarz), aktualnie jest tylko wylewka, wystają tregle tak 5-6cm z tym ze bardzo nieregularnie, czasami jest to 4 cm czasami 7cm

Musze ocieplić podłogę na strychu, w zimie bardzo dużo ciepła ucieka ;/

po kilku godzinnej lekturze na różnych forach nie wiem na co się zdecydować,

Mogę wydać 1000-1500zł, ewentualnie więcej o ile to będzie miało sens,  będę to robił sam.

Nie chcę robić wylewki, strych jest raczej nieużytkowy, aczkolwiek trzymamy tam różności i czasami więc muszę tam wejść,.

 

mój wybór:

w pokojach nieużytkowych wełna 5cm + na przekładkę dodatkowo 10cm, bądź 15cm?

w pokojach "użytkowych" wełna 10cm (a może 5cm) + na to płyty OSB bądź wiórowa (mam kilka szt dużych arkuszy akurat bym wykorzystał)?

 

wszędzie piszą by dać jak najgrubsza wełnę, jeśli dam grubsza wełne muszę zbudować szkielet, legary? i na to deski czy płyta?

czy jak dam wełnę 10cm i na to płyta, płyta będzie leżała/opierała się na treglach, czy wełna może być ściśnięta? - tak położona wełna będzie spełniała zadanie?Może na wełne jeszcze jakąś folie PE?

 

Proszę o pomoc i porady

Edytowane przez Ryszard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak dasz twardą wełnę w płytach na przekładkę to bez problemu możesz na to położyć płyty wiórowe i na tym chodzić, oczywiście można to lekko obciążyć.

Folia zbędna.

Pozdr.

 

PS

Oczywiście można rozłożyć belki , a wtedy dać wełnę z rolki - efekt ocieplenia podobny a cenowo chyba tez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

twardą wełnę? np jaką?

"..wełnę w płytkach na przekładkę...", masz na myśli wełnę miedzy treglami, najpierw wzdłuż tregli potem w poprzek?

 

jest jeszcze jeden problem

tak wygląda to podłoże:

post-58496-0-82704500-1397325023_thumb.jpg

 w poprzek tregli są jakieś zabetonowane cegły, mam to kuć? czy mogę na to położyć wełnę?

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie skuwaj tych cegieł , to jest zrobione specialnie w celu usztywnienia stropu .Spróbuj wyruwnac to kawałkami styropianu i następnie rozłuż wełne mineralną . Pomiędzy stropem a wełną możesz dac paroizolację .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ok 

na strop styropian by wyrównać a potem wełną jaką i jakiej grubości?,druga warstwa w poprzek, też? wełna może być ściśnięta? w niektórych miejscach muszę położyć płytę/deski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie czym więcej izolacji tym lepiej ,nie wiem gdzie jest granica opłacalności , ale myślę , że na strop to minimum 15 cm . Jeżeli ma to byc poddasze użytkowe to musisz zrobic ruszt drewniany , o wysokości minimum grubości izolacji , wypełnic wnętrze dokładnie izolacją nie ściskając jej zbytnio i następnie ruszt przykryc deskami lub płytą osb . Twardośc wełny szklanej przy tym sposobie układania nie ma znaczenia . Przy poddaszu nieużytkowym rozwiń po prostu izolację na stropie najlepiej w 2 warstwach przesuniętych o pół szerokości .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny dylemat, w końcu położyłem 30 cm wełny skalnej Ro...ll w dwóch warstwach po 15 cm, kładzione przemiennie żeby mostków nie było. 5 czy 10 cm to żadna izolacja. Rozwijałem rolki bezpośrednio na beton, też jest nierówno ale miękka wełna się dopasuje, i tak to sobie leży już 2 lata, nic sie nie dzieje, temperatury są skrajne bo latem +60 albo więcej, dach blcha kyty, a zimą -30, w pokojach wyraźnie cieplej i ciszej podczas deszczu. Jak nie będziesz po tym chodzil, to nie potrzeba żadnych legarów, podłóg i innych, rozwinąć wełnę z zakładką na ścianie i po robocie. Nie potrzeba żadnych folii, wełna sobie poradzi.Kup najgrubszą jaką zmieścisz w posiadanym budżecie. Pamiętaj o jakims ubraniu ochronnym i masce pylowej, bo wełna pyli, skalna mniej, ale szklana Iso... ma mikro włókna które bardzo drażnią. Z tego tez powodu wybrałem skalną Ro...ll, i przed pożarem też chroni lepiej. I wełny sie nie ściska bo ona izoluje taką grubością, jaką ma, jak 15 cm ubijesz do 5 to będzie izolować jak 5 cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko jasne,

zabieram sie do roboty

DZIĘKUJE ZA POMOC

Edytowane przez szuldek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze jedno dam 15cm  ( I wartwa) + 15 może 10 cm  (II warstwa) kwestia cen czyli wybór wełny

URSA SILVER DF39 to dobry wybór?

sporo taniej moge kupić KNAUF ECOSE (podobno bardzo dużo negatywnych opinii) czy SCHWENK Climowool DF1

co radzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Knauf Ecose o grubości 15 cm leży na moim strychu nieużytkowym prawie od 3 lat i nic się z nią nie dzieje.

 

Po rozwinięciu wełny z rolki trzeba ją chwycić z jednego końca i kilka razy strzepnąć aby "nabrała" swojej właściwej grubości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ok, przydała by mi sie jeszcze innych opinia o Knauf Ecose,

skąd mam wiedziec że użytkownik U571 to nie lokalny dystrybutor KNAUF :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co Knauf zły?  - sam mam poddasze nim ocieplone,  Knauf Classic 035  na skosach grubość 18cm i dodatkowo 10cm - jest ok.

Na stropie 2x15cm i też ok.

Po pierwszym sezonie uwag brak.

 

Tylko jak kolega wyżej wspomniał tego nie można ściskać, czyli jakaś konstrukcja i miedzy tym wełna. a na to płyty lub deski.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lambda powinna być jak najmniejsza, ale w danej serii produktów jest kilka lambd - szukaj jak najniższej lambdy.

Ta wełna nie jest dobrą ofertą , poszukaj w innym markecie lub specjalistycznym budowlanym

tej to musisz dać min 2x 170 mm.

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KNAUF ECOSE współczynnik lambda 0.044,

http://allegro.pl/nowosc-welna-mineralna-knauf-ecose-100mm-150mm-170-i4145103380.html

z tego co kalkulowałem to chyab dobre ceny, jak sądzicie?

lambda tym mniejsza (Wartość) to lepiej czy gorzej?

Cena spoko. Ja w zeszłym roku kupiłem tą wełnę po 7zł/m2 + folia do każdego m2 wełny w cenie ale ogólnie była ona dużo droższa niż teraz.

Lambda im mniejsza tym lepiej ale ważniejszy jest współczynnik przenikania ciepła U, który zależy od grubości wełny i generalnie dla większej lambdy trrzeba dać więcej grubości żeby mieć tyle samo co przy mniejszej lamdzie. 

Co do tej wełny to narazie na strychu ułozyłem tylko 5-6 rolek bo będą mi dach robić i nie opłacało mi się układać po całości ale po rozwinięciu i wstrząchnięciu nic z nią się nie dzieje. Grubośc bez zmian nie rozpada się i co najważniejse przy układaniu nie pyli tak jak wełny mineralne.

Na nieuzytkowy strych nic lepszego w tej cenie nie znajdziesz ale przy układaniu między krokwie to już tak kolorowo nie jest ale podobno przyy odrobinie chęci i to da radę :).

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To strop klaina typ lekki nie da się na nim zrobić wylewki bo obciąża poszczególne ściany zewnętrzne i wewnętrzne a nie cała bryłę pianka fajna sprawa kolega wycenił mi 110 m na 12 tysięcy złotych piana twarda komorkowo zamknięta (używam strychu na "przydasie" i jako suszarnie zamierzam wolne przestrzenie wypełnić zaprawą z keramzytem a następnie 20cm styropianu twardego (podłoga) i siatka 2xzatopina pod "przydasie" dam płytę OSB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć, mam poniemiecki dom z cegły z konstrukcją stropu jak na obrazku. Planuję ocieplić strop. Jakieś podpowiedzi co do wypełnienia powierzchni między krokwiami? Górną warstwę muszą tworzyć płyty/deski bo strych jest użytkowy ("magazyn").

 

Konstrukcja stropu od góry:

deski

legary

belki wysokie na 25cm

po środku belek legary i na nich deski (ślepa podłoga)

deski

do desek przykręcony regips (nie zaznaczałem go na szkicu)

 

strop.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przestrzenie najlepiej wypełnić jakimś sypkim materialem izolacyjnym typu perlit albo keramzyt a na to jakis twardy styropian albo xps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taką samą podłogę na strychu, wyczyściłem wszystko, dałem wełnę i na to osb. Za jakiś czas będę się brał za pozostałe pomieszczenia, kolego papasmurfek z twojej odpowiedzi wynika, że lepiej u mnie sprawdził by się styropian, czy tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doradzi ktoś w mojej sprawie , strop betonowy z suprema , chce to ocieplić wełną + kawałek do składowania styro + OSB .

Czy na taki strop pod wełnę dać folie paroizolacyjna ,a na wierzch paroprzepuszczalną ? Podobnie ze styropianem jakieś folie czy bezpośrednio styro na beton i na to płyta osb ?

Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Bo widzisz to jest temat dla kogoś kto studiował fizykę budowli i/lub potrafi zrobić rzetelną analizę cieplno-wilgotnościową takiej przegrody. z uwzględnieniem parametrów zastosowanych materiałów, temperatur po obydwu jej stronach itp...

Tutaj każdy pisze "jak to zrobił" lub "jak by to zrobił" bez poparcia stosownymi obliczeniami :)

 

Edit.

Jak chcesz się pobawić kalkulatorem Rockwoola to zarejestruj się i pobierz. 

https://www.rockwool.pl/wsparcie/narzedzia/kalkulator-u

 

Edytowane przez krisgie
  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, adamu napisał:

Doradzi ktoś w mojej sprawie , strop betonowy z suprema , chce to ocieplić wełną + kawałek do składowania styro + OSB .

Czy na taki strop pod wełnę dać folie paroizolacyjna ,a na wierzch paroprzepuszczalną ? Podobnie ze styropianem jakieś folie czy bezpośrednio styro na beton i na to płyta osb ?

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Otworz swoj projekt i znajdziesz tam rozrysowany przekroj przez strop z rozpisaniem poszczegolnych warstw. Zaufasz wykonawcy projektu nie bedziesz wnikal w szczegoly i po prostu wykonasz.

Opcja druga sam wnikliwie zaczniesz interesowac sie takimi zagadnieniami jak: wspolczynnik oporu dyfuzyjnego, opor dyfuzyjny przegrody budowlanej (grubosc), wspolczynnik przenikania ciepla, opor cieplny przegrody budowlanej (grubosc), punkt rosy. Do tego naklada sie temperatura po obu stronach oraz wilgotnosc. To wszystko jest pod wspolna nazwa analiza cieplno-wilgotnosciowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dom z lat 80 projekt nawet nie wiem gdzie jest , pytam się użytkowników z forum bo chcę to wykonać sam przed zimą .

Wiem ,że lepiej na betonowy strop dać folię wełne i na nią folie , żeby się nie skraplała woda na blasze z dachu , nie mogę na internecie natomiast znaleźć nic o styropianie z gołą położoną na to płytą mdf/osb czy w tym przypadku dać jakieś folie ?

Edytowane przez adamu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, PioBin napisał:

Opcja druga sam wnikliwie zaczniesz interesowac sie takimi zagadnieniami jak: wspolczynnik oporu dyfuzyjnego, opor dyfuzyjny przegrody budowlanej (grubosc), wspolczynnik przenikania ciepla, opor cieplny przegrody budowlanej (grubosc), punkt rosy. Do tego naklada sie temperatura po obu stronach oraz wilgotnosc. To wszystko jest pod wspolna nazwa analiza cieplno-wilgotnosciowa.

Kolego @PioBin wybacz, ale dla przeciętnego użytkownika takiego jak ja ten "bełkot" technologiczny co ma mi wyjaśnić? Ja chcę tylko ocieplić poddasze jak i inni koledzy, ale też żeby było dobrze ocieplone i nie trzeba było martwić się że coś jest źle zrobione.

Sam będę ocieplał mam już wełnę skalną i jak zauważyłem co piszą moi przedmówcy mają wiele dylematów m.in. jak ułożyć i  na jaką grubość, pojawiły się też inne problemy z folią - paroizolacyjna i paroprzepuszczalna, jak też nierówności na stropie - takowe i  u mnie występują ok. 5 cm i belki metalowe trzymające strop, a legary podtrzymujące dach to nie problem. Więc tak sobie myślę że przy tych niewielkich nierównościach wełna sobie poradzi. Najważniejsze to to żeby dać 30 cm wełny i będzie jak nigdy strop ocieplony.

Pozdrowienia dla wszystkich borykających się z problemem ocieplania poddasza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, slawul napisał:

Kolego @PioBin wybacz, ale dla przeciętnego użytkownika takiego jak ja ten "bełkot" technologiczny co ma mi wyjaśnić? Ja chcę tylko ocieplić poddasze jak i inni koledzy, ale też żeby było dobrze ocieplone i nie trzeba było martwić się że coś jest źle zrobione.

 ...

Warto wiedziec wiecej i wiecej... Jezeli nie zrozumiesz po co to jest nie wykonasz tego poprawnie lub przeinwestujesz (mniejszy problem ale drozszy).

6 godzin temu, adamu napisał:

Dom z lat 80 projekt nawet nie wiem gdzie jest , pytam się użytkowników z forum bo chcę to wykonać sam przed zimą .

Wiem ,że lepiej na betonowy strop dać folię wełne i na nią folie , żeby się nie skraplała woda na blasze z dachu , nie mogę na internecie natomiast znaleźć nic o styropianie z gołą położoną na to płytą mdf/osb czy w tym przypadku dać jakieś folie ?

Opor dyfuzyjny przegrody zalezy od wspolczynnika materialu oraz grubosci. Folia ma wsp. bardzo wysoki (zalezny od technologii i producenta) ale jest cienka - latwo ja uszkodzic a dziurawa nic nie chroni. Te same (przesadzilem: porownywalne) wlasciwosci mozesz uzyskac na innym materiale ale grubszym kilkunastokrotnie (kilkusetkrotnie).  Po co ubierac dwa "kondony" jesli jeden chroni tak samo? Sorry za porownanie. Jak zalozysz dwa tez nic zlego sie nie stanie.

Zasada jest rowniez, ze projektuje sie przegrody zaczynajac od materialu o najwyzszym wsp. oporu od srodka i konczy na najmniejszym po stronie zewnetrznej.

Po co te membrany po stronie zewnetrznej? Jakkolwiek poddasze uzytkowe (dach) tam panuje "wichura" a podstawa ocieplenia jest brak ruchu powietrza . Jesli chcesz maksymalnie unieruchomic powietrze zamykasz warstwe ocieplenia (welny) rowniez po drugiej stronie. Przy czym po stronie zewnetrznej para wodna musi miec mozliwosc ucieczki. Dlatego wlasnie membrana (ruchu powietrza nie bedzie a para ucieknie). A jesli uzyjesz innego materialu? Ta sama sytuacja co powyzej: po co ubierac dwa kondony jesli jeden wystarczy? Dasz dwa nic zlego sie nie stanie.

Welna jest materialem o innych parametrach a styropian o innych. Ich zastosowanie oprocz tego j.w. wynika rowniez z ich wlasciwosci. Styropian nie lubi wysokich tempearatur (powiedzmy powyzej 70C rozni producenci) , UV, oraz chemii. Znika. Welna nie lubi przewiewu (ruchome powietrze to brak izolacji). Jesli wiec tylko ulozysz styropian na stropien zelbetonowym, nie zakrywajac go od gory niczym to nic mu nie bedzie.

 

 

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marqs85
      Witam,potrzebuję Waszej pomocy, a mianowicie mieszkam w mieszkaniu o pow. 52m2 które jest usytuowane na 1 piętrze w domu wielorodzinnym z lat 70. Dom jest ocieplony z zewnątrz styropianem aczkolwiek parametrów nie znam. Mieszkanie nabyłem 3 lata temu i od tamtego czasu walczę. Gość z kamerą termowizyjną sprawdził mi mieszkanie i ogólnie problem był z wentylacją gdyż był piec z otwartą komorą i ciągnął przez wentylację powietrze,problem się rozwiązał po wymianie pieca na zamkniętą komorę lecz nadal są kwestie zimnej podłogi. Pod moim mieszkaniem jest mieszkanie które ma stare okna i nie jest ogrzewane ze względu że nikt tam nie mieszka i teraz moje pytania:
      Parametry:
      -piec Buderus Logomax U42 z zamkniętą komorą spalania,
      - 1 pok. 24m2 i grzejnik panelowy 160x60,
      - 1 pok. 13m2 i grzejnik 80x60
      - kuchnia 8m2 grzejnik 40x60
      (wysokość pomieszczeń 2,7m)
      Wszędzie okna PCV lecz już wiekowe mają ok 15 lat lecz szpec od okien stwierdził że są ok i nie ma sensu ich wymieniać ale czuć przy nich chłód,strych ocieplony wełną.
       
      Moje pytanie:
      W pokoju 13m2 do dość solidnie da się odczuć zimno od podłogi, w samych skarpetkach czuć wyraźnie że ciągnie,przy remoncie nie zrywałem parkietu tylko na niego dałem piankę i panele. Zastanawiam się teraz co zrobić czy:
      -zdjąć panele i zerwać parkiet i zrobić ogrzewanie podłogowe co niesie za sobą duże koszty a nie ma pewności czy da to taki rezultat aby ponieść takie koszty,
      -zdjąć panele i parkiet i dać styropian 15mm?na to wylewka i ponownie panele,
      - czy jest jakaś opcja aby ew. zrobić izolację i na nią bezpośrednio dać panele bez konieczności wylewki?(styropian z tego co czytałem z czasem potrafi się kruszyć i odkształcać.
       
      W drugim pokoju efekt zimnej podłogi nie występuje.
      Podsumowując okna będę i tak chciał wymienić ale co zrobić z tą podłogą aby miało to jakiś sens? Piec z tego co wiem jest trochę za duży jak na tą powierzchnię w rezultacie czego często się włącza i wyłącza pomimo programatora.Dobowe zużycie gazu waha się na poziomie 7-10m3 gazu co według mnie trochę dużo jak na taką powierzchnię.
      Pozdrawiam
    • Przez stopczyk0
      Witam
       
      Posiadam dom piętrowy budowany przed wojną. Parter, piętro i 2 strychy (nad kuchnią i pokojem). Stropy są drewniane.
      Zastanawiam się nad dociepleniem stropu wełną. Sufity mam podwieszone i pomalowane więc nie chcę ich ściągać. Mam dostęp do stropu od góry. Chcę położyć wełnę najpierw 10 cm a potem 15 cm na krzyż żeby nie było mostków termicznych. Teraz mam pytanie odnośnie folii paroizolacyjnej. Z tego co się dowiedziałem to folię daje się od strony mieszkania, najlepiej podczas obniżania sufitów (pomiędzy płytą g-k a starym sufitem), niestety ja nie dałem tej folii.Czy dać folię na belki od góry a potem wełnę czy po prostu położyć wełnę bez folii paroizolacyjnej?Czy jeżeli położę folię paroizolacyjną na belkach to nie będzie źle wpływała na belki?Mam na myśli odbijanie ciepła i skraplanie się na belkach.
  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.